سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گوشی ایفون 11 پرو مکس اپل

بررسی ایفون 11 پرو مکس

هرسال اپل با معرفی گوشی‌های جدید خودش کلی سروصدا بپا میکنه و امسالم با عرضه سری آیفون 11 پرو اینکارو به بهترین نحو انجام داد، اما حتما از خودتون پرسیدین که آیا واقعا این گوشی ارزش این همه توجه رو داشته ؟ آیفون 11 پرو در بخش‌های مختلف از طراحی تا پرفورمنس و دوربین و باتری دچار تغییراتی شده و شاید خیلی از معایبش نسبت به پرچم‌دارای اندرویدی هم نسبتا برطرف شده ولی واقعا امسال در برابر رقباش مثل سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس و هوآوی پی 30 پرو و گوگل پیکسل 4 تونسته سربلند باشه؟?? شما عزیزان در اینجا می توانید خرید اقساطی ایفون 11 پرو مکس را نیز تجربه کنید. در ادامه با ما همراه باشید.

بررسی ایفون 11 پرو مکس

طراحی

این پرچم‌دار اپل، دارای ابعاد 158 ×77?8 ×8?1 میلی‌متر و وزن 226 گرم می‌باشد.

 

ممکن است اپل طراحی آیفون 11 پرو مکس را در قسمت جلوی آن تغییر نداده باشد (در مقایسه با طراحی XS Max در سال گذشته) اما در قسمت عقب امکانات بسیار بهبود یافته است: یک پشت شیشه مات جدید وجود دارد که در دست بسیار متفاوت احساس می‌شود – بسیار کمتر مستعد ابتلا به لکه‌ها و اثرانگشت است و احساس می‌کنید که یک نسخه به‌روز است.

بقیه طراحی بسیار شبیه به مواردی است که در سال‌های اخیر از اپل دیدیم: شکاف باقی مانده است، طرفین از فولاد ضدزنگ منحنی و در قسمت پایین گوشی یک کانکتور لایتنینگ و دو گریل بلندگو برای تقارن فقط یکی تعبیه شده که واقعاً صدا مانند آتش به بیرون زبانه می‌کشد.

 

عنصر اصلی طراحی در گوشی آیفون 11 پرو مکس، برجستگی دوربین در قسمت عقب گوشی است که لبه‌های نوک‌تیزی دارد. از طرف شرکت اپل هشدار داده شده است که این تلفن را با دستگاه دیگری در جیب خود قرار ندهید، زیرا برجستگی می‌تواند به راحتی صفحه دیگری را خراش دهد. درنهایت، طراحی آیفون 11 پرو مکس تقریباً شبیه به آیفون XS Max است.

نمایشگر

اگر بین آیفون 11 پرو مکس و آیفون 11 مردد بودید، باید گفت که هر دو از میزان روشنایی بالایی برخوردار هستند. تفاوت این آیفون ها از نظر میزان روشنایی صفحه نمایش نسبت به سایرگوشی های هوشمند، فاحش و قابل توجه است. در واقع، آیفون 11 پرو مکس با صفحه نمایش 6.5 اینچی سوپر رتینا XDR وقتی که در کنار گلکسی نوت 10 پلاس گذاشته و مقایسه می شود، بسیار بسیار روشن تر است.

هنگام تماشای تریلر جنگ ستارگان قسمت 9 با هر دو آیفون 11 پرو مکس و آیفون ایکس مکس سال گذشته، تغییر رنگ موهای ملکه لیا وقتی ری را بغل کرد بیشتر دیده می شود. این احتمالا به لطف محدوده دینامیک ارائه شده با پنل ارتقاء یافته آیفون 11 پرو مکس است.

 

نتایج آزمایشگاهی در تست میزان روشنایی حاکی از این است که نمایشگر آیفون 11 پرو مکس دارای روشنایی با متوسط 761 نیت است که در آیفون 11 این میزان روشنایی 652 نیت و درگلکسی نوت 10 پلاس 686 نیت است.

