سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی گوشی شیائومی ردمی نوت 8 تی

گوشی شیائومی ردمی نوت 8 تی

 

اسمارتفون گوشی ردمی نوت 8 تی به عنوان نسخه اروپایی تلفن محبوب ردمی نوت 8 به بازار عرضه شده است و جدیدترین تلفن سری نوت 8 محسوب می‌شود. اکثر شما مخاطبان با اسمارت‌فون‌های سری ردمی نوت شیائومی آشنا هستید؛ این تلفن‌ها همواره عملکرد و باتری خوبی دارند. هم‌چنین، قیمت آن‌ها نیز بسیار مناسب است. ردمی نوت 8T نسخه بهبود یافته نوت 8 است و ما اعتقاد داریم که این تلفن موفقیت نوت 8 را تکرار می‌کند.

معرفی گوشی شیائومی ردمی نوت 8 تی

طراحی

اولین چیزی که در گوشی در نگاه اول کاربر را جذب می‌کند زبان طراحی آن است. زبان طراحی از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا عناصر بکار رفته در طراحی از شاخصه‌های اصلی مورد توجه کاربران برای خرید گوشی است. زبان طراحی گوشی‌های سری ردمی نوت تا حدودی شبیه به یکدیگر است. گوشی ردمی نوت 8 تی در پنل جلویی و پشتی از محافظ شیشه‌ای گوریلاگلس استفاده کرده که هر دو مسطح بوده و فاقد انحنا هستند. فریم‌های پلاستیکی منحنی بکار رفته در حاشیه‌ها و طراحی براق پنل پشتی از دیگر عناصری است که در زبان طراحی این گوشی خودنمایی می‌کند. حاشیه‌های این گوشی  به‌ویژه حاشیه‌های پایین صفحه نمایش زیاد است به طوری که در حاشیه‌ی پایین لوگوی ردمی حک شده است. راکر تنظیم صدا و دکمه‌ی پاور در سمت راست و اسلات دو سیم کارته درسمت چپ حاشیه این گوشی تعبیه شده‌اند. در پایین گوشی نیز پورت شارژ USB-C،  پنجره‌ی اسپیکر، میکروفون اصلی و جک 3.5 میلی‌متری هدفون قرار دارند. در بالای گوشی، میکروفون دوم در کنار پورت اینفرارد تعبیه شده است. حسگر اثر‌انگشت در پنل پشتی واقع شده و جنس و رنگ آن با جنس و رنگ پنل پشتی هماهنگ است. این گوشی در رنگ‌های سفید، آبی و خاکستری روانه بازار شده است. این گوشی درمقایسه با رد می نوت 8، 2 میلی‌متر بلندتر و 10 گرم سنگین‌تر است. 

 

صفحه نمایش

نمایشگر به کار رفته در گوشی مورد بحث ما 6.3 اینچی از نوع IPS LCD بوده و به یک ناچ قطره‌ای در بالای خود مزین شده تا دوربین سلفی آن در این قسمت قرار گیرد. رزولوشن این صفحه نمایش 1080*2340 پیکسل می‌باشد و در هر اینچ نیز 409 پیکسل حضور دارد تا شاهد تراکم پیکسلی نسبتاً زیادی باشیم. پوشش گوریلا گلس 5 وظیفه محافظت از این دستگاه را دارد ولی به نظر می‌رسد که مدل رد می نوت 8 تی بر خلاف سایر محصولات شیائومی محافظ صفحه نمایش ندارد.

مقدار کنتراست این گوشی 1500:1 است و در آزمایش‌های تخصصی نیز این موضوع به حقیقت پیوست. نهایت روشنایی که این موبایل می‌تواند بدان دست یابد بین 430 تا 460 نیت می‌باشد و مقدار سیاهی آن هم بین 0.250 تا 0.330 متغیر است. اگر حالت روشنایی اتوماتیک (Automatic Brightness) را روشن کنید، نهایت روشنایی ممکن است در فضاهای باز به 600 نیت برسد.

شیائومی برای تغییر تنظیمات کنتراست دستگاه سه گزینه در اختیار کاربران قرار داده که با روشن کردن آپشن خودکار (Automatic) دقت رنگ‌ها در فضای sRGB پخش می‌شود و تفاوت رنگی هم به 6.3 می‌رسد. در واقع تنها در این حالت است که می‌توانید میزان اشباع‌شدگی رنگ‌ها را از میان سه گزینه گرم (Warm)، سرد (Cold) و پیش‌فرض (Default) روشن کنید و در صورت برگزیدن آپشن پیش‌فرض نیز تفاوت رنگی باز هم به 6.3 خواهد رسید. انتخاب رنگ‌های گرم سبب خواهد شد تا رنگ آبی خفیف‌تر شود ولی در افزایش دقت رنگ‌ها تأثیری نخواهد داشت.

