سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همه چیز درباره گوشی شیائومی ردمی نوت 7

مشخصات گوشی شیائومی ردمی نوت 7

 

گوشی شیائومی ردمی نوت 7، به عنوان اولین گوشی از برند زیر مجموعه شیائومی، یعنی “ردمی” شناخته می شود. به نظر می رسد که تمرکز اصلی این برند روی گوشی های مقرون به صرفه خواهد بود و این درحالی است که گوشی های بالارده توسط برند شیائومی عرضه خواهند شد. ردمی نوت 7 از نظر ظاهری، بیشترین تحول را نسبت به نسل های قبلی داشته و این گوشی در زمینه دوربین و ترکیب سخت افزاری نیز، پیشرفت های بسیار خوبی به خود دیده است که باعث می شود باور قیمت 150 یورویی برای آن، کمی شوار باشد. Redmi Note 7 به تراشه قدرتمند اسنپدراگون 660 مجهز شده و در قسمت پشتی آن، از دوربین 48 مگاپیکسلی استفاده شده است. همچنین این گوشی از باتری حجیم 4000 میلی آمپر ساعتی بهره می برد و قیمت پایین، یکی از برتری های آن در مقایسه با سایر رقبا خواهد بود. اما عملکرد کلی این گوشی در دنیای واقعی چگونه خواهد بود؟ در ادامه به طور مفصل تری با اجزای ردمی نوت 7 آشنا خواهیم شد با ما همراه باشید.

طراحی و ساخت گوشی شیائومی ردمی نوت 7

ردمی نوت 7 مانند بسیاری از گوشی‌های شیائومی حسی متفاوت را به کاربر القاء می‌کند که تنها در گوشی‌های ساخت این کمپانی می‌توانید به این حس برسید.

در بخش کیفیت هیچ چیزی برای این گوشی کم گذاشته نشده و شیائومی هر چه برای گوشی‌های پرچم‌دارش به کار می‌برد برای ردمی نوت 7 هم استفاده کرده است. هم قاب جلو و هم قاب پشتی دستگاه از شیشه هستند و با پوششی از گوریلاگلس 5 پوشانده شده‌اند در حالی که فریم اطراف از پلاستیک براق ساخته شده.

به سبب اینکه گوشی از شیشه ساخته شده خیلی لیز است و روی سطحی که کمی شیب داشته باشد به راحتی سر می‌خورد اما زمانی که آن را دست می‌گیرید به لطف فریم پلاستیکی به خوبی به دست کاربر می‌چسبد و کمتر سر می‌خورد. رنگ مشکی که دست ما بود هیچ ردی از اثرانگشت و کثیفی را نشان نمی‌داد و این به لطف مات بودن رنگ مشکی در بدنه این گوشی است.

ردمی نوت 7 برای اینکه بتواند به فروش خوبی دست پیدا کند باید از ترندهای روز پیروی کند و همین گونه هم هست. در قاب جلو و بالای صفحه‌نمایش ناچی قطره‌ای قرار گرفته که اندازه متوسطی دارد و دو لنز با طراحی زیر هم برای دوربین اصلی گوشی در نظر گرفته شده که در قاب جداگانه از قاب پشتی با بیرون زدگی هستند.

قاب جلو و پشت گوشی هیچ خمیدگی‌ای در اطراف خودشان ندارند و همین امر سبب شده تا گوشی کمی ضخیم به نظر برسد. وزن دستگاه هم نسبت به جثه‌اش کمی زیاد است اما نه به حدی که آزاردهنده باشد و مانند می میکس 3 کاملا حس شود.

حاشیه‌های صفحه‌نمایش خیلی کم نیستند و به‌خصوص در پایین قاب جلو حاشیه زیادی را می‌بینیم. بخشی عجیب و البته دوست‌داشتنی چراغ نوتیفیکیشن است که در ابتدا تصور می‌کنید در این گوشی وجود ندارد اما با کمی دقت متوجه می‌شوید که چراغ LED نوتیفیکیشن در پایین قاب جلویی دستگاه قرار گرفته که مکانی غیرمعمول برای قرارگیری‌اش است.

ردمی نوت 7 گوشی زیبا و خوش‌ساختی است اما به خوش‌دستی رقبایش نیست و همین امر یکی از نقاط ضعف آن به‌حساب می‌آید. این گوشی در برابر ضربات و خط و خش مقاومت خوبی دارد اما با وجود این توصیه می‌کنیم از قابی که در جعبه قرار داده شده حتما استفاده کنید.

