سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گوشی موبایل ایفون se

مشخصات ایفون se

اپل سال‌ها قبل با معرفی گوشی‌های آیفون،‌ انقلابی در دل دوست‌داران گوشی‌های با کیفیت بالا انداخت و این شور و غوغا کم و بیش تا به امروز نیز ادامه دارد. مشکل همیشگی اما، قیمت بالای آن مخصوصاً برای ما ایرانیان بوده است. در این روزهایی که پرچمداران شرکت‌های مختلف در رقابت پایاپای در برتری‌های سخت‌افزاری و قیمت‌های نجومی‌اند، یک گوشی مانند آیفون SE 2 یک نور امید برای دوست‌داران گوشی‌های قدرتمند اما مقرون به صرفه‌اند به شکلی که این گوشی قیمت مناسب را با مشخصات سخت‌افزاری عالی همراه کرده تا نظر طرفداران خود را بیش از پیش جلب کند. ما در این مطلب قصد داریم شما را با خصوصیات گوشی ایفون se آشنا کنیم با ما همراه باشید.

نمایشگر گوشی ایفون se

حرف‌های زیادی درباره صفحه‌نمایش گوشی قدیمی 4 اینچی رتینای این گوشی می‌توان گفت. اما نظرات کاربران خود گویای همه چیز است. مخالفان بر این عقیده‌اند که این صفحه‌نمایش با دارا بودن رزولوشن پایین، حاشیه‌های فراوان و اندازه کوچک چیز خاصی برای تعریف ندارد و اپل می‌توانست بهتر از این‌ها عمل کند. نظرات مثبی هم درباره این صفحه‌نمایش وجود دارند که از رندر قدرتمند رنگ‌ها و عملکرد بسیار عالی آن در زیر تابش مستقیم آفتاب راضی هستند.

کار را با یک تعریف ساده‌تر راحت می‌کنیم. صفحه‌نمایش گوشی اپل SE دارای بزرگی 4 اینچ و پنل IPS با رزولوشن 1136×640 و تراکم پیکسلی 326ppi می‌باشد.

 

در حالی که رندر رنگ‌های تیره فراتر از حد تصورمان بود، کنتراست صفحه چندان چنگی به دل نمی‌زند. صفحه نمایش iPhone 6S که از تراکم پیکسلی یکسان – 326ppi – بهره می‌برد، در مقایسه با این صفحه‌نمایش دارای روشنایی و کنتراست صفحه بیشتر می‌باشد.

دوربین

این گوشی دقیقا از همان سخت‌افزار دوربین آیفون 6S بهره می‌برد – همان سنسور 12MP با گشایش لنز f/2.2 به همراه فلش دوگانه LED. دوربین سلفی متاسفانه بروز رسانی نشده و همان گزینه استفاده شده در 5S می‌باشد – سنسور 1.2MP. البته قبل از معرفی رسمی این گوشی نیز این مساله مشخص شده بود و بخاطر همین موضوع حین معارفه رسمی دستگاه و مشخص شدن صحت این موضوع، چندان شگفت زده نشدیم.

چیپست قدرتمند استفاده شده در این گوشی به کمک سنسور 12MP، فیلم‌برداری 4K را برای این گوشی به ارمغان آورده است. همچنین ویژگی Live-Photos که با هر بار دکمه شاتر را زدن، اقدام به فیلم‌برداری به مدت 1.5 ثانیه و ذخیره عکس‌ها به شکل انیمیت می‌کند، در این گوشی اپل نیز موجود می‌باشد.

 

همانطور که گفتیم، دوربین سلفی این گوشی در مقایسه با 5S تغییری نداشته و از همان سنسور 1.2MP استفاده شده است. دو ویژگی اصلی این دوربین، حالت خودکار HDR و فیلم‌برداری 720p می‌باشد. همچنین این دوربین همانند دوربین سلفی 6S از صفحه‌نمایش رتینای گوشی به عنوان فلش استفاده می‌کند. به طوری که با عکاسی سلفی در محیط‌های تاریک، صفحه‌نمایش به رنگ سفید در آمده و با افزایش لحظه‌ای روشنایی صفحه به 300%، نور کافی در اختیار دوربین قرار داده می‌شود.

