سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشخصات گوشی ایفون 8 پلاس اپل

مشخصات ایفون 8 پلاس

ایفون 8 پلاس دارای دوربین دوگانه و پردازنده قدرتمندی بوده که به نام چیپ ست A11 Bionic جدید موسوم است و دارای دو هسته قدرتمند می باشد و برای اولین بار یک GPU داخلی دارد. هم چنین در این تلفن هوشمند حافظه ذخیره سازی دو برابر شده و در حال حاضر با 64 گیگابایت شروع می شود.

 

شاید با مرور مشخصات دوربین، تصور اشتباهی در شما شکل بگیرد و گمان کنید، دوربین آیفون 8 پلاس کپی برداری شده از آیفون 7 پلاس است. ولی در حقیقت هر دو سنسور دوگانه دوربین این گوشی 12 مگاپیکسلی بوده و  دارای پیکسل های بزرگتری هستند که توسط یک فلاش فوق العاده و حالت پرتره جدید و منحصر به فرد پشتیبانی می شود که کاربران امیدوارند با داشتن این تلفن هوشمند بتوانند عکس های پرتره خوبی را بگیرند.

 

در نهایت، اندازه صفحه نمایش و رزولوشن آن ممکن است با مدل قبلی یکسان باشد، اما اپل پشتیبانی از  HDR10 و Dolby Vision را به آن اضافه کرده است، و همچنین تنظیم رنگ True Tone iPad برای ارائه رنگی مشابه رنگ اصلی به مشخصات این تلفن هوشمند افزوده است.

طراحی گوشی ایفون 8 پلاس اپل

از روبرو که به آیفون 8 نگاه کنید دقیقا سه نسل آیفون پیش روی شما قرار می‌گیرد. در قاب جلو این آیفون کاملا شبیه به آیفون نسل قبلی است. اما قاب پشتی بخش متفاوت این نسل است. بعد از 5 نسل اپل قاب فلزی را کنار گذاشت و بار دیگر از قاب شیشه‌ای برای بخش پشتی گوشی استفاده کرد. اولین بار اپل در آیفون 4 از قاب شیشه‌ای استفاده کرد و بعد از 4S روی به فلز برای قاب پشتی آورد. در این نسل جدید برای استفاده از شارژ بی‌سیم اپل مجبور شد بار دیگر روی به شیشه بیاورد.

آیفون 8 از نسل قبلی حدود 0.2 میلی‌متر ضخیم‌تر و حدود 10 گرم سنگین‌تر است. استفاده از شیشه در قاب پشتی سبب شده تا گوشی از نسل‌های قبلی لیزتر شود و ریسک افتادنش افزایش پیدا کند علاوه بر این بعد از کمی استفاده اثرانگشت روی قاب می‌ماند اما در نسخه‌ای که ما در اختیار داشتیم و رنگ طلایی داشت این لک‌ها دیده نمی‌شدند.

گوشی مانند نسل قبل به آب و گردوخاک مقاوم است و با خیال راحت می‌توانید زیر باران با گوشی کار کنید یا اگر آب رویش ریخت نگران نباشید؛ اما توجه کنید که هنگام خیس بودن نباید گوشی را شارژ کنید.

 

کلید پاور سمت راست گوشی در کنار درگاه سیم‌کارت قرار دارد و کلیدهای ولوم و سایلنت کردن هم سمت چپ. پایین گوشی درگاه ارتباطی لایتنینگ و دو طرفش سوراخ‌هایی که یکی میکروفون و دیگری اسپیکر را در زیرش جای داده قرار دارند. بالای گوشی هیچ گزینه‌ای نیست و همان‌طور که انتظار داشتیم خبری از هدفون جک 3.5 میلی‌متری صدا نیست.

قاب جلویی کاملا شبیه به نسل قبلی است. صفحه‌نمایش حدود 65.4 درصد از قاب جلو را اشغال کرده است. پایین صفحه‌نمایش کلید Home قرار دارد که نقش سنسور اثرانگشت را هم به دوش می‌کشد. این کلید به صورت فیزیکی کار نمی‌کند و لمسی است اما به ویژگی 3D Touch مجهز است بدین‌صورت با کمی فشار دادن آن لرزشی زیر دست انجام می‌گیرد که حس کلیک کردن را به کاربر می‌دهد.

قاب پشتی همان‌طور که گفتیم از شیشه ساخته شده اگرچه جنس قاب با نسل قبلی تفاوت دارد اما از نظر طراحی، البته به جز خط‌های آنتن، با نسل قبلی یکسان است. دوربین با لنز بیرون زده در کنار میکروفون دوم و فلاش دوتایی سمت چپ و بالا قرار دارند. لوگوی اپل و نام آیفون هم کمی پایین‌تر در این قاب دیده می‌شوند. خبری از خط‌های آنتن در این قاب نیست و همین امر سبب شده تا طراحی بسیار زیباتر از نسل‌های قبلی باشد.

