سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد و بررسی اپل واچ 5

بررسی اپل واچ 5

اپل واچ سری 5 محصول جدید کمپانی آمریکایی است تا بار دیگر نشان دهد همچنان بهترین تولیدکننده ساعت‌های هوشمند در دنیاست. این سری تمامی امکانات فوق‌العاده که باعث شدند اپل واچ سری 4 پرفروش‌ترین ساعت هوشمند دنیا شود را با خود آورده و در برخی جهات نیز بهبود یافته است.

 

مهمترین قابلیت اضافه شده به این سری، ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن (Always-on Display) می‌باشد تا کاربران برای دیدن ساعت، تاریخ و یا سایر اطلاعات لازم دیگر مجبور نشوند دست خود را بالا بیاورند بلکه به صورت دائمی بتوانند از ساعت دقیق، تاریخ، اطلاعات مربوط به وضعیت جسمانی و . . . آگاه گردند.

 

در این بین، علاوه بر چند ویژگی دیگر و البته سیستم عامل جدید، اپل واچ سری 5 در مقایسه با اپل واچ سری 4 محصولی پیشرفته‌تر به شمار می‌رود ولی امکانات تازه‌ای با خودش نیاورده است.

 

با توضیحات ارائه شده، آیا وقت آن فرا رسیده تا اولین ساعت هوشمند اپل یا اپل واچ خود را خریداری کنید؟ آیا دارندگان اپل واچ سری 3 یا 4 و یا مدل‌های قدیمی‌تر باید ساعت هوشمند خود را عوض کنند؟ 

در اینجا می توانید خرید اقساطی اپل واچ 5 را تجربه کنید. در ادامه با ما همراه باشید.

طراحی و صفحه نمایش گوشی اپل واچ 5

با توجه به فناوری نمایشگرهای اولد که امروزه در دستگاه‌های هوشمند به‌کار می‌رود باید بگوییم که ساعت هوشمند اپل واچ 5 نیز نمایشگری از نوع اولد دارد. این نمایشگر، صفحه نمایشی براق و واضح بوده و طوری طراحی شده است که به راحتی زمانی که به مچ دست بسته باشد، قابل مشاهده خواهد بود.

 

حالا تغییر بزرگی که در مشخصات اپل واچ سری 5 شاهد آن هستیم در اینجا خود را نمایش می‌دهد؛ بله نمایشگر همیشه روشن از آپدیت‌های جدیدی است که در ویژگی‌های این گجت هوشمند در نسخه جدید ظاهر شده و آن را به یک ساعت هوشمند امروزی تبدیل کرده است.علاوه بر این خوب است بدانید زمانی که دست خود را بالا می‌برید تا ساعت را مشاهده کنید یا با ساعت کاری را انجام دهید، نمایشگر روشن خواهد شد. حالا این زمان روشن شدن نیز در نسخه 5 اپل واچ کاهش یافته است. همچنین در تستی که از سوی سایت Techradar انجام شد، سرعت و کارایی اپل واچ سری 5 مورد بررسی قرار گرفته و مشخص شد که این گجت هوشمند کارایی و عملکرد خوبی دارد و در اجرای دستورات بسیار سریع عمل خواهد کرد.

 

از دیگر ویژگی‌های طراحی خوب اپل واچ باید به زوایای دید آن اشاره کنیم که شما از هر جهتی که بایستید، به‌راحتی می‌توانید نمایشگر را بخوانید و نیازی به زحمت اضافه نخواهد بود. همچنین در مورد اندازه‌های 40 و 44 میلی‌متری اپل واچ نیز باید بگوییم که این اندازه از اپل واچ سری 4 وام گرفته شده و دلیل آن هم این است که اپل عادت به به‌کارگیری طرح‌های مشابه در سال‌های مختلف دارد. علاوه بر این خوب است بدانید که با مشابه بودن اندازه این ساعت‌ها راحت‌تر می‌توان برای آن‌ها تجهیزات جانبی خریداری کرد.

 

همچنین خوب است بدانید که اپل واچ 5 از مقاومت بالایی در برابر آب برخوردار است و کاربران به راحتی با استفاده از آن می‌توانند شنا کنند. اما بزرگ‌ترین بخش تغییر در طراحی ظاهری اپل واچ به معرفی دو طرح بدنه سرامیکی و بدنه تیتانیومی باز می‌‎گردد؛ اگر چه اولی در مدل‌های قدیمی‌تر اپل واچ هم دیده شده است. با این حساب همان‌طور که مشاهده می‌شود اپل با ارائه مدل‌های مختلف تلاش دارد تا رنج قیمت‌های متنوعی را برای کاربران به ارمغان آورد.

برنامه های سلامتی

حضور اپل واچ در همه مکان ها، حس زندگی سالم را به کاربران القا می کند. این ساعت هوشمند ضربان قلب شما را کنترل می کند و به شما این امکان را می دهد که متوجه بیماری ها و نامنظم بودن فعالیت قلبتان شوید. همچنین در صورت بالا رفتن میزان سر و صدا، بهترین مکانی که می تواند بر سلامت شنوایی شما تأثیر بگذارد معرفی می کند. حتی به شما کمک می کند تا چرخه قاعدگی خود را ردیابی کنید. می توانید حالت هایی مانند تنفس، ضربان قلب و حالت های مختلف را به واچ فیس خود اضافه کرده و آن ها را در طول روز استفاده کنید. اپل واچ 5 اولین ساعتی است که در همه حال از شما مراقبت می کند.

عملکرد

اپل واچ سری 5 از پردازنده جدیدی به نام S5 بهره می‌برد که جایگزین S4 شده است.

