سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گوشی موبایل ایفون 11 پرو مکس

گوشی موبایل ایفون 11 پرو مکس

 

طراحی جدید، دوربین بهتر، پردازنده قدرتمند تر، سیستم عامل جدید، اسپیکر بهبود یافته و نمایشگر روشن تر. این ها تغییراتی هستند که آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس به خود دیده اند تا به عنوان جدید ترین پرچمدار اپل در سال 2019 معرفی شوند. اما یک تغییر دیگر در آیفون های جدید ایجاد شده است که مربوط به شارژدهی باتری می باشد و به نظر می رسد که این تغییر در کنار دوربین سه گانه به عنوان شاخص ترین پیشرفت های این دو گوشی در مقایسه با نسل قبلی به شمار خواهد آمد. گذشته از این موارد، این اولین باری است که اپل از پسوند “پرو” برای آیفون استفاده می کند و به نوعی با این پسوند نشان می دهد که iPhone 11 Pro و iPhone 11 Pro Max تجربه ای حرفه ای در تمام زمینه ها را در اختیار خواهد گذاشت. اما اینکه آیا تغییرات ایجاد شده ارزش هزینه کردن دارند و عملکرد گران ترین پرچمدار اپل در دنیای واقعی چگونه است را در ادامه با بررسی ایفون 11 پرو مکس پاسخ خواهیم داد. همراه ما باشید.

مشخصات گوشی آیفون 11 پرو مکس

نمایشگر

اگر بین آیفون 11 پرو مکس و آیفون 11 مردد بودید، باید گفت که هر دو از میزان روشنایی بالایی برخوردار هستند. تفاوت این آیفون ها از نظر میزان روشنایی صفحه نمایش نسبت به سایرگوشی های هوشمند، فاحش و قابل توجه است. در واقع، آیفون 11 پرو مکس با صفحه نمایش 6.5 اینچی سوپر رتینا XDR وقتی که در کنار گلکسی نوت 10 پلاس گذاشته و مقایسه می شود، بسیار بسیار روشن تر است.

هنگام تماشای تریلر جنگ ستارگان قسمت 9 با هر دو آیفون 11 پرو مکس و آیفون ایکس مکس سال گذشته، تغییر رنگ موهای ملکه لیا وقتی ری را بغل کرد بیشتر دیده می شود. این احتمالا به لطف محدوده دینامیک ارائه شده با پنل ارتقاء یافته آیفون 11 پرو مکس است.

نتایج آزمایشگاهی در تست میزان روشنایی حاکی از این است که نمایشگر آیفون 11 پرو مکس دارای روشنایی با متوسط 761 نیت است که در آیفون 11 این میزان روشنایی 652 نیت و درگلکسی نوت 10 پلاس 686 نیت است.

پنل iPhone 11 Pro Max، جزء نمایشگر های رنگارنگ نیست، برای این پنل، رنگ sRGB حدود 118.6 درصد در مقایسه با 124.6 درصد برای نمایشگر نوت 10 پلاس در حالت Natural ثبت شده است. وان پلاس 7 پرو رکورد 180 درصدی را رقم زده است. با توجه به دقت رنگ، برای نمایشگر آیفون 11 پرو مکس متوسط Delta-E حدود 0.28 ثبت شده است (این عدد هر چه به صفر نزدیک تر باشد، بهتر است). این میزان دقت رنگ، عالی (ستاره دار) است، اما کاملا به خوبی گلکسی نوت 10 پلاس (0.25) و وان پلاس 7 پرو (0.18) نیست.

کیفیت صدا در آیفون 11 پرو مکس به خوبی میزان روشنایی بالای نمایشگر این گوشی است و اکنون به لطف پشتیبانی از صدای فضایی و دالبی Dolby Atoms بسیار قانع کننده است. هنگام شنیدن تیزر تبلیغاتی Yesterday، آهنگ معروف و روی جلد جک، با iPhone 11 Pro Maxدر مقایسه با آیفون ایکس مکس، ابعاد بیشتر و واضح تری از این آهنگ به گوش می رسید. صدای تارهای گیتار و تحریر خواننده به وضوح شنیده می شد در حالیکه در گوشی سال قبل (آیفون ایکس مکس) این صدا هموارتر و صاف شنیده می شد.

