سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گوشی ایفون ایکس مکس اپل

بررسی ایفون ایکس مکس

آیفون ایکس‌اس و آیفون ایکس‌اس مکس، بهترین آیفون‌های ساخته شده هستند و در حال حاضر گرانترین گوشی‌های اپل محسوب می‌شوند. از 999 دلار که برای آیفون ایکس‌اس در نظر گرفته شده است تا 1449 دلار که برای بالاترین ظرفیت آیفون ایکس‌اس مکس می‌باشد. اپل مطمئنا برای محصولات جدید خود سخت کار کرده است، بیاید با هم نگاهی به این دو تلفن هوشمند جدید بیندازیم. گفتنی است که در اینجا میتوانید خرید اقساطی ایفون ایکس مکس را نیز تجربه کنید.

طراحی و نمایشگر گوشی ایفون ایکس مکس

بر خلاف طراحی بسیار جدید مدل پارسال، امسال شرکت اپل برای مدل ایکس اس (XS) همان طراحی کلی مدل ایکس (X) را در نظر گرفته است و تنها شاهد تغییراتی اندک هستیم

 

برای مثال در قسمت رنگ‌های موجود برای عرضه، رنگ جدید طلایی نیز به گوشی اضافه شده است. همچنین همان فریم فلزی گوشی باقی مانده است. آیفون ایکس اس در دست بسیار شکیل به نظر می‌رسد که می‌توانید دلیل قیمت بالای آن را در دستان خود بیابید.

 

در قسمت صفحه‌ی نمایش نیز، آیفون ایکس اس دارای صفحه نمایش 5?8 اینچی OLED می‌باشد که توسط حاشیه‌های بسیار باریک اطراف محاصره شده است. این صفحه نمایش از تکنولوژی HDR 10 و Dolby Vision پشتیبانی کرده که باعث می‌شود عملکرد صفحه پیرامون محدوده دینامیکی 60 درصد بهتر باشد (هرچه که برای چشم انسان قابل تشخیص است). طبق بررسی‌های انجام شده، تماشای ویدیوی HDR در این گوشی نسبت به مدل قبلی آنچنان تفاوتی نداشت اما جذاب و عمیق بود.

 

همچنین بریدگی صفحه‌ی نمایش به مانند مدل سال گذشته در مدل ایکس اس (XS) نیز وجود دارد که در میان آن تمامی تجهیزات مربوط به سنسور Face ID قرار دارد.

دوربین

بررسی آیفون XS Max به ما نشان داد این گوشی از نظر عملکرد دوربین شباهت زیادی به آیفون X دارد. در این پرچمدار شاهد قرارگیری یک ماژول دوگانه با سنسورهای 12 مگاپیکسلی هستیم. چینش لنزهای دوربین در این دستگاه به صورت عمودی انجام شده و اپل بین‌‌شان را با فلاش چهارگانه LED پر کرده است. مانند نسل قبل، لنزهای به کار رفته در این گوشی، از نوع تله فوتو و واید انگل است که به ترتیب گشودگی دیافراگم f/1.8 و f/2.4 دارند.

 

وجود قابلیت Smart HDR اصلی‌ترین تفاوتی است که در دوربین آیفون XS Max نسبت به آیفون X ایجاد شده است. Smart HDR نسبت به HDR معمولی، به ثبت جزییات بیشتر و همچنین کنتراست بالاتر در تصاویر کمک می‌کند. با توجه به این موضوع، اگر نمونه تصاویر ثبت شده با آیفون XS Max و آیفون X را با هم مقایسه کنید، متوجه تفاوت در این قسمت خواهید شد. از طرفی سایز پیکسل‌ها در آیفون XS Max نسبت به نسل قبل بزرگ‌تر شده و شاهد جذب نور بیشتر در تصاویر گرفته شده با آن هستیم. 

 

لازم به ذکر است اپل هر دو لنز دوربین آیفون XS Max را به لرزشگیر اپتیکال مجهز کرده و کاربر را در ثبت تصاویر ویدیوها با کیفیت بهتر کمک می‌کند.برنامه دوربین اپل بسیار ساده طراحی شده و برخلاف گوشی‌های اندرویدی حداقل‌ترین تنظیمات برای شخصی سازی در آن یافت می‌شود. همچنان در این اپلیکیشن خبری از مود Pro برای عکاسی حرفه نبوده و کاربر برای دسترسی به تنظیمات مربوط به آن باید از اپلکیشن‌های جانبی موجود در این زمینه استفاده کند.

 

قابلیت عکاسی پرتره و زوم اپتیکال دو برابری به لطف بهره‌گیری از ماژول دوگانه در این پرچمدار به کاربر ارایه می‌شود. برای استفاده از زوم اپتیکال تنها کافی است در برنامه دوربین، روی آیکون 2X کلیک کنید. قابلیت عکاسی پرتره هم با سوایپ مودها قابل دسترسی است. کاربر می‌تواند بعد از ثبت عکس پرتره، روی گزینه Edit کلیک کند و از این طریق میزان تارشدگی در پس زمینه را به صورت دستی کم و زیاد کند. همچنین در این مود امکان ایجاد افکت نورهای استودیویی هم موجود است.

