سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گوشی موبایل شیائومی ردمی 7

بررسی گوشی شیائومی ردمی 7

 

گوشی شیائومی ردمی 7 یکی از نسخه های پایین رده گوشی های خانواده ردمی به حساب می آید. این گوشی سر راه خودش با گوشی هایی از کمپانی های سامسونگ و هوآوی دست به گریبان است که هر کدام برای خودشان گزینه هایی بسیار مناسب برای خرید هستند؛ اما این محصول شیائومی هم چندان در برابر این رقبا دست و پا بسته نیست و در این بررسی می خواهیم در مورد نکات مثبت و منفی آن صحبت کنیم و بگوییم که چرا Redmi 7 می تواند گزینه ای مناسب برای خرید به حساب بیاید.

مشخصات گوشی شیائومی ردمی 7

نمایشگر

اگر علاقه ای به نمایشگر های بزرگ ندارید و آنها را مایه دردسر میدانید ، نمایشگر 6.26 اینچی شیائومی Redmi 7 مختص شماست . این دریچه ارتباطی نه آنقدر بزرگ است که برای کار کردن با یک دست به مشکل بخورید و نه آنقدر کوچک است که چشم هایتان را به زحمت بیاندازید تا زوم کند .

این نمایشگر 6.26 اینچی روی پنل IPS LCD سوار شده تا قیمت نهایی این گوشی بیشتر به مذاق مشتری خوش بیاید . البته خبری از کاهش کیفیت تصویر در این پنل ها نیست . برای اطمینان میتوان به رزولوشن 720 در 1520 پیکسلی تکیه کرد که با یک حساب سرانگشتی نشان میدهد هر اینچ از این نمایشگر میزبان 269 پیکسل می باشد که نسبت هب رقبای این اسمارت فون نرخ قابل قبول و رضایت بخشی است .

ردمی 7 نیز از ترند پر طرفدار این روزها عقب نمانده و نمایشگر کم حاشیه با بریدگی نمایشگر (ناچ استایل) را برای طرفداران خود تدارک دیده تا این محصول تازه نفس از طراحی به روز و مدرن چیزی کم نداشته باشد.

دوربین

برای دوربین اصلی این گوشی از چیدمان دوتایی بهره برده شده که دو لنز زیر هم قرار دارند. یکی از لنزهای دوربین اصلی سنسور 12 مگاپیکسلی دارد که لنز اصلی به حساب می‌آید و لنز دوم که برای تشخیص عمق به کار می‌رود سنسور 2 مگاپیکسلی دارد. دوربین سلفی هم که در ناچ قرار گرفته سنسوری 8 مگاپیکسلی دارد.

 

برای گوشی‌ای در این کلاس قیمتی دوربین‌های خوبی به نسبت در نظر گرفته شده است. منوی دوربین کاملا کاربردی و دوست داشتنی است. در این منو تمام چیزهایی که روزمره برای عکاسی یا فیلم‌برداری نیاز دارید دم دست است. علاوه بر این از ویژگی‌های لمسی برای کار کردن با این منو کاملا به خوبی استفاده شده. با کشیدن انگشت روی صفحه ویوفایندر به چپ یا راست می‌توانید بین مودهایی که در این رابط کاربری وجود دارند جا به جا شوید.

حضور هوش مصنوعی در دوربین این گوشی با قرار گرفتن کلیدی مخصوص فعال یا غیرفعال کردن هوش مصنوعی در بخش بالایی صفحه ثابت می‌شود. هوش مصنوعی می‌تواند 33 صحنه را تشخیص دهد تا بتوانید عکس‌هایی با رنگ و نور بهتر تهیه کنید.

متاسفانه ویژگی نایت مود برای این گوشی در نظر گرفته نشده و به همین سبب آن نتیجه‌ای که در گرفتن عکس‌های شب در گوشی‌ای مانند ردمی نوت 7 می‌بینیم در اینجا دیده نمی‌شود.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی ردمی 7

برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی Xiaomi Redmi 7 از یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت استفاده شده است که از قابلیت شارژ سریع 10 واتی هم پشتیبانی می‌کند. با توجه به اندازه صفحه نمایش گوشی ردمی 7 پیش‌بینی می‌کردیم که باتری 4000 میلی آمپر ساعتی آن بتواند کیفیت عملکرد معمولی داشته باشد، اما در بررسی شیائومی ردمی 7 مشخص شد که باتری آن با یک مرتبه شارژ در حالت استفاده نرمال از گوشی تقریبا می‌تواند 1.5 الی 2 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین نماید. طبیعتا اگر میزان استفاده شما از دستگاه افزایش یابد یا کارهایی مثل گیمینگ را انجام دهید، مدت زمان شارژدهی باتری Redmi 7 کاهش پیدا می‌کند. اما برای فول شارژ باتری گوشی چه مقدار زمان لازم خواهد بود؟ با اتصال شارژر فابریک این گوشی می‌توانید ظرف حدود 130 دقیقه باتری آن را از 0 تا 100 درصد شارژ نمایید. بنابراین سرعت شارژ مجدد باتری دستگاه معمولی است اما شارژدهی باتری آن وضعیت مطلوبی دارد.

نتیجه گیری

با توجه به اطلاعاتی که از ردمی نوت 7 شیائومی بیان کردیم، اشاره مجدد به این نکته نیز خالی از لطف نیست که این گوشی هوشمند به عنوان یکی از پرفروش ترین گوشی‌های 2019 نیز شناخته شد. علاوه بر این می‌توان شیائومی ردمی نوت 7 را به عنوان یکی از گوشی‌های میان رده و در عین حال قدرتمند بازار معرفی کرد. با این حساب کاربرانی که قصد خرید یک گوشی میان رده را دارند، می‌توانند ردمی نوت 7 را جزو انتخاب‌های خود قرار دهند. از طرف دیگر انتخاب این محصول برای آن دسته از کاربرانی که از طرفداران عکاسی با گوشی‌های هوشمند هستند نیز مناسب خواهد بود. نظر شما در این باره چیست؟ آیا شما هم طرفدار این نوع از گوشی‌های میان رده با قیمت اقتصادی هستید یا انتخاب‌تان یکی از گوشی‌های پرچمدار است؟ می‌توانید نظرات خود را در پایین همین مطلب با ما در میان بگذارید.