سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد و بررسی گوشی iphone 11 pro max

بررسی ایفون 11 پرو مکس

بر خلاف بسیاری دیگر از همکارانم، من تا کنون گوشی آیفون نداشته ام. با صرف نظر از این موضوع، آیفون های جدید اپل بسیار برای من وسوسه کننده هستند. دستگاه های اپل بسیار بی نظیر هستند. حتی برای آن دسته از کاربرانی که دیگر به پلتفرمی جز اندرید هم نگاه نمی اندازند، این دستگاه ها جذابیت خاص خود را دارند؛ چرا که خط مشی آینده رقابت بین دستگاه های اندرویدی و آیفون ها را نشان می دهد. چه دوست داشته باشیم و چه نه، تولید کنندگان دستگاه های اندرویدی اغلب توجه بسیاری به ویژگی های جدید دستگاه های اپل دارند. درست همانند بریدگی صفحه نمایش اپل، که به سرعت در بسیاری از گوشی های جدید اندرویدی اعمال شد. اکنون نیز به همین دلیل بر آن شده ایم تا نگاه نزدیک تری به پرچمدار جدید اپل یعنی آیفون 11 پرو مکس بیاندازیم. برای اطلاع از قیمت ایفون 11 پرو مکس کلیک کنید.

طراحی گوشی iphone 11 pro max

این پرچم‌دار اپل، دارای ابعاد 158 ×77?8 ×8?1 میلی‌متر و وزن 226 گرم می‌باشد.

 

ممکن است اپل طراحی آیفون 11 پرو مکس را در قسمت جلوی آن تغییر نداده باشد (در مقایسه با طراحی XS Max در سال گذشته) اما در قسمت عقب امکانات بسیار بهبود یافته است: یک پشت شیشه مات جدید وجود دارد که در دست بسیار متفاوت احساس می‌شود – بسیار کمتر مستعد ابتلا به لکه‌ها و اثرانگشت است و احساس می‌کنید که یک نسخه به‌روز است.

بقیه طراحی بسیار شبیه به مواردی است که در سال‌های اخیر از اپل دیدیم: شکاف باقی مانده است، طرفین از فولاد ضدزنگ منحنی و در قسمت پایین گوشی یک کانکتور لایتنینگ و دو گریل بلندگو برای تقارن فقط یکی تعبیه شده که واقعاً صدا مانند آتش به بیرون زبانه می‌کشد.

 

عنصر اصلی طراحی در گوشی آیفون 11 پرو مکس، برجستگی دوربین در قسمت عقب گوشی است که لبه‌های نوک‌تیزی دارد. از طرف شرکت اپل هشدار داده شده است که این تلفن را با دستگاه دیگری در جیب خود قرار ندهید، زیرا برجستگی می‌تواند به راحتی صفحه دیگری را خراش دهد. درنهایت، طراحی آیفون 11 پرو مکس تقریباً شبیه به آیفون XS Max است.رنگ‌های iPhone 11 Pro Max جذاب هستند: سبز تیره، خاکستری فضایی، نقره‌ای و طلایی. سبز تیره به راحتی در ذهن ما جذاب‌ترین است و آشکارترین جمله‌ای که می‌توانید برای اعلام آن بیان کنید: «مردم شهر، من یک آیفون جدید دارم!». البته توصیه می‌شود حتما برای آن کیس خریداری کنید تا از این گوشی گران‌قیمت محافظت نمایید.

نمایشگر و صدا

اگر بین آیفون 11 پرو مکس و آیفون 11 مردد بودید، باید گفت که هر دو از میزان روشنایی بالایی برخوردار هستند. تفاوت این آیفون ها از نظر میزان روشنایی صفحه نمایش نسبت به سایرگوشی های هوشمند، فاحش و قابل توجه است. در واقع، آیفون 11 پرو مکس با صفحه نمایش 6.5 اینچی سوپر رتینا XDR وقتی که در کنار گلکسی نوت 10 پلاس گذاشته و مقایسه می شود، بسیار بسیار روشن تر است.

هنگام تماشای تریلر جنگ ستارگان قسمت 9 با هر دو آیفون 11 پرو مکس و آیفون ایکس مکس سال گذشته، تغییر رنگ موهای ملکه لیا وقتی ری را بغل کرد بیشتر دیده می شود. این احتمالا به لطف محدوده دینامیک ارائه شده با پنل ارتقاء یافته آیفون 11 پرو مکس است.

