سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی اس 9

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی اس 9

 

تقریبا بعد از یک سال از عرضه گلکسی اس 9، این گوشی هنوزهم یکی از بهترین اسمارتفون‌هاست که از نظر سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و دوربین در سطح بسیار بالایی قرار می‌گیرد و بسیار ارزان‌تر از گلکسی اس 10 می‌باشد که ارزش‌ خریدش را بالاتر برده است. اگر قصد خرید گوشی اس 9 را دارید با ما همراه باشید.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی اس 9

صفحه نمایش

سامسونگ با تولید پنل‌های نمایشگر برای تلفن‌های هوشمندش، همیشه در این زمینه بهترین عملکرد را میان سایر رقبا داشته؛ به طوری که از همان ابتدا، کیفیت بالای نمایشگر گوشی‌های این کمپانی زبان زد همگان بوده است. گلکسی S9 از این قاعده مستثنی نیست و سامسونگ با بهره گیری از برترین پنل خود در این مدل، بالاترین کیفیت نمایشگر در تلفن‌های هوشمند را به کاربر ارایه می‌دهد؛ به طوری که به گفته دیسپلی میت، این گوشی توانسته با پشت سر گذاشتن تمامی پرچمداران موجود از جمله آیفون X، بالاترین امتیاز را از نظر کیفیت نمایشگر به دست بیاورد.

نمایشگر سوپر امولد گلکسی S9، اندازه‌ای معادل 5.8 اینچ داشته که توانایی نمایش 2960 در 1440 پیکسل را دارد. علاوه بر این‌ها سامسونگ از نسبت تصویری 18.5:9 هم در آن استفاده کرده که باعث کشیده‌تر شدن دستگاه شده و کار با آن را برای کاربر راحت‌تر کرده است.

در گوشی گلکسی S9 خبری از دکمه‌های ناوبری به صورت سخت افزاری در پایین نمایشگر نبوده و سامسونگ آن‌ها را به صورت نرم افزاری در دسترس کاربر قرار داده است. دکمه هوم در این گوشی هم به صورت لمس سه بعدی عمل کرده و در برابر میزان فشار حساس است. کاربر می‌تواند از طریق منوی تنظیمات با تعیین میزان فشار، نحوه عمکلرد این دکمه را تغییر دهد.

همان طور که می‌دانید، نمایشگر گوشی گلکسی S9 در دو بخش چپ و راست به صورت خمیده طراحی شده که علاوه بر زیبایی، ویژگی‌های خاصی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. Edge Panel یکی از این قابلیت‌های نرم افزاری است که با فعال کردن آن یک پنل جدید به لبه نمایشگر اضافه شده که توسط آن می‌توان به صورت میانبر، اپلیکیشن‌های مختلف را به اجرا در آورد.

دوربین

  • اولین دیافراگم f/1.5 جهان روی یک گوشی
  • تکنولوژی دیافراگم دوگانه که شبیه چشم انسان کار می کند
  • ضبط فیلم حرکت آهسته(slow-motion) در 960fps

نقطه اتکای صحبت در مورد سامسونگ گلگسی اس 9 دوربین و به طور خاص دوربین عقب 12 مگاپیکسلی آن است. دوربین سامسونگ s9 مجهز به تکنولوژی دیافراگم دوگانه سامسونگ است که به دیافراگم دوربین اجازه می دهد همانند مردمک چشم انسان با توجه به میزان نور منقبض و یا منبسط شود.

در شرایطی که نور فضا بالای 100 lux (تقریبا از طلوع خورشید به بعد)  باشد دوربین Galaxy S9 به طور پیش فرض روی دیافراگم f/2.4 تنظیم می شود که با این کار میزان نوردهی به سنسور کاهش می یابد تا از نوردهی بیش از حد(overexposed) عکس ها جلوگیری شود.

زمانی که روشنایی به زیر 100 لوکس برسد، دیافراگم روی f/1.5 تنظیم می شود و اجازه می دهد دوربین گلگسی s9 نور بیشتری دریافت کند(28% بیشتر از نور دوربین گلگسی s8) تا عکس های دقیق تری بگیرد.

تمایز دوربین s9 فوق العاده خیره کننده بود و ما با قرار دادن و مقایسه عکس های گرفته شده توسط سامسونگ s9 و دوربین عالی Google Pixel 2 XL شاهد کیفیت فوق العاده خوب دوربین سامسونگ اس 9 بودیم. تکنولوژی به کار رفته در دوربین Galaxy S9 Plus نیز کاملا مطابق همین گوشی است و شما می توانید نتایج کاملا یکسانی را با دوربین s9 plus دریافت کنید.

اگر بخواهیم به طور کلی صحبت کنیم دوربین سامسونگ Galaxy S9 Plus و S9 دوربین عالی گوشی Pixel 2 XL را به راحتی پشت سر می گذارد.

اما ویژگی های خوب دوربین s9 به همین جا ختم نمی شود، سامسونگ s9 تصویر فوق العاده با جزئیات و وضوح بیشتر و نویز کم تر می گیرد و طبق گفته سامسونگ نسبت به دوربین های نسل قبل 30% نویز کمتر دارد.

البته تست دوربین سامسونگ s9 که ما انجام دادیم در محیط کنترل شده بود و ما باید بعدا دوربین گوشی galaxy s9 را در شرایط دقیق تر تست کنیم اما بدیهی است که از همین آزمایشات نیز نتایج شگفت انگیز و غیرقابل انتظار دریافت کردیم. باز هم قابلیت های دوربین سامسونگ s9 به همین جا ختم نمی شود. سامسونگ کیفیت ضبط فیلم حرکت آهسته(slow-motion) خود را نیز با افزایش سرعت فریم تا 960fps بهبود بخشیده تا گوی رقابت را از گوشی هایی چون سونی Xperia XZ1 و XZ1 Compact برباید.

