سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد و بررسی گوشی شیائومی می 9 اس ای

بررسی گوشی می 9 اس ای

 

شیائومی می 9 SE با دوربین سه گانه، طراحی زیبا و قدرت بالای خود نسخه ضعیف‌تر می 9 به حساب می‌آید که حدود 4 ماه قبل عرضه شد. با بررسی این گوشی همراه ما باشید.

در حال حاضر چند ماهی از عمر شیائومی می 9 می‌گذرد. این گوشی در زمان عرضه همراه با یک مدل دیگر به نام می 9 SE وارد بازار شد. اکنون وقت آن رسیده تا نسخه SE را مورد نقد و بررسی قرار دهیم. صفحه نمایش تقریبا 6 اینچی این گوشی در کنار صفحه نمایش 6.39 اینچی برادران خود یعنی می 9 و 9T خیلی کوچکتر به نظر می‌رسد و از همین رو این نسخه جمع و جورترین مدل در میان سری 9 شیائومی است. نمایشگر مورد استفاده در این گوشی مانند نمایشگرهای دو مدل دیگر، سوپر امولد سامسونگ است و شیائومی صرفا به خاطر اینکه قیمت Mi 9 SE کمتر است، از قطعاتی که کیفیت پایین‌تری دارند استفاده نکرده است.

این مدل همچنین از یک دوربین سه گانه با لنزهای واید، اولترا واید و معمولی بهره می‌برد. این ترکیب همان ترکیبی است که در 9T پیدا می‌کنید و طبیعتا نسبت به نسخه اصلی می 9 در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرد ولی باز هم جزو دوربین‌های با کیفیت بازار محسوب می‌شود. در بحث پردازنده شیائومی می 9 اس ای در میان خانواده خود ضعیف‌ترین پردازنده را دارد و از اسنپدراگون 712 استفاده می‌کند. با این وجود این پردازنده آنقدرها هم کم توان نیست و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. علاوه بر این با توجه به سایز کوچکتر صفحه نمایش حتما خودتان حدس زدید که باتری این مدل هم کمترین ظرفیت را دارد. اگر قصد خرید گوشی می 9 اس ای را دارید با ما همراه باشید.

بررسی گوشی شیائومی می 9 اس ای

صفحه نمایش

شیائومی Mi 9 SE یکی از معدود میان رده هایی به حساب می آید که از صفحه نمایش اولد بهره می برد. پنل این دستگاه که با نام سوپر امولد شناخته می شود، توسط سامسونگ ساخته شده و کیفیت بسیار بالایی دارد. این نمایشگر با رزولوشن فول اچ دی پلاس و نسبت تصویری 19.5:9 فعالیت کرده و با توجه به سایز و رزولوشن صفحه نمایش، چگالی پیکسلی 432 پی پی آی در آن ایجاد می شود که برای یک محصول میان رده آن هم با پنل سوپر امولد بسیار عالی و خارق العاده است. از طرفی قابلیت HDR10 که این روزها بیشتر در محصولات پرچمدار دیده می شود نیز برای Mi 9 SE در نظر گرفته شده است. به لطف حضور این ویژگی شما می توانید محتواهای قابل پشتیبانی را با وضوح و رنج دینامیکی بالاتر از حالت معمولی ببینید. علاوه بر این ها، با ارائه طیف رنگی گسترده DCI-P3 در این محصول، تصاویر در نزدیک ترین حالت به واقعیت قابل مشاهده می شوند. با توجه به امکانات نرم افزاری موجود در رابط کاربری گوشی، امکان شخصی سازی رنگ های به نمایش گذاشته هم برای کاربر وجود داشته و شما می توانید تنالیته رنگی را تغییر دهید.

دوربین

حتما تا اینجای بررسی شیائومی Mi 9 SE متوجه شده اید که این محصول نسبت به میان رده های موجود در بازار در سطح بالاتری قرار می گیرد. این تفاوت در بخش دوربین به اوج خود رسیده و ما را کاملا شگفت زده کرده است. شیائومی برای دوربین این میان رده ماژول سه گانه دوربین را در نظر گرفته و تجربه خوبی از عکاسی را به کاربر ارایه می کند.

اولین سنسور دوربین Mi 9 SE که ساخته سونی بوده و با مدل IMX586 شناخته می شود، 48 مگاپیکسل رزولوشن دارد. برای این سنسور یک عدد لنز واید با گشودگی دیافراگم f/1.75 و قابلیت های تشخیص فاز و فوکوس لیزری در نظر گرفته شده است. سنسور دوم که 8 مگاپیکسل رزولوشن دارد با یک لنز تله فوتو f/2.4 همراه شده و به شما امکان زوم اپتیکال دوبرابری را ارایه خواهد کرد. آخرین سنسور 13 مگاپیکسل رزولوشن دارد و با لنز اولترا برای عکاسی با زاویه عریض به کار می آید. گشودگی دیافراگم این لنز هم مانند دوربین دوم، f/2.4 است.

