سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گوشی موبایل شیائومی mi a3

بررسی گوشی می آ3

 

افرادی که طرفدار نسخه‌های خام اندروید هستند، در گوشی می آ3 می‌توانند از صفحه نمایش Super AMOLED و کیفیت تصاویر مطلوب استفاده نمایند. علاوه بر این، بهره مندی از تراشه اسنپدراگون باعث شده عملکرد سریع و مطلوبی از این گوشی به ثبت برسد. در پنل پشتی دستگاه گوشی Mi A3، دوربینی سه‌تایی داشته که توانایی گرفتن عکس‌های بسیار خوب و با کیفیتی در نور کم و همچنین روز را دارد.

 

باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی باعث میشود نمایشگر بتواند برای مدت‌زمان زیادی روشن باقی بماند و کارهای روزمره شما را انجام دهد. این گوشی میان‌رده شیائومی، با محافظ شیشه‌ای، پنل فلزی دستگاه را پوشش داده‌است. به علاوه، به دلیل وجود پوشش شیشه‌ای گوریلاگلس 5 بر روی قاب پشت و جلوی این گوشی، باعث شده استحکام این گوشی بسیار افزایش یافته است. در ادامه با lh همراه باشید تا به بررسی این گوشی پرچمدار بپردازیم.

طراحی و ظاهر گوشی شیائومی mi a3

از جمله ویژگی های بارز سری ای شیائومی برخورداری از بدنه مقاوم است. ای 3 هم از این قاعده مستثنی نبوده و مقاومت بسیار خوبی را به نمایش گذاشته است چرا که فریم آلومینیومی به همراه محافظ گوریلاگلس 5 در کمتر میان رده ای یافت می شود. در نتیجه مقاومت بسیار خوبی را هم در برابر ضربه و هم در برابر خط و خش از خود نشان داده است. ابعاد این محصول 153?5× 71?9 × 8?5 میلی متر و وزنی برابر با 173?8 گرم دارد. در مقایسه می توان گفت که می ای 2 وزنی برابر با 166 گرم دارد.

 

از نظر آپشن های رنگی هم گفته می شود که این مدل در سه رنگ آبی، سفید، و نوعی خاکستری عرضه شده است. درگاه سیم کارت در سمت راست قرار گرفته و راکرهای تنظیم صدا و دکمه پاور در قسمت سمت چپ واقع شده اند. لبه های پنل عقب آن هم به صورت منحنی طراحی شده بنابراین حس بسیار خوبی داشته و راحت در دست گرفته می شود. ماژول سه گانه دوربین ها هم به صورت عمودی در گوشه سمت چپ واقع شده و فلش در زیر آن جای گرفته است.

صفحه نمایش

تفاوت قابل توجه این مدل نسبت به نسخه قبلی خود، نمایشگر بوده که هم از نظر طراحی و هم از نظر نوع پنل ارتقاء پیدا کرده است. این بار پنل Super AMOLED را به کار گرفته درحالی که پنل نمایش می ای 2 از نوع IPS LCD است. طراحی آن هم ارتقاء یافته و برای ارائه یک پنل نمایش تمام صفحه و ارائه تجربه بصری فوق العاده از بریدگی قطره ای شکل بهره برده و تنها دربردارنده دوربین سلفی است. گرچه در لبه پایین، حاشیه اندکی به چشم می خورد اما نسبت به می ای 2 می توان گفت که عملاً بدون حاشیه است. چرا که می ای 2 هم در لبه پایین و هم در لبه بالا حاشیه زیادی دارد.

در حالی که می ای 3 یک پنل تمام صفحه را در اختیار کاربران قرار داده بنابراین می توانند حس بی نظیری از مالتی مدیا را تجربه کنند. این نمایشگر 6?01 اینچی بوده و رزولوشن 720×1560 پیکسل و کیفیت تصویر HD+ را ارائه داده است. جای تعجب دارد که نسخه قبل آن رزولوشن بالاتری را به نمایش گذاشته است. اما دور از انصاف است که از ویژگی هایی چون روشنایی بیشتر و ارائه رنگ مشکی بهتر و ارائه رنگ های سرزنده تر و شاداب تر چشم پوشی کنیم. نسبت صفحه نمایش به بدنه ~80?3% و تراکم پیکسلی ~286 هم از دیگر ویژگی های آن است.