فریم اطراف گوشی هم از فلز ساخته شده و خط‌های آنتن در 4 طرف دیده می‌شوند. جنس فریم اطراف هنوز هم بسیار خوب است و حس خوبی را هنگام لمس منتقل می‌کند.

در مجموع آیفون 8 با صفحه‌نمایش 4.7 اینچی‌اش بسیار خوش‌دست است و به راحتی می‌توانید تنها با یک دست با آن کار کنید و به تمام صفحه‌نمایش دسترسی داشته باشید. بعد از کلی کار کردن با گوشی‌های صفحه‌نمایش بزرگ اکنون که گوشی‌ای با این ابعاد پیش رویمان قرار گرفته کار کردن با آن بسیار لذت‌بخش است به‌خصوص اینکه با گوشی به نام آیفون روبرو هستیم که کیفیت ساخت بسیار بالایی هم دارد.

نمایشگر و سخت افزار

اپل همواره نشان داده که اعتقادی به رقابت های عددی ندارد. شاید خواسته بعدی طرفداران این کمپانی QHD کردن کیفیت صفحه نمایش آیفون ها باشد اما فعلا در آیفون 8 پلاس از صفحه نمایش 5.5 اینچی FHD با پنل IPS استفاده شده است. با در نظر گرفتن کیفیت صفحه و ابعاد آن چگالی پیکسلی گوشی نیز در حدود 400ppi است که شاید به اعدادی مانند 520ppi نوت 8 نزدیک نباشد اما بدون شک برای کاربران تفاوتی ایجاد نمی کند. شاید در نگاه اول همه به داشتن چگالی پیکسلی روی نمایشگر گوشی تاکید داشته باشند اما نه تنها در عمل چشم انسان قادر به تفکیک این دو کیفیت نیست، بلکه استفاده از پنل FHD در افزایش طول عمر باتری دستگاه نیز کمک شایانی به اپل داشته است. کیفیت صفحه نمایش آیفون 8 پلاس در هر شرایطی بسیار خوب ارزیابی می شود. حتی زیر نور مستقیم آفتاب هم می توان به راحتی تصاویر و منوها را مشاهده کرد؛ رنگ ها نیز با کیفیت و گیرا به نمایش در می آیند و خبری از کم بودن کیفیت رنگ ها یا اغراق بیش از اندازه و اشباع نیست.

از نظر سخت افزاری هم نیاز به هیچ گونه توضیح اضافه ای نیست. پردازنده A11 Bionic در حال حاضر قدرتمندترین پردازنده بین تلفن های هوشمند جهان به حساب می آید و این ویژگی در اجرای بازی ها و برنامه ها، انجام پردازش های سنگین و سرعت بارگزاری منوها خود را به خوبی نشان می دهد.

با این حال نکته ای که درباره بخش سخت افزاری آیفون 8 پلاس قابل ذکر است استفاده این گوشی از 3 گیگابایت حافظه رم می باشد. اپل با هماهنگ کردن سخت افزار و نرم افزار توانسته بهترین عملکرد را از مجموعه گوشی خود دریافت کند. در هنگام باز کردن برنامه ها و بازی ها، می توان سرعت بالاتر آیفون 8 پلاس نسبت به همه رقبا را به وضوح احساس کرد اما بعد از خروج از هر اپلیکیشن و برای ورود مجدد به آن، به دلیل کم بودن ظرفیت حافظه می بایست یک بار دیگر منتظر لود شدن هر چند سریع اپ ها بود. این در حالیست که برای مثال 6 گیگابایت رم در نوت 8 باعث می شود هرگز برای ورود دوباره به یک برنامه تاخیری وجود نداشته باشد.  

دوربین

دوربین اصلی آیفون 8 پلاس از دو سنسور 12 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود که از قابلیت‌های مختلفی همچون تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، زوم بدون افت کیفیت تا 2 برابر، فوکوس اتوماتیک با تشخیص مرحله‌ای و غیره پشتیبانی می‌کند. یک چراغ فلش چهارگانه هم برای دوربین اصلی این گوشی در نظر گرفته شده است. اگر بخواهیم در یک کلام کیفیت دوربین اصلی آیفون 8 پلاس را توصیف کنیم، شاید بهترین کلمه "فوق‌العاده" باشد! به جرئت می‌توانید بگوییم که دوربین کمتر گوشی پتانسیل لازم برای رقابت با دوربین اصلی آیفون 8 پلاس اپل را دارد.

