سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی تخصصی اپل ایرپاد پرو

بررسی ایرپاد پرو

بدون شک هدفون بی سیم اپل با نام ایرپاد پرو یکی از بهترین های جهان است که ممکن است قیمت ایرپاد پرو شما را ترغیب به خرید این محصول کند.

به راحتی باید بیان داشت که هدفون بی سیم AirPods Pro اپل با قیمت 249 دلار از ویژگی های قابل توجهی چون قابلیت لغو نویز، سیستم خنک کننده تراشه داخلی و برخی دیگر مجهز است. این هدفون همچنین اولین هدفون بی سیم اپل بوده که طراحی لغو سروصدا برای آن در نظر گرفته شد. جنس این هدفون ها از نوع سیلیکون بوده و ما برای بررسی محصول اپل، چندین هدفون را تحت تست قرار دادیم و یک گزینه برجسته است.

اگرچه هدفون اپل 100 دلار قیمت بیشتری دارد، اما به مراتب با ویژگی های جذاب خود خیره کننده است. ما در بررسی خود متوجه شدیم که این هدفون اپل بسیار عالی بوده و دردسترس است. البته هنگام بررسی سعی کردیم مدت زمان کوتاهی با این هدفون سپری کنیم و بدون شک لذت بخش بوده و به نتایج جالبی دست یافتیم. اگر قصد خرید ایرپاد پرو را دارید در ادامه با ما همراه باشید.

بررسی ایرپاد پرو

طراحی و ساخت

اپل در طراحی ایرپاد پرو به طور کامل سنت شکنی کرده و یک محصول با ظاهر کاملاً متفاوت را آماده فروش کرده است. تا پیش از این، ایرپاد نسل اول که در سال 2017 آماده عرضه به بازار شده بود و ایرپاد نسل دوم که در اوایل 2019 به بازار عرضه شده بود، همگی یک ظاهر مشترک داشتند و اپل هیچ تغییری از لحاظ ظاهری در این محصولات اعمال نکرده بود. با این حال اپل در پایان سال 2019 با معرفی ایرپاد پرو به طور کامل طراحی هندزفری های خود را تغییر داد. ارتفاع ایرپاد پرو کوتاه‌تر شده است و در عین حال بخش درایورهای داخل گوش بزرگ‌تر شده تا برای حذف نویز و مقاومت در برابر رطوبت عملکرد بهتری داشته باشد. علاوه بر موارد یاد شده، ایرپاد پرو دارای روکش‌های سیلیکون داخل گوش است که باعث می‌شود تا صدای اطراف در زمان پخش محتوای صوتی به طور کامل ایزوله شود.

کیفیت صدا

اولین چیزی که پس از استفاده از ایرپاد پرو متوجه خواهید شد این است که کیفیت صدای این هدفون بسیار بهتر از ایرپادهای اورجینال است زیرا صدای bass بیشتری دارد. طراحی جدید و منحصر به فرد و به همچنین درایورهای سازگار با این طراحی، دلیل اصلی وجود صدای bass قویتر در ایرپاد پرو میباشند. کیفیت صدای ایرپادهای در محیط های آرام بسیار خوب است اما از آنجایی که این هدفون از قابلیت حذف نویز بی بهره هستند، نمی‌توانند به خوبی نویز مزاحم محیط اطراف را خنثی کنند. تکنولوژی حذف نویز در ایرپاد پرو به علاوه طراحی خاص که صدا را در داخل گوش ایزوله میکند، باعث میشود که تأثیر منفی نویز های مزاحم محیط اطراف کاربر به کمترین میزان ممکن برسد.

باتری ایرپاد پرو

با وجود تمام ویژگی های جدید و طراحی جذابی که در ایرپاد پرو شاهد هستیم، عمر باتری اپل ایرپاد پرو نسبت به سایر مدل‌ها تغییری نکرده و همان 5 ساعت است. در صورتی که قابلیت حذف نویز هنگام گوش دادن موسیقی فعال باشد، دوام باتری 4?5 ساعت خواهد بود، اما اگر در حالت کلی قصد مکالمه دارید، دوام 3?5 ساعت را تجربه خواهید کرد. توجه داشته باشید که ایرپاد پرو را می‌توانید با قاب مخصوص شارژ کنید و این کار می‌تواند مجموعا 24 ساعت دوام را برای کار کردن ایرپاد در اختیارتان قرار دهد؛ شما باید قاب را هم با استفاده از Lightning cable ، شارژ کنید. بر اساس اطلاعات موجود، شرکت اپل قصد دارد جدیدترین هدفون بیسیم خود را با قیمت 249 دلار عرضه کند.

