سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشخصات گوشی اپل مدل ایفون ایکس مکس

بررسی گوشی ایفون ایکس مکس

آیفون xs مکس بزرگترین گوشی هوشمند می باشد که تاکنون اپل ساخته است. صفحه نمایش 6?5 اینچی از امتیاز بالایی از نظر گلکسی های اندروید برخوردار است. صفحه نمایش بزرگ این گوشی برای افرادی که صفحه نمایش بزرگ را برای اجرای بازی ها و فیلم ها میپسندند، بسیار خوش آیند خواهد بود. در ادامه به بررسی این گوشی خواهیم پرداخت.

بررسی گوشی ایفون ایکس مکس

طراحی 

زیبایی ظاهری در آیفون XS Max باعث شده تا در همان نگاه اول مجذوب آن شوید. بدنه شیشه‌ای با رنگ بندی جذاب در کنار فریم فلزی و نمایشگر بدون حاشیه، این گوشی را به یک مجموعه کامل تبدیل کرده و به واژه «شیک» در تلفن‌های هوشمند معنای خاصی بخشیده است.

 

از آن جایی که آیفون XS Max ابعاد بزرگی دارد، جای‌گیری‌اش در دست به معضلی برای کاربر تبدیل شده است. با توجه به قیمت بالای این گوشی، نگرانی برای افتادن آن از دست زیاد خواهد بود؛ به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم از همان روزهای اول برای آن قاب محافظ خریداری کنید. یکی از مواردی که تاثیر منفی بر خوش دستی دستگاه گذاشته، طراحی به‌شدت گرد چهار گوشه آن است. با توجه به این نوع طراحی، با وجود اینکه آیفون XS Max ضخامت کمتری نسبت به گوشی‌هایی چون گلکسی نوت 9  و وان پلاس 6 دارد، اما در دست چنین حسی را القا نمی‌کند؛ به طوری که پرچمدار اپل ضخیم‌تر از این گوشی‌ها به نظر می‌رسد.بدنه پشتی آیفون XS Max کاملا تخت طراحی شده و خبری از انحنا در آن نیست. روی این بدنه شیشه‌ای شاهد قرار گیری محفظه دوربین و فلاش با کمی بیرون زدگی از قاب، لوگوی اپل و نام iPhone هستیم.

 

اما نکته تاثیرگذار طراحی آیفون XS Max جای گیری نمایشگر 6.5 اینچی آن درون بدنه‌ای با اندازه 157.5 در  77.4میلیمتر است. این در حالی است که آیفون 8 پلاس با وجود نمایشگر 5.5 اینچی، ابعاد بزرگتری نسبت به آیفون XS Max دارد.

 

بخش روبرویی این آیفون جدید که کاملا با شیشه پوشیده شده، از نمایشگر بدون حاشیه با یک ناچ کوچک میزبانی می‌کند. در این ناچ دوربین سلفی، سنسورهای مختلف و اسپیکر مکالمه تعبیه شده است.

این آیفون جدید گواهی IP68 را دریافت کرده است. با توجه به این گواهی، آیفون XS Max بدون مشکل خاصی در عمق 2 متری آب برای مدت 30 دقیقه دوام می‌آورد. بر اساس گفته‌‌های اپل، این دستگاه علاوه بر آب، در برابر مایعات مختلف مانند آب نمک، شیر و آب کلر دار نیز مقاوم خواهد بود. البته ناگفته نماند جبران صدمات ناشی از آب‌ خوردگی از موارد قابل پشتیبانی توسط گارانتی محصولات اپل نیست.

 

لبه سمت راست آیفون XS Max شاهد قرارگیری دکمه پاور هستیم. دسترسی به این دکمه توسط انگشت نسبتا آسان است. دکمه‌های کنترل صدا و فعال سازی حالت سایلنت هم در لبه سمت چپ این پرچمدار حضور دارند. از آنجایی که در آیفون XS Max دکمه هوم حذف شده، برای دسترسی به سیری باید دکمه پاور را برای مدت مدت کوتاهی نگهدارید. اپل جایگاه سیمکارت را مانند نسل قبل در لبه راست، پایین دکمه هوم قرار داده است.

نمایشگر

آیفون 10 اس به صفحه‌نمایش 5.8 اینچی و آیفون 10 اس مکس به صفحه 6.5 اینچی مجهز شده است. جنس صفحه‌نمایش هر دو دستگاه OLED است و مانند نسل قبل کناره‌هایش خمیدگی دارد. نکته جالب اینجاست که در هر دو گوشی تراکم پیکسلی دقیقا برابر است و اپل به‌خوبی توانسته تراکم پیکسلی‌ای که برای گوشی کوچک خودش به همراه آورده در گوشی بزرگ‌ترش اعمال کند.

