سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گوشی موبایل ایفون 11پرو مکس

خرید ایفون 11 پرو مکس

بر خلاف بسیاری دیگر از همکارانم، من تا کنون گوشی آیفون نداشته ام. با صرف نظر از این موضوع، آیفون های جدید اپل بسیار برای من وسوسه کننده هستند. دستگاه های اپل بسیار بی نظیر هستند. حتی برای آن دسته از کاربرانی که دیگر به پلتفرمی جز اندرید هم نگاه نمی اندازند، این دستگاه ها جذابیت خاص خود را دارند؛ چرا که خط مشی آینده رقابت بین دستگاه های اندرویدی و آیفون ها را نشان می دهد. چه دوست داشته باشیم و چه نه، تولید کنندگان دستگاه های اندرویدی اغلب توجه بسیاری به ویژگی های جدید دستگاه های اپل دارند. درست همانند بریدگی صفحه نمایش اپل، که به سرعت در بسیاری از گوشی های جدید اندرویدی اعمال شد. اکنون نیز به همین دلیل بر آن شده ایم تا نگاه نزدیک تری به پرچمدار جدید اپل یعنی آیفون 11 پرو مکس بیاندازیم. با ما همراه باشید.

نمایشگر ایفون 11 پرو مکس

 صفحه نمایشی که در گوشی آیفون 11 پرو مکس بکار رفته اندازه 6.5 اینچی دارد و از حاشیه های باریکی بهره می‌برد. این پنل نمایشگر تقریبا چیزی در حدود 83.7 درصد از کل مساحت پنل جلوی گوشی را در بر گرفته و در بخش فوقانی خود یک نوار مشکی رنگ برای نصب سنسورهای دوربین جلوی مورد نیاز را ارائه می‌کند. بدون تردید اگر این نوار مشکی رنگ از بخش فوقانی نمایشگر گوشی حذف می‌شد، نسبت تصویر به بدنه آن می‌توانست به بیش از 90 درصد برسد. رزولوشن صفحه نمایش iPhone 11 Pro Max معادل 2688 در 1242 پیکسل بوده و بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 458 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که مقدار بسیار عالی برای نمایشگر گوشی با اندازه 6.5 اینچی است.

 

نسبت تصویر آن 19.5 به 9 در نظر گرفته شده و روی صفحه نمایش دستگاه با یک لایه شیشه ضد خش پوشانده می‌شود، اما با این حال توصیه داریم برای محافظت از صفحه نمایش گوشی حتما از گلس محافظ ال سی دی استفاده کنید. پنل نمایشگری که در گوشی آیفون 11 پرو مکس بکار رفته با لقب Super Retina XDR OLED معرفی شده و کیفیت بسیار عالی دارد. واژه XDR در لقب نمایشگر گوشی مخفف Xtreme Dynamic Range است که مربوط به گستره دینامیکی فوق بالای صفحه نمایش دستگاه می‌شود. صفحه نمایش این آیفون از قابلیت های دیگری مثل دالبی ویژن (Dolby Vision)، HDR10، گستره رنگی وسیع (Wide Color Gamut)، تروتون (True-tone) و تاچ سنسینگ 120 هرتزی (120 Hz Touch Sensing) هم پشتیبانی به عمل می‌آورد که همگی منجر به بهبود کیفیت عملکرد آن می‌شوند و نمی‌خواهیم در این بررسی وارد جزئیات تک تک این موارد شویم.

اما کیفیت عملکرد صفحه نمایش دستگاه چطور است؟ در بررسی iPhone 11 Pro Max مشخص شد که صفحه نمایش گوشی واقعا کیفیت عالی دارد. محتوایی که روی صفحه نمایش دستگاه به تصویر کشیده می‌شود از نظر شارپنس، شادابی و کنتراست فوق‌العاده هستند و به جرئت می‌گوییم کمتر گوشی از این نظر پتانسیل رقابت و مقایسه شدن با آیفون 11 پرو مکس را خواهد داشت. صفحه نمایش گوشی مذکور از نظر تولید روشنایی هم عملکرد عالی دارد و طبق آمار به ماکسیمم روشنایی در حدود 800 نیت دست پیدا کرده است که روشنایی بسیار عالی برای نمایشگر یک گوشی خواهد بود. بدین ترتیب حتی در محیط های باز و تحت تابش نور هم هیچ مشکلی برای استفاده از آیفون 11 پرو مکس نخواهید داشت و با تنظیم شدت روشنایی نمایشگر آن بر روی حداقل 70 درصد در شرایط این چنینی می‌توانید بدون مشکل محتوای روی صفحه نمایش دستگاه را ببینید. پس یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت iPhone 11 Pro Max مربوط به صفحه نمایش عالی آن می‌شود.

دوربین

با آن که اپل همیشه از نظر تعداد دوربین و کیفیت در برابر غول‌های اندروید جایگاه پایین‌تری را به دست آورده است ولی این مرتبه اهالی کوپرتینو تصمیم گرفتند با آیفون 11 پرو مکس روی تخت پادشاهی عکاسی با موبایل قرار بگیرند.این گوشی حالا سه دوربین 12 مگاپیکسل دارد که عبارتند از یک لنز عریض، یک دوربین تله‌فوتو با زوم 2 برابر و دریچه دیافراگم گشادتر تا نور بیشتری جذب شود و یک دوربین فوق عریض با میدان دید 120 درجه.