دوربین

سه لنز دوربین، فناوری‌های هوشمند عکاسی، در کنار پردازنده‌ای که توانایی پردازش تصاویر را در سطحی جدید انجام می‌دهد باعث می‌شود که به‌سختی بتوانید از عکاسی با iPhone 11 Pro ایرادی بگیرید. از اعداد و ارقام مربوط به دوربین‌ها که بگذریم، حالت شب (Night Mode) در این آیفون خروجی فوق‌العاده‌ای به همراه دارد که استانداردهای عکسبرداری در نور کم هوآوی و گوگل را جابجا کرده است. در عکاسی با این دوربین، آزادی عمل بسیار زیادی برای گرفتن تصاویر خلاقانه خواهید داشت. رنگ‌ها کاملاً دقیق و گرم هستند و جزئیات به شکل بسیار کاملی نمایش داده می‌شوند.

عکس‌برداری پرتره هنوز هم در این گوشی حفظ شده‌است و تصاویری بسیار زیبا را به کاربر هدیه می‌دهد. البته نور کم عکاسی پرتره را تحت تأثیر قرار می‌دهد و تصاویری به همان خوبی را تحویل کاربر نمی‌دهد. اما فیلم‌برداری هم به بهترین شکلی که بتوانید تصور کنید انجام می‌شود. عملکرد HDR دوربین‌های این گوشی خاص هیچ جای شکایتی باقی نمی‌گذارد. با استفاده از این امکان رفتن از سایه به روشنایی آفتاب یا بالعکس از کیفیت تصویر نهایی اصلاً کم نمی‌کند. اما شاید بهترین حالت فیلم‌برداری در یک گوشی موبایل را در این گوشی تجربه کنید. این فیلم‌برداری بی‌نقص را می‌توان مدیون لرزشگیر تصویر بی‌نقص iPhone 11 Pro Max دانست. فیلم‌برداری با استفاده از این گوشی، حسی فلیم‌های خاص هالیوودی را برای کاربر به همراه دارد. اگر از دوربین فوق‌عرض آن استفاده کنید، بدون شک به سختی از آن دست می‌کشید.

در گستره قیمتی این گوشی، واضح است که باید از آن انتظار بالایی داشته باشیم اما نکته‌ای که در فیلم‌بردای سلفی این گوشی توجه کاربر را به خود جذب می‌کند، امکانی با نام slowfie است؛ به این معنی که می‌توانید تصاویر سلفی (Selfie) را به شکل حرکت آهسته (Slow-motion) ثبت کنید. نیازی به گفتن نیست که این امکان ساعت‌ها شما را سرگرم خواهد کرد اما اگر کمی خلاقیت به خرج دهید، از استفاده از آن به راحتی دست نخواهید برداشت.

عملکرد؛ سریع‌، سریع و بازهم سریع‌تر تراشه‌های اپل همیشه سرعت مطلوبی را از خود به نمایش گذاشته‌اند. اما این سرعت بالا در iPhone 11 Pro Max رنگ و بوی تازه‌ای به خود گرفته است و بنظر نمی‌رسد تا مدت‌ها گوشی دیگری بتواند در مسابقه سرعت از iPhone 11 Pro Max سبقت بگیرد. برای توصیف این سرعت کافی است بدانید زمان تبدیل ویدئوی 4K به Full HD در گوشی سریع Galaxy Note 10 تقریباً دو برابر iPhone 11 Pro Max است! مهم نیست که به دنبال تجربه واقعیت افزوده هستید یا می‌خواهد روان‌ترین تجربه را در بازی Asphalt داشته باشید، آیفون جدید این کارها را به راحتی آب خوردن انجام خواهد داد.

