سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی a50

بررسی گوشی a50

 

امروز قصد داریم یکی از پر فروش ترین گوشی های هوشمند سال  2019 را برای شما عزیزان مورد بررسی قرار دهیم. این سری از گوشی های میان رده شرکت سامسونگ با صفحه نمایش های بزرگ و با کیفیت AMOLED و دوربین هایی با امکانات بالا عرضه شدند.

نمایشگر گوشی ای 50 که از نوع سوپر امولد می باشد کیفیت بالایی را به نمایش میزارد، در هر اینچ 403 پیکسل را به نمایش می گذارد بدین معناست که جزئیات و وضوح تصویر عالی است. قاب پشتی گوشی a50 از نوع پلاستیک و جلوی گوشی را شیشه پوشانده است و با قرار دادن گوریلا گلس از افتادن خط و خش روی صفحه نمایش جلوگیری می کند.

دوربین اصلی  A50از سنسور 25مگاپیکسلی برخوردار می باشد و از نوع عریض (Wide) است که از کیفیت فوق العاده ای بهره می برد. دو سنسور 8  و 5 مگاپیکسلی دیگر هم در کنار این دوربین اصلی مجموعه دوربین‌های قاب پشتی A50 را تشکیل داده‌اند.

دوربین سلفی 25مگاپیکسلی هم در قاب جلویی گوشی ای 50 به کار گرفته رفته است. باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی، پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 15 واتی، درگاه USB Type-C و حسگر اثر انگشت به کار رفته در زیر نمایشگر دیگر ویژگی گوشی میان رده (A) سامسونگ می باشد. بنابراین اگر قصد خرید گوشی a50 را دارید با ما همراه باشید.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی a50

طراحی

سامسونگ از سری جدید A خود از زبان طراحی متفاوتی به اسم 3D Glasstic استفاده کرده است که ترکیبی از شیشه و پلاستیک در بدنه است و این پلاستیک بیشتر شبیه به شیشه است تا پلاستیک.جذابیت این گوشی در رنگ آن است. پنل پشتی به قدری براق است و نور را منعکس می‌کند که به درستی گرفتن عکس از آن سخت می‌شود.

مجموعه دوربین در عقب در برآمدگی قرار گرفته‌اند که مقدار آن خیلی کم است و خوشبختانه گوشی روی یک سطح صاف تخت قرار می‌گیرد.در کل نمای جلو نمایشگر با بریدگی U شکل دیده می‌شود که میزبان دوربین سلفی است و بالای آن بلندگوی مکالماتی تقریبا نامرئی قرار گرفته است.حواشی نمایشگر در طرفین و بالا حداقل است ولی در انتهای گوشی برای کنترلرهای نمایشگر یک چانه قابل توجه دیده می‌شود.

حسگر اثرانگشت این گوشی از نوع زیر نمایشگر است و تجربه کار با آن در سطح حسگر سری گلکسی اس 10 قرار می‌گیرد. موقعیت آن در پایین گوشی بوده و نصب آن ساده است. با آن که تجربه کار با این حسگر در هنگام عرضه گوشی چندان خوب نبود ولی سامسونگ با انتشار یک به‌روزرسانی فریم‌ویر دقت و واکنش‌پذیری آن را بهتر کرد.همچنین حالا سرعت عملکرد حسگر بیشتر شده است.

ابعاد این گوشی 158.5 در 74.7 در 7.7 میلی‌متر است تا از این نظر تقریبا مشابه با گوشی گلکسی اس 10 پلاس باشد. وزن این گوشی گرچه 9 گرم کمتر و 166 گرم است.بدنه همانند پنل پشتی از پلاستیک ساخته شده است و به همان شکل براق و درخشان است. در سمت چپ شیار سیم‌ کارت را می‌بینیم در حالی که در سمت راست دکمه‌های تنظیم حجم صدا و پاور قرار گرفتند.درگاه‌های صوتی و یواس‌بی تایپ C به همراه تک بلندگو در پایین گوشی دیده می‌شوند.

