سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی گوشی سامسونگ Galaxy S9

بررسی گوشی سامسونگ Galaxy S9

 

گلکسی اس 9 را باید نسخه کوچک‌تر خانواده گلکسی اس 9 بدانیم که در برخی بخش‌ها مانند دوربین از برادر خودش یعنی اس 9 پلاس ضعیف‌تر است اظهارات را هیچ تفاوتی بین این دو گوشی وجود ندارد تنها در قالب کشتی شاهد حضور یک لنز دوربین برای اس ناین هستیم. برای اطلاع از قیمت گوشی اس 9 کلیک کنید.

بررسی گوشی سامسونگ Galaxy S9

نمایشگر

در بررسی گلکسی اس 9 سامسونگ مشخص شد که یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت آن مربوط به صفحه نمایش می‌شود. صفحه نمایش این گوشی 5.8 اینچی بوده و وضوح تصویر 2960 در 1440 پیکسلی را ارائه می‌کند. بدین سبب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 570 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که برای گوشی مجهز به نمایشگر 5.8 اینچی تراکمی عالی خواهد بود. پنل نمایشگر گوشی از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) در نظر گرفته شده از قابلیت "Always On Display" پشتیبانی می‌کند. به موجب قابلیت Always On Display همواره محتوای خاصی همچون زمان، تاریخ و غیره بر روی نمایشگر گوشی (حتی در حالت خاموش بودن نمایشگر) نشان داده می‌شوند.

همانطور که در بخش قبل گفتیم، صفحه نمایش گلکسی اس 9 بدون حاشیه طراحی شده و چیزی در حدود 83.6 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد. این مسئله سبب شده که ظاهری بسیار شیک، مدرن و متفاوت برای دستگاه به ارمغان آورده شود. ضمناً سامسونگ روی صفحه نمایش دستگاه را با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده و بدین صورت از آن در برابر خراشیدگی محافظت می‌کند. البته با این حال توصیه می‌کنیم حتماً برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل روی صفحه نمایش گلکسی اس 9 سامسونگ را با گلس محافظ LCD بپوشانید. اما کیفیت عملکرد صفحه نمایش گوشی چگونه است؟

در بررسی گلکسی اس 9 سامسونگ مشخص شد که صفحه نمایش گوشی تقریباً اوج کیفیت یک نمایشگر در گوشی‌های موبایل را به تصویر می‌کشد. محتوایی که توسط صفحه نمایش دستگاه ارائه می‌شود شادابی و شارپنس عالی دارد و تفکیک‌پذیری رنگ‌ها و همچنین کنتراست عالی نمایشگر گوشی هم با یک نگاه ساده به محتوای آن قابل درک خواهد بود. بنابراین اگر اهل تماشای فیلم و ویدئو باشید، صفحه نمایش 5.8 اینچی و بسیار با کیفیت Galaxy S9 به خوبی این نیازتان را برطرف می‌کند. با توجه به اینکه نمایشگر دستگاه از یک پنل سوپر آمولد تشکیل شده، قدرت تولید روشنایی آن عالی است.

به جرئت می‌گوییم که شدت روشنایی که توسط صفحه نمایش گلکسی اس 9 ارائه می‌شود در کمتر گوشی اندرویدی قابل مشاهده خواهد بود. این مسئله سبب گشته تا در محیط‌های باز و تحت تابش نور بتوانید بدون مشکل از گوشی استفاده به عمل آورید و محتوای نمایشگر آن را ببینید. برای اینکه بکارگیری گوشی در محیط‌های باز و تحت تابش نور بدون دردسر انجام گیرد کافیست شدت روشنایی آن را بر روی 60 یا 70 درصد تنظیم کنید. پس به طور کلی باید گفت که صفحه نمایش گلکسی اس 9 سامسونگ یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت این محصول را شامل می‌شود و تقریبا هیچ نقطه ضعفی در طراحی آن وجود ندارد. صفحه نمایش این گوشی بزرگ بوده، رزولوشن و تراکم پیکسلی بالایی دارد، شادابی و شارپنس عالی را ارائه می‌کند و روشنایی آن کم‌نظیر است.

دوربین

زمانی که پای عکاسی در تاریکی در میان باشد، سامسونگ همیشه برنده است. سامسونگ مدعی است که این محصولات گلکسی جدید را به «دوربینی انقلابی مجهز کرده‌ است که مانند چشم انسان با نور محیطی وفق پیدا می‌کند». گلکسی اس 9 به یک دوربین 12 مگاپیکسلی در جلو و یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی مجهز است. دوربین سلفی گلکسی اس 9 سامسونگ ، توانایی ثبت فیلم‌هایی با رزولوشن QHD و نرخ 30 فریم‌ بر ثانیه را دارد.