 

دوربین سلفی این آیفون جدید 7 مگاپیکسل رزولوشن دارد و از قابلیت‌های عکاسی پرتره و Smart HDR بهره می‌برد. عکاسی پرتره با دوربین سلفی آیفون XS Max به کمک پردازش نرم افزاری انجام می‌شود. جداسازی سوژه از پس زمینه توسط این دوربین سلفی به خوبی انجام شده و تصاویر در این مود با کیفیت قابل قبولی ثبت می‌شوند.به طول کل عملکرد دوربین آیفون XS Max به آیفون X که سال قبل شاهدش بودیم، شباهت زیادی دارد و بهبود اندکی در آن ایجاد شده است؛ بنابراین اگر از کیفیت نمونه تصاویر ثبت شده توسط آیفون X رضایت داشته باشید، مطمئنا آیفون XS Max که از قابلیت Smart HDR بهره می‌برد، شما را راضی خواهد کرد.

 

فیلمبرداری توسط آیفون XS Max حداکثر با رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه انجام می‌شود. امکان فیلمبرداری صحنه آهسته‌ هم با نرخ 240 فریم بر ثانیه و رزولوشن فول اچ دی در این دستگاه موجود است.

باتری گوشی ایفون ایکس مکس

در آخرین بخش از بررسی آیفون XS Max اپل نوبت به باتری و توان شارژدهی آن می‌رسد. با توجه به اینکه آیفون XS Max اپل از صفحه نمایشی بزرگ و با رزولوشن بالا بهره می‌برد، مطمئنا مصرف شارژ باتری دستگاه افزایش خواهد داشت. باتری که اپل برای آیفون XS مکس در نظر گرفته ظرفیت 3174 میلی آمپر ساعتی را ارائه می‌کند. طبق بررسی ها باتری این گوشی توانسته چیزی در حدود 1 روز (در برخی موارد کمی کمتر از آن)، انرژی مورد نیاز دستگاه را در حالت استفاده نرمال تامین کند. بنابراین انتظار نداشته باشید که با یک بار شارژ باتری آیفون XS Max اپل و استفاده زیاد از دستگاه، انرژی مورد نیاز آن کاملا تامین شود.

آیفون XS Max اپل از قابلیت شارژ بیسیم و شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. طبق اطلاعات ارائه شده باید باتری این گوشی به واسطه بهره‌مندی از قابلیت شارژ سریع ظرف 30 دقیقه تا 50 درصد شارژ شود، اما در عمل اینطور نیست و باتری دستگاه ظرف مدت زمان مذکور حدود 35 الی 45 درصد شارژ خواهد شد که البته این مقدار هم قابل قبول است. پس آیفون XS Max اپل از نظر باتری و شارژدهی وضعیت کاملا معمولی دارد و شاید بهتر بود اپل کمی ظرفیت باتری دستگاه را افزایش می‌داد.

جمع بندی

آیفون ایکس‌اس و آیفون ایکس‌اس مکس برای کسانی که مشکل مالی ندارند و به دنبال یک گوشی بدون دردسر هستند قطعا انتخاب‌های به جایی می‌باشند. آن‌ها کامل نیستند، اما نقص‌های جزئی آن‌ها در مقابل نکات مثبت بسیارشان اصلا به چشم نمی‌آید.

سخت افزار قدرتمند، عملکرد بی‌نظیر، صفحه نمایش‌های اولد بزرگ و زیبا (و قابل اعتماد) و دوربین‌های فوق‌العاده، مواردی هستند که شما با خرید این آیفون‌ها به دست می‌آورید. طراحی و ظاهر یک مورد سلیقه‌ای است ولی می‌توان گفت که تقریبا کسی نیست که از طراحی پرچمداران فعلی اپل لذت نبرد. استفاده از فولاد ضد زنگ و شیشه دستگاه را واقعا خیره کننده ساخته است و دوربین‌های دوگانه در پشت دستگاه تکنولوژی این آیفون‌ها را به رخ می‌کشد.

 

دستگاهی که از یک سیستم عامل فوق‌العاده همانند خودش بهره می‌برد، iOS. این دستگاه می‌تواند ابزاری برای مرور شبکه‌های اجتماعی باشد، یک کامپیوتر جیبی، دوربین عکاسی، مشاهده فیلم و سریال، سازمندهی موارد کاری و … باشد. ما در عصر امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که شما هر کاری می‌توانید با سیستم عامل‌های موبایل انجام بدهید. محدودیتی وجود ندارد، شما فقط باید بودجه و آن چه که انتظار دارید را در نظر بگیرید.

 

شاید برخی نیز در انتخاب بین نسخه معمولی و مکس مانده باشند. شما اگر با گوشی هوشمندتان فیلم می‌بینید، بازی می‌کنید و اغلب کارهای شما در حوزه دیجیتال با گوشی هوشمند است و همچنین دست‌های بزرگی دارید آیفون XS Max گزینه بهتری برای شما خواهد بود. اما اگر از این موارد آن چنان در گوشی هوشمندتان بهره نمی‌برید آیفون ایکس‌اس انتخاب مناسب‌تری می‌باشد.