سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی اپل واچ 5

قیمت اپل واچ 5

ساعت هوشمند اپل واچ سری 5 یکی دیگر از دستاوردهای اپل در رویداد معرفی آیفون های 2019 بود که در این مقاله قرار است امکانات ساعت هوشمند اپل واچ 5 را مورد بررسی قرار داده و آن را با سامسونگ گلکسی واچ اکتیو 2 و اپل واچ 4 مقایسه کنیم.

 

همانطور که میدانید شرکت اپل در سال 2015 نخستین ساعت هوشمند خود با نام تجاری اپل واچ را روانه بازار کرد. از ابتدای معرفی اپل‌واچ، این ساعت هوشمند به‌سرعت توانست خود را در دل کاربران جای دهد و خود را در رتبه‌ی نخست پرفروش‌ترین ساعت‌های مچی جهان قرار دهد. یکی از محصولاتی که به همراه گوشی‌های آیفون 2019، آیپد و سایر محصولات اپل در رویداد سالانه این شرکت در اپل پارک معرفی شد، نسخه پنجم گجت محبوب اپل واچ یعنی اپل واچ سری 5 است. سوالی که ما را به دنبال خود کشانده این است که آیا قیمت اپل واچ 5 نسبت به کارایی هایی که دارد مقرون به صرفه است یا خیر؟ در ادامه با ما همراه باشید.

بررسی اپل واچ 5

نمایشگر همیشه روشن

اپل با استفاده از یک تکنولوژی جدید نمایشگر، ویژگی نمایشگر همیشه روشن را در اپل واچ سری 5 ارائه کرده است. این تکنولوژی جدید ترکیبی از نمایشگر نوآورانه، درایور کم مصرف نمایشگر، یک سنسور سنجش نور محیط جدید و یک مدار بهینه تر میباشد. لازم به ذکر است که به دلیل اینکه اپل واچ های قبلی از تکنولوژی مذکور بی بهره میباشند، ویژگی نمایشگر همیشه روشن را دریافت نخواهند کرد.

 

نام این تکنولوژی کلیدی به اختصار LTPO است. این تکنولوژی در واقع یک حقه ی جالب انجام می‌دهد؛ این نمایشگر مانند سایر نمونه های بازار قابلیت تازه سازی با سرعت 60 فریم بر ثانیه را دارد و با فعال شدن ویژگی Super Slow Refresh Mode می‌تواند نرخ تازه سازی را به 1 فریم بر ثانیه کاهش دهد. زمانی که شما به نمایشگر اپل واچ نگاه نمی‌کنید این Mode جدید فعال میشود و تأثیر بسیار زیادی در صرفه جویی در مصرف انرژی دارد. علاوه بر این، با فعال شدن ویژگی مذکور، شدت نور نمایشگر نیز کاهش می یابد. به لطف این تکنولوژی، اپل واچ جدید بدون مصرف انرژی بیشتر می‌تواند نمایشگر را همیشه روشن نگه دارد.آیا نمایشگر همیشه روشن باعث میشود دیگران بتوانند نوتیفیکیشن های شما را بخوانند؟ در جواب باید بگوییم که اپل به این موضوع هم فکر کرده است. تا زمانی که شما به نمایشگر اپل واچ نگاه نکنید، نوتیفیکیشن ها به صورت محو شده در می آیند.

 

همچنین لازم است اشاره کنیم که کیفیت نمایشگر اپل واچ سری 5 فوق العاده است؛ این نمایشگر از نوع OLED است و از رنگ های زنده و روشنایی زیادی برخوردار است، بنابراین در زیر نور خورشید نیز مشکلی از بابت خوانایی نمایشگر نخواهید داشت. یک نکته جالب این است که رزولوشن نمایشگر مدل 44mm اپل واچ سری 5 (مانند سری 4) 368 در 448 است که از رزولوشن اولین آیفون (480 × 320) بیشتر است.

کارایی و عملکرد

اپل واچ 5 یک پردازنده جدید دارد که با نام S5 شناخته می‌شد. مدل بهینه‌شده‌ای از پردازنده‌ی S4 است که در اپل واچ سری 4 استفاده شده است. اما با اینکه اسم آن تغییر کرده است تغییرات چندانی در آن به چشم نمی‌آید. یعنی صرفا برخی قابلیت‌های آن ارتقا پیدا کرده‌اند. سرعت پردازش مثل سابق است.