قابلیت شفافیت صدا

هر چند که روکش‌های سیلیکونی به کار رفته در ایرپادهای بی‌سیم باعث ایزوله شدن صدای در حال پخش به گوش می‌شوند، قابلیت Transparency یا شفافیت تعبیه شده در ایرپاد جدید به کاربران کمک می‌کند تا صدای محیط اطراف را دقیقاً مانند زمانی که از ایرپاد استفاده نمی‌کنند بشنوند. این قابلیت به لطف سنسورهای ویژه‌ای که در ایرپاد پرو تعبیه شده است باعث بهبود روند استفاده از ایرپادها می‌شود.

قیمت ایرپاد پرو

مقاومت در برابر آب (نسبی)

یکی از قابلیت‌هایی که اپل در توسعه ایرپاد پرو در نظر گرفته شامل قابلیت نسبی برای مقاومت در برابر نفوذ آب و رطوبت می‌شود. ایرپاد پرو با استاندارد IPx4 می‌تواند در برابر رطوبت هوا و تعریق ایجاد شده از گوش در حین ورزش و فعالیت‌های فیزیکی کاربر مقاومت کند. با این حال باید در نظر داشت که این محصول برای استفاده در حمام یا استخر مناسب نیست و رطوبت خیلی بالا ممکن است باعث اختلال در کارکرد آن شود.

قابلیت حذف صدا

ویژگی حذف صدای مزاحم در AirPod Pro عملکرد تحسین برانگیزی دارد. به گونه‌ای که در بیشتر اوقات وقتی گوشی‌ها را از گوش خارج کنید از سر و صداهای زیادی که در اطرافتان وجود داشته و متوجه آن‌ها نمی‌شدید تعجب خواهید کرد. کاربران می‌توانند با نگه داشتن سنسور فشار روی گوشی این قابلیت را فعال کنند. علاوه بر این در بخش کنترل سنتر گوشی با نگه داشتن انگشتتان روی کنترل صدا می‌توانید ویژگی حذف صدا را نیز به دلخواه خود تنظیم کنید. این کار در بخش ایرپاد پرو در این قسمت Settings > Bluetooth نیز می‌توان انجام داد.

اپل قابلیت حذف صدای مزاحم را به بهترین شکل ممکن در ایرپاد پرو اجرایی کرده است. البته با توجه به قیمت ایرپاد پرو و اینکه با هندزفری پرچمدار اپل طرف هستیم انتظار دیگری هم از آن‌ها نداشتیم. این قابلیت در کنار راحتی استفاده ایرپاد پرو جزو مهمترین فاکتورهایی هستند که می‌توانند دارنده هر ایرپاد معمولی را مجاب به خرید این مدل جدید کنند.

AirPod Pro مانند بیشتر هندزفری‌هایی که از ویژگی حذف صدای مزاحم پشتیبانی می‌کنند دارای یک میکروفون مخصوص است که در جهت مخالف و رو به بیرون قرار گرفته و وظیفه شناسایی سر و صداهای اطراف را بر عهده دارد. هندزفری با کمک این میکروفون می‌تواند قبل از اینکه صدای اطراف به گوش شما برسد صدایی در فاز مخالف صداهای مزاحم تولید و آن‌ها را خنثی کند. علاوه بر این یک میکروفون دیگر هم در جهت موافق و رو به گوش شما قرار دارد که وظیفه آن گوش دادن به صداهای مزاحمی است که به داخل گوش شما رسیدند تا آن صداها نیز بوسیله هندزفری خنثی شوند.

اپل می‌گوید ایرپاد پرو تنها هندزفری با پشتیبانی از قابلیت حذف صدای مزاحم است که می‌تواند خودش را با هندسه هر گوشی تطبیق دهد تا بتواند به بهترین نحو صداهای مزاحم را حذف کند. ایرپاد پرو در هر ثانیه 200 بار این قابلیت را به شکل‌های مختلف و بسته به نیاز هر لحظه تنظیم می‌کند تا شما بدون هیچ مزاحمتی به موسیقی مورد علاقه‌تان گوش دهید. نکته جالب این است که این ویژگی آنقدر خوب عمل می‌کند که کاربر نه نیازی به دانستن این جزییات دارد و نه حتی متوجه آن‌ها می‌شود.

جمع بندی

به طور کل ایرپاد پرو یکی از حرفه‌ای‌ترین و ویژه‌ترین محصولات جدید شرکت اپل است که با خصوصیاتی فراتر از استانداردهای امروزی طراحی و ساخته شده است. این هندزفری بی‌سیم در کنار سیستم حذف نویز، کنترل هوای داخل گوشی و مقاومت در برابر آب عمر باتری بیشتر دارد و می‌تواند تا 4.5 ساعت با یک شارژ کامل هر دو گوش به طور مداوم موسیقی پخش کند. ایرپاد بی‌سیم می‌تواند با یک شارژ کامل کیس تا 24 ساعت برای گوش کردن محتوای صوتی یا مکالمه آماده باشد که البته این در صورتی خواهد بود که کاربران هم زمان از گوش آن استفاده کنند و گوش دیگر را داخل کیس قرار دهند و پس از پایان یافتن شارژ، ایرپادها را با یکدیگر تعویض کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.