 

نتایج آزمایشگاهی در تست میزان روشنایی حاکی از این است که نمایشگر آیفون 11 پرو مکس دارای روشنایی با متوسط 761 نیت است که در آیفون 11 این میزان روشنایی 652 نیت و درگلکسی نوت 10 پلاس 686 نیت است.

 

پنل iPhone 11 Pro Max، جزء نمایشگر های رنگارنگ نیست، برای این پنل، رنگ sRGB حدود 118.6 درصد در مقایسه با 124.6 درصد برای نمایشگر نوت 10 پلاس در حالت Natural ثبت شده است. وان پلاس 7 پرو رکورد 180 درصدی را رقم زده است. با توجه به دقت رنگ، برای نمایشگر آیفون 11 پرو مکس متوسط Delta-E حدود 0.28 ثبت شده است (این عدد هر چه به صفر نزدیک تر باشد، بهتر است). این میزان دقت رنگ، عالی (ستاره دار) است، اما کاملا به خوبی گلکسی نوت 10 پلاس (0.25) و وان پلاس 7 پرو (0.18) نیست.

 

کیفیت صدا در آیفون 11 پرو مکس به خوبی میزان روشنایی بالای نمایشگر این گوشی است و اکنون به لطف پشتیبانی از صدای فضایی و دالبی Dolby Atoms بسیار قانع کننده است. هنگام شنیدن تیزر تبلیغاتی Yesterday، آهنگ معروف و روی جلد جک، با iPhone 11 Pro Maxدر مقایسه با آیفون ایکس مکس، ابعاد بیشتر و واضح تری از این آهنگ به گوش می رسید. صدای تارهای گیتار و تحریر خواننده به وضوح شنیده می شد در حالیکه در گوشی سال قبل (آیفون ایکس مکس) این صدا هموارتر و صاف شنیده می شد.

دوربین

اپل در نهایت لنز سوم را به دوربین اصلی خودش اضافه کرد. هر سه لنزی که برای دوربین اصلی این گوشی استفاده شده سنسورهای 12 مگاپیکسلی دارند.

 

لنز اصلی که پیکسل‌های 1.4 میکرومتری دارد به f/1.8 مجهز شده و به تثبیت کننده اپتیکال تصاویر هم مجهز است در حالی که برایش فوکوس خودکار دوتایی پیکسل‌ها هم استفاده شده.

 

لنز دوم هم سنسور 12 مگاپیکسلی دارد و یک لنز تلفوتو به حساب می‌آید و قابلیت زوم 2 برابر اپتیکال را برای این گوشی فراهم می‌کند. این لنز نور بیشتری نسبت به نسل قبل دریافت می‌کند و به f/2.0 مجهز شده و از ویژگی OIS پشتیبانی می‌کند.

 

لنز سوم هم سنسور 12 مگاپیکسلی دارد و یک لنز اولترا واید است و می‌تواند تا 120 درجه را پوشش دهد. این لنز از موهبت OIS محروم است.دوربین سلفی هم در آیفون‌های جدید بهبود داشته‌اند. لنز تایم آو فلایت برای تشخیص چهره، پرتره و Animoji ها به کار می‌رود. لنز اصلی دوربین سلفی سنسور 12 مگاپیکسلی دارد که به f/2.2 مجهز است. زمانی که گوشی را در حالت عمودی نگه می‌دارید آیفون شما زاویه دید 30 میلی‌متری و سلفی 7 مگاپیکسلی را بازسازی می‌کند و زمانی که آن را در حالت افقی بگیرید رزولوشن 12 مگاپیکسلی با دیدی کامل استفاده می‌شود. البته می‌توانید بین هر کدام از این حالت‌ها به صورت دستی سوییچ کنید.

 

لنزهای اصلی آیفون به صورت دائم با هم در ارتباط هستند و زمانی که بین آن‌ها جا به جا می‌شوید نقطه فوکوس به طور خودکار اصلاح می‌شود و تنظیمات نوردهی هم به همان صورت ذخیره می‌شود. این حالت هم برای عکاسی و هم برای فیلم‌برداری پاسخگو است.

 

در صفحه ویوفایندر دوربین این گوشی می‌توانید تمام زاویه‌ای که تحت پوشش لنزها است را مشاهده کنید و در نتیجه در همان حالت زنده ببینید که چه سوژه‌ای در تصویر شما قرار دارد و چه سوژه‌ای خارج از سوژه است.نایت مود گزینه‌ای است که به دوربین این گوشی هوشمند راه پیدا کرده است. با کمک این تکنولوژی می‌توانید عکس‌هایی روشن‌تر در نور کم تهیه کنید. آیکون مربوط به این ویژگی بالای صفحه به نمایش در می‌آید. زمانی که در نور کم عکاسی می‌کنید کنار این آیکون به شما مدت‌زمانی که برای عکاسی نایت مود و نوردهی به سوژه‌ها نیاز است را نمایش می‌دهد که امکان خاموش و روشن کردن یا کم و زیاد کردن زمان به صورت دستی وجود دارد. به طور معمول این عدد بین 1 تا 3 ثانیه است اما برخی مواقع بسته به نوری که در محیط وجود دارد این عدد تا 30 ثانیه هم می‌تواند زیاد شود. نایت مود برای عکاسی با لنز اولترا واید وجود ندارد.