 

این تغییرات خودشان را در چیزهای دیگری نشان می‌دهند. کنترلر مصرف باتری روی آن تعبیه شده است که بیشتر برای صفحه‌ی همیشه روشن آن کاربرد دارد و برخی تغییرات دیگر که باعث شده‌اند نرم‌افزارهای ورزشی و سلامتی باتری کمتری نسبت به سابق مصرف کنند. خبر خوب این است که اپل واچ 5 به سرعت بالاتری نیاز ندارد چون همه چیز کاملا روان کار می‌کند و مشکلی از بابت سرعت احساس نخواهید کرد. در سری 4 هم مشکلی از نظر سرعت پردازش وجود نداشت. ساده‌تر بگوییم: این ساعت به اندازه‌ی کافی سریع است.

 

Apple Watch 5 با سیستم عامل WatchOS 6 عرضه می‌شود. اولین تغییری که در این سیستم عامل خواهید دید کارایی آن در حالت اتصال بی‌سیم و سرعت لود شدن داده‌های برنامه‌هاست. سیستم عامل جدید ساعت هوشمند اپل نسبت به قبل بهینه شده است و به نظر می‌رسد اگر iPhone 11 را هم با آن کوپل کنید از سرعت بیشتر در حین اتصال برخوردار خواهید بود و برخی تنظیمات و قابلیت‌های جانبی دیگر را هم تجربه خواهید کرد.

 

به طور مثال یکی از تغییرات هیجان‌انگیز آیفون در مدل‌های 11 پرو یا 11 پرو مکس اضافه کردن یک آنتن بلوتوث جدید است. حالا وصل شدن ساعت و گوشی در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود. کمتر از دو ثانیه بعد از روشن کردن بلوتوث. مشکلات قطع و وصل هم دیگر وجود ندارد. احتمالا افرادی که سری 3 به پایین دارند با این مشکل هر از گاهی دست و پنجه نرم می‌کنند و اتصال ساعت و گوشی خودبخود قطع می‌شود. در سری 5 اپل واچ دیگر با چنین مشکلی مواجه نخواهید شد. البته اگر آیفون 11 یا نسخه‌های Pro و Pro Max‌ داشته باشید.

اپل واچ سری 5

عمر باتری اپل واچ 5

عمر باتری در یک روز معمولی که کار چندان و فعالیت جدی ندارید تا آخر شب به 40 درصد می‌رسد. اگر ردیابی تمرین را یا دیگر امکانات را فعال کنید، باید انتظار داشته باشید که این درصد بسیار کم‌تر باشد و آخر شب حتماً آن را شارژ کنید. دوام باتری این ساعت قطعاً 2 روزه نیست. اگر شارژ آن را یک شب فراموش کنید، احتمالاً روز بعد خاموش می‌شود. شارژ ساعت از طریق همان شارژر مغناطیسی ریز اتفاق می‌افتد. در مدت زمان 30 دقیقه 44 درصد شارژ شده و به طور کامل حدود یک ساعت و نیم طول می‌کشد.

قطب نما

ویژگی جدید دیگر در سری 5 قطب نما است، اگر از نقشه‌های ریز و درشت در ساعت استفاده می‌کنید، این ویژگی به شما نشان می‌دهد که در حال طی کردن مسیر درست هستید یا خیر؟

جمع بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی Apple watch series 5 یک محصول کامل مبتنی بر سلامتی و تناسب اندام پرداختیم. بهبودهای سخت افزاری و وجود نرم افزارهای جدید و کاربردی از تغییرات به وجود آمده در نسل 5 اپل واچ به شمار می روند. ساعت هوشمند اپل سری 5 از ظاهر و سبک طراحی عالی همانند اپل واچ سری 4 بهره می‌برد و سخت افزار قدرتمندی هم دارد. قیمت اپل واچ سری 5 در مقایسه با مشخصاتی که ارائه کرده مناسب به نظر می رسد اما ممکن است از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نباشد. بنابراین اگر به دنبال یک ساعت کاملا شخصی و هوشمند در همه زمینه ها هستید، خرید اپل واچ 5 می تواند گزینه عالی برای افراد علاقمند به ساعت های حرفه ای و کارآمد باشد. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی Apple Watch 5 به شرح زیر هستند:

برای خرید و اطلاع از قیمت ساعت اپل کلیک کنید.

مزایا

  • صفحه نمایش همیشه روشن
  • قطب نما
  • برنامه های متنوع در حوزه سلامتی
  • حافظه 32 گیگابایت
  • App Store فروشگاهی برای دانلود برنامه های سلامتی
  • تماس اضطراری بین المللی 

معایب

  • نداشتن ردیاب خواب
  • نداشتن طول عمر باتری بالاتر
  • قیمت بالا