دوربین

قاب پشتی این موبایل هوشمند ساختار شیشه ای دارد که به جز سه لنز 48، 8 و 2 مگاپیکسلی که چینش عمودی دارند، چیز دیگری روی آن دیده نمی شود. مسئولیت اصلی عکاسی با این گوشی بر عهده لنز 48 مگاپیکسلی واید است که از قضا بالاترین رزولوشن رونمایی شده در دسته اسمارتفون هاست. هنرنمایی این لنز در نور ضعیف شب هم دیدنی است که به صدقه سر گشودگی دیافراگم f/1.8 محقق شده است. با وجود این اف نامبر، خیالتان بابت عدم مزاحمت تاری و اعوجاج در عکس راحت باشد. لنز 8 مگاپیکسلی یک سنسور فوق واید با دیافراگم f/2.2 است.

داخل بریدگی نمایشگر این گوشی، یک لنز 32 مگاپیکسلی بعنوان لنز سلفی تعبیه شده است که علاوه بر ذوق عکاسی، با کیفیت 1080p دستی در هنر فیلم برداری هم دارد.

باتری گوشی شیائومی mi a3

Mi A3 اولین گوشی از سری A است که ظرفیت باتری آن به 4030 میلی‌آمپر می‌رسد و این یعنی افزایش 35 درصدی نسبت به دو مدل Mi A2 و Mi A1.

این دستگاه از تکنولوژی Quick Charge 3.0 بهره می‌برد که اگر بتوانید باتری آن را با شارژر 18 واتی پر کنید، در عرض 30 دقیقه 45 درصد آن شارژ خواهد شد. ضمن اینکه پر شدن 100 درصدی منبع انرژی هم تقریباً 100 دقیقه زمان خواهد برد.

البته در جعبه این گوشی شارژر 10 واتی وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید در 30 دقیقه 28 درصد باتری و در مدت 150 دقیقه کل باتری را شارژ نمایید.

این دستگاه توانسته در آزمایش‌های تخصصی باتری به امتیاز 101 دست یابد بنابراین اگر نمایشگر Mi A3 را به صورت مداوم روشن نگه دارید، حداقل 12 ساعت و نیم دوام خواهد آورد. ضمناً در صورتی که با آن فیلم تماشا کنید، 21 ساعت روشن خواهد ماند.

عملکرد گوشی در حالت استندبای هم در حد معمولی است. البته نه به اندازه دستگاه‌های دارای رابط کاربری MIUI زیرا آنها هنگام روشن بودن استندبای، گزینه‌های ذخیره نیرو دارند.

در این محصول شیائومی، یک اسپیکر به کار رفته که کیفیت صدای بالایی دارد و توانسته در آزمایش‌های تخصصی جایگاه دوم را به خود اختصاص دهد. با این اوصاف، باید امتیاز خوبی از این نظر به Mi A3 بدهیم.

نتیجه گیری

پشتیبانی از نمایشگری از نوع AMOLED، طراحی شیشه‌ای فوق‌العاده خوش دست، لبه‌هایی با حاشیه‌های کناری کم و باریک، قابلیت و امکان ارتقا حافظه و همچنین پشتیبانی از جک 3.5 میلیمتری هدفون، بهتر شدن کیفیت دوربین و همینطور افزایش ظرفیت و قدرت باتری از مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی Mi a3 است.

از نکات منفی این گوشی میتوان به مواردی چون کاهش وضوح نمایشگر از +FHD به+HD و سرعت پایین حسگر اثر انگشت اشاره کرد. وضعیت شارژدهی خوب، پشتیبانی از جایگاه کارت حافظه و ارتقای کیفیت دوربین هم از نکات مثبت به کار گرفته شده در این گوشی هستند. برای اطلاع از قیمت ها و خرید گوشی کلیک کنید.