سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گوشی موبایل ایفون 11 پرو

بررسی ایفون 11 پرو

من درمورد ایفون 11 پرو اشتباه می کردم در نگاه اول وقتی به طراحی ان نگاه کردم اصلا زیبا به نظر نرسید مخصوصا ان 3 لنز دوربین به نظرم بسیار زشت بود اکنون که من یکی از انها را خریداری کرده ام نظرم کاملا در مورد ان  کاملا تغییر کرده ودوربین ها انطور که فکر میکردم برجسته و زشت نیستند و متوجه شدم که این دوربین ها بسیار هوشمندانه در پشت بدنه طراحی شده است و نسبت به ان چیزی که قبلا فکر میکردم کاملا متفاوت است وباکیس ایفون کاملا هم سطح میگردد.

جنس بدنه لنز از استیل ساخته شده و کاملا دقیق درجای مناسب قرار گرفته و فاصله  لنز دوربین ها نسبت به همدیگر برابر است  قسمتی که دوربین در ان قرار دارد یک مربع شیشه ای است که اطراف ان دارای بدنه مات و تیره می باشد که بسیار زیبا و صاف مانند بافت ابریشمی است. اگر قصد خرید ایفون 11 پرو را دارید تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

نمایشگر و کیفیت صدای گوشی ایفون 11 پرو

میزان روشنایی صفحه نمایش 5.8 اینچی سوپر رتینا XDR آیفون 11 پرو در آزمایشگاه اندازه گیری شده ست. در این آزمایش، میانگین خوانایی صفحه نمایش 752 نیت، چشمگیر بود. گلکسی نوت 10 (با میزان روشنایی 674 نیت) و آیفون XS سال گذشته (با 611 نیت) با این میزان روشنایی خیلی فاصله دارند.

به خصوص هنگامی متوجه این تفاوت می شوید که صفحه نمایش آیفون 11 پرو را در فضا و روشنایی نور بیرون بغل به بغل با گلکسی نوت 10 مشاهده می کنید. حتی بدون نور زیاد خورشید، صفحه نمایش آیفون 11 پرو باعث شد تا پنل نوت 10 کمرنگ و تاریک دیده شود.

در کل، پنل اولد در آیفون 11 پرو به لطف پشتیبانی از رنگ گسترده و زاویه های دید فوق عریض، بسیار خیره کننده است. برای مثال با مشاهده یکی از تیزرهای تبلیغ از اپل تی وی، فضای شسته رفته و جزئیات دقیق از چهره بازیگر واقعاً توجه بیننده را به خود جلب می کند، هر چند خیلی از افراد پرده 6.5 اینچی بزرگتر روی آیفون 11 پرو مکس را ترجیح می دهند.

کیفیت صدا آیفون 11 پرو به لطف پشتیبانی از صدای فضایی و دالبی Dolby Atoms بسیار قانع کننده است. هنگام شنیدن تیزر تبلیغاتی موسیقی احساس می شد که باران که بر روی سر جیسون مومو در حال بارش است در واقع جلوی پای شنونده در حال بارش است و صدای آن واقعا حس می شود. انگار دارد باران می بارد!.

دوربین

 دوربین اصلی آیفون 11 پرو از 3 لنز تشکیل شده و این موضوع یکی از اصلی ترین ویژگی هایی است که آن را از iPhone XS و نسل های قبلی آیفون متمایز می‌کند. آیفون 11 Pro در واقع اولین آیفونی است که به سه لنز دوربین مجهز خواهد بود. هر سه لنز دوربین اصلی این گوشی 12 مگاپیکسلی هستند و به ترتیب از نوع واید (Wide)، تله‌فتو (Telephoto) و اولتراواید (Ultrawide) در نظر گرفته شده‌اند. لنز دوربین واید و اصلی دستگاه دیافراگم F/1.8 دارد و دو لنز تله‌فتو و اولتراواید آن به ترتیب از دیافراگم F/2.0 و F/2.4 بهره می‌برند. یک چراغ فلش LED چهارگانه هم برای دوربین اصلی دستگاه در نظر گرفته شده است.

قابلیت های متعددی توسط مجموعه‌ دوربین اصلی آیفون 11 پرو پشتیبانی می‌شوند که قصد نداریم خیلی وارد جزئیات آن ها شویم. قابلیت هایی از قبیل فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (Dual Pixel PDAF)، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، زوم اپتیکال 2x، عکسبرداری پانوراما (Panorama)، عکسبرداری پرتره (Portrait Mode)، قابلیت HRD و ضبط ویدیو های 4K با فریم ریت های 24، 30 و 60 فریم در هر ثانیه از جمله ویژگی هایی هستند که توسط دوربین اصلی iPhone 11 Pro پشتیبانی خواهند شد. اما کیفیت عملکرد دوربین این گوشی چطور است؟ در بررسی آیفون 11 پرو مشخص شد که دوربین اصلی آن واقعا در ضبط عکس و ویدیو عملکرد عالی دارد و به جرئت مدعی می‌شویم که کمتر گوشی توان رقابت با این اسمارتفون را در زمینه مذکور خواهد داشت.

عکس هایی که با دوربین اصلی دستگاه ضبط می‌شوند کیفیت فوق‌العاده‌ای از نظر جزئیات و کیفیت رنگ و همچنین نوردهی و میزان شفافیت دارند. حتی در محیط های کم نور هم با دوربین آیفون 11 پرو می‌توانید عکس های بسیار عالی ضبط کنید اما طبیعتا اگر محیط خیلی تاریک باشد، افت کیفیت نسبی در عملکرد دوربین دستگاه بروز پیدا می‌کند اما مقدار آن بسیار کمتر از اغلب گوشی های رده بالای بازار خواهد بود. عکسبرداری پرتره هم با دوربین اصلی گوشی به راحتی قابل انجام خواهد بود و تفکیک‌پذیری فضای پس زمینه و سوژه اصلی عکس با بهترین کیفیت انجام می‌شود. بنابراین کیفیت عملکرد دوربین اصلی iPhone 11 Pro اپل فوق‌العاده خوب است و این موضوع از اصلی ترین ویژگی های مثبت دستگاه خواهد بود. ضمنا در اپلیکیشن دوربین گوشی قابلیت های ویرایش و ادیت بسیار متنوع تری نسبت به گذشته ارائه شده که حتی امکان ویرایش ویدیو های ضبط شده را هم فراهم می‌سازد.

در سمت مقابل دوربین سلفی iPhone 11 Pro اپل هم از یک لنز 12 مگاپیکسلی واید با دیافراگم F/2.2 تشکیل شده که از قابلیت HRD، ضبط ویدیو های 4K با فریم ریت های 24، 30 و 60 فریم در هر ثانیه‌، gyro-EIS، عکسبرداری سلفی پرتره و همچنین قابلیت جدید فیلمبرداری سلفی اسلوموشن پشتیبانی به عمل می‌آورد. در بررسی آیفون 11 پرو مشخص شد که دوربین سلفی دستگاه هم عملکرد بسیار خوبی دارد و با آن می‌توانید عکس و ویدیو های سلفی بسیار با کیفیتی ضبط کنید. کیفیت عملکرد دوربین سلفی دستگاه در محیط های کم نور و تاریک مقداری افت می‌کند اما افت کیفیت آن زیاد و آزاردهنده نخواهد بود. عکسبرداری پرتره سلفی و همچنین فیلمبرداری اسلوموشن سلفی هم با دوربین جلوی iPhone 11 Pro با کیفیت بسیار خوبی قابل انجام خواهد بود. بنابراین به طور کلی باید گفت که آیفون 11 پرو از نظر دوربین اصلی و سلفی یکی از بهترین گوشی های فعلی موجود در بازار است که علاقمندان به عکسبرداری با گوشی بدون شک از بکارگیری آن لذت خواهند برد.

باتری گوشی ایفون 11 پرو

باتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی این گوشی با ظرفیت 3969 میلی آمپر ساعت است. اپل ادعا می‌کند که 4 ساعت بیشتر از iPhone XS دوام می‌آورد.  باتری حتی با یک روز کامل کار خالی نمی‌شود. اپل بالاخره قابلیت شارژ سریع را به گوشی‌های خود افزود. این گوشی با قابلیت شارژ سریع باتری 18 واتی، در 30 دقیقه 50 درصد شارژ می‌شود و نسبت به شارژ 25 واتی نوت 10 بهتر عمل می‌کند.

کلام آخر

با وجود تمام نکات مثبت و خوشایند یادشده ایفون 11پرو کماکان محصولی گرانقیمت به حساب می اید

 مزایای گوشی ایفون 11 پرو حتی با توجه به رقبایی که دارد غیر قابل تکذیب میباشد وiPhone 11 pro  آینده درخشانی دارد و این گوشی با توجه به زیبایی و عملکرد و کارایی بسیار بالا و همچنین ماندگاری عمر باتری و کیفیت صفحه نمایش پیشرفت بزرگی نسبت به ایفون های سال گذشته دارد.

بنابراین اگر شما یکی از طرفداران اپل هستید این گوشی بدلیل کیفیت بینظیرش بهترین پیشنهاد برای انتخاب میتواند باشد.