سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی اپل واچ 3

شرکت اپل هر سال در ماه سپتامبر با محصولات جدیدی طرفداران خود را متعجب می سازد. در برنامه امسال، اپل در کنار معرفی آیفون 1000 دلاری خود، از نسل جدید اپل واچ تحت عنوان Apple Watch 3 (اپل واچ 3) رونمایی به عمل آورد که می توان آن را ارتقایی بزرگ به شمار آورد. این نسل با عنوان Apple Watch 3 (اپل واچ 3) معرفی شد و یکی از ویژگی های بزرگ آن قابلیت تماس بدون نیاز به آیفون است. پیشتر اپل واچ چنین قابلیتی نداشته و خوشبختانه اپل در نسل جدید آن را به کار گرفته است. در این مطلب می خواهیم با نگاهی دقیق به Apple Watch 3 (اپل واچ 3)، بررسی کنیم که چه بهبود هایی در هر بخش حاصل شده، و آیا ارزش ارتقا از سری 2 به سری 3 وجود دارد؟

طراحی و ساخت اپل واچ 3

همانطور که گفتیم، طراحی این ساعت تغییرات چندانی را به خود ندیده است. در حالی که بیشتر سازندگان ساعت هوشمند به سراغ استفاده از نمایشگر گرد رفته اند؛ اما شرکت اپل از سال 2015 تا کنون، طراحی محصول خود را تغییر نداده است. با این وجود Apple Watch 3 را هنوز هم می توان یکی از زیباترین ساعت های هوشمند موجود در بازار دانست.

 

ضخامت دستگاه نسبت به گذشته افزایش یافته است اما این افزایش چندان محسوس نخواهد بود. اپل واچ 3 قطعات سخت افزاری پیشرفته ای را در خود گنجانده است و مهندسی شرکت اپل در ساخت این محصول قابل ستایش می باشد. در نسخه سوم اپل واچ، آنتن مربوط به LTE در زیر نمایشگر فشرده سازی شده است. هرچند که این امر موجب افزایش ضخامت کلی دستگاه شده است، اما بر خلاف برخی ساعت های دیگر که آنتن آن ها در داخل بند قرار داده شده و باعث سفت شدن بند شده است، اپل واچ 3 درگیر این مشکل نمی باشد. از دیگر تغییرات به وجود آمده در بخش طراحی می توان به قرمز شدن رنگ دکمه چرخان دیجیتالی در اپل واچ 3 (نسخه LTE) اشاراه کرد که مخالفان و دوست‌داران خاص خود را دارد.

برنامه ها و نرم افزار

در  بخش نرم افزاری تفاوتی بین اپل واچ جدید و قبل مشاهده نمی شود و به نوعی دو ساعت یکسان هستند. شرکت اپل قصد داشته در 19 سپتامبر سیستم عامل watchOS 4 را برای هر سه ساعت هوشمند خود منتشر کند. البته با توجه به سخت افزاری قدرتمندتر در Apple Watch 3 (اپل واچ 3)، باید تفاوت هایی در عملکرد پردازشی دو مدل شاهد باشیم. همچنین احتمال داشته عملکرد سیری نیز سریعتر از نسخه دوم باشد.

اما جالب ترین نکته درباره اپل واچ جدید، موجی از برنامه های تازه برای این ساعت است. انتظار داریم بزودی دو برنامه Spotify و Audible را در نسل سوم ساعت هوشمند اپل مشاهده کنیم. همچنین نسخه های غیرارتباط سلولی Apple Watch 3 (اپل واچ 3) ممکن است تجربه هیجان انگیز کمتری نسبت به مدل ارتباط سلولی Apple Watch 3 (اپل واچ 3) داشته باشد. همین امر موجب شد تا اپل برنامه ای برای ادامه فروش ساعت هوشمند پیشین خود نداشته باشد و افزایش فروشی را برای مدل جدید به ارمغان آورد.

