سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی گوشی ایفون xs اپل

مشخصات گوشی ایفون xs

گوشی جدید آیفون ایکس اس به تازگی معرفی شده است و در این مقاله می‌خواهیم نگاهی به مشخصات و ویژگی‌های آن داشته باشیم. با تک‌فارس همراه باشید.

 

اپل اعلام کرده است که آیفون ایکس اس در تاریخ 30 شهریور عرضه خواهد شد و پیش فروش آن نیز هم اکنون در بیشتر کشورهای دنیا شروع شده است. قیمت آیفون ایکس اس نسبت به مدل گران قیمت سال گذشته یعنی آیفون ایکس افزایشی نداشته است که این می‌تواند خبر خوبی برای طرفداران اپل باشد. قیمت پایه گوشی 999 پوند و بالاترین آن 1349 پوند است که مربوط به ظرفیت 512 گیگ گوشی می‌باشد.

 

اگرچه آیفون ایکس اس نسبت به سال گذشته گران‌تر نشده است اما هنوز هم در میان گران‌ترین گوشی‌های بازار تلفن همراه قرار می‌گیرد. همچنین قیمت ایفون xs به طور پایه به قیمت 1099 پوند می‌باشد. در ادامه بیشتر به بررسی این محصول خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

بررسی گوشی ایفون xs اپل

طراحی و ساخت

بررسی آیفون XS را با طراحی زیبای آن آغاز می کنیم. همان طور که گفتیم، مهم ترین نکته درباره‌ی آِفون X طراحی جدید و جالب توجه آن بود. حال نسخه‌ی آیفون XS هم با همان طراحی روانه‌ی بازار می شود، اما چند تغییر کوچک در آن باعث شده تا بتوانیم این دو گوشی را از هم تشخیص دهیم! تغییر اصلی در رنگ این دستگاه است: رنگ طلایی اضافه شده به آیفون بسیار زیبا و چشم نواز می باشد.

 

فریم هر دو دستگاه (آِیفون X و XS) مشابه یکدیگر می باشند، نمایشگر 5?8 اینچی مشابه با حاشیه های بسیار کوچک دارند و آیفون XS همچنان بدون دکمه‌ی home روانه‌ی بازار می شود. در notch بالای صفحه نمایش آِیفون XS باز هم شاهد همان اجزای پارسالی، شامل حسگر تشخیص چهره برای باز کردن قفل دستگاه هستیم. آِیفون امسال هم از قاب شیشه ای پشتی برای اسمارت فون هایش استفاده می کند و هم چنان دستگاه های آن از پشت شیشه‌ی هر مغازه ای چشم مردم را به خود خیره می کنند!

 

این چشم نواز بودن اسمارت فون های آیفون فقط به دلیل ظاهر دستگاه ها نیست، زیرا بسیاری از سازندگان آسیایی اسمارت فون هایی با ظاهر شبیه به آِفون طراحی می کنند. اما چشم نواز بودن آیفون ها به دلیلی کیفیت ساخت فوق العاده‌ی آن ها می باشد. فقط وقتی که یک آیفون در دست شما باشید می توانید به پریمیوم بودن آن پی ببرید.در لبه های کناری دستگاه همه چیز همان جایی قرار گرفته که انتظار آن را داشتیم: دکمه های تنظیم صدا و حالت سکون سخت افزاری همچنان در قسمت چپ قرار دارند و دکمه‌ی بزرگتر قفل/سیری هم در لبه‌ی راست دستگاه خودنمایی می کند. متاسفانه در هنگام خرید آیفون XS پورت تبدیل جک هدفون به لایتنینگ در داخل جعبه‌ی دستگاه وجود ندارد و باید آن را جداگانه خریداری کنید.

صفحه نمایش

نمایشگر 5?8 اینچی این گوشی با آیفون X یکسان است.

البته آیفون XS کوچک ترین مدل تولید شده آیفون در سال 2018 استبدنه آیفون XS تنها کمی از آیفون 6، 7 و 8 بزرگ تر است. اندازه آیفون XS برای گرفتن در دست، تصویربرداری و تماشای فیلم فوق العاده است.

نمایشگر OLED این گوشی ظاهر آن را بسیار زیبا کرده است. این نمایشگر فوق العاده نمایی زیبا از رنگ مشکی بدنه گوشی را نشان می دهد.

رزولوشن آیفون XS چیزی در 2436 در 1125 است. (معادل 458 پیکسل در اینچ).این نمایشگر برای تماشای فیلم فوق العاده است و رنگ ها را با شفافیت هرچه تمام تر نشان می دهد. جزییات تصاویر در این صفحه نمایش فوق العاده است. این کیفیت بالا مدیون حضور تکنولوژی HDR10 و Dolby Vision است.