با توجه به مشخصات می توان گفت شیائومی Mi 9 Se بهترین دوربین در بین گوشی های میان رده را دارد. سخت افزار دوربین این گوشی با نرم افزاری که شیائومی برای آن تدارک دیده، امکانات فراوانی را برای ثبت با کیفیت ترین تصاویر در اختیار شما قرار می دهد. در این برنامه دوربین قابلیت هایی چون عکاسی پرو، پرتره، حالت شب و بسیاری دیگر از این موارد یافت می شود. علاوه بر این ها با توجه به حضور فلاش Dual-LED در این گوشی، عکاسی در محیط های تاریک و کم نور توسط آن به خوبی انجام می پذیرد. قابلیت AI یا همان هوش مصنوعی هم در برنامه دوربین این محصول یافت می شود. فعال کردن این ویژگی در برخی مواقع می تواند روی کیفیت تصاویر تاثیر مثبت و گاهی هم با اغراق در رنگ ها، تاثیر منفی بگذارد.

به طور پیش فرض عکسی هایی که با سنسور اصلی گرفته می شوند، با رزولوشن 12 مگاپیکسل به ثبت می رسند. دلیل این کاهش رزولوشن استفاده از فیلتر Quad-Bayer بوده که روی بهبود شارپنس، عمق و کنتراست کار می کند. شما می توانید به صورت دستی رزولوشن کلی را به 48 مگاپیکسل تغییر دهید.

شیائومی برای دوربین سلفی این محصول از سنسور 20 مگاپیکسلی و یک لنز با گشودگی دیافراگم f/2.0 استفاده کرده است. کیفیت این سنسور مانند دوربین اصلی به اندازه کافی بالا بوده و شما را کاملا راضی نگه می دارد. برای دوربین سلفی هم امکانات نرم افزاری فراوانی چون عکاسی پرتره نرم افزاری و HDR در نظر گرفته شده است.

فیلمبرداری با دوربین اصلی شیائومی Mi 9 SE حداکثر با رزولوشن 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه انجام می شود. این محصول یکی از معدود میان رده های بازار با امکان ضبط ویدیو با این مقدار از رزولوشن است. علاوه بر این ها، امکان ضبط ویدیوهای فول اچ دی با نرخ 60 و 120 و اچ دی با نرخ 960 فریم بر ثانیه وجود دارد. برای دوربین سلفی امکان فیلمبرداری با رزولوشن فول اچ دی و نرخ 30 فریم بر ثانیه در دسترس است.

باتری گوشی شیائومی می 9 اس ای

گوشی Mi 9 SE به باتری 3070 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است که حدود 50 میلی آمپر ساعت کوچکتر از نسخه بکار رفته در Mi 8 SE می باشد و در بازار امروز که اکثر میان رده ها از باتری های بزرگ بهره می برند، باتری 3070 میلی آمپر ساعتی با توجه به نمایشگر 5.97 اینچی، اندازه چندان بزرگی نیست. با این حال، به دلیل استفاده از نمایشگر اولد و تراشه 10 نانومتری، جای نگرانی در مورد شارژدهی Mi 9 SE وجود نخواهد داشت، اما قطعا در این زمینه میان رده شیائومی را نمی توان جزو بهترین ها دانست.

در واقع در استفاده نیمه سنگین و ترکیبی شامل عکاسی، وبگردی، استفاده از شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها، این گوشی پاسخگوی نیاز کاربران برای یک روز کاری خواهد بود. البته همانطور که بار ها اشاره کرده ایم، شارژدهی یک گوشی، بسته به نوع استفاده افراد مختلف، متقاوت خواهد بود. در زمیه سرعت شارژ خوشختانه این گوشی از شارژ سریع پشتیبانی می کند و شیائومی تجهیزات شارژ 18 واتی را در داخل جعبه قرار داده است که با استفاده از آن می توان در عرض 30 دقیقه، حدود 50 در صد باتری را شارژ کرد و شارژ کامل دستگاه نیز حدود یک ساعت و 20 دقیقه زمان نیاز خواهد داشت.

جمع بندی

گوشی‌های میان رده معمولا با دوربین سه گانه عرضه نمی‌شوند. تعداد گوشی‌های با کیفیت که قابل استفاده با یک دست هستند هم زیاد نیست. تا قبل از معرفی می 9 SE پیدا کردن گوشی با این مشخصات کار تقریبا غیر ممکنی بود ولی حالا شیائومی توانسته با این محصول خود این خلا را به خوبی پر کند. قیمت Mi 9 SE هم برای بسیاری از افراد مقرون به صرفه است. البته نبود برخی امکانات جانبی مثل اسلات کارت حافظه و جک هدفون در این گوشی کمی آزار دهنده است. شیائومی خواسته با افزودن درگاه اینفرارد جای خالی آن‌ها را پر کند که با وجود اینکه قابلیت کاربردی است، نمی‌تواند جایگزینی برای یک کارت حافظه باشد. این‌ها نقاط ضعف کوچکی هستند و SE در عوض تمامی امکانات و فاکتورهای مهم یک دستگاه مدرن مانند نمایشگر عالی، دوربین سه گانه با کیفیت که تنها در پرچمداران آن را پیدا می‌کنید و عمر باتری قابل قبول را داراست. علاوه بر این همانطور که گفتیم توانسته یک خلا بزرگ در بازار را با قیمت مناسب خود پر کند. برای اطلاع از قیمت ها و خرید گوشی کلیک کنید.