سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد و بررسی گوشی شیائومی ردمی 8a

بررسی گوشی شیائومی ردمی 8a

شرکت شیائومی همیشه تلاش کرده است یک محصول خوب بسازد نه این که فقط ارزان‌ترین قطعات را سرهم‌بندی کند و به دست کاربر برساند.استراتژی که در گذشته برای گوشی‌های هوشمند زیادی استفاده می‌شد.گوشی Redmi 8a چنین دستگاهی است. این گوشی مانند نسل‌های قبