سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی گوشی ایفون SE

بررسی ایفون SE

در دنیای مد و تکنولوژی یکی از شگفت انگیز اخباری که همیشه مخاطبین زیادی را به خودش جذب می‌کند، محصولات جدید اپل است. شرکتی که از اوایل فعالیت خود در عصر هوشمندی غوغا به پا کرد و هر سال با ارایه محصولات منحصر به فرد و جذاب خود، هواداران بسیاری را به خود اختصاص میدهد. در همین راستا، ماه آوریل 2020، کمپانی اپل محصول جدیدش یعنی آیفون اس ای Iphone SE 2020 را رونمایی و مشخصات آن را معرفی کرد. تلفنی که در رسانه های گوناگون با نام های Iphone 9 یا Iphone SE 2 هم شناخته می‌شود. در ادامه قصد داریم شما را با گوشی ایفون SE آشنا کنیم. شما عزیزان در اینجا می توانید خرید اقساطی ایفون se را نیز تجربه کنید. با ما همراه باشید.

طراحی گوشی ایفون se

ابتدا باید پرسید فلسفه وجودی آیفون SE 2020 چیست؟ شرکت هایی همچون سامسونگ یا هواوی به تولید گوشی در همه سطوح بازار از پایین رده تا پرچمدار می پردازند. اما اپل اینگونه نیست و سبد محصولاتش را تنها سه تا چهار مدل پرچمدار تشکیل می دهد که معمولا قیمت بالایی دارند اپل اولین بار در سال 2016 آیفون SE را معرفی کرد که از آیفون 6 مشتق شده بود. حالا اما آیفون SE 2020 دارای طراحی و ساختی شبیه به آیفون هفت و هشت است. استفاده از طراحی گوشی های قبل باعث می شود هزینه تحقیق و توسعه پایین آمده و در نتیجه قیمت کلی گوشی کاهش پیدا کند. ظاهر گوشی به طور کامل متفاوت از آیفون های جدید اپل یعنی آیفون 11 است و همانطور که گفتیم ظاهر گوشی تماما از آیفون 7 و هشت الگوبرداری شده است. ابعاد گوشی در طول، عرض و ضخامت به ترتیب برابر با 138.4 در 67.3 در 7.3 میلی متر است. آیفون اس ای 2020 4.7 اینچی از ترکیب آلومینیوم و شیشه ساخته شده است به گونه ای که قاب جلویی و پشتی آن از جنس شیشه و فریم آن از جنس آلومینیوم است. گوشی 148 گرم وزن دارد، با این وزن زمانی که گوشی را در دست بگیرید احساس خواهید کرد که آیفون SE 2020 چقدر سبک است. با این تفاسیر می توان دریافت با یک گوشی خوش دست و کوچک روبرو هستیم.

صفحه نمایش آیفون SE 2020 تا 65.4 درصد از قاب جلویی را پوشانده است. بخش های بالایی و پایینی قاب جلویی با نوار های مشکی رنگی پوشانده شده اند. خوشحالیم که بگوییم در لبه پایین این آیفون شاهد دکمه هوم دوست داشتنی هستیم که ظاهری کلاسیک به گوشی داده است. در لبه بالایی نیز اسپیکر و همچنین دوربین سلفی قرار داده شده اند. طراحی آیفون اس ای 2020 ما را به چند سال گذشته می برد. سالهایی که از دوربین های سلفی پانچ شده در بالای صفحه نمایش خبری نبود و دوربین سلفی هیچ مزاحمتی برای صفحه نمایش محسوب نمی شد. در سمت چپ بدنه شاهد سه دکمه کلاسیک آیفون یعنی دکمه تنظیم صدا و دکمه mute و unmute هستیم. سینی سیمکارت نیز در لبه سمت راست قرار گرفته است. در بخش پشتی گوشی دوربین تکی آیفون SE 2020 قرار گرفته است که به مقدار قابل توجهی از بدنه بیرون زده است و در سمت راست آن نیز شاهد فلش LED هستیم. در لبه پایینی گوشی شاهد دو شیار برای اسپیکر ها هستیم که البته فقط یکی از آنها کار می کند و در میان آنها پورت لایتنینگ قرار گرفته است که با استفاده از آن میتوانید گوشی را شارژ کرده و یا ایرپاد را به آن متصل کنید.

آیفون SE 2020 دارای گواهینامه IP67 است که یعنی می تواند تا 30 دقیقه در عمق یک متری آب دوام بیاورد. ما امکان آزمایش چنین چیزی را نداشتیم اما گوشی را به مدت 30 دقیقه داخل یک ظرف آب قرار دادیم و سپس آن را خارج کردیم و همه چیز کاملا رو به راه بود. در مجموع باید گفت اگر به طراحی کلاسیک گوشی های آیفون علاقه مند هستید، آیفون SE 2020 یک گزینه فوق العاده برای شماست. اما اگر فکر می کنید این طراحی تاریخ گذشته است، می توانید آیفون XR را انتخاب کنید که با طراحی جدید خود، قیمت مناسبی نیز دارد و هنوز هم توسط اپل عرضه می شود. البته آیفون XR تقریبا تا 200 دلار گرانتر از آیفون SE 2020 است ولی با این حال قیمت به مراتب کمتری از آیفون 11 ها دارد. آیفون SE 2020 در سه رنگ سفید، مشکی و قرمز عرضه می شود.