در قاب جلو صفحه‌نمایش فضای زیادی را اشغال کرده که بالایش ناچی قطره‌ای با اندازه‌ای متوسط قرار دارد. حاشیه‌ها نه خیلی کم هستند و نه به آن اندازه زیاد که ظاهری ناخوشایند را برای صفحه‌نمایش به همراه بیاورند. پایین صفحه‌نمایش چراغ LED نوتیفیکیشن قرار گرفته. خروجی صدای مخاطب چسبیده به لبه بالایی دستگاه است و هیچ دخالتی در اندازه حاشیه‌های صفحه‌نمایش ندارد. این خروجی اندازه بزرگی دارد و صدا را به خوبی انتقال می‌دهد.

در لبه سمت راست کلیدهای ولوم و پاور قرار دارند که طراحی و جنسی کاملا شبیه به هم دارند اما به سبب قرارگیری مناسب و تفاوت اندازه‌ای که با هم دارند هنگام مکالمه به‌راحتی می‌توانید آن‌ها را از هم تشخیص دهید.

سمت چپ درگاه سیم کارت‌ها و کارت حافظه خارجی را می‌بینیم که با خارج کردن این درگاه متوجه جنس فلزی‌ای که برای اسلات ها در نظر گرفته شده می‌شوید. در این گوشی پشتیبانی از دو سیم کارت همزمان وجود دارد اما برای اینکه بخواهید از کارت حافظه خارجی استفاده کنید باید قید سیم کارت دوم را بزنید.

پایین Redmi Note 7 دو ردیف سوراخ دیده می‌شود که در دو طرف درگاه ارتباطی دستگاه قرار دارند. زیر یکی از این سوراخ‌ها اسپیکر و زیر یکی دیگر میکروفون اصلی قرار دارد. درگاه ارتباطی هم از نوع تایپ سی است.

بالای گوشی جک 3.5 میلی‌متری صدا را در کنار درگاه اینفرارد و میکروفون دوم مشاهده می‌کنیم.

در قاب پشتی دو لنز برای دوربین اصلی در نظر گرفته شده که در قابی جدا و البته بیرون زده از این قاب هستند. فلش LED دوتایی پایین این لنزها و خارج از این قاب قرار دارد. سنسور اثرانگشت وسط قاب پشتی در نظر گرفته شده که عمق زیادی ندارد و کمی پیدا کردنش سخت‌تر از رقبای این گوشی است.

صفحه نمایش

در این بخش از نقد و بررسی ردمی نوت 7 شیائومی در رابطه با صفحه نمایش آن صحبت می‌کنیم. یکی از ویژگی های خوب گوشی مذکور مربوط به بهره‌مندی از نمایشگری بزرگ می‌شود. صفحه نمایش Redmi Note 7 شیائومی 6.3 اینچی و از نوع IPS LCD است و رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل یا اصطلاحا فول اچ دی پلاس را ارائه می‌کند. نسبت تصویر 19.5 به 9 توسط آن ارائه شده و تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 409 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم کاملا قابل قبولی برای گوشی با نمایشگر 6.3 اینچی است. همانطور که در بخش قبل هم اشاره داشتیم حاشیه های صفحه نمایش ردمی نوت 7 باریک هستند اما نمایشگر گوشی کاملا بدون حاشیه نیست! صفحه نمایش آن طبق آمار چیزی در حدود 81.4 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد. ضمنا شرکت شیائومی روی صفحه نمایش این اسمارتفون را با یک لایه شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده و بدین ترتیب از آن در برابر خراشیده شدن محافظت می‌کند. البته توصیه ما این است که با وجود شیشه گوریلاگلس 5 حتما یک گلس محافظ ال سی دی را هم روی نمایشگر دستگاه نصب کنید.

 

اما کیفیت عملکرد صفحه نمایش Redmi Note 7 چطور است؟ برخلاف خیلی از گوشی های هم قیمت ردی نوت 7، نمایشگر این گوشی کیفیت بسیار خوبی دارد. تراکم پیکسلی خوب نمایشگر دستگاه سبب شده که محتوای آن جزئیات مطلوبی داشته باشند و نویزهای تصویر به حداقل مقدار ممکن برسند. شادابی و شارپنس نمایشگر گوشی وضعیت بسیار خوبی دارد و این امر سبب می‌شود محتوا با کیفیت و طراوت مناسبی روی آن نمایش داده شوند. تفکیک‌پذیری رنگ ها و کنتراست مطلوبی هم از سوی نمایشگر دستگاه ارائه می‌شود. بنابراین وقتی محتوای روی صفحه نمایش ردمی نوت 7 شیائومی را مشاهده می‌کنید، حس خوبی به شما منتقل خواهد شد. صفحه نمایش این گوشی از نظر توان تولید روشنایی هم وضعیت مطلوبی دارد و بدین سبب می‌توان بدون مشکل در محیط های باز و تحت تابش نور از آن استفاده کرد و محتوای روی نمایشگر را دید. در بررسی ردمی نوت 7 شیائومی مشخص شد که با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش بر روی 90 درصد می‌توان تقریبا در هر محیط باز و روشنی بدون مشکل از آن استفاده کرد. پس به طور کلی باید گفت که شیائومی Redmi Note 7 از صفحه نمایش بزرگ و با کیفیتی بهره می‌برد که می‌تواند تجربه مطلوبی را برای علاقمندان به تماشای فیلم وبگردی به همراه داشته باشد.