 

نمایشگر

تمام گوشی‌های سری گلکسی A یک وجه مشترک یعنی صفحه نمایش های سوپر امولد داشتند. A50 نیز یک نمایشگر 6.4 اینچ سوپر امولد با دقت فول اچ‌دی پلاس دارد. حداکثر میزان روشنایی این صفحه نمایش در حالت تنظیم نور صفحه به صورت دستی 420 و در حالت خودکار 550 نیت است. حداقل میزان روشنایی نیز 1.8 نیت و عالی است.این صفحه نمایش بسته به محتوا و حالت نمایشگر انتخاب شده قادر به بازتولید دقیق فضاهای رنگ متفاوت است. حالت Basic از فضای رنگ sRGB پشتیبانی می‌کند، حالت Photo برای Adobe RGB و حالت AMOLED Cinema برای فضای رنگ DCI-P3 است.

دوربین

عکاسی با دوربین های گوشی میانرده را نباید در حد پرم دار ها دانست اما شروع ایده دوربین های چند تایی نه تنها در پرچم دار ها بلکه در گوشی های میانرده نیز دیده می شود. گوشی سامسونگ گلکسی A50 به 3 دوربین در قاب پشتی دستگاه مجهز شده است. گلکسی A50 از یک جسگر 25 مگاپیکسلی IMX576 با پیکسل های 0.9 میکرومتری و یک لنز 27 میلی متری با F 1.7 برای ثبت عکس ها بهره می برد که این لنز فاقد لرزشگیر اپتیکال می باشد. دوربین دوم بک حسگر 8 مگاپیکسلی است گه عکس هایی با رزولوشن 3264 در 2448 ثبت می کند و دوربین سوم آن برای ثبت عمق و جلوه بوکه از آن استفاده می شود و نمی توان با آت عکس برداری کرد. سامسونگ غول کره ای برای دوربین سلفی گلکسی A50 یک حسگر 25 مگاپیکسلی و لنز 25 میلیمتری با F 2.0 به کار گرفته است.

 

به دلیل فوکس ثابت دوربین برای نشان دادن تمام جزئیات صورت باید چهره فرد در فاصله مناسبی از دوربین قرار بگیرد. با گلکسی A50 نمی توان با رزولوشن 4K فیلم برداری کرد. سامسونگ قابلیت فیلمبرذاری صحنه آهسته با 480 فریم بر ثانیه و رزولوشن 720p را نیز فراهم کرده است. در مجموع اگر بخواهیم درباره دوربین و کیفیت تصاویر ثبت شده با دوربین گلکسی A50 نظر دهیم باید گفت که کیفیت عکس های گرفته شده در روز معمولی ارزیابی می شود و از قابلیت عکاسی در شب نیز پشتیبانی نمی کند پس نباید انتطار تصاویری با کیفیت مطلوب در شب از آن داشت. دوربین سلفی گلکسی A50 با قابلیت Live Focus می تواند حس تصویر برداری حرفه تری را به شما القا کند.

باتری و شارژدهی گوشی سامسونگ گلکسی a50

گلکسی A50 یک باتری بزرگ 4000 میلی‌آمپر دارد که از شارژ سریع 15 وات پشتیبانی می‌کند. در تست‌های باتری ما عملکرد باتری بیشتر از حد کافی بود. در بخش گردش در وب با شبکه وای‌فای 12 ساعت، در بازپخش ویدئو با فعالسازی حالت پرواز 16 ساعت و در بخش مکالمه بیشتر از یک روز بود تا امتیاز عالی به آن دهیم.

کلام آخر

اگر واقع‌بینانه به بررسی تمام جوانب گوشی سامسونگ گلکسی A50 بپردازیم خواهیم یافت که این گوشی نسبت به دیگر گوشی‌های میان‌رده انتخاب بهتری محسوب می‌شود. چرا که به لطف طراحی زیبا و مشخصات فنی مناسب توانسته‌است از تست‌های متفاوت سربلند بیرون بیاید. خوشبختانه شرکت سامسونگ توانسته‌است با ایجاد تغییراتی در ظاهر و پلتفرم این گوشی، روحی دوباره در گوشی‌های اندرویدی خودش بدمد. اگر قصد خرید گوشی و اطلاع از قیمت ها را دارید اینجا را کلیک کنید.