 

پنل iPhone 11 Pro Max، جزء نمایشگر های رنگارنگ نیست، برای این پنل، رنگ sRGB حدود 118.6 درصد در مقایسه با 124.6 درصد برای نمایشگر نوت 10 پلاس در حالت Natural ثبت شده است. وان پلاس 7 پرو رکورد 180 درصدی را رقم زده است. با توجه به دقت رنگ، برای نمایشگر آیفون 11 پرو مکس متوسط Delta-E حدود 0.28 ثبت شده است (این عدد هر چه به صفر نزدیک تر باشد، بهتر است). این میزان دقت رنگ، عالی (ستاره دار) است، اما کاملا به خوبی گلکسی نوت 10 پلاس (0.25) و وان پلاس 7 پرو (0.18) نیست.

 

کیفیت صدا در آیفون 11 پرو مکس به خوبی میزان روشنایی بالای نمایشگر این گوشی است و اکنون به لطف پشتیبانی از صدای فضایی و دالبی Dolby Atoms بسیار قانع کننده است. هنگام شنیدن تیزر تبلیغاتی Yesterday، آهنگ معروف و روی جلد جک، با iPhone 11 Pro Maxدر مقایسه با آیفون ایکس مکس، ابعاد بیشتر و واضح تری از این آهنگ به گوش می رسید. صدای تارهای گیتار و تحریر خواننده به وضوح شنیده می شد در حالیکه در گوشی سال قبل (آیفون ایکس مکس) این صدا هموارتر و صاف شنیده می شد.

دوربین

همانطور که می دانید، دوربین یکی از اصلی ترین قسمت هایی است که آیفون 11 پرو مکس در آن بیشترین تغییرات را به خود دیده است. در واقع شرکت اپل برای اولین بار در آیفون 11 پرو و نسخه مکس، از دوربین سه گانه استفاده کرده که از ترکیب سه دوربین عریض، فوق عریض و تله فوتو شکل گرفته است.

 

دوربین اصلی این گوشی از حسگر جدید 12 مگاپیکسلی با پیکسل های 1.4 میکرونی استفاده می کند که در پس لنز 26 میلی متری با گشودگی دهانه دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و این دوربین دارای لرزشگیر اوپتیکال بوده و از فناوری Dual-Pixel نیز پشتیبانی می کند.

 

دوربین دوم مشابه نسل قبلی از سنسور 12 مگاپیکسلی با پیکسل های کوچکتر 1.0 میکرونی استفاده می کند که روی آن لنز 52 میلی متری با دیافراگم روشن تر f/2.0 قرار گرفته و از این رو، این دوربین زوم اوپتیکال 2 برابری را نسبت به دوربین اصلی در اختیار می گذارد. بد نیست بدانید که این دوربین همانند دوربین اصلی به لرزشگیر اوپتیکال مجهز می باشد؛ اما خبری از فناوری Dual-Pixel برای فوکوس آن در کار نمی باشد.عضو جدید دوربین های آیفون 11 پرو مکس نیز مشابه دو دوربین دیگر از حسگر 12 مگاپیکسلی استفاده می کند که اندازه پیکسل های آن 1.0 میکرون بوده و در پس لنز 13 میلی متری با گشودگی دهانه دیافراگم f/2.4 قرار دارد که زاویه دید 120 درجه ای را در اختیار می گذارد. جالب است بدانید که دوربین فوق عریض این گوشی مثل چیزی که در پرچمداران اخیر سامسونگ دیده بودیم، فاقد لرزشگیر اوپتیکال و فوکوس خودکار می باشد و از قابلیت هایی مثل عکاسی ماکرو، بی نصیب مانده است. ناگفته نماند که حساسیت ISO در دوربین های اصلی و تله فوتو بیشتر از نسل قبلی شده و میزان نوردهی را می توان در حالت Night Mode برای آن ها به دلخواه تغییر داد.

