سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی گوشی سامسونگ گلکسی S9 Plus

بررسی سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس

 

سامسونگ بعد از کنار گذاشتن پلاستیک، تحولی در ساخت پرچمدارانش به‌وجود آورد و هر سال آن را بهبود داد. گلکسی S6 (نسخه edge) با طراحی خمیده و خاص خودش نوید آینده‌ای درخشان را می‌داد که در سال بعد بهبود یافت و از گذشته نیز بهتر شد. سال پیش هم که S8 با طراحی انقلابی راهی بازار شد و به‌نوعی بنیان‌گذار سبک طراحی بدون حاشیه گردید. امسال این کمپانی خلاق کره‌ای خط و نشانی برای رقبا کشید و با معرفی خانواده گلکسی S9 و بهبود نواقص نسل گذشته، نشان داد که همچنان یکه‌تاز دنیای اندرویدی‌هاست. ما در این مطلب قصد داریم شما را با گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس اشنا کنیم با ما همراه باشید.

طراحی گوشی سامسونگ گلکسی S9 Plus

سنسور اثر انگشت در گوشی سامسونگ گلکسی اس9 پلاس از قسمت کناری دوربین، به زیر ماژول دوربین منتقل شده است. این جابجایی سبب می شود تا دسترسی به این سنسور آسان تر شود و دیگر نشانه ای از انگشت کاربر بر روی لنز دوربین بر جای نماند. همچنین، اندازه سنسور به کار رفته در مدل پلاس، بزرگ‌تر از مدل اصلی یعنی گلگسی S9 است.

نمایشگر

سامسونگ گل سرسبد محصولاتش را به یک نمایشگر 6.2 اینچی با رزولوشن 2960 در 1440 پیکسل مجهز کرده (چیزی در حدود 529 پیکسل در هر اینچ) که از نسبت عجیب و غریب 18.5 به 9 بهره می‌برد. این یعنی S9 پلاس حتی نسبت به سایر محصولات دیلاق بازار نیز متفاوت‌تر است چرا که 18 به 9 هم نیست! گوشه‌های نمایشگر نیز گرد طراحی شده تا ظاهر خاص‌تری داشته باشد.

تا پیش از این یکی از مشکلات این نمایشگرها، عدم وجود محتوای مناسب بود که حالا و با فراگیرشدن آن‌ها این مورد تا حدی رفع شده است. حتی با راهکار سامسونگ می‌توانید برنامه‌هایی را که از این نمایشگر پشتیبانی نمی‌کنند، بزرگ‌تر کنید و اپلیکیشن را به‌صورت فول اسکرین تجربه نمایید.

سامسونگ این روزها بزرگ‌ترین تولید کننده نمایشگرهای اولد (البته در سایز موبایل) جهان است و تبحر خاصی در ساخت آن‌ها پیدا کرده است. همان‌طور که می‌دانید این نوع خاص از نمایشگرها مصرف کمتری دارند و شهرت‌شان در نمایش رنگ مشکی و کنتراست بی‌نهایت است. سامسونگ که مدت‌هاست از پنل‌های Super AMOLED بهره می‌گیرد و S9 پلاس نیز از این قاعده مستثنی نیست اما سایر پرچمداران بازار تازه به قدرت آن ایمان آورده‌اند! وظیفه محافظت از چنین نمایشگر خاصی هم به عهده گوریلا گلس 5 گذاشته شده تا حجت بر اس 9 پلاس تمام شود. رنگ سفید به‌نمایش درآمده بسیار درخشان است و با توجه به پنل دستگاه گمان نمی‌کنم که نیازی به تعریف و تمجید از نحوه به نمایش درآمدن رنگ مشکی باشد. در یک کلام می‌توان گفت با همان نگاه نخست، شیفته نمایشگر S9 پلاس می‌شوید.