دوربین سلفی آیفون 8 پلاس هم از یک سنسور باکیفیت 7 مگاپیکسلی تشکیل شده است که تجربه‌ای دلنشین را برایتان به ارمغان می‌آورد. ضمنا دوربین دوگانه (اصلی) آیفون 8 پلاس حالت پورتریت (Portrait Mode) و پورتریت لایتنینگ (Portrait Lightening) هم پشتیبانی می‌کند که منجر به اضافه کردن افکت‌های نوری جالبی به عکس‌ها می‌شوند. پس دوربین اصلی و سلفی باکیفیت هم یکی دیگر از اصلی‌ترین نقاط قوت آیفون 8 پلاس اپل محسوب می‌شوند.

باتری و شارژدهی گوشی ایفون 8 پلاس اپل 

آی‌فون 8 پلاس به یک باتری 2691 میلی‌آمپر ساعتی مجهز است که نسبت به نسل قبلی با کاهش حجم رو به رو بوده اما اپل می‌گوید که با توجه به چیپست جدید، بهبودهایی شامل حال این گوشی شده است تا از لحاش شارژدهی مشکل چندانی نداشته باشید.

 

بالاخره کوپرتینونشین‌ها نیز از آهوی شیطان پیاده شدند و محصولات جدیدشان را به قابلیت شارژ سریع مجهز کردند. البته شاژری که بتواند آی‌فون 8 پلاس را با سرعت بالا شارژ کند همراه این مدل عرضه نمی‌شود! در صورتی که بخواهید با شارژری که خود اپل زحمت کشیده و در باکس دستگاه قرار داده این مدل را شارژ کنید به چیزی در حدود 140 دقیقه زمان برای فول شارژ شدن نیاز دارید؛ موردی که حتی در میان‌رده‌های اندرویدی نیز مدت‌هاست که حل شده است.

 

علاوه بر این‌ها شما قادر هستید تا گوشی جدید اپل را به صورت بی‌سیم نیز شارژ کنید. در تست‌هایی که ما با شارژر بی‌سیم و استاندارد سامسونگ گرفتیم سرعت شارژ شدن در این حالت بسیار پایین بود در حدی که احتمالا قید شارژ کردن گوشی با این ویژگی را بزنید (تقریبا 3 درصد در هر 10 دقیقه!). شاید بهتر باشد که منتظر بمانیم تا شارژر وایرلس جدید اپل سرو کله‌اش در بازار پیدا شود.

 

در صورتی که به صورت نرمال از گوشی خود استفاده کنید،‌ آی‌فون 8 پلاس تا یک روز کامل همراه شما خواهد بود و از این لحاظ وضعیت شارژدهی آن در حد متوسط ارزیابی شده و همچون اکثر پرچمداران امروزی‌ست.

جمع بندی

آیفون 8 احتمالا آخرین مدل از این نوع گوشی‌هاست که اپل تولید می‌کند. اگر قرار باشد آیفون 8 آخرین نوع باشد که کلید Home را در قاب جلویش دارد حداقل اپل این فرصت را به دوستدارانش داده تا از آخرین قسمت این سریال جذاب به حد کافی لذت ببرند. استفاده از شیشه سبب شده تا آیفون 8 از نسل قبلی لیزتر باشد. آیفون 8 از بسیاری جهات شبیه به نسل قبلش است اما به لطف پردازنده A11 در زمینه کارایی عملکرد بسیار بهتری دارد و سریع‌تر است. دوربین بسیار با کیفیت، پردازنده سریع و البته کم‌مصرف، کیفیت ساخت بسیار بالا و طراحی شیک از جمله ویژگی‌های مثبت آیفون 8 محسوب می‌شوند. در مقابل اندازه کوچک صفحه‌نمایش و مشاهده محتوای کمتر، باتری با عملکرد تقریبا متوسط و در نهایت طراحی تکراری از ویژگی‌های منفی‌اش محسوب می‌شوند.

 

اگر تا به حال آیفون نداشته‌اید و می‌خواهید برای اولین بار وارد دنیای آیفون شوید و البته اندازه کوچک گوشی برایتان مهم‌ترین دلیل انتخاب یک گوشی هوشمند است آیفون 8 بهترین انتخاب است اما اگر می‌خواهید درک بهتری از دنیای آیفون داشته باشید به شما توصیه می‌کنیم یا آیفون 8 پلاس را انتخاب کنید. برای کسب اطلاع از قیمت گوشی های اپل کلیک کنید.