 

علی‌رغم اینکه به نظر می‌رسد تفاوت‌های زیادی میان عملکرد چیپ‌ست سال پیش با نمونه امسال وجود دارد ولی واقعاً این‌گونه نیست چرا که کمپانی سازنده سعی کرده با تولید این پردازنده بیشتر در زمینه کاهش مصرف انرژی باتری تمرکز کند و زیاد به سرعت محصولاتش دست نزند. بر این اساس، ویژگی‌های تازه اضافه شده به قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن و سایر روش‌های ذخیره انرژی و حفظ تعادل مربوط می‌شوند.

 

البته اپل هیچ نیازی نداشت تا سرعت ساعت هوشمند امسالش را افزایش دهد چرا که کسی نسبت به عملکرد نسل چهارم این محصولات معترض نبود. با این حساب، بعید است در سال 2019 هم کسی از این نظر با اپل واچ سری 5 به مشکل برخورد کند.

 

بد نیست در اینجا به عملکرد این ساعت در شبکه‌های بیسیم و شیوه باز کردن اپلیکیشن‌ها نیز اشاره کنیم. خوش‌بختانه جدیدترین ساعت هوشمند اپل از این نظر هم پیشرفت داشته ولی نمی‌توانیم دقیقاً مشخص کنیم که چه‌قدر بهبود یافته و یا چه مقدار از این افزایش سرعت مرهون سخت‌افزار قدرتمندتر است زیرا سیستم عامل watchOS 6 هم به نوبه خودش تأثیر مثبتی می‌گذارد.

یکی از اقدامات مثبت اپل در تولید آیفون‌های سال 2019، استفاده از یک آنتن اضافه برای قوی‌تر شدن اتصال بلوتوث و افزایش فضای پوشش داده شده می‌باشد. مطمئناً در صورت خرید یکی از اعضای خانواده آیفون 11 شما هم می‌توانید متوجه این پیشرفت شوید. برای مثال، چنان‌چه بلوتوث آیفون 11 پرو را روشن و اپل واچ سری 5 را به آن وصل کنید، اتصال بلوتوث بسیار قوی به وجود خواهد آمد.

بررسی اپل واچ 5

باتری اپل واچ 5

در تست هایی که انجام دادیم، وقتی ساعت را حوالی ساعت 8 صبح از شارژر جدا کردیم تا ساعت 10 شب که آن را از دست باز کردیم حدود 40 درصد شارژ داشت. این برای روز های عادی ای بود که فعالیت ورزشی ای در کار نبود. بنابراین اگر اهل ورزش هستید باید انتظار داشته باشید که این عدد کمتر باشد، ولی با اینحال با یک یا دو ساعت ورزش هم انرژی کافی برای استفاده از دستگاه برای تمام روز موجود خواهد بود.

ولی عمر باتری این ساعت قطعا برای دو روز استفاده نیست. بنابراین اگر فراموش کنید که هنگام خواب از شارژر استفاده کنید، به احتمال زیادی در روز بعد یک ساعت خاموش در دست خواهید داشت.

شارژ دستگاه نیز با همان شارژر مغناطیسی کوچکی انجام میگیرد که برای اولین اپل واچ استفاده میشد. این دستگاه در سی دقیقه میتواند 44 درصد ساعت را شارژ کند و پر کردن باتری هم حدود 90 دقیقه زمان خواهد برد. 

کلام آخر

به نظر می‌رسد با توجه به مشخصات اپل واچ سری 5 که در این مقاله به بررسی آن‌ها پرداختیم، چندان هیجان‌زده نشده باشید. خب مسلم است با این همه ویژگی دست نخورده و آمدن تنها یک ویژگی مهم مانند نمایشگر همیشه روشن، باید بگوییم امکانات اپل واچ 5 تغییر زیادی نسبت به نسخه پیشین نکرده است. با این حساب اگر ساعت هوشمند اپل واچ 5 نتوانست رضایت خاطر شما را جلب کند، بهتر است برای محصولی هیجان‌انگیزتر تا سال شهریور سال 1399 منتظر بمانید.

اما این‌ها به این دلیل نیست که ساعت هوشمند اپل سری 5 محصول بدی باشد. در مقایسه‌ کوتاه این ساعت با گلکسی واچ اکتیو 2 و اپل واچ 4 که در این مطلب انجام دادیم، مشاهده می‌کنیم با اینکه در برخی موارد گلکسی واچ 5 ضعیف ظاهر شده، ولی قابلیت‌های زیادش باعث می‌شود تا از نقاط ضعف آن چشم‌پوشی کنیم. با این حساب، می‌توان اپل را به یکی از سردمداران تولید کننده در عرصه ساعت هوشمند معرفی کرد که با سایر رقبای فعال اندرویدی در این زمینه رقابت پایاپای و حتی برنده‌‎ای نیز دارد. علاوه بر این یکی از گام‌های خوب اپل برای ساعت هوشمندنش، معرفی نسخه‌های متنوع است تا افراد بتوانند با بودجه‌ها و سلیقه‌های مختلف، ساعت دلخواه خود را انتخاب کنند. باید بگوییم اپل واچ سری 5 در حال حاضر بهترین ساعت هوشمند تولید شده تا به امروز است و همین بهبود های اندک نیز آن را به پادشاه ساعت های هوشمند تبدیل کرده است.

ما در این مقاله به بررسی اجمالی مشخصات و امکانات اپل واچ سری 5 پرداختیم و آن را با ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ اکتیو 2 و اپل واچ سری 4 مقایسه کردیم. نظر شما راجع به اپل واچ سری 5 چیست؟ گلکسی واچ اکتیو 2 را ترجیح می‌دهید یا اپل واچ 5 را؟ شما می‌توانید در پایین صفحه نظرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید. برای اطلاع از قیمت دقیق محصول کلیک کنید.