نمایشگر

آیفون SE 2020 دارای صفحه نمایشی 4.7 اینچی از نوع Retina IPS LCD است. همانطور که گفته شد این صفحه نمایش تا 60 درصد از قاب جلویی را پوشانده است. صفحه نمایش این آیفون دارای رزولوشن 750 در 1334 پیکسل است که در نتیجه تراکم پیکسلی 326 پیکسل بر اینچ حاصل می شود. طبیعی است که در گوشی با چنین قیمتی از صفحه نمایش اولد و یا سوپر رتینا استفاده نشود اما همین صفحه نمایش نیز کیفیت بسیار بالایی دارد که شاید تنها گوشی های سطح بالای بازار و یا دیگر آیفون ها بتوانند کیفیتی بالاتر از این کیفیت را ارائه کنند.

آیفون SE 2020 نیز همچون سایر آیفون های مدرن از True Tone در صفحه نمایش خود پشتیبانی می کند. این قابلیت باعث می شود نور هایی که به صفحه نمایش می تابد، همچون نور آفتاب یا نور لامپ، کمتر بازتاب پیدا کند و در عوض نور خود صفحه نمایش به صورت فشرده تر و بهتر به چشم برسد. این قابلیت که از طریق سنسور نور شش کاناله اعمال می شود نه تنها کیفیت و روشنایی صفحه نمایش را به شدت بهبود می بخشد بلکه برای چشم نیز بسیار خوب بوده و باعث می شود در استفاده های طولانی از گوشی، چشمتان کمتر اذیت شود. تنها موردی که در صفحه نمایش آیفون SE 2020 نیاز است بهبود پیدا کند، روشنایی است که اگر بیشتر بود بهتر بود اما با این حال روشنایی 625 نیتی این گوشی از آن از آیفون 7 بیشتر است اما در مقابل روشنایی 800 نیتی آیفون 11 پرو مکس چیزی برای گفتن ندارد.

دوربین

سخت افزار دوربین اصلی آیفون اس ای 2020 کاملاً مشابه نمونه ی موجود در گوشی آیفون 8 است اما به لطف تراشه ی A13 Bionic و سیستم عامل iOS 13، این دوربین میتواند با دوربین بهترین گوشی های بازار رقابت کند. این دوربین از ویژگی‌های جذابی مانند Smart HDR برخوردار میباشد که فقط در پرچمداران اپل می‌توانید این ویژگی را پیدا کنید.

 

دوربین اصلی آیفون اس ای 2020 از یک سنسور 12 مگاپیکسلی و دیافراگم f/1.8 برخوردار میباشد. به جرأت می‌توانیم بگوییم که کیفیت تصاویر ثبت شده با دوربین این گوشی، در حد و اندازه ی کیفیت تصاویر گوشی آیفون 11 است. هر دو گوشی از ویژگی Portrait Mode برخوردار میباشند، اما آیفون 11 میتوانید از اشیاء و حیوانات نیز تصاویر پرتره بگیرد.

باتری ایفون SE

باتری به کار گرفته شده در گوشی آیفون SE دارای ظرفیت بیشتری نسبت به باتری 5S می‌باشد. در واقع گوشی مورد بررسی ما دارای باتری 1,624mAh بوده و مدل 5S از باتری 1,560mAh بهره می‌برد. این افزایش ظرفیت در حالی است که ابعاد گوشی کوچکترین تغییری نکرده است.

 

ویژگی جدیدی که به سیستم‌عامل iOS در نسخه 9 اضافه شده، حالت Low-Power می‌باشد و به شما اجازه می‌دهد که با کاهش انرژی باتری به 20 درصد، این حالت را فعال کرده تا میزان مصرف باتری کمتر شود.

علاوه بر اینکه طول عمر باتری گوشی در حالت استفاده نرمال از دستگاه مناسب است، در دیگر حالت‌ها نیز از تعادل خوبی در نتایج بهره می‌برد. برای مثال، طول عمر باتری در حالت مکالمه در شبکه‌های 3G برابر با 12 ساعت، وبگردی 13 ساعت و پخش ویدیو 14 ساعت می‌باشد. در کل می‌توان گفت طول عمر باتری آیفون SE از 6S و 5S بهتر می‌باشد.

جمع بندی

بسیاری از طرفداران آیفون بعد از معرفی آیفون 6 با صفحه نمایش بزرگ تر سرخورده شدند و به اپل برای تولید آیفونی بزرگ خرده گرفتند. البته ناگفته نماند که تعداد بسیار زیادی از طرفداران اپل نیز از اینکه می توانستند محتوای گوشی هوشمند خود را روی یک صفحه نمایش بزرگ تر مشاهده کنند بسیارخوشحال شدند. به هر حال اپل برای اینکه بتواند دل آن تعداد از هواداران ناراضی خود را به دست بیاورد، این آیفون را روانه بازار کرد. اگر شما جزو آن دسته از هواداران ناراضی اپل هستید و تا کنون آیفون 5s خود را به آیفون 6 یا 6s ارتقا نداده اید، این محصول برای شما ساخته شده و نباید در خرید آن شک کنید. اما اگر از کاربران آیفون 6 باشید، به هیچ عنوان نباید به این گوشی سوئیچ کنید، زیرا استفاده از گوشی هوشمندی با صفحه نمایش بزرگ به طور حتم شما را بد عادت کرده است و به سختی می توانید به صفحه نمایشی کوچک تر عادت کنید و در برخی مواقع این امر غیر ممکن خواهد بود.