دوربین

ردمی نوت 7 شیائومی از دوربین دوگانه سود می‌برد. در این میان وجود یک دوربین 48 مگاپیکسلی در این گوشی هوشمند ویژگی قابل توجهی است که با یک لنز 5 مگاپیکسلی نیز همراه شده است. خوب است بدانید لنز 48 مگاپیکسلی واید با دیافراگم f/1.8 همراه بوده و لنز 5 مگاپیکسلی که وظیفه تشخیص عمق را برعهده دارد و به درد عکاسی پرتره می‌خورد، دارای دیافراگم f/2.2 خواهد بود. مشتاقان عکاسی سلفی هم از یک دوربین 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 بهره‌مند خواهند بود.

در مورد برنامه دوربین ردمی نوت 7 شیائومی نیز باید اشاره کنیم که در حد یک برنامه قابل قبول عکاسی عمل می‌کند که البته به ویژگی هوش مصنوعی نیز مجهز شده است. با استفاده از این برنامه می‌توانید خیلی سریع بین گزینه‌های مختلف سوئیچ کنید و گزینه‌هایی مانند عکاسی پاناروما یا پرتره را انتخاب کنید.

در کنار همه این‌ها باید اشاره کنیم که تصاویر ثبت شده با ردمی نوت 7 شیائومی تصاویر باکیفیتی هستند و در حفظ جزئیات نیز عملکرد خوبی دارد. اما باید اشاره کنیم که به مانند همه گوشی‌های اقتصادی، در نور کم ممکن است این گوشی هوشمند عملکرد خوبی نداشته باشد. ولی خوب است بدانید که نتیجه عکاسی در نور ضعیف به نسبت نوت 6 ارتقا یافته است و ویژگی عکاسی در شب به برنامه دوربین اضافه شده است که باعث افزایش روشنایی تصویر خواهد شد.

 

باتری

با توجه به اینکه شیائومی ردمی نوت 7 از پردازنده اسنپدراگون 660 بهره می‌برد و به نظر می‌رسد که این پردازنده مصرف بهینه انرژی به مانند پردازنده‌های پرچمدار نداشته باشد، اما باید بگوییم که باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی این گوشی هوشمند عملکرد خوبی خواهد داشت. این باتری قدرتمند از ویژگی شارژ سریع با قدرت 15 وات نیز پشتیبانی می‌کند.

خوب است بدانید در تستی که توسط سایت Techradar انجام شد، نتبجه این بود که یک ویدیو با حداکثر روشنایی نمایشگر در طی 90 دقیقه از طریق وای فای روی گوشی پخش شد و در نهایت 85 درصد از شارژ گوشی باقیمانده بود. یعنی مشاهده چنین فیلمی با بکارگیری امکانات یاد شده، تنها باعث مصرف 15 درصد از انرژی باتری شد. هرچند نتیجه به دست آمده به مانند موتو جی 7 پاور چشمگیر نیست، اما به دلیل مناسب بودن قیمت باتری  شیائومی ردمی نوت 7 ، می‌تواند رقابت خوبی را در این بین به وجود آورد.

کلام آخر گوشی شیائومی ردمی نوت 7

ردمی نوت 7 دستگاهی می باشد که تعریفی جدیدی برای یک گوشی مقرون به صرفه داشته است. این محصول با وجود داشتن قیمت مناسب، از گوریلا گلس 5 در قسمت پشت و جلو استفاده می کند که استحکام خوبی به آن بخشیده و دوربین آن قادر به ثبت تصاویر بسیار خوبی می باشد. باتری 4000 میلی آمپر ساعتی آن نیز از شارژدهی بسیار خوبی برخوردار است و پشتیبانی از Quick Charge 4.0 یکی دیگر از نقات مثبت آن تلقی می شود. اما رابط کاربری شیائومی با وجود داشتن امکانات فراوان، فاصله زیادی با اندروید خام دارد و استفاده از فریم فلزی برای این گوشی، در مجموع می توانست حس و حال بهتری را منتقل کند. برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.