سوگولی سامسونگ،‌ دقت رنگ فوق‌العاده‌ای دارد، نور نمایشگر آن بسیار بالاست و اگر رفلکس صفحه را نادیده بگیریم، مشکلی هنگام کار کردن در زیر نور آفتاب نخواهید داشت. حتی میزان حداقلی آن نیز عالی‌ست تا در هنگام کار کردن در محیط‌های کم‌نور نگرانی بابت آسیب به چشمان‌تان نداشته باشید. در واقع با کم کردن نور، نمایشگر تا مرز خاموشی پیش می‌رود که در نوع خود جالب است.

در بخش تنظیمات صفحه نمایش حالت‌های مختلفی در دسترس شماست. به‌عنوان مثال می‌توانید حالت کلی نمایشگر را از میان مدهای متفاوت انتخاب کنید. حتی این امکان را نیز دارید که با تغییر غلظت رنگ‌های سبز، آبی و قرمز میزان سفیدی نمایشگر را برای خودتان شخصی سازی کرده و یا نور آبی را فیلتر کنید. شما همچنین می‌توانید میزان رزولوشن دستگاه را نیز تغییر دهید تا در صورت لزوم مصرف انرژی کم‌تر شده و گوشی دلبندتان شارژدهی بیشتری داشته باشد.

قابلیت‌های نمایشگر S9 پلاس به همین جا ختم نمی‌شود و همچنان شاهد حضور گزینه‌هایی همچون Always On Display هستیم که با آن می‌توان هنگام خاموش بودن صفحه از برخی نوتیفیکیشن‌ها مطلع شد و یا حتی موزیک در حال پخش را کنترل کرد. همچون سالیان گذشته بخش خمیده نمایشگر نیز میزبان برخی میانبرهاست که حالا از طریق فروشگاه نرم‌افزاری سامسونگ می‌توان به تعداد آن‌ها هم افزود.

از لحاظ تاچ و میزان حساسیت به لمس نیز نمایشگر اس 9 پلاس یکی از بهترین‌هاست و در کسری از ثانیه به تماس دست شما پاسخ می‌دهد. به طور کلی نمایشگر اس 9 پلاس آنقدر شفاف و خیره کننده است که توجه هرکسی را به خودش جلب می‌کند و تقریبا هیچ ایرادی نمی‌توان به آن گرفت.

دوربین

اصلی‌ترین وجه تمایز و بهبود این سری از گوشی‌های سامسونگ با سری قبلی در دوربین آنها است. همچنین شاهد بهبود دوربین در گلکسی  +S9 نسبت به S9 نیز هستیم. دوربین اصلی هر دو گوشی مشخصاتی کاملا یکسان دارند و تنها تفاوت نسخه پلاس، داشتن دوربین دوم با لنز تله فوتو برای زوم 2 برابر و ثبت عکس های پرتره می باشد.

برای گلکسی اس 9 پلاس دوربینی مجهز به دیافراگم دوگانه استفاده شده که هر دو لنز سنسور 12 مگاپیکسلی دارند. لنز اصلی که در بالا قرار دارد به ویژگی‌هایی از جمله اندازه دهانه دیافراگم متغیر از f/1.5 تا f/2.4 مجهز است و لنز دیگر که پایین قرار دارد و لنز تلفوتو نامیده می‌شود برای گرفتن عکس‌های پرتره با افکت بوکه و زوم 2 برابر بدون افت کیفیت مجهز شده است. 

با دوربین گوشی گلکسی اس 9 پلاس، مهم نیست چه زمانی از روز باشد، عکس بگیرید بدون آنکه نگران تاریکی محیط باشید. دیافراگم دوگانه در دوربین گلکسی اس 9 پلاس با دوحالت مختلف f-stop، همانند چشم انسان به صورت خودکار با شرایط نوری مختلف سازگار می شود تا با استعداد هنری خود و تغییر دیافراگم، یک تصویر خاص خلق کنید.

