سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گوشی شیائومی ردمی نوت 9 پرو (Redmi Note 9 Pro)

بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 9 پرو

 

سال 2020 نسل نهم از گوشی‌های سری ردمی نوت شیائومی معرفی و روانه بازار شد که یکی از آنها نسخه Pro بود. امروز با بررسی ردمی نوت 9 پرو شیائومی در خدمت شما عزیزان هستیم. پس با ما همراه باشید.

 

Redmi، برند زیرمجموعه شرکت چینی شیائومی به حساب می‌آید که با پیروی از سیاست‌های شرکت مادر، دو مشخصه را در محصولات خود به خوبی رعایت می‌کند؛ مشخصات جذاب و قیمت رقابتی. در حال حاضر، گوشی‌های ردمی شیائومی یکی از خوش قیمت‌ترین محصولات بازار گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آیند که با استقبال خوبی از سمت کاربران ایرانی نیز همراه شده است.

 

ردمی نوت 9 پرو قدرتمندترین عضو خانواده ردمی 9 به حساب می‌آید که بر روی کاغذ مشخصات بسیار جذابی دارد. نمایشگر بزرگ و تمام صفحه، پردازنده 8 نانومتری، دوربین 64 مگاپیکسلی، سیستم عامل اندروید 10 و باتری 5020 میلی آمپرساعتی از مشخصاتی به حساب می‌آیند که شاید همه آنها را در یک گوشی بالارده و پرچمدار هم نبینیم. نوت 9 یک گوشی میان‌رده‌ی خوش قیمت و کاملاً ایده‌ال به نظر می‌آید. اما برای اینکه ببینیم این گوشی تا چه اندازه گوشی ارزشمندی برای خرید به حساب می‌آید، تصمیم گرفتیم به بررسی ردمی نوت 9 پرو شیائومی بپردازیم. با ما همراه باشید. برای خرید ردمی نوت 9 پرو کلیک کنید.

طراحی و ساخت گوشی شیائومی ردمی نوت 9 پرو

شیائومی ردمی نوت 9 پرو یک طراحی براق و صیقلی دارد. بدنه پشتی از جنس شیشه ضد خش و نشکن گوریلا گلس 5 است و حالتی آیینه‌ای دارد تا بیشتر چشم‌نواز شود.

در رنگ‌های سفید و مشکی و سبز آبی عرضه شده و ماژول دوربین به صورت عمودی در وسط بالای پنل پشتی قرار می‌گیرد. چهار دوربین  به همراه یک فلاشر درون این ماژول به صورت متقارنی قرار گرفتند که باعث خلوتی و زیبایی بیشتر گوشی می‌شود. شاید بیرون‌زدگی بیش از حد ماژول دوربین کمی شما را آزار بدهد.

در پنل جلویی شاهد یک نمایشگر بزرگ 6.67 اینچی هستیم. به جز در پایین نمایشگر، تقریبا در باقی بخش‌ها حاشیه بسیار کم و باریکی مشاهده می‌شود. نسبت نمایشگر به بدنه در این گوشی 85 درصد است.

یک سوراخ ناچ کوچک وسط نمایشگر در بالا می‌بینیم که دوربین سلفی درون آن قرار گرفته است. احتمالا این ناچ زیاد شما را اذیت نمی‌کند و امروزه اکثر گوشی‌های چنین طراحی دارند. جنس بدنه نمایشگر و پنل جلویی هم شیشه و گوریلا گلس 5 است که برای یک گوشی میان‌رده مزیت بزرگی است. حسگر اثر انگشت نه در بدنه پشتی یا زیر صفحه‌نمایش بلکه روی کلید پاور دستگاه قرار داده شده است.

