سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد و بررسی Apple watch seri 5

نقد و بررسی اپل واچ 5

کمپانی اپل (apple) هر ساله آپدیت جدیدی از ساعت های هوشمند را معرفی می کند و اخیرا در رویداد سپتامبر 2019 در کنار خانواده آیفون 11 از سری جدید اپل واچ یعنی Apple Watch 5 رونمایی نموده است. اپل واچ 5 تمام ویژگی های اپل واچ 4 را به اضافه ویژگی ها و بهبودهایی نسبت به نسخه قدیمی در خود دارد. در این نقد و بررسی قصد داریم به معرفی و بررسی ویژگی های Apple Watch Sreies 5 بپردازیم. برای اطلاع از قیمت اپل واچ 5 کلیک کنید.

نمایشگر apple watch seri 5

اپل با استفاده از یک تکنولوژی جدید نمایشگر، ویژگی نمایشگر همیشه روشن را در اپل واچ سری 5 ارائه کرده است. این تکنولوژی جدید ترکیبی از نمایشگر نوآورانه، درایور کم مصرف نمایشگر، یک سنسور سنجش نور محیط جدید و یک مدار بهینه تر میباشد. لازم به ذکر است که به دلیل اینکه اپل واچ های قبلی از تکنولوژی مذکور بی بهره میباشند، ویژگی نمایشگر همیشه روشن را دریافت نخواهند کرد.

 

نام این تکنولوژی کلیدی به اختصار LTPO است. این تکنولوژی در واقع یک حقه ی جالب انجام می‌دهد؛ این نمایشگر مانند سایر نمونه های بازار قابلیت تازه سازی با سرعت 60 فریم بر ثانیه را دارد و با فعال شدن ویژگی Super Slow Refresh Mode می‌تواند نرخ تازه سازی را به 1 فریم بر ثانیه کاهش دهد. زمانی که شما به نمایشگر اپل واچ نگاه نمی‌کنید این Mode جدید فعال میشود و تأثیر بسیار زیادی در صرفه جویی در مصرف انرژی دارد. علاوه بر این، با فعال شدن ویژگی مذکور، شدت نور نمایشگر نیز کاهش می یابد. به لطف این تکنولوژی، اپل واچ جدید بدون مصرف انرژی بیشتر می‌تواند نمایشگر را همیشه روشن نگه دارد.آیا نمایشگر همیشه روشن باعث میشود دیگران بتوانند نوتیفیکیشن های شما را بخوانند؟ در جواب باید بگوییم که اپل به این موضوع هم فکر کرده است. تا زمانی که شما به نمایشگر اپل واچ نگاه نکنید، نوتیفیکیشن ها به صورت محو شده در می آیند.

 

همچنین لازم است اشاره کنیم که کیفیت نمایشگر اپل واچ سری 5 فوق العاده است؛ این نمایشگر از نوع OLED است و از رنگ های زنده و روشنایی زیادی برخوردار است، بنابراین در زیر نور خورشید نیز مشکلی از بابت خوانایی نمایشگر نخواهید داشت. یک نکته جالب این است که رزولوشن نمایشگر مدل 44mm اپل واچ سری 5 (مانند سری 4) 368 در 448 است که از رزولوشن اولین آیفون (480 × 320) بیشتر است.

ویژگی ها و قابلیت های این ساعت

باید بگوییم که مشخصات اپل واچ سری 5 در این بخش شاهد تغییرات زیادی نبوده است. درواقع همان ویژگی ECG که برای اولین بار در اپل واچ 4 معرفی شده بود، بر روی نسخه 5 هم قرار دارد و در این راستا کوپرتینویی‌ها همچنان در حالا تلاش برای گسترش استفاده از آن در کشورهای مختلف هستند تا بتوانند مجوزهای پزشکی را برای آن دریافت کنند. در اینجا می‌توانید خبری در این مورد نیز بخوانید.

با این همه، شایعات حاکی از این بود که ردیاب خواب دیگر سنسوری است که در مشخصات اپل واچ سری 5 حضور خواهد داشت اما این امر محقق نشده است و این موضوع با توجه به افزایش نیافتن عمر باتری قابل درک است؛ اما از طرف دیگر، طیف وسیعی از تنظیمات مربوط به تناسب اندام از شنا گرفته تا دویدن در اختیار کاربر خواهد بود و وی می‌تواند از کارکرد آن‌ها بهره‌مند شود.

اما از اصلی‌تری ویژگی‌های خاص اپل واچ سری 5 می توان به نمایشگر آن اشاره کرد که در بالا به توضیح آن پرداختیم. ویژگی دیگری که آن را از نسل قبلی خود متمایز می‌کند، برخورداری آن از یک قطب‌نمای داخلی است که امکان موقعیت‌یابی و آدرس‌دهی دقیق‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهد. دیگر قابلیت متمایز سرویس تماس اضطراری اپل واچ است که به شما امکان می‌دهد تا در 150 کشور بتوانید با استفاده از ساعت هوشمند خود، تنها با نگاه‌داشتن دکمه پاور دستگاه با نیروهای امدادی تماس بگیرید. از جمله دیگر تفاوت های اپل واچ سری 4 و سری 5 را می‌توان به میزان حافظه داخلی آن‌ها اشاره کرد که در سری 5 دو برابر شده و به میزان 32 گیگابایت رسیده است.

کلام آخر

یک ساعت حرفه‌ای با طراحی حرفه‌ای. اگر اپل واچ سری 4 دارید احتمالا برخی از این اپ‌ها و امکانات برای شما تکراری باشند و تغییرات کمتری نسبت به سری 4 دارد. اما اگر سری 3 و یا قدیمی‌تر دارید خرید ساعت هوشمند اپل واچ 5 دنیایی از امکانات و قابلیت‌های جدید را در اختیارتان قرار می‌دهد و احساس می‌کنید همه‌چیز سریع‌تر، قوی‌تر و جذاب‌تر شده است. برای تهیه اپل واچ کلیک کنید.

 

اگر شما هم از این ساعت استفاده کرده‌اید نظرات مثبت و منفی‌تان را در کامنت‌ها بنویسید. اگر تجربه‌ی جالب‌توجهی داشته‌اید و یا باتری و ویژگی‌های مختلف آن را تست کرده‌اید اینجا بنویسید. خوشحال می‌شویم نظرات شما را بخوانیم و بشنویم.