در بررسی صفحه نمایش آیفون XS از تمام زوایا به مشکل برنخوردیم. این صفحه نمایش به قدری عالی است که در محیط بیرون و نور آفتاب نیز جزییات تصاویر روی صفحه را به خوبی نشان می دهد.اپل همچنین در این مدل اسپیکرها را بهبود بخشیده است و کیفیت صدا را بالاتر برده است به حدی که می توان از صدای موسیقی در فضای باز نیز لذت برد.

عملکرد

بگذارید صادقانه بگویم، عادت کردن به طراحی تمام صحفه و رابط کاربری گوشی‌های آیفون XS Max و Xs مقداری زمان‌بر است. نبود دکمه‌ی هوم همیشگی، شما را وادار می‌کند تا برای برگشتن به صفحه هوم، پایین نمایشگر را سوایپ کنید. همچنین مولتی تسکینگ دیگر با دو بار کلیک کردن صورت نمی‌پذرید و باید در ابتدا سوایپ کرده و سپس آن را نگه دارید تا صفحه مولتی تسکینگ برای شما ظاهر شود. از آنجایی که دیگر حسگر اثر انگشت وجود ندارد، باید از چهره خود برای آنلاک کردن گوشی آیفون XS استفاده کنید. این موارد تنها چیزهای متفاوت در نحوه‌ی استفاده از آیفون‌ها جدید هستند.

 

خوشبختانه در نسخه دوازدهم سیستم عامل Ios دیگر خبری از ناسازگاری‌هایی که برای گوشی آیفون ایکس با iOS 11 اتفاق افتاد، نیست و اپل توانسته مشکلات مربوط به لبه‌ی صفحه نمایش را حل کند. تا آنجایی که به بنده مربوط می‌شود، این نسخه از سیستم عامل موبایلی اپل، یکی از بهترین تجربه‌های مربوط به سیستم عامل ios  را ارائه می‌دهد. البته قرار نیست ios 12  را کاملا نقد کنیم زیرا بعدا به صورت جداگانه  این سیستم عامل را مورد بررسی قرار خواهیم داد. اما در ادامه چندین نکته‌ی مهم در رابطه با این نسخه برای شما بیان خواهیم کرد.

 

اول از همه، اپل فرایند بستن اپلیکیشن‌ها را از پیش ساده‌تر کرده و اکنون تنها نیاز است بر روی اپلیکیشن مورد نظر، به سمت بالا سوایپ کنید و به همین راحتی برنامه بسته خواهد شد و دیگر خبری از عملیات طولانی نگه داشتن- سوایپ که در Ios 11  آن را شاهد بودیم، نیست. شاید این تغییر چندان هم چشمگیر نباشد اما هنگام استفاده به کارآمد بودن آن پی خواهید برد. مشکل OverLoad اعلانات دیگر همانند گذشته دردسر ساز نیست زیرا  Ios 12 از هم اکنون آن‌ها را به صورت هوشمندانه دسته بندی و ترکیب می‌کند. دستیار صوتی سیری نیز پیشرفت‌هایی داشته و شما می‌توانید با ساخت میانبر‌هایی از آن، سرویس‌ها و نرم افزار‌های مختلف در کنار هم قرار داده و از آن‌ها به منظور کنترل یک وظیفه پیچیده استفاده کنید. اما چیزی که ما متوجه شده‌ایم، این پروسه بر روی گوشی آیفون Max به دلیل صفحه نمایش بزرگ‌اش، راحت‌تر صورت می‌پذیرد.

 

همچنین به لطف قرار گرفتن پردازنده A12 Bionic در آیفون‌های جدید، عملکرد آن‌ها مقداری روان‌تر شده است. اپلیکیش‌ها کمی سریع‌تر از گوشی آیفون X اجرا می‌شوند و به طور کلی، جا به جا شدن میان برنامه‌های در حال اجرا و انجام عملیات مولتی تسکینگ، سرعت بیشتری نسبت به قبل پیدا کرده است. تغییرات ایجاد شده ملموس هستند اما چشمگیر و انقلابی به حساب نمی‌آیند، مگر اینکه به تازگی به دنیای Ios پیوسته‌اید یا جزء کاربران آیفون‌های قدیمی باشید. اپل ادعا می‌کند که پردازنده‌ی با کیفیت دو هسته‌ای A12 نسبت به پردازنده آیفون نسل قبل، 15 درصد سریع‌تر شده است.به نظر می‌رسد اپل تمرکز بیشتری بر روی پردازنده گرافیکی چهار هسته‌ای داشته زیرا طبق گفته‌ی این شرکت، سرعت آن تا 50 درصد افزایش یافته است. این موضوع زمانی خود را نشان می‌دهد که بازی‌هایی همچون Fortnite که در زمینه گرافیکی غنی هستند را اجرا کنید تا با نمایشی بی‌نقص از آیفون‌های جدید رو به رو شوید. همانطور که می‌دانید نرم افزار‌های گرافیکی و بازی‌ها در دنیای گوشی‌های هوشمند رایج‌ شده‌اند بنابراین دلایل اپل برای قرار دادن پردازنده‌ای با چنین مزایایی در آیفون‌های جدید کاملا مشخص است.