قابلیت های ارتباطی

در برخی بررسی های انجام شده بر روی اپل واچ Series 3 آمده است که نسخه LTE این ساعت در اتصال به شبکه LTE با مشکل مواجه می شود. البته اپل نیز این مشکل را تایید کرده و قرار است به زودی با عرضه یک بروزرسانی، این باگ برطرف شود، اما هنوز زمان دقیقی برای آن اعلام نشده است. اگرچه این نقص در تمامی مدل های فروخته شده مشاهده نمی شود، اما برخی از کاربران اعلام کرده اند که نوتیفیکیشن های این ساعت به خوبی ارائه نمی شود به طوری که در برخی مواقع، به صورت یکجا به نمایش درمی آیند و در برخی مواقع، اصلا ظاهر نمی شوند. از طرفی دیگر، بسیاری از اپلیکیشن های ساخت شرکت هایی به غیر از اپل، از ارتباط LTE پشتیبانی نمی کنند. همچنین، عملکرد ایرپاد نیز در مواقعی به مشکل مواجه می شود. چنین باگ هایی برای این ساعت گزارش شده و باید منتظر واکنش اپل در این خصوص بود

موزیک

قابلیت های مربوط به موزیکاپل واچ از زمان عرضه اولین نسخه خود، قادر به ذخیره موزیک بود، اما همگام سازی موزیک ها از سرویس مبتنی بر کلاود Apple Music، فرآیندی زمان‌بر و خسته کننده بود. البته این نقص، مختص اپل واچ نیست و در دیگر ساعت های هوشمند نیز شاهد ضعف عملکرد در این بخش هستیم. حال پلتفرم WatchOS 4، از کارایی بهتری در همگام سازی خودکار موزیک برخوردار است که اگر کار با مدل های قبلی این ساعت را تجربه کرده باشید، حتما تفاوت های موجود در این قابلیت را به خوبی احساس خواهید کرد

عمر باتری اپل واچ 3

عمر باتری در هنگام استفاده از LTE برای تماس تلفنی به شکل قابل‌ انتظاری ضعیف است. اپل ذکر کرده که در مواقع تماس تلفنی شارژ باتری فقط یک ساعت دوام می‌آورد. خیلی خبر خوبی نیست اما با نگاهی واقع‌بینانه، احتمال اینکه یک کاربر بخواهد یک ساعت با اپل واچ خود صحبت کند خیلی کم است!

 

از سویی دیگر؛ تماس‌های تلفنی و به طور کلی استفاده از LTE با ساعت زیاد نیست. مثل نمک برای خوشمزه‌تر کردن غذا. مقدار کمش خوب است، اما زیادش فقط غذا را خراب می‌کند!

 

غیر از اتصال LTE که سریعا باتری را خالی می‌کند، باتری کارکرد کلی بهتری نسبت به اپل واچ‌هایی که پیش از این در تست‌های مختلف شرکت کرده دارد و این مزیت را تا حد زیادی مدیون تراشه‌ بهینه‌ W2 است. در مواقع استفاده معمولی از ساعت تا یک الی یک و نیم روز باتری تا زمان اعلام هشدار ظرفیت‌اش کار می‌کند.

جمع بندی

تغییرات عمده ای چون طراحی بهبودیافته، سخت افزار قدرتمندتر، ارتباط سلولی و برخی دیگر، Apple Watch 3 (اپل واچ 3) را نسبت به سری 2 ارزشمندتر ساخته است. بنابراین اگر در بین دو راهی هستید که کدامیک از نسل های ساعت هوشمند اپل ارزش خرید بیشتری دارند و باید آن را مناسب دانست، قطعا باید نسل جدید را انتخاب کرد. زیرا اپل با افزودن ویژگی های جدید، تجربه ای متفاوت به کاربران خود ارائه می دهد و Apple Watch 3 (اپل واچ 3) یک دستگاه فوق العاده برای تجربه جدید است.

 

اگرچه در نگاه نخست تغییرات چشمگیر نباشند اما با اندکی کاربری می توان به ویژگی ها و تفاوت ها پی برد. به هر حال شرکت اپل از 22 سپتامبر فروش Apple Watch 3 (اپل واچ 3) را آغاز می کند و پیش فروش نیز پیشتر آغاز شده است. اگر به دنبال یک ساعت هوشمند باکیفیت و کامل هستید، قطعا این نسل از محصول اپل شما را راضی نگه خواهد داشت. برای اطلاع از قیمت ها کلیک کنید.