سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی گوشی سامسونگ گلکسی A50

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی a50

 

گوشی های تازه ی سری Galaxy A سامسونگ به قدری خوب و قابل اعتماد بوده اند که موجب بوجود آمدن حس بی اعتمادی برای دارندگان سری های گوشی S10 شده است. از کجا به این نتیجه رسیده ایم؟ خب می توان گفت که گوشی A40 نمونه ی ارزان قیمت S10e بوده و گوشی A50 که زمان نسبتا کوتاهیست که در بازار در حال عرضه است، مدل ارزان تر اما مشابه S10 Plus می باشد.

اما پیش از اینکه به دفاع از سری پرچمداران سامسونگ بپردازید از شما می خواهیم تا نگاهی به این اعداد بیندازید. گوشی Galaxy A50 دارای نمایشگر مشابه 6.4 اینچی sAMOLED با وضوح تصویر 1080p ، حسگر اثر انگشت اپتیکال درون زیر صفحه و سیستم سه دوربینه ی مجهز به لنز دید و فوق وسیع یا Ultra-Wide ، حافظه ی داخلی 64 و 128 گیگابایت و پردازنده ی هشت هسته ی Exynos 9610 و باتری 4.000 میلی آمپری بوده که این باتری تنها 100 میلی آمپر کمتر از S10 Plus می باشد. اما نکته ی جالب اینجاست که قیمت گلکسی A50 با این مشخصات فنی تقریبا مشابه 300 یورو و گوشی S10 Plus با قیمت 999 یورو در بازار به فروش میرسند.

معرفی گوشی سامسونگ گلکسی a50

طراحی و ظاهر

طراحی ظاهری گوشی A50 شباهت بسیاری به گوشی M30 دارد که این اتفاق، اتفاقی خوب در صنعت گوشی‌های میان رده می‌باشد. وزن سبک و ارگونومی مهندسی شده A5O این گوشی را به یک گوشی خوش دست و زیبا تبدیل کرده‌است. پنل پشتی این گوشی، کاملا به لبه‌های گوشی متصل شده‌است به طوری که با لمس محل اتصال آن‌ها هیچ چیزی حس نمی‌شود.

 

قاب میانی گوشی از جنس فلز ساخته شده‌است و مکان کلید‌های پاور و کنترل صدا به خوبی در قسمت راست دستگاه انتخاب شده‌است. در قسمت مقابل نیز شاهد درگاه سیم کارت هستیم که شامل 2 جایگاه خشاب سیم کارت و یک جایگاه کارت حافظه می‌باشد. لبه پایینی گوشی میزبان خروجی اسپیکر، درگاه USB نوع C و جک 3.5 میلی متری صدا است.

 

شاید متوجه خلا حسگر اثر انگشت در پشت گوشی A50 شده باشید. این به این خاطر است که شرکت سامسونگ از تکنولوژی in-display scanner در ساخت گلکسی A50 استفاده کرده‌است. in-display scanner یا همان «حسگر اثر انشگت زیر صفحه نمایش» چند ثانیه نیاز دارد تا اثر انگشت شما را تشخیص دهد. این تکنولوژی با این که یک تکنولوژی مدرن به نظر می‌رسد ولی گاهی با وجود فشار مناسب و تمیز بودن صفحه شما را نا‌امید خواهد کرد.

نمایشگر

صفحه نمایش 6.4 اینچی سوپر آمولد در گلکسی A50 بسیار زیبا و بلند به نظر می‎رسد. این پنل در کمتر گوشی در این گستره قیمتی دیده می‎شود. فاصله صفحه نمایش تا لبه‎های گوشی بسیار کم است به طوری که نسبت صفحهتفاده کرده است تا حتی اگر شده، این نمایشگر بزرگ و جذاب در اولین نگاه خریداران را جذب کند.

 

دوربین

با بررسی پشت گوشی Galaxy a50 سه لنز قرار دارند که برای دوربین اصلی کار می‌کنند. یکی از این لنزها سنسور 25 مگاپیکسلی دارد که لنز اصلی است. لنز دوم، با سنسور 8 مگاپیکسلی و نقطه فوکوس ثابت، به عنوان لنز زاویه دید فوق عریض شناخته می‌شود که تا 120 درجه را پوشش می‌دهد و در نهایت لنز سوم، که سنسور 5 مگاپیکسلی دارد، برای تشخیص عمق به کار می‌رود. رابط کاربری دوربین همان چیزی است که در تمام گوشی‌های سامسونگ و حتی پرچم‌دارانش می‌بینیم.

دوربین سلفی در این گوشی سنسور 25 مگاپیکسلی دارد که لنزی با زاویه دید زیاد است و از قابلیت HDR هم پشتیبانی می‌کند. از نظر کیفیت هم، دوربین این گوشی جزو میان رده‌های خوب بازار به حساب می‌آید. در نور کافی عکس‌های گرفته شده با دوربین رنگ‌ها را بسیار خوب ثبت می‌کنند و جزئیات در آن‌ها زیاد است. در بخش دوربین سلفی عملکرد گوشی بسیار خوب است و جزئیات عکس‌های گرفته شده با دوربین سلفی Galaxy A50 بسیار زیاد هستند و رنگ‌ها هم خیلی خوب ثبت می‌شود. در واقع دوربین سلفی گلکسی ای 50 یکی از بهترین دوربین‌های سلفی در رده میانی بازار به حساب می‌آید که نسبت به قیمت خرید معقولانه ای برای یک گوشی به حساب می آید.

باتری و شارژدهی گوشی a50

گلکسی a50 از باتری بزرگ و قدرت مند 4000 میلی آمپر ساعتی استفاده می کند به شاید در نگاه اول کوچک تر از نسخه بکار رفته در گلکسی ام 20 باشد، اما عملکرد باتری آن در سطح بسیار عالیی قرار گرفته است.

به احتمال بالایی زمانی که کاربران از گوشی استفاده های سنگینی انجام می دهند A50 قادر است تا 1 روز کامل شارژ نگه دارد و در استفاده های به نسبت سبک تر این زمان تا 2 روز نیز قابل افزایش می باشد. گوشی گلکسی a50 سامسونگ از شارژ سریع 15 واتی نیز پشتیبانی می کند، شارژ کامل گلکسی ای 50 حدود 2 ساعت زمان نیاز خواهد داشت.

 

کلام آخر

سامسونگ با امکاناتی فوق‌العاده مانند صفحه نمایش، باتری، پردازنده و دوربین، گلکسی A50 را به بهترین شکل ممکن تولید کرد. البته ممکن است از جهت کیفیت تصویر نتوانیم آن را زیاد موفق بدانیم ولی به طور کلی چنان‌چه نور کافی وجود داشته باشد، عکس‌های خوبی می‌گیرد. حالا اگر بخواهیم در شب عکسبرداری کنیم، جزئیات خوب دیده نمی‌شوند و نویز به چشم خواهد خورد و نسبت به دیگر رقبا ضعیف‌تر خواهد بود اما ویدیوهای 1080p فوق‌العاده‌اند. برای خرید گوشی و اطلاع از قیمت ها اینجا را کلیک کنید.