سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سامسونگ گلکسی a50 و ویژگی های آن

 

 

 

گوشی‌های خانواده گلکسی A سامسونگ در سال 2019 آن‌قدر گسترده شده‌اند که حالا می‌توانیم بیش از 6 مدل از آنها را در بازار پیدا کنیم. این دستگاه‌ها به خاطر بهره‌مندی از نمایشگرهای AMOLED و دوربین‌های قدرتمند در کنار قیمت مقرون به صرفه خیلی خوب توانسته‌اند مشتریان خود را پیدا کنند. حالا امروز می‌خواهیم در مورد گوشی سامسونگ A50 صحبت کنیم که در همه زمینه‌هایی که گفتیم حرف برای گفتن دارد.

محصولات این خط تولید سامسونگ همیشه در برخی زمینه‌ها فوق‌العاده بوده‌اند و در برخی زمینه‌ها اشکال داشته‌اند اما استراتژی شرکت سازنده در قابل این گوشی‌ها در سال جاری میلادی تغییر کرده به طوری که لنز اولترا واید و نمایشگرهای AMOLED ناچ‌دار را به آنها آورده و بدنه‌های فلزی و تأییدیه ضد آب و خاک بودن را از آنها سلب کرده است.

با این حال، گلکسی A50 یک میان‌رده فوق‌العاده است که تمامی امکانات لازم برای تبدیل شدن به یک دستگاه عالی را در خود دارد. این گوشی از شیوه طراحی بسیار باریک و رنگ‌بندی گرادیان بهره می‌برد و در آن نمایشگر 6.4 اینچی Infinity-U از نوع Super AMOLED به کار رفته و سنسور بیومتریک آن نیز زیر صفحه نمایش حضور دارد. در کنار اینها، پردازنده‌ای قدرتمند و دوربین‌های باکیفیتی مشاهده می‌شوند که همراه باتری با ظرفیت و جدیدترین سیستم عامل اندروید، تجربه‌ای ناب را به خریداران خود القا خواهند کرد.

علی‌رغم اینکه نمایشگر موجود در این محصول سامسونگ AMOLED است ولی پنل آن کیفیتی معمولی دارد و نسبت به صفحه نمایش گلکسی A70 و گلکسی A80 کوچک‌تر است ولی باز هم در آن شاهد پردازنده‌ای قدرتمند هستیم. در واقع همین امکانات هستند که در کنار قیمت منطقی، توانسته‌اند گلکسی A50 را به یک گوشی موفق در تمام بازارهای دنیا تبدیل کنند.

یک تغییر اساسی در گوشی‌های میان‌رده سری گلکسی A سامسونگ، کنار گذاشتن تکنولوژی ضد آب بودن آن‌هاست ولی کمپانی کره‌ای امیدوارست تا امکانات این دستگاه‌ها به اندازه‌ای باشند که بتوانند جبران مافات کرده و نبود این تأییدیه را تا حدودی توجیه کنند.

ویژگی های گوشی سامسونگ a50

نمایشگر

جلوی گوشی صفحه‌نمایشی به‌اندازه 6?4 اینچ قرار دارد که از نوع سوپرامولد است. سوپرامولد بودن صفحه‌نمایش یکی از نکات پر رنگ این گوشی به شمار می‌رود که آن را از دیگر گوشی‌های هم رده‌اش بالاتر قرار می‌دهد. این صفحه‌نمایش کیفیت فول اچ دی دارد و زمانی که از نزدیک با آن کار کنید متوجه کیفیت بسیار بالایش می‌شوید علاوه بر اینکه همه چیز در آن کاملا شفاف به نمایش در می‌آید.

خوانایی خوب زیر نور خورشید و عمق زیاد رنگ مشکی دو مشخصه این صفحه‌نمایش هستند که زمان کار کردن با آن به‌خوبی به این خصیصه خوب پی می‌برید. ناچی بالای صفحه‌نمایش گلکسی ای 50 قرار دارد که شکل قطره‌ای دارد. سامسونگ صفحه‌نمایش‌های خودش را که این نوع ناچ را دارند در دسته صفحه‌های اینفینیتی یو قرار می‌دهد.

دوربین

عکاسی با دوربین های گوشی میانرده را نباید در حد پرم دار ها دانست اما شروع ایده دوربین های چند تایی نه تنها در پرچم دار ها بلکه در گوشی های میانرده نیز دیده می شود. گوشی سامسونگ گلکسی A50 به 3 دوربین در قاب پشتی دستگاه مجهز شده است. گلکسی A50 از یک جسگر 25 مگاپیکسلی IMX576 با پیکسل های 0.9 میکرومتری و یک لنز 27 میلی متری با F 1.7 برای ثبت عکس ها بهره می برد که این لنز فاقد لرزشگیر اپتیکال می باشد. دوربین دوم بک حسگر 8 مگاپیکسلی است گه عکس هایی با رزولوشن 3264 در 2448 ثبت می کند و دوربین سوم آن برای ثبت عمق و جلوه بوکه از آن استفاده می شود و نمی توان با آت عکس برداری کرد. سامسونگ غول کره ای برای دوربین سلفی گلکسی A50 یک حسگر 25 مگاپیکسلی و لنز 25 میلیمتری با F 2.0 به کار گرفته است.

 

به دلیل فوکس ثابت دوربین برای نشان دادن تمام جزئیات صورت باید چهره فرد در فاصله مناسبی از دوربین قرار بگیرد. با گلکسی A50 نمی توان با رزولوشن 4K فیلم برداری کرد. سامسونگ قابلیت فیلمبرذاری صحنه آهسته با 480 فریم بر ثانیه و رزولوشن 720p را نیز فراهم کرده است. در مجموع اگر بخواهیم درباره دوربین و کیفیت تصاویر ثبت شده با دوربین گلکسی A50 نظر دهیم باید گفت که کیفیت عکس های گرفته شده در روز معمولی ارزیابی می شود و از قابلیت عکاسی در شب نیز پشتیبانی نمی کند پس نباید انتطار تصاویری با کیفیت مطلوب در شب از آن داشت. دوربین سلفی گلکسی A50 با قابلیت Live Focus می تواند حس تصویر برداری حرفه تری را به شما القا کند.

باتری گوشی سامسونگ گلکسی a50

گلکسی a50 از باتری بزرگ و قدرت مند 4000 میلی آمپر ساعتی استفاده می کند به شاید در نگاه اول کوچک تر از نسخه بکار رفته در گلکسی ام 20 باشد، اما عملکرد باتری آن در سطح بسیار عالیی قرار گرفته است.

به احتمال بالایی زمانی که کاربران از گوشی استفاده های سنگینی انجام می دهند A50 قادر است تا 1 روز کامل شارژ نگه دارد و در استفاده های به نسبت سبک تر این زمان تا 2 روز نیز قابل افزایش می باشد. گوشی گلکسی a50 سامسونگ از شارژ سریع 15 واتی نیز پشتیبانی می کند، شارژ کامل گلکسی ای 50 حدود 2 ساعت زمان نیاز خواهد داشت.

جمع بندی

اگر واقع‌بینانه به بررسی تمام جوانب گوشی سامسونگ گلکسی A50 بپردازیم خواهیم یافت که این گوشی نسبت به دیگر گوشی‌های میان‌رده انتخاب بهتری محسوب می‌شود. چرا که به لطف طراحی زیبا و مشخصات فنی مناسب توانسته‌است از تست‌های متفاوت سربلند بیرون بیاید. خوشبختانه شرکت سامسونگ توانسته‌است با ایجاد تغییراتی در ظاهر و پلتفرم این گوشی، روحی دوباره در گوشی‌های اندرویدی خودش بدمد. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.