سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خصوصیات گوشی نوکیا 105

بررسی گوشی نوکیا 105

 

گوشی نوکیا 105 یکی از گوشی‌های با دوام و دکمه‌ای و غیرلمسی نوکیاست که در سال 2017 وارد بازار گوشی موبایل شد. همانند مدل‌های قدیمی‌تر، بدنه‌‌ی این گوشی استحکام بالایی دارد و سبک و خوش دست است. وزن آن 73 گرم و نمایشگر رنگی آن از نوع TFT با وضوح 120×160 پیکسل است. این دستگاه توانایی پخش رادیو FM دارد و در رنگ‌های مشکی، آبی و صورتی به بازار عرضه شده است. باتری 800 میلی آمپری آن نیز نیازهای روزانه‌ی شما را به خوبی پوشش می‌دهد. به طور کلی می‌توان گفت این گوشی با اینکه قابلیت‌های چندانی ندارد ولی کارایی آن در برآورده ساختن انتظارات ساده‌ و پایه‌ی کاربری بسیار بالاست.

طراحی و ساختار گوشی نوکیا 105

شرکت نوکیا برای این گوشی موبایل نوکیا 105 از ابعاد 15 × 25 میلی‌متر استفاده کرده که ابعاد مناسبی برای در دست گرفتن کاربران بوده است و فراموش نشود که از وزن 73 گرمی نیز برخوردار است و برای یک تلفن همراه وزن سبکی می‌باشد. در طراحی این گوشی از صفحه کلید مناسب با اعداد درشت و جدا از هم استفاده شده که کاربران به راحتی می‌توانند پیام متنی ارسال کنند، صفحه نمایش 1.7 اینچی به کار رفته در این گوشی از فناوری TFT برخوردار است که با رزولوشن 160×120 پیکسل و تراکم پیکسلی 113 پیکسل در هر اینچ کیفیت تصویر مطلوبی را می‌تواند ارائه دهد.

سخت افزار

شرکت نوکیا در بالای گوشی موبایل نوکیا 105 از چراغ قوه‌ای برای مواقع ضروری با نوردهی بالا استفاده کرده است. جدای از ساخت و طراحی، باتری قدرتمندی با ظرفیت 800 میلی آمپر ساعتی برای این گوشی در نظر گرفته شده است این باتری قادر است 619 ساعت در حالت آماده به کار و 14 ساعت در حالت مکالمه باشد.

 

همانطور که در این راهنمای خرید گوشی موبایل گفته شد این گوشی دوسیم کارت نظیر جک 3.5 میلیمتری، رادیو FM و شبکه 2G می باشد که از امکانات قابل قبولی برای یک گوشی کلاسیک در این رنج قیمت می‌باشد.

باتری باور نکردنی گوشی نوکیا 105

عمر باتری با توجه به صفحه نمایش کم مصرف خود، بسیار زیاد است. جالب ترین مسئله درباره ی این فیچرفون این است که حدودا 26 روز طول می کشد تا باتری تمام شود یعنی اگر به یک سفر طولانی مدت بروید و استفاده‎ای از گوشی خود نداشته باشید، نیازی به شارژر نخواهید داشت! زمان ارزیابی شده برای مکالمه‎ی مداوم، حدودا 14 ساعت و 24 دقیقه است.

 

نتیجه گیری

رهایی از تنش های فضای مجازی و حس اسیرگونه ای که دنیای تکنولوژی با اطلاعات به درد نخورش به بشر دیکته می کند، رویای بشر امروزی است. عصر اطلاعات با تمام مزایای مثبتش، حسی همانند افتادن در تله ی گریزناپذیر به انسان القا می کند. آیا وقت آن فرا نرسیده است که به ذهن خود از حجم عظیم اطلاعات دنیای مجازی که هر روز ما را درگیر خود می کنند، استراحت دهیم؟ برای اطلاع از قیمت و خرید گوشی کلیک کنید.