باتری گوشی ایفون 11 پرو مکس

آیفون 11 پرو مکس، به باتری 3969 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است که حدود 25 درصد بزرگتر از نسل قبلی بوده و به عنوان بزرگترین باتری بکار رفته در گوشی های آیفون شناخته می شود. همین موضوع در کنار استفاده از نمایشگری با 15 درصد مصرف انرژی بهینه تر و همچنین تراشه بهبود یافته، باعث شده تا اپل شارژدهی این محصول را 5 ساعت بیشتر از نسل قبلی بداند.

گذشته از این موارد، iPhone 11 Pro Max در آزمایش پخش مداوم ویدئو بیش از 19 ساعت دوام می آورد که باعث می شود آن را یکی از بهترین گوشی های بررسی شده توسط سایمان دیجیتال، در زمینه باتری بدانیم. همچنین در استفاده روزمره و تجربه ای که از این گوشی حین بررسی به دست آوردیم، متوجه شدیم که باتری آیفون 11 پرو مکس در استفاده ترکیبی، به راحتی 1 روز را پاسخگوی نیاز کاربر خواهد بود و حتی می توان از آن تا نصف روز بعد نیز استفاده کرد. با این وجود همانطور که بار ها اشاره کرده ایم، شارژدهی یک محصول، برای افراد مختلف، متفاوت بوده و به نوع استفاده آن ها بستگی دارد.

از شارژدهی باتری که بگذریم، نوبت به شارژ باتری می رسد که خوشبختانه اپل بعد از چند سال انتظار، برای پرچمداران 2019 خود سنگ تمام گذاشته است! همانطور که می دانید، آیفون های سال گذشته نیز از شارژ سریع پشتیبانی می کردند؛ اما اپل تجهیزات مربوط به شارژ سریع را در داخل جعبه آن ها قرار نداده بود که باعث می شد یک نکته منفی جدی برای اسمارتفون 1000 دلاری، به شمار بیاید.

امسال اما اپل تصمیم بهتری اتخاذ کرده، و در داخل جعبه آیفون 11 پرو و پرو مکس، شارژر 18 واتی قرار داده است که با استفاده از آن، می توان در عرض نیم ساعت حدود 50 درصد باتری نسخه مکس را شارژ کرد. شارژ کامل دستگاه هم در زمان تقریبی 2 ساعت انجام می گیرد و بد نیست بدانید که این گوشی از شارژ بی سیم با توان 10 وات نیز پشتیبانی می کند، اما متاسفانه خبری از شارژ بی سیم معکوس برای شارژ محصولاتی مثل AirPods 2 وجود ندارد.

جمع بندی

تفاوت اصلی آیفون های نسخه پرو با نسخه معمولی در سال 2019، به سه مورد اصلی دوربین تله فوتو، فریم لوکس تر از جنس استیل ضد زنگ و البته نمایشگر به مراتب با کیفیت تر باز می گردد. اما آیا این ها مواردی هستند که تجربه حرفه ای را برای کاربران در اختیار می گذارند؟ پاسخ این سوال برای سلایق مختلف، متفاوت خواهد بود. به این صورت که اگر ظاهر لوکس تر، دوربین تله فوتو برای تصاویر پرتره بهتر و همچنین نمایشگر اشباع تر با رزولوشن بیشتر برای شما اهمیت چندانی ندارد، در این صورت آیفون 11 نیز می تواند با قیمت به مراتب کمتر، تجربه مشابهی برای شما در اختیار بگذارد. گذشته از این موارد، زمانی که نسخه ی پرو پرچمدار اپل را با سایر پرچمداران اندرویدی مقایسه می کنیم، متوجه می شویم که از قابلیت های جدیدی مانند شارژ بی سیم معکوس، نمایشگر بدون حاشیه، سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر، زوم چند برابر و شارژ فوق سریع، بی نصیب مانده است. با این حال، از دیدگاهی دیگر می توان گفت که آیفون 11 پرو مکس و آیفون 11 پرو به عنوان پرچمداران اصلی اپل، تجربه کاملی در قسمت های اصلی مانند نمایشگر، دوربین، سخت افزار، باتری، کیفیت ساخت و عملکرد در اختیار می گذارد که کمترین ایراد را می توان به آنها گرفت. برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.