 

صفحه‌نمایش هر دو گوشی به ویژگی‌هایی از جمله HDR10 و Dolby Vision مجهز هستند که سبب می‌شوند صفحه‌نمایش نور بهتری داشته باشد اما در آن حدی نیست که تاثیر چشمگیری در روند کار کردن ایجاد کند.

 

سال گذشته نگرانی‌ای وجود داشت از این بابت که صفحه‌نمایش اولد که برای اولین بار در گوشی‌های آیفون استفاده شده‌اند به مشکل سوختگی دچار شوند اما بعد از یکسال این نگرانی از بین رفت و اپل نشان داد به‌خوبی توانسته این مشکل را کنترل کند و هیچ مسئله‌ای برای گوشی‌های اپل به وجود نیامد. امسال هم انتظار داریم اپل تمهیدات خوبی برای این بخش اندیشیده باشد و گوشی‌هایش به مشکلی از این بابت دچار نشوند.نور صفحه‌نمایش یکی از بهترین‌هاست. حداکثر روشنایی صفحه‌نمایش 625 نیتس است که کمک می‌کند زیر نور خورشید هیچ مشکلی برای مشاهده محتوا وجود نداشته باشد.

 

تکنولوژی اختصاصی اپل یعنی True Tone برای هر دو صفحه‌نمایش به کار گرفته شده است. تنظیم بالانس خودکار نور سفید هم با استفاده از سنسور نور محیط 6 کاناله انجام می‌شود. الگوریتم مخصوص True Tone با کمک سنسور نور محیط بالانس نور سفید را اصلاح می‌کند و به همین سبب نور سفید و خاکستری با دقت بیشتری تولید می‌شوند.

 

صفحه‌نمایش هر دو گوشی یکی بهترین صفحه‌نمایش‌هایی هستند که روی یک گوشی موبایل به کار گرفته شده‌اند. این صفحه‌ها نور بسیار مناسبی دارند و علاوه بر اینکه در تولید رنگ‌ها خیلی خوب عمل می‌کنند با افزایش رنج دینامیکی که اپل در کنفرانسش هم به آن اشاره کرد رنگ‌ها خیلی جذاب‌تر و شفاف‌تر نشان داده می‌شوند.

دوربین

آیفون های 2018 همان ترکیب دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی که در آیفون X به کار رفته بود را در اختیار دارند. یکی از این دو دوربین به لنز واید با ضریب اف 1.8 و دیگری به لنز تله با ضریب اف 2.4 مجهز شده و هردو از لرزشگیر اپتیکال بهره می برند. فلاش چهارگانه دورنگ را هم که به این ترکیب اضافه می کنیم، می بینیم که روی کاغذ همان ترکیب دوربین سال قبل را داریم.

 

آنچه آیفون های جدید را از مدل های قبل متمایز می کند، نسل جدید سنسور مورد استفاده در دوربین اصلی آن است که هم پیکسل های بزرگ تری دارد (1.4 میکرون در مقایسه با 1.22 میکرون) و هم برای فوکوس از پیکسل های بیشتری کمک می گیرد. پردازشگر سیگنال تصویری جدید اپل هم به اندازه ای قدرتمند است که می تواند چندین فریم با نوردهی های مختلف را به شکل همزمان ثبت کرده و با ترکیب آنها یک عکس HDR با جزئیات کامل را تولید کند. اپل این قابلیت را Smart HDR نامیده.یکی دیگر از قابلیت های جدید دوربین آیفون که برای خریداران احتمالی آیفون XR اهمیت زیادی دارد، توانایی ثبت پرتره با تنها یک دوربین است (که مدتهاست در گوشی های اندرویدی وجود دارد). آیفون XS Max برای این کار از دوربین اصلی، توانایی عمق سنجی ISP و پردازشگر هوش مصنوعی کمک می گیرد. امسال همچنین می توانید عمق میدان مصنوعی و مقدار افکت بوکه پس زمینه را هم به دلخواه تنظیم کنید.

 

همه قابلیت های مورد بحث نویدبخش تحول اساسی در بخش دوربین آیفون های 2018 هستند، به خصوص اینکه برای عکاسی شبانه، عکاسی HDR و ثبت پرتره. بررسی نمونه عکس های ثبت شده توسط آیفون XS Max هم دقیقاً همین موضوع را نشان می دهند. در ادامه نمونه عکس های ثبت شده با آیفون XS Max را مرور می کنیم.