کلید پاور کمی تورفتگی نسبت به کلیدهای کنترل حجم صدا و بدنه باریک کناری سمت راست دارد. گوشی هواوی نوا 7 آی هم از چنین طراحی برخوردار است و اکنون کلید پاور ردمی نوت 9 پرو بی‌شباهت به آن نیست. اما عملکرد سنسور اثر انگشت سریع و کاملا دقیق است. در لبه سمت چپ فقط شیار سیم‌کارت دیده می‌شود که کنارش اسلات کارت حافظه قرار دارد. خبر خوش اینکه شکاف سیم‌کارت و کارت حافظه مجزا از یکدیگر هستند و می‌توانید همزمان از هر دو استفاده کنید.

در لبه پایینی بلندگوی اصلی، جک هدفون 3.5 میلی‌متری، میکروفون اصلی و درگاه USB نوع C قرار دارد. در لبه بالایی بلندگوی دوم، میکروفون دوم و یک فرستنده‌ی مادون‌قرمز (اینفرارد) می‌بینیم. بدنه گوشی کمی لیز است و اثر انگشت یا لکه و چربی روی آن باقی می‌ماند. به جز آن، مشکل دیگری نمی‌بینید و زیبایی آن بیشتر شما را مجذوب می‌کند.

نمایشگر

نمایشگر شیائومی ردمی نوت 9 پرو 6.67 اینچی از نوع IPS LCD بوده که از استایل هول-پانچ برای میزبانی دوربین سلفی بهره می‌برد. این نمایشگر کیفیت تصویر 2400 در 1080 پیکسل، تراکم پیکسلی 395 پیکسل بر اینچ و نسبت تصویر 20:9 را ارائه می‌دهد. این گوشی 84.5 درصد از سطح پنل جلو را به خود اختصاص داده و به منظور جلوگیری از ایجاد خراش یا آسیب ناشی از ضربه روی نمایشگر از محافظ شیشه‌ای گوریلاگلس نسل 5 بهره‌ برده است.

شاید از نظر برخی افراد، یکی از کاستی‌های این گوشی استفاده از پنل LCD به جای پنل اولد باشد که آن را در مقایسه با هم‌رده‌های برندهای سامسونگ و هوآوی که از پنل آمولد بهره می‌برند، در رده‌ی پایین‌تری قرار می‌دهد؛ اما خب همیشه هم پنل LCD به این معنا نیست که کیفیت نمایشگر پایین است. اگر قیمت گوشی برای شما مهم است می‌توانید گوشی‌هایی با این نوع پنل‌ها را هم در نظر بگیرید و در بسیاری موارد عمکرد رضایت بخشی را در حد پنل‌های Amoled میان‌رده ارائه می دهند. نور پس زمینه نمایشگر در اطراف ناچ کمی غیر طبیعی و تیره‌تر به نظر می‌رسد که در پس زمینه‌ی روشن ملموس‌تر است و این امر هم یکی از نتایج بهره‌گیری از این گونه پنل‌ها است.

البته اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که این پنل در مقایسه با پنل نسخه‌های قبلی ارتقاء قابل توجهی داشته و در واقع در این گوشی موبایل با پنلی روبرو هستیم که رنگ‌های شارپ‌تر، پویاتر و با کیفیت‌تری ارائه می‌دهد. کسی نیست که در زمان خرید گوشی ارائه رنگ چشم نواز نمایشگر را در نظر نگیرد.

دوربین

ردمی نوت 9 پرو به چهار دوربین مجهز شده است: دوربین اصلی واید 64 مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی، دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی و حسگر تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی. این ترکیب لنزها و حسکرها را این روزها روی هر میان‌رده‌ای شاهد هستیم و تازگی ندارد اما باید ببینیم کیفیت تصاویر این لنزها چگونه است.

در روز و زیر نور خورشید، کیفیت عکس‌هایی که از مناظر، درختان و گل‌ها بگیرید؛ خوب و رضایت‌بخش است. جزئیات تصاویر با دوربین اصلی و در حالت کراب بهتر بوده ولی وضوحی تصاویر نزدیک با دوربین ماکرو بهتر است.

عملکرد دوربین در نور کم و شب نیز قابل قبول است. وقتی حالت Night یا عکاسی در شب را انتخاب کنید؛ کیفیت نوردهی و روشن شدن سایه‌ها و به طور کلی کیفیت عکس بهبودهایی دیده می‌شود. دوربین اولتراواید در نور کم کیفیت خوبی ندارد و چون از حالت Night هم پشتیبانی نمی‌کند؛ زیاد به کارتان نمی‌آید. دوربین سلفی این گوشی هم 16 مگاپیکسلی با لنز f/2.5 است. می‌توانید فیلم‌هایی 4K در نرخ 30 فریم در ثانیه بگیرید و ولی در رزولوشن 1080p تا 120 فریم در ثانیه قدرت مانور فیلم‌برداری دارید.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی ردمی نوت 9 پرو

نوت 9 پرو به یک باتری 5020 میلی آمپرساعتی مجهز شده است و همین رقم بزرگ می‌توانست خیال ما را تا حد زیادی راحت کند. با این حال، تکیه به اعداد و ارقام روی کاغذ برای بررسی گوشی، راه صحیحی نیست، بنابراین تصمیم گرفتیم تا با استفاده از گوشی میزان عملکرد باتری آن مورد سنجش قرار دهیم.

باتری بزرگ ردمی نوت 9 حتی در استفاده شدید و طولانی مدت از دستگاه هم شما را ناامید نخواهد کرد. با یک استفاده معمول از گوشی و در حالت فعال بودن تم تاریک، این دستگاه بیش از یک روز و نیم شارژدهی داشت و حتی در مواردی تا دو روز هم نیاز به شارژ پیدا نکرد. این یعنی با مصرف سنگین‌تر از گوشی باز هم می‌توان از یک روز شارژدهی کامل مطمئن بود. البته باز هم همه چیز به الگوی مصرف شما بستگی دارد.

در تست بنچمارک باتری PCMark، ردمی نوت 9 پرو شیائومی رکوردشکنی کرد و توانست بالاترین امتیاز را در میان گوشی‌هایی که تا امروز مورد بررسی قرار دادیم،کسب کند. امتیاز این دستگاه 18 ساعت و 38 دقیقه بود و این امتیاز فوق العاده به خوبی عملکرد خوب باتری این گوشی را به تصویر می‌کشد.

یکی دیگر از نقاط مثبت کار در رابطه با باتری این گوشی پشتیبانی از شارژر 30 وات است که خوشبختانه شیائومی این شارژر را درون جعبه نیز قرار داده است. 30 دقیقه زمانیست که باتری دستگاه از 0 تا 60 درصد شارژر خواهد شد. برای شارژ کامل دستگاه هم به چیزی کمتر از یک ساعت زمان نیاز خواهد بود.

در بخش تنظیمات، باتری به طور پیش‌فرض در حالت بهینه قرار دارد و تنها یک حالت برای مصرف کمتر (Battery Saver) وجود دارد که با فعال کردن آن، زمان شارژدهی دستگاه بالاتر خواهد رفت. در این بخش امکان مشاهده میزان مصرف باتری توسط برنامه‌های مختلف، ایجاد محدودیت برای هر برنامه به صورت مجزا و زمانبندی برای خاموش یا روشن کردن دستگاه وجود دارد.

نتیجه گیری

ارزش خرید بالا مهم‌ترین عامل موفقیت یا شکست یک برند و به طور خاص یک گوشی است. سری ردمی نوت شیائومی گوشی‌هایی دارد که ارزش خرید بالا را به معنای واقعی کلمه توصیف می‌کنند. صفحه‌نمایش با کیفیت، دوربین‌های خوب، باتری بی‌نظیر و عملکرد فوق‌العاده، همان عناصری هستند که ارزش خرید بالای شیائومی ردمی نوت 9 پرو را باعث می‌شوند. برای خرید گوشی و اطلاع از قیمت ها همین حالا کلیک کنید.