باتری گوشی iphone 11 pro max

آیفون 11 پرو مکس، به باتری 3969 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است که حدود 25 درصد بزرگتر از نسل قبلی بوده و به عنوان بزرگترین باتری بکار رفته در گوشی های آیفون شناخته می شود. همین موضوع در کنار استفاده از نمایشگری با 15 درصد مصرف انرژی بهینه تر و همچنین تراشه بهبود یافته، باعث شده تا اپل شارژدهی این محصول را 5 ساعت بیشتر از نسل قبلی بداند.

 

گذشته از این موارد، iPhone 11 Pro Max در آزمایش پخش مداوم ویدئو بیش از 19 ساعت دوام می آورد که باعث می شود آن را یکی از بهترین گوشی های بررسی شده توسط سایمان دیجیتال، در زمینه باتری بدانیم. همچنین در استفاده روزمره و تجربه ای که از این گوشی حین بررسی به دست آوردیم، متوجه شدیم که باتری آیفون 11 پرو مکس در استفاده ترکیبی، به راحتی 1 روز را پاسخگوی نیاز کاربر خواهد بود و حتی می توان از آن تا نصف روز بعد نیز استفاده کرد. با این وجود همانطور که بار ها اشاره کرده ایم، شارژدهی یک محصول، برای افراد مختلف، متفاوت بوده و به نوع استفاده آن ها بستگی دارد.از شارژدهی باتری که بگذریم، نوبت به شارژ باتری می رسد که خوشبختانه اپل بعد از چند سال انتظار، برای پرچمداران 2019 خود سنگ تمام گذاشته است! همانطور که می دانید، آیفون های سال گذشته نیز از شارژ سریع پشتیبانی می کردند؛ اما اپل تجهیزات مربوط به شارژ سریع را در داخل جعبه آن ها قرار نداده بود که باعث می شد یک نکته منفی جدی برای اسمارتفون 1000 دلاری، به شمار بیاید.

 

امسال اما اپل تصمیم بهتری اتخاذ کرده، و در داخل جعبه آیفون 11 پرو و پرو مکس، شارژر 18 واتی قرار داده است که با استفاده از آن، می توان در عرض نیم ساعت حدود 50 درصد باتری نسخه مکس را شارژ کرد. شارژ کامل دستگاه هم در زمان تقریبی 2 ساعت انجام می گیرد و بد نیست بدانید که این گوشی از شارژ بی سیم با توان 10 وات نیز پشتیبانی می کند، اما متاسفانه خبری از شارژ بی سیم معکوس برای شارژ محصولاتی مثل AirPods 2 وجود ندارد.

نتیجه گیری

آیفون 11 پرو مکس مناسب ترین گوشی است که به ایده ال های اپل و تلفن های هوشمند نزدیکترین است. دوربین ها واقعاً تحولی رو به جلو هستند و این شرکت را حداقل در حال حاضر از سامسونگ و گوگل جلوتر برده است. صفحه نمایش اولد با میزان روشنایی بالا تقریباً صفحه نمایش گلکسی نوت 10 پلاس را شرمنده کرده است. آیفون 11 پرو مکس همچنین دارای سریعترین پردازنده با تراشه A13 است و از طولانی ترین عمر باتری که از هر آیفون دیده ایم، برخوردار است.

 

اگرچه ممکن است برخی انتظار داشته باشند که اپل، در سال آینده آیفون با پشتیبانی از نسل 5 (5G) را به بازار عرضه کند، دلایل بسیار کمی برای عبور از iPhone 11 Pro Max وجود دارد. تنها مشکلی که می توان از آن شکایت کرد فضای ذخیره سازی 64 گیگابایتی این گوشی است (حداقل باید دو برابر باشد) و این تلفن کمی سنگین تر از مدل قبلی خود است.

 

وقتی به گوشی های هوشمند بالا رده نگاه می کنید، پرچمداران بسیار خوبی وجود دارند، اما در حال حاضر iPhone 11 Pro Max در اوج قرار دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.