زمان عکاسی با دوربین اصلی، اینترفیس اپلیکیشن دوربین آیفون 11 پرو مکس به کاربر یک پیش نمایش زنده از فضای خارج از قاب را نشان می‌دهد که اگر از حالت فوق عریض استفاده کنید می‌توانید آن را داخل قاب تصویر خود قرار دهید.بخواهیم کیفیت دوربین فوق عریض آیفون 11 پرو مکس را با گلکسی نوت 10 پلاس مقایسه کنیم باید بگوییم دوربین اپل تصاویر گرم‌تر با رنگ‌های طبیعی‌تر ثبت می‌کند. گرچه تصویر نوت 10 پلاس جزئیات شارپ‌تری را نشان می‌دهد.قابلیت جدید و بزرگ دیگر دوربین آیفون 11 پرو مکس حالت عکاسی در شب (Night Mode) است که زمانی آیفون شدت روشنایی بیشتر از 10 لوکس را در نور محیط کشف کند، خودکار فعال می‌شود.

بخواهیم مجددا با نوت 10 پلاس سامسونگ مقایسه کنیم، گوشی آیفون در این حالت تصاویر بهتری می‌گیرد. تصاویر گوشی نوت ظاهر بیش از حد دانه‌ای دارند، در حالی که ظاهر تصاویر آیفون واقعی‌تر است.دوربین آیفون 11 پرو مکس همچنین یک قابلیت جدید به اسم Smart HDR دارد که به کمک یادگیری ماشینی افراد را شناسایی می‌کند و مطمئن می‌شود که جزئیات، ویژگی‌های مهم صحنه و صورت‌ها بهترین ظاهر خود را دارند.دوربین این گوشی همچنین قابلیتی به اسم Deep Fusion دارد که پردازش تصویر را پیکسل به پیکسل انجام می‌دهد تا نتیجه آن ثبت تصاویری با جزئیات به مراتب بیشتر، با بافت بهتر و پارازیت کمتر باشد.

باتری ایفون 11 پرو مکس

اپل به یکی از شکایت هایی که اکثر کاربران درباره اینکه آیفون ایکس اس مکس از آیفون 11 پرو مکس از نظر عمر باتری با دوام تر است پاسخ داده است. به لطف تراشه A13 و صفحه نمایش کارامدتر و همچنین باتری بزرگتر، این آیفون جدید در تست باتری، بیشتر از یک ساعت نسبت به آیفون های دیگر دوام آورد و طول عمر بیشتری داشته است. این تست باتری شامل گشت و گذار مداوم در وب در شبکه 4G LTE با میزان روشنایی نمایشگر 150 نیت انجام شده است. در حالیکه آیفون ایکس اس مکس با ماندگاری 10 ساعت و 38 دقیقه در تست باتری دوام آورد، آیفون 11 پرو مکس با متوسط 11 ساعت و 54 دقیقه بالاترین استقامت باتری را به ثبت رسانده است.

 

مدت زمان استقامت شارژ باتری گلکسی اس 10 با متوسط 10 ساعت 9 دقیقه بود و بعد از آن وان پلاس 7 پرو با تقریباً 2 ساعت کمتر از آیفون 11 پرو مکس با 9 ساعت و 31 دقیقه در رتبه بعدی قرار گرفت. قابل ذکر است که آیفون 11 پرو کوچکتر تنها 10 ساعت و 5 دقیقه در تست باتری ما دوام آورده است، پس اگر واقعا نگران دوام باتری هستید، باید یک آیفون 11 پرو مکس خریداری کنید.

وقتی شارژ را بررسی می کنیم، خبر خوب این است که اپل در نهایت شارژرهای سریع را در جعبه های بسته بندی آیفون های خود قرار می دهد. خبر بد هم این است که شارژرهای 18 واتی به سرعت شارژهای گوشی های اندروید برتر نیستند. با این شارژر، باتری آیفون 11 پرو مکس تنها در 30 دقیقه به 48 درصد می رسد (این عدد برای آیفون 11 پرو که باتری کوچکتری دارد به 55% در 30 دقیقه می رسد).

 

این عالی است اما گلکسی نوت 10 پلاس با یک شارژر 25 وات در مدت زمان 30 دقیقه شارژ باتری را به 65% می رساند و وان پلاس 7 پرو با یک شارژر 40 وات در عرض 30 دقیقه به 60 درصد می رسد.

سخن پایانی

بدون شک آیفون 11 پرو مکس بهترین آیفونی است که تا امروز عرضه شده و اگر کاربری باشید که با قیمت زیاد و البته اکوسیستم تقریبا بسته و محدود اپل مشکلی نداشته باشید این گوشی می‌تواند بهترین انتخاب شما در بازار به حساب بیاید.

 

 

در این آیفون با وجود اینکه طراحی تفاوت زیادی با نسل قبل ندارد و وزن زیاد یکی از معضلات آن است اما هنوز هم می‌توانید حس کاملا لوکسی را تجربه کنید و اگر به دنبال گوشی هوشمندی هستید که علاوه بر لوکسی امکانات جذابی برای دوربین در کنار کیفیت خوب تصاویر ثبت شده داشته باشد این آیفون می‌تواند به انتخاب خوبی برای شما تبدیل شود. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.