 

رابط کاربری دوربین تغییری نسبت به دیگر گوشی‌های اپل نداشته است. به محض اینکه برای فوکوس صفحه را لمس کنید، اسلایدری ظاهر می‌شود که به کمک آن و با توجه به محیطی که قصد دارید از آن تصویر بگیرید، می‌توانید میزان نوری که دوربین می‌توان ضبط کند را کم یا زیاد کنید.

 

همانطور که می‌دانید، دسترسی و کنترل حالت‌های مختلف دوربین آیفون با کشیدن صفحه به سمت چپ یا راست میسر می‌شود. می‌توانید با اسلاید صفحه به حالت‌های عکاسی، حالت مربعی، Pano، فیلم‌برداری، اسلومو و Time-laps دسترسی داشته باشید. برای استفاده کردن از حالت عکاسی پشت سر هم نیز کافی است که دکمه شاتر را کمی نگه دارید.

 

نمونه تصویرهای گرفته شده با هر دو دوربین آیفون SE و 6S نشان می‌دهد که علاوه بر اینکه سخت‌افزار هر دو دوربین یکسان می‌باشد، بلکه از لحاظ نرم‌افزاری و الگوریتم‌های استفاده شده نیز این دو دوربین هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند.

باتری گوشی ایفون se

آیفون SE 2020 از باتری کوچک 1821 میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند که مشابه نمونه بکار رفته در آیفون 8 می‌باشد؛ با این حال انتظار می رود که تراشه بهینه تر بتواند تا حدودی شارژدهی دستگاه را بهبود ببخشد. این گوشی در آزمایش پخش مداوم ویدئو حدود 10 ساعت دوام می آورد که رکورد چندان جالبی نبوده و عملکرد متوسطِ روبه پایین آن را نشان می دهد.

 

در استفاده ترکیبی با روشن بودن اینترنت دیتا و انجام کارهایی مثل وبگردی، اجرای بازی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی، عکاسی و … این گوشی به سختی می تواند یک روز را دوام بیاورد و احتمالا در میانه روز کاری، مجددا باید به فکر شارژ کردن آن باشید.

سخن پایانی

بسیاری از طرفداران آیفون بعد از معرفی آیفون 6 با صفحه نمایش بزرگ تر سرخورده شدند و به اپل برای تولید آیفونی بزرگ خرده گرفتند. البته ناگفته نماند که تعداد بسیار زیادی از طرفداران اپل نیز از اینکه می توانستند محتوای گوشی هوشمند خود را روی یک صفحه نمایش بزرگ تر مشاهده کنند بسیارخوشحال شدند. به هر حال اپل برای اینکه بتواند دل آن تعداد از هواداران ناراضی خود را به دست بیاورد، این آیفون را روانه بازار کرد. اگر شما جزو آن دسته از هواداران ناراضی اپل هستید و تا کنون آیفون 5s خود را به آیفون 6 یا 6s ارتقا نداده اید، این محصول برای شما ساخته شده و نباید در خرید آن شک کنید. اما اگر از کاربران آیفون 6 باشید، به هیچ عنوان نباید به این گوشی سوئیچ کنید، زیرا استفاده از گوشی هوشمندی با صفحه نمایش بزرگ به طور حتم شما را بد عادت کرده است و به سختی می توانید به صفحه نمایشی کوچک تر عادت کنید و در برخی مواقع این امر غیر ممکن خواهد بود.

 

اگر هم اولین بار است که می خواهید وارد دنیای iOS شوید، این گوشی در صورتی برای شما مناسب است که پیش از این از گوشی هایی با صفحه نمایش بزرگ استفاده نکرده باشید.