 

ما همچنین لازم است در رابطه با موتور عصبی A12 نکاتی را بگوییم، این موتور عصبی در واقع یک کمک پردازنده می‌باشد که اپل آن را سال گذشته معرفی کرد و در نرم افزارها و ویژگی‌هایی که بر روی مدل‌های یادگیری ماشینی تمرکز دارند، به کمک پردازنده‌ی اصلی می‌آید. موتور عصبی سال گذشته به صورت 2 هسته‌ای طراحی شده بود و می‌توانست در هر ثانیه 600 میلیارد عملیات را کنترل کند. اما امسال، اپل برای آن 8 هسته طراحی کرده و به کمک پردازنده اجازه می‌دهد تا در هر ثانیه 5 تریلیون پردازش را مدیریت کند.

 

این قابلیت فعلا برای شما کاربرد زیادی ندارد اما زمانی که برنامه نویسان نرم افزار‌های خود را بر اساس مدل‌ شبکه‌های عصبی توسعه دهند، به اهمیت آن پی خواهید برد. در حال حاضر چند مورد قابل توجه وجود دارد. نرم افزار memorise ( این نرم افزار مختص یادگیری زبان‌های متفاوت است) هم اکنون ویژگی‌ای به نام تشخیص شی را فراهم کرده و هنگامی که توسط دوربین بر روی متنی فوکوس می‌کنید، نرم افزار زبان را شناسایی می‌کند و نام آن را به شما اعلام خواهد کرد. همچنین نرم افزار Pixelmator Pro از موتور عصبی به منظور بهبود تنظیمات تصاویر می‌کند. حتی قابلیت Face ID به لطف موتور عصبی بر روی گوشی‌های آیفون Xs و آیفون Xs Max‌ سریع‌تر اجرا می‌شود و در زمینه شناسایی چهره به آن کمک می‌کند. همچنین برخی از برنامه‌های واقعیت افزوده‌ای‌ همچون LEGO AR Studio که ما آن را مورد آزمایش قرار دادیم، در زمینه ردیابی ساختار‌ها کمی بهتر عمل می‌کند.

 

بنابراین اتفاقات زیادی در داخل آیفون‌های جدید رخ داده است. خوشبختانه، به نظر می‌رسد باتری‌های قرار گرفته در آیفون Xs  و Xs Max  توانایی لازم را برای تامین نیروی این همه ویژگی جدید دارا می‌باشند. البته باید بدانید که باتری کوچک گوشی آیفون Xs از نظر شارژدهی تقریبا همانند گوشی آیفون X عمل می‌کند. با هر بار شارژ کردن، این گوشی بین 9 تا 9.5 ساعت در روزهایی که به صورت سنگین از گوشی کار می‌کشیدیم، دوام می‌آورد. گوشی آیفون Xs   Max  ظاهرا به دلیل باتری بزرگ‌تر، مدت زمان بیشتری را ارائه می‌دهد. به طور کلی، مدت زمانی که ما برای گوشی آیفون Xs Max‌ محاسبه کردیم بین 11 تا 12 ساعت کامل بود. باید در نظر داشته باشید که به مدت 6 ساعت گوشی تحت استفاده‌ی شدید قرار گرفت که فعالیت‌هایی همچون پخش ویدیو و اتصالات اینترنتی را شامل می‌شد و 6 ساعت دیگر را به صورت Screen Off ( نمایشگر خاموش) کار کرده است.

بررسی گوشی iphone xs

دوربین

یکی دیگر از مواردی که در آیفون XS نسبت به گذشته (آیفون X) تغییر چندانی نداشته، مربوط به دوربین آن می‌شود. دوربین اصلی iPhone XS دقیقا مثل آیفون ایکس از دو سنسور 12 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود که سنسور اول دیافراگم F/1.8 را به همراه داشته و سنسور دوم از دیافراگم F/2.4 بهره‌ می‌برد. سنسور دوربین اول این مجموعه زاویه دید گسترده‌ای دارد اما سنسور دوربین دوم مجموعه از نوع تله‌فتو است. هر دو لنز دوربین اصلی iPhone XS هم از قابلیت هایی همچون فوکوس خودکار مرحله‌ای، HDR و تثبیت اپتیکال تصویر (OIS) پشتیبانی می‌کنند. قابلیت زوم اپتیکال 2X هم توسط این مجموعه قابلیت پشتیبانی بوده و توسط لنز دو پیاده‌سازی می‌شود. ضمنا با استفاده از دوربین اصلی آیفون XS اپل قادر به ضبط ویدئوهای 4K با فرم ریت 24، 30 و 60 فریم در هر ثانیه هم خواهید بود.

اما دوربین iPhone XS در عمل چگونه است؟ همانطور که انتظار می‌رفت، دوربین اصلی یا پشت آیفون XS اپل کیفیت فوق‌العاده عالی دارد. با دوربین اصلی این گوشی تقریبا تحت هر شرایطی می‌توانید عکس های به یاد ماندنی و بسیار با کیفیتی را ضبط کنید. چراغ فلش LED چهارگانه دوربین اصلی آن سیب می‌شود تا در تاریک‌ترین محیط ها هم بتوانید عکس های با نور مناسب را ضبط نمایید. کیفیت عکس ها شاید در محیط های تاریک کمی افت کند اما با این حال کیفیتی فراتر از استانداردهای فعلی دوربین گوشی های هوشمند را ارائه می‌کند. قابلیت عکسبرداری پرتره (Portrait Mode) هم در iPhone XS با آپدیت هایی ارائه شده که کیفیت ضبط اینگونه تصاویر را بهبود می‌بخشد.

 

در سمت مقابل دوربین سلفی آیفون XS اپل هم مثل آیفون X از یک سنسور یا لنز 7 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2 تشکیل شده است. عکس هایی که با دوربین سلفی iPhone XS اپل ضبط می‌شوند به واقع کیفیت عالی دارند و چیزی فراتر از کیفیت یک لنز دوربین 7 مگاپیکسلی را ارائه می‌کنند. عکسبرداری سلفی در حالت پرتره آیفون XS بهبود یافته و هم اکنون تفکیک مابین لبه های چهره کاربر و محیط اطراف پشت سر وی به شکل بهتری انجام می‌شود. بنابراین هر دو دوربین اصلی و سلفی آیفون XS اپل کیفیت کم‌نظیری را ارائه می‌کنند و بدون شک رضایت شما را جلب خواهند کرد. اگر به عکسبرداری با گوشی علاقه دارید، مطمئن باشید iPhone XS اپل یکی از بهترین گوشی هایی است که می‌توانید خریداری کنید.

باتری و شارژدهی گوشی ایفون xs اپل

این بخش از بررسی آیفون XS می‌خواهیم مورد باتری و توان شارژدهی آن در این گوشی صحبت کنیم. اپل برخلاف اغلب شرکت های سازنده گوشی که ظرفیت باتری گوشی های خود را افزایش می‌دهند، ظرفیت باتری آیفون XS را مقایسه با آیفون X کاهش داده است! (برای مطالعه بررسی آیفون X اپل اینجا کلیک کنید). باتری iPhone XS اپل ظرفیت 2658 میلی آمپر ساعتی دارد، حال آنکه آیفون ایکس اپل از یک باتری 2716 میلی آمپر ساعتی بهره‌مند بود. اگرچه تفاوت مابین ظرفیت باتری این دو گوشی خیلی ناچیز است اما هر حال اشاره به این موضوع جالب به نظر می‌رسید. قدرت و کیفیت شارژدهی باتری آیفون XS تقریبا مثل باتری آیفون X است. به طور میانگین با یک بار شارژ باتری آیفون XS اپل می‌توانید تقریبا 1 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کنید و اگر از گوشی استفاده مداوم و سنگینی به عمل آورده شود، توان شارژدهی باتری دستگاه کمتر خواهد شد.

آیفون XS اپل از قابلیت شارژ بیسیم و شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. طبق ادعای اپل باتری این گوشی می‌توان ظرف مدت مپزمان 30 دقیقه از 0 تا 50 درصد شارژ شود که البته این ادعا در عمل در این حد و اندازه قابل مشاهده نبوده و عملا باتری دستگاه ظرف 30 دقیقه چیزی در حدود 30 الی 40 درصد شارژ می‌شود. به طور کلی وضعیت عملکرد باتری آیفون XS اپل خوب است اما نمی‌توان آن را از نقاط قوت دستگاه محسوب کرد.

جمع بندی

طبق بررسی‌های انجام گرفته تا به الان، در مجموع آیفون ایکس اس فرق فاحشی با مدل سال گذشته یعنی آیفون ایکس ندارد، اما اسپیکرهای قوی‌تر و رنگ جدید آن یقینا ویژگی‌های خوبی‌ به شمار می‌روند. بعد از عرضه‌ی رسمی گوشی در بازار، به نقد و بررسی گوشی خواهیم پرداخت و در آن زمان است که می‌توان در ارتباط با این گوشی جذاب و رده بالا قضاوت کرد. برای خرید گوشی ایفون کلیک کنید.