 

رابط کاربری دوربین جزو موارد دیگری است که در قسمت دوربین با تغییراتی رو به رو شده است. این رابط کاربری از نظر شکل و شمایل و نحوه استفاده، تغییری نسبت به نسل قبلی نداشته است و از اصلی ترین تغییرات ایجاد شده در آن می توان به امکان نگه داشتن کلید شاتر برای فیلمبرداری اشاره کرد. قابلیت جدید دیگر، نوار زوم می باشد که امکان بزرگنمایی با انیمیشن نرم و روان را در اختیار می گذارد و یک قابلیت دیگر که Deep Fusion نام دارد، امکان عکاسی با جزئیات بسیار زیاد را در اختیار خواهد گذاشت. البته باید در نظر داشته باشید که این قابلیت در حال حاضر به صورت رسمی عرضه نشده و احتمالا در ios 13.2 شاهد عرضه آن خواهیم بود.

باتری گوشی ایفون 11 پرو مکس

آیفون 11 پرو مکس پرظرفیت‌ترین باتری‌ای را دارد که تا امروز در یک آیفون دیده‌ایم. اپل از باتری‌ای با ظرفیت 3969 میلی‌آمپر ساعت برای این گوشی استفاده کرده که نسبت به نسل قبلی یعنی آیفون 10 اس مکس 25 درصد بزرگ‌تر است. این گوشی داخل جعبه خودش با شارژری 18 واتی عرضه می‌شود و نیازی نیست که هزینه اضافی برای خرید آداپتور شارژ پرداخت کنید.

 

اگر با این شارژر و با کابل مخصوصی که داخل جعبه قرار دارد گوشی خودتان را شارژ کنید در مدت‌زمان33 دقیقه به ظرفیت 50 درصد و در مدت 113 به ظرفیت 100 درصد می‌رسید.

مدت‌زمان ماندگاری باتری آیفون 11 پرو مکس طبق انتظاری که داریم بسیار خوب است اگر کاربری باشید که استفاده خیلی سنگینی از گوشی داشته باشد می‌توانید به راحتی یک روز کامل را از گوشی استفاده کنید و در نهایت در انتهای روز هم مقداری شارژ برای شما باقی مانده باشد اما اگر کاربری باشید که استفاده سبکی از آیفون خودتان دارید حدود 1 روز و نیم به شارژ نیاز پیدا نمی‌کنید.

نتیجه گیری

آیفون 11 پرو مکس مناسب ترین گوشی است که به ایده ال های اپل و تلفن های هوشمند نزدیکترین است. دوربین ها واقعاً تحولی رو به جلو هستند و این شرکت را حداقل در حال حاضر از سامسونگ و گوگل جلوتر برده است. صفحه نمایش اولد با میزان روشنایی بالا تقریباً صفحه نمایش گلکسی نوت 10 پلاس را شرمنده کرده است. آیفون 11 پرو مکس همچنین دارای سریعترین پردازنده با تراشه A13 است و از طولانی ترین عمر باتری که از هر آیفون دیده ایم، برخوردار است.

 

اگرچه ممکن است برخی انتظار داشته باشند که اپل، در سال آینده آیفون با پشتیبانی از نسل 5 (5G) را به بازار عرضه کند، دلایل بسیار کمی برای عبور از iPhone 11 Pro Max وجود دارد. تنها مشکلی که می توان از آن شکایت کرد فضای ذخیره سازی 64 گیگابایتی این گوشی است (حداقل باید دو برابر باشد) و این تلفن کمی سنگین تر از مدل قبلی خود است.

 

وقتی به گوشی های هوشمند بالا رده نگاه می کنید، پرچمداران بسیار خوبی وجود دارند، اما در حال حاضر iPhone 11 Pro Max در اوج قرار دارد. برای خرید گوشی اپل کلیک کنید.