سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی گوشی شیائومی Mi Note 10 Lite

بررسی گوشی شیائومی Mi Note 10 Lite

 

شیائومی گوشی Mi Note 10 Lite را در اواخر ماه آوریل 2020 معرفی کرد. از نامش مشخص است که نسخه ارزان‌قیمت و سبک‌تر گوشی پرچم‌دار می نوت 10 است.

عرضه مدل‌های لایت از پرچم‌دارها دارد به یک فرهنگ برای تولیدکننده‌های گوشی چینی تبدیل می‌شود. کاربران هم عادت کردند وقتی یک اسمارت‌فون رده بالا از هواوی یا شیائومی معرفی می‌شود؛ منتظر نسخه Lite آن با قیمت ارزان‌تر باشند.

ظاهر این گوشی بسیار زیبا است. شاید باور نکنید ولی برخی از کاربران اعتقاد دارند از خود می نوت 10 زیباتر است. یک صفحه‌نمایش اولد دارد که در کمتر گوشی میان‌رده‌ای شاهدش هستیم. لبه‌های گوشی خمیده هستند تا زیبایی دستگاه چند برابر شود. برای اطلاع از قیمت می نوت 10 لایت کلیک کنید.

بررسی گوشی شیائومی Mi Note 10 Lite

صفحه نمایش

همان‌طور که گفتیم، صفحه نمایش می نوت 10 لایت همانی است که در می نوت 10 وجود داشت. بر این اساس، پنل 6.47 اینچی AMOLED با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس، نسبت بدنه به تصویر 19.5:9 و تراکم پیکسلی 398 در اینجا هم قابل مشاهده هستند. ضمناً، ناچ U شکل و کناره‌های منحنی نیز در این موبایل دیده می‌شوند.

در آزمایش‌های انجام شده، این دستگاه از نظر میزان روشنایی عملکرد مورد انتظاری را به ثبت رساند. حداکثر روشنایی 424 نیت در حالت دستی و 600 نیتی در حالت اتوماتیک یا تطبیقی (Adaptive Mode) شاید در حد و اندازه‌های گوشی‌های پرچمدار مانند شیائومی می 10 (Xiaomi Mi 10) با حداکثر روشنایی 850 نیت در حالت اتوماتیک نباشد ولی همچنان قابل قبول هستند.

نحوه پخش رنگ‌ها را می‌توان از میان سه گزینه خودکار (Automatic)، اشباع شده (Saturated) و استاندارد (Standard) تعیین کرد. در اینجا آپشن اول به صورت خودکار فعال شده است.

حالت اتوماتیک نور صفحه نمایش و محتوای در حال پخش را با توجه به نور محیط تنظیم می‌کند هرچند در اکثر اوقات متوجه این قضیه نخواهید شد. این حالت رنگ‌های سفید را با تفاوت رنگی 10 نشان می‌دهد بنابراین کمی بی‌روح خواهند بود ولی در آزمایش DCI-P3 تفاوت رنگی به نمره قابل قبول 4.1 می‌رسد. در این بین، سه گزینه گرم (Warm)، سرد (Cold) و پیش‌فرض (Default) در نظر گرفته شده‌اند. با برگزیدن گزینه اول، تفاوت رنگی به 10.1 افزایش خواهد یافت حال آنکه نمره میانگین قابل قبول 2.5 است. اگر تصمیم گرفتید تنظیمات را دستکاری کنید، احتمالاً قادر خواهید بود رنگ‌ها را با دقت بیشتری مشاهده کرده و قسمت‌های سفید را سفیدتر ببینید و در نتیجه تفاوت رنگی را به 1.6 برسانید که امتیاز فوق‌العاده‌ای است.

حالت اشباع شده گاموت رنگی را ارتقا خواهد داد و همان‌طور که از اسمش پیداست، اشباع‌شدگی رنگ‌ها را نیز بیشتر خواهد کرد ولی تفاوت رنگی همانی خواهد بود، که در حالت اتوماتیک و آزمایش DCI-P3 هست. حالت استاندارد نیز دقت رنگی به ثبت رسیده در آزمایش DCI-P3 را کسب می‌کند و تفاوت رنگی در آن 1.5 می‌باشد.

صفحه نمایش می نوت 10 لایت توانایی پخش محتواها با کیفیت HDR10 را دارد بنابراین در یوتیوب می‌توان فیلم‌ها را با کیفیت HDR و در نتفلیکس می‌توان فیلم‌ها را با کیفیت فول اچ‌دی مشاهده کرد.

دوربین

دوربین این گوشی تفاوت چندانی با نسخه اصلی نداشته و برای افرادی که نمیخواهند هزینه زیادی برای گوشی در نظر بگیرند، بهتر است به جای صرف هزینه‌های زیاد، این مدل ارزان قیمت را برای خرید انتخاب کنند. می‌توان گفت یکی از تفاوت‌هایی که mi note 10 lite با نسخه اصلی خود می نوت 10 دارد، در لنز اصلی دوربین است.

 

mi note 9 lite از سنسور 64 مگاپیکسلی برای لنز اصلی، لنز 8 مگاپیکسلی اولتراواید، لنز 2 مگاپیکسلی ماکرو و یک سنسور سنجش عمق 5 مگاپیکسلی استفاده میکند. دوربین جلوی گوشی که برای گرفتن سلفی استفاده می‌شود، یک لنز اولتراواید 16 مگاپیکسلی است.

باتری گوشی شیائومی Mi Note 10 Lite

یک باتری قدرتمند، آخرین تلاش شیائومی برای تبدیل گوشی شیائومی می نوت 10 لایت به یک گزینه رقابتی با ارزش خرید بالا است. باتری 5260 میلی آمپر ساعتی شیائومی این گوشی با شارژ سریع 30 واتی، تنها در عرض 30 دقیقه، 58 درصد ظرفیت کل باتری را توسط پورت Type-C شارژ می‌شود.

جمع بندی

ما نقد و بررسی گوشی Mi Note 10 Lite شیائومی را تقریبا به همان شکلی که شروع کردیم، تمام می‌کنیم: این گوشی همان Mi Note 10 ولی با یک دوربین با مشخصات پایین‌تر است. بنابراین، مدل لایت تمام ویژگی‌های خوب برادر قدیمی‌تر خود را دارد یعنی نمایشگر عالی، عمر باتری عالی، لانچر با تعداد قابلیت فراوان، پورت‌های موروثی. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.