سخت افزار

آیفون XS Max با پردازنده قوی که برای اجرای بازی های روز بدون مشکل عمل میکند از تراشه A12 Bionic اپل بهره میگیرد که نسبت به مدل قبلی 40 درصد از قدرت بیشتری بهره میگیرد و در قسمت GPU نیز 50 درصد قدرت بیشتر از تراشه Bionic A11 آیفون X است. که بدیهی است بازی هایی همچون PUBG به نسبت آیفون X سریعتر بارگذاری می شود.

 

آیفون XS Max در نسخه های 64، 256 و 512 گیگابایتی به همراه رم 4 گیگابایتی عرضه می شود، که همانند سایر گوشی های آیفون از درگاه حافظه خارجی پشتیبانی نمیکند و با توجه به حجم فیلم ها و تصاویر گرفته شده با این گوشی توصیه می شود که از حافظه 64 گیگی استفاده نشود.

نرم افزار

آیفون 10 اس مکس با آخرین نسخه از سیستم‌عامل محبوب iOS عرضه شده است. نسخه 12 از سیستم‌عامل iOS روی این گوشی نصب شده که تغییرات ظاهری چشمگیری ندارد و اپل بیشتر سعی داشته روی قابلیت‌های پایداری این نسخه تمرکز کند و به همین خاطر است که دستگاه‌های قدیمی‌تری که این نسخه از iOS را دریافت کرده‌اند اکنون با سرعت بیشتری کار می‌کنند و احیا شده‌اند. به‌هرحال این نسخه با نسخه قبلی تفاوت‌هایی دارد که در ادامه مفصل به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

 

سریع‌تر: اپل ادعا می‌کند که این نسخه از آی او اس در برخی بخش‌ها که کاربر دائم با آن‌ها در تماس است سریع‌تر عمل می‌کند. به‌طور مثال برنامه دوربین 70 درصد سریع‌تر اجرا می‌شود، صفحه‌کلید برای تایپ کردن 50 درصد سریع‌تر نمایان می‌شود یا برنامه‌ها زمانی که گوشی زیر فشار سنگین کاری است 2 برابر سریع‌تر اجرا می‌شوند.

 

فیس تایم: این بخش که تماس صوتی و تصویری بین کاربران اپل را ممکن می‌کند بخش مهمی برای کسانی است که از سیستم‌عامل‌های اپل استفاده می‌کنند. اکنون کاربران این نرم‌افزار می‌توانند با بیش از 32 نفر همزمان به صورت صوتی یا تصویری ارتباط برقرار کنند.

 

مموجی: پیش از این اپل قابلیت Anemoji را با آیفون 10 معرفی کرده بود. اکنون در آیفون 10 اس و البته iOS12 می‌توانید از قابلیت جدیدی به نام Memoji بهره ببرید که به شما امکان ساخت صورتکی را می‌دهد که شبیه به شما است و می‌توانید با استفاده از آن در فیس تایم و آی مسیج اموجی خودتان را بفرستید یا در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

Screen Time: این قابلیت جدید نشان می‌دهد که شما و کودکتان چه مدت و از چه نرم‌افزارهایی استفاده کرده‌اید یا اینکه چه مدت زمانی مشغول چک کردن وبسایت های بوده‌اید. در مجموع این قابلیت جدید به شما کمک می‌کند رفتار خودتان یا کودکتان را دنبال کنید.

نوتیفیکیشن ها: در نسخه جدید iOS روش تعامل شما با نوتیفیکیشن ها بهبود پیدا کرده است. در این نسخه نوتیفیکیشن هایی که از یک برنامه ظاهر می‌شوند در یک دسته قرار می‌گیرند علاوه بر اینکه می‌توانید همه آن‌ها را یکجا خاموش کنید یا اینکه از یک برنامه خاص یک نوتیفیکیشن را به نوتیفیکیشن سنتر ارسال کنید.

 

Do Not Disturb: با اینکه کار کردن با بخش نوتیفیکیشن ها در iOS12 آسان‌تر شده است اما شاید بعضی مواقع دوست نداشته باشید هیچ کس مزاحم شما شود. این ویژگی که از قبل در آی او اس وجود داشت به شما کمک می‌کند تا نوتیفیکیشن ها را برای مدت زمانی معین قطع کنید اما در نسخه جدید iOS امکان زمانبدی برای آن در نظر گرفته شده است که به شما امکان می‌دهد برای مثال مدت زمانی که در جلسه هستید از گوشی بخواهید این ویژگی را فعال کند یا زمانی که در یک منطقه خاص هستید. به محض اینکه جلسه تمام شد یا آن مکان را ترک کردید این ویژگی به‌طور خودکار غیرفعال می‌شود.

 

اشتراک عکس: بخشی به نام Fot You در گالری وجود دارد که هوشمندانه عکس‌هایی که لحظه‌های جذابی در خودشان دارند را انتخاب می‌کند و به صورت خودکار افرادی که در آن عکس‌ها هستند را شناسایی می‌کند و پیشنهاد می‌دهد که این عکس را با آن‌ها به اشتراک بگذارید. اگر کسی که عکس را با آن به اشتراک می‌گذارید iOS 12 را استفاده می‌کند به آن پیشنهاد داده می‌شود که اگر عکسی در این زمینه با شما دارد به اشتراک بگذارد.

 

جستجو در تصاویر: این گزینه به شما کمک می‌کند تا عکسی که دنبالش هستید را به سرعت پیدا کنید. قبل از اینکه شروع به تایپ کنید پیشنهادهایی به شما از افراد یا رویدادها ارائه می‌شود اما با تایپ کردن و عرضه آدرس‌های دقیق‌تر به گوشی می‌توانید سریع و با دقت عکسی که دنبالش هستید را بیابید.

 

میانبر سیری: سیری توسط این قابلیت به شما کمک می‌کند کارهایی که به صورت روتین با برخی برنامه‌ها انجام می‌دادید با یک فرمان صوتی ساده انجام دهید. به‌طور مثال برای گرفتن عکس می‌توانید بگویید "چیز" و گوشی به صورت خودکار عکس بگیرد. علاوه بر این می‌توانید چند وظیفه را به سیری محول کنید انجام دهد و فقط شما یک کلمه به آن بگویید. سیری تمام کارها را در پس زمینه انجام می‌دهد و هیچ برنامه‌ای را باز نمی‌کند.

 

این‌ها برخی از ویژگی‌های جدید iOS12 هستند اما ویژگی‌های دیگری هم به این سیستم‌عامل اضافه شده‌اند که خارج از حوصله این بررسی است.

 

در مجموع از نظر نرم‌افزاری سیستم‌عامل جدید اپل به خصوص روی گوشی‌های آیفون 10 اس و آیفون 10 اس مکس به‌خوبی و روانی کار می‌کند و از لمس آیکون‌ها و کار کردن با آن لذت می‌برید.

باتری و شارژدهی گوشی ایفون ایکس مکس

عمر باتری گوشی آیفون XS Max بیشتر از نسخه قبلی یعنی آیفون ایکس است و میتوان یک روز کامل را بدون شارژ مجدد با گوشی سپری کرد. عمر باتری گوشی های آیفون، برای اپل مشکل ساز است، اما در این گوشی با توجه به پردازنده آن و باتری 3174 میلی آمپری آن که بزرگترین ظرفیت باتری گوشی های اپل تاکنون است. همچنین این گوشی 90 دقیقه بیشتر از آیفون ایکس بدون شارژ مجدد عمر میکند.

کلام آخر

در تحریریه دیجیاتو هم مثل هر جای دیگر سلایق متنوع هستند. بعضی طرفدار سرسخت اندروید به حساب می آیند و بعضی دیگر دل در گروی آیفون دارند. اما آیفون ایکس اس مکس زیر دست هرکس که می رسید نتیجه یکسان بود؛ اول اذعان به زیبایی نفسگیر و کیفیت ساخت بالای دستگاه و بعد هم آهی از بابت شنیدن قیمت روز بازار! احتمالاً ایران تنها کشوری باشد که بازار خودرو و موبایل در آن پیوند خورده اند و یکی از گران ترین گوشی های بازار هم قیمت با ارزان ترین خودروهای صفر تولید داخل به فروش می رسند.

اگر توانایی خرید آیفون ایکس اس مکس را دارید به شما تبریک می گوییم، اول بابت توانایی اقتصادی شما و بعد از آن هم بابت محصول دلربایی که خریداری می کنید. موقعی که قیمت آیفون از هزار دلار بالاتر رفت بسیاری اعتقاد داشتند اپل اشتباه کرده و کاربران چنین رقم هایی را نمی پردازند، اما حالا آیفون ایکس اس مکس با قیمتی بین 1100 تا 1500 دلار (گران تر از برخی مدل های مک بوک) یکی از خواستنی ترین گوشی های اپل است و موفق شده تا 4 برابر بیشتر از آیفون ایکس اس معمولی فروش کند.این آیفون شما را در بهترین و بزرگترین صفحه نمایشی اپل تاکنون ساخته غرق می کند و از نظر قدرت سخت افزاری، در لیگی فراتر از دنیای اندروید قرار دارد. اپل یک بار دیگر موفق شده استانداردهای خود را افزایش دهد و محصولی بسازد که قلب بیننده را آب می کند.