تنظیمات استاندارد کنتراست (Standard Contrast) دقت فوق‌العاده بالایی داشته و فضای رنگی هم در آن sRGB بوده و دقت رنگی نیز در آن به 0.7 درصد می‌رسد. در نهایت گزینه کنتراست افزایش یافته (Increased Contrast) وجود دارد که باعث کاهش دقت رنگ‌ها خواهد شد.

 

دوربین

شیائومی ردمی نوت 8 تی دارای یک چینش چهارگانه در بخش پشتی برای دوربین است که توسط یک لنز اصلی 48 مگاپیکسلی هدایت می‌شود این لنز به یک دوربین 8 مگاپیکسلی اولتراواید، یک لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی و یک دوربین تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی می‌پیوندد. داشتن دوربین 48 مگاپیکسلی با قیمتی که این گوشی دارد یک امتیاز و مزیت بسیار بزرگ است.  تصاویر ثبت شده با ردمی نوت 8 پرو در مقایسه با سایر گوشی‌های موجود در این برچسب قیمتی، بسیار پر جنب و جوش و در حد قابل قبولی هستند. لنز اولتراواید آن نیز عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده است. استفاده از دوربین ماکرو نیز آسان به نظر می‌رسد، اما از آنجا که سنسور آن تنها 2 مگاپیکسل است، تصاویر چندان چشمگیر نبودند.

در استفاده از برنامه دوربین ردومی نوت 8 تی احساس راحتی کرده و سریع تغییر حالت‌ها انجام می‌شود. مزیتی که در Redmi Note 8T مشاهده خواهید کرد که در بسیاری از دستگاه‌های دیگر با این برچسب قیمت قابل مشاهده نخواهد بود، تعداد بی‌نظیر حالت‌های موجود در برنامه دوربین است. این امر به دوربین Redmi Note 8T تطبیق‌پذیری و کارایی بیشتری می‌بخشد که ممکن است در دستگاه‌‎های رقیب پیدا نکنید.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی ردمی نوت 8 تی

درست مانند سایر گوشی‌های پیشین خط تولید رد می نوت شیائومی، مدل رد می نوت 8 تی هم توسط یک باتری 4000 میلی‌آمپری تغذیه می‌شود. این دستگاه از تکنولوژی شارژ سریع کووالکوم موسوم به Quick Charge با توان 18 واتی پشتیبانی می‌کند و می‌توان تقریباً 45 درصد آن را در عرض 30 دقیقه شارژ کرد.

 

در زمینه دوام باتری، این موبایل به راحتی می‌تواند یکی از برترین‌های بازار باشد و با گوشی رد می نوت 8 برابری کند. زمانی که رابط کاربری این دستگاه MIUI 10 بود، باتری آن به مدت 108 ساعت روشن ماند تا امتیاز بالایی را به ثبت رسانده باشد. سایر نمرات کسب شده در دیگر آزمایش‌های تخصصی نیز تقریباً بالا بودند و در حالت استندبای هم توانست بار دیگر خودش را به اثبات برساند و باز هم مانند رد می نوت 8 عمل کرده باشد.

 

سخن پایانی

گوشی Redmi Note 8T را بدون شک نمی‌توانیم از نظر ارتقاء کیفیت ارزشمند بدانیم. این گوشی نمی‌تواند عملکرد به مراتب بهتری از نوت 7 داشته باشد ولی یقینا کاربر را با دوربین و بدنه زیبا و مقاوم نسبت به پاشیدن قطره‌های آب تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

شیائومی برای بالا بردن سطح رضایت مشتریان اروپایی خود قابلیت NFC و شارژ سریع را به این گوشی اضافه کرده است ولی در مقایسه با نوت 8 خبری از چراغ اعلانات نیست. وزن و اندازه این گوشی همچنین بیشتر شده است. ولی حتی بدون چراغ اعلانات، می‌توانیم بگوییم این گوشی یکی از بهترین ردمی نوت‌ها و شایسته توجه قابل قبول است.

استفاده نکردن از یک چیپست سریع‌تر ممکن است توی ذوق بزند ولی در مورد سایر امکانات گوشی باید بگوییم بابت پول کمی که می‌پردازید محصول خوبی می‌خرید و مجددا شیائومی نمره قبولی می‌گیرد. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.