دوربین سلفی گوشی +S9 مشابه نسخه‌ی S9 است. به این صورت که در هر دو گوشی دوربین سلفی تکی است و کیفیت 8 مگاپیکسلی دارند. این دوربین‌ها در نور روز عکس‌های خوب و قابل قبولی می‌گیرند که رنگ‌ها در آن‌ها خوب و اشباع هستند. اما چیزی که مهم است شارپ بودن آن‌ها است. عکس‌های دوربین سلفی در گلکسی اس 9  و اس9 پلاس خیلی شارپ هستند و با زوم کردن روی آن‌ها به‌خوبی می‌توانید این شارپ بودن را مشاهده کنید. دوربین دوم در هر دو گوشی امکان گرفتن عکس‌های پرتره دارند که سامسونگ آن را سلفی فوکوس می‌نامد. در این حالت هم دوربین‌ها کارشان را قابل قبول ارائه می‌کنند اما نه به آن خوبی که گوشی‌های مجهز به دو دوربین سلفی انجام می‌دهند.

باتری گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس

در آخرین مرحله از بررسی گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ در رابطه با باتری این گوشی و توان شارژدهی آن صحبت خواهیم کرد. باتری Galaxy S9 Plus ظرفیت 3500 میلی آمپر ساعتی دارد و از نوع لیتیوم یونی و جدانشدنی خواهد بود. در بررسی ما مشخص شد که باتری این گوشی در صورتی که از دستگاه استفاده نرمالی به عمل آید تقریبا تا دو سوم روز انرژی مورد نیاز آن را تامین خواهد کرد. اگر از گوشی برای انجام بازی استفاده کنید، سرعت خالی شدن شارژ باتری آن افزایش پیدا می‌کند. بنابراین به طور کلی کیفیت شارژدهی باتری گلکسی S9 Plus معمولی است.

خوشبختانه گلکسی S9 پلاس هم از قابلیت شارژ بیسیم پشتیبانی می‌کند و هم از قابلیت شارژ سریع بهره‌مند است. سرعت شارژ باتری گوشی در حالتی که از پدهای اختصاصی شارژ بیسیم استفاده شود، خیلی زیاد نیست و برای فول شارژ شدن باتری در این حالت باید ساعت‌ها زمان صرف شود. اما در حالتی که از سیم شارژر اورجینال و اصلی گوشی که قابلیت شارژ سریع را ارائه می‌کند استفاده شود، باتری 3500 میلی آمپر ساعتی دستگاه ظرف چیزی در حدود 115 دقیقه فول شارژ خواهد شد. پس سرعت شارژ مجدد باتری گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ خوب بوده و از نقاط قوت آن به شمار می‌رود اما شارژدهی باتری آن معمولی است.

سخن پایانی

گوشی گلکسی اس 9 پلاس در حال حاضر یکی از قدرتمندترین و بهترین گوشی های هوشمند موجود در بازار است که می تواند برای کاربران مختلف، بهترین گزینه باشد. چه به عکاسی و فیلم برداری علاقه مند هستید، چه به اجرای بازی های سنگین و یا هر چیز دیگر، اس 9 پلاس می تواند به بهترین شکل ممکن نیازهای شما را برطرف سازد.

اما نکته ای که باید به آن توجه داشت، قیمت بالای این گوشی می باشد. در حال حاضر این گوشی در ایران به قیمت 4 میلیون و 400 هزار تومان پیش فروش شده است که قیمتی فراتر از بودجه ی بسیاری از کاربران برای خرید یک موبایل به شمار می رود.

اگر قصد ندارید که این هزینه را بپردازید، می توانید با پرداخت هزینه ی 3 میلیون و 800 هزار تومان اقدام به خرید گلکسی اس 9 کنید. یا اگر این هزینه هم برای شما سنگین است، گلکسی اس 8 با قیمت نزدیک به 3 میلیون تومان همچنان به عنوان یکی از بهترین گزینه های موجود به شمار می رود. برای خرید یا اطلاع از قیمت ها به فروشگاه اینترنتی دیجی دو مراجعه کنید.