 

دوربین اصلی گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس از لنزهایی با دیافراگم متغیر بهره می‌برند. دیافراگم متغیر چیست؟ با جابجایی بین محیط‌های تاریک و روشن، چشم برای حفظ وضوح دید با تنظیم گشادی مردمک، میزان نور دریافتی را تنظیم می‌کند. این قابلیت در دوربین‌های حرفه‌ای عکاسی در نظر گرفته شده است. حالا کهکشانی‌های جدید سامسونگ، اولین موبایل‌های جهان دارای این قابلیت هستند.

دوربین اس9، می‌تواند دیافراگم را به فاصله کانونی 1.5 یا 2.4 بسته به میزان روشنایی تنظیم کند. به موجب این ویژگی عکاسی در شب لذت بیشتری خواهد داشت .

حافظه‌ی DRAM سنسور دوربین گلکسی اس 9، باعث شده است تا دوربین این گوشی بتواند ویدیوهای اچ‌دی با نرخ 960 فریم‌ بر ثانیه و طول 0.2 ثانیه ضبط کند.

باتری گوشی سامسونگ گلکسی اس 9

باتری 3،000 میلی آمپر ساعت در Galaxy S9 وجود دارد که همان ظرفیت باتری داخل Galaxy S8 است. این برای مدیریت مصرف بهینه‌ی باتری که توسط AMOLED کارآمد و تراشه‌ی 10nm جدید بوجود آمده، کافی است. پشتیبانی از شارژ سریع وجود دارد که در نیم ساعت،  باتری خالی را تا 38 درصد پر می‌کند، در حالی که شارژ کامل حدود 1 ساعت و 40 دقیقه طول می‌کشد.

در آزمایش‌های ما، S9 در 15 ساعت فیلم و حدود ده ساعت در هنگام مرور وب با وای‌فا، در تماس‌های صوتی، نزدیک به یک روز کامل دوام آورد. در کمال تعجب، مصرف باتری در حالت آماده به کار معمولی بود که مانع رسیدن مقدار استقامت باتری به اعداد پرچم‌داران برسد.

به هر حال، کهکشان S9 به طور کلی میزان استقامت باتری 78 ساعت را بدست آورده است که چند ساعت کمتر از Galaxy S8، به دلیل عملکرد متوسط حالت آماده به کار آن است. ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن به طور پیش فرض خاموش است و ما این را برای آزمایش آماده به کار خود آن را روشن نکردیم.  روشن نگه داشتن آن به میزان قابل توجهی  استقامت باتری را تا 50 ساعت کاهش می‌دهد.

سخن پایانی

سری S دیگر یک روند مبتدی نیست، سامسونگ هر ساله در زمینه‌ی سخت‌افزار و تجربه کاربر به اندازه کافی پیشرفت می‌کند و زمانی که هیچ چیز پیشگام برای نشان دادن وجود ندارد، شگفتی‌ها ممکن است از مکان‌های غیر منتظره رخ دهد.

Galaxy S9 ممکن است نتواند با طراحی همه را شگفت زده کند، اما با عملکرد بهتر و مهارت‌های جدید دوربین آن را جبران می‌نماید و در حالی که ممکن است یک پادشاه بوکه نباشد، S9 در مواردی که مهم است – در کیفیت تصویر و کیفیت تصویر برتر است.

 

مزایا

 

  • طراحی مینیمال
  • صفحه نمایش AMOLED پیشرو
  • یکی از سریعترین گوشی‌های آندروید (بر اساس  معیارها)
  • مهارت‌های صوتی عالی و بلندگوهای استریو
  • دوربین دیافراگم متغیر
  • اسلوموشن با سرعت 960 فریم بر ثانیه، تشخیص حرکت اتوماتیک
  • پیشرو  در  کیفیت ویدیو  و عکس
  • موارد موجود در بسته بندی بسته بندی

 

معایب

 

  • طراحی تکراری
  • فیلمبرداری  با سرعت 960 فریم در ثانیه تنها در رزولوشن 720p و مدت زمان بسیار محدود امکان‌پذیر است
  • مدت زمان شارژ سریع  (از زمان Galaxy S5 تا به حال تغییری نکرده)
  • قیمت کاملا گران

حقیقت این است که S9 نمیتواند ارتقا معناداری برای هر کاربر S8 باشد. اما ما در زمان جالبی زندگی می‌کنیم، جایی که ارتقاء، افزایشی اتفاق می‌افتد، و کاربران به طور منظم هر دو سال یکبار، حداقل از لحاظ تئوری گوشی خود را ارتقا می‌دهند.

طراحی، صفحه نمایش و عملکرد در بالاترین حد ممکن است، در حالی که دوربین به اندازه کافی منحصر به فرد است که حتی برخی از کاربران اپل را به سمت خود ترغیب می‌کند. برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.