فیلم حرکت آهسته در سرعت 960 فریم در ثانیه در 720  پیکسل(HD) ضبط می شود درحالی که رزولوشن فیلم اسلوموشن با سرعت 240 فریم در ثانیه را می توان با رزولوشن (1080p(Full HD ضبط کرد.

ویژگی هوشمند دیگر که در دوربین s9 به کار رفته است تشخیص حرکت(Motion Detection) می باشد. گوشی تمام کارها را انجام می دهد تمام چیزی که لازم است شما انجام دهید این است که گوشی را به سمت چیزی که می خواهید از آن فیلمبرداری کنید بگیرید. حتی نیاز نیست به دکمه شاتر ضربه بزنید و این به خاطر این است که Galaxy S9 زمانی که حرکتی را احساس کند به طور اتوماتیک شروع به فیلمبرداری می کند بنابراین هیچ لحظه ی کوتاه و گذرایی از دید دوربین s9 پنهان نمی ماند. در دوربین های سونی ویژگی که با آن چالش داشتیم زمان بندی مناسب برای ضبط فیلم حرکت آهسته بود، بنابراین این یک امتیاز خوب برای سامسونگ s9 به حساب می آید. 

باتری گوشی سامسونگ گلکسی اس 9

  • باتری با ظرفیت 3000 میلی آمپرساعت عملکرد مشابهی با سامسونگ اس 8 دارد
  • ظرفیت زیاد باتری گوشی s9 باعث می شود که سیستم عامل اندرویدی آن روان کار کند

برای آن هایی که به بهبود عمر باتری روی گوشی سامسونگ s9 امید دارند چند خبر بد داریم، این طوری که شما فکر می کنید نیست. سامسونگ، گلگسی اس 9 را با باتری 3000 میلی آمپری مشابه با سامسونگ اس 8 مجهز کرده است اما همانطور که گفتیم عملکرد این گوشی بسیار شبیه با سامسونگ s8 می باشد. البته این چیز بدی نیست چون سامسونگ گلگسی اس 8 می توانست با یک بار شارژ شدن یک روز کامل شارژ نگه دارد(حتی با استفاده متوسط). منظورمان این است که عمر باتری اس 9 نسبت به اس 8 بهبودی نداشته است.

البته از نظر قدرت پردازنده بهبود داشته چرا که سامسونگ s9 همه جا(به جز آمریکا) با تراشه قوی Exynos 9810 خود سامسونگ عرضه می شود.

با توجه به نیاز پشتیبانی شبکه حامل خاص، گوشی های سامسونگ اس 9 عرضه شده در آمریکا برای اطمینان از کارکردن با تمام حامل های اصلی با سیستم روی چیپ Snapdragon 845 پرچمدار کوالکوم عرضه می شوند. هر دو تراشه با 4 گیگ رم که 2 گیگ کمتر از Galaxy S9 Plus می باشد می آید اما هنوز هم برای روان کار کردن سیستم عامل اندروید Android 8 Oreo قدرت کافی دارد.

پشتیبانی از پروژه Treble برای سامسونگ s9 تایید شده است و این بدان معناست که کاربران آن در حالت ایده آل باید جزو اولین کسانی باشند که از نسخه بعدی اندروید بهره مند می شوند. ممکن است انتظار کشیدن برای این آپدیت جدید اندروید همانطور که دارندگان S8 با Oreo نیز تجربه کردند زیاد طول نکشد.

رابط کاربری تاچ وایز Touchwiz سامسونگ پوسته و شکل ظاهری سیستم عامل Oreo را می سازد، اگرچه این رابط کاربری امروزه در مقایسه با نسخه هایی که روی گوشی هایی نظیر Galaxy S2 و s3 اجرا می شد حضور کمرنگ تری دارد. این بدان معناست که اندروید هنوز همان پوسته آشنا را دارد و به صورت روان و طبیعی عمل می کند.

64 گیگ حافظه در داخل بدنه Galaxy S9 وجود دارد و در عین حال میکروsd کارت از افزایش حافظه تا 200 گیگ پشتیبانی می کند که به شما اجازه می دهد حافظه داخلی گوشی خود را تا حد زیادی ارتقا دهید.

سخن پایانی

سامسونگ گلگسی اس 9 یک گوشی پرچمدار فوق العاده است و پتانسیل تبدیل شدن به بهترین گوشی در جهان را دارد. ناگفته نماند که این گوشی بدون شک نسخه کم ارتقا یافته ای از سامسونگ s8 است که باعث می شود افزایش قیمت آن نسبت به گلگسی اس 8 قابل توجیه شود و بعید به نظر می رسد که بتواند همانند گوشی گلگسی اس 8 قلب مشتریان را برای خرید به تپش دربیاورد. هر چند که سامسونگ اس 9 هم دارای یک ویژگی برجسته می باشد و آن دوربین فوق العاده اش است.

اگرچه برای فهمیدن این که چقدر دوربین آن خوب کار می کند نیاز به تست کردن بیشتری دارید اما علائم اولیه بسیار مثبت هستند. اگر عکاسی با گوشی موبایل برای شما خیلی مهم است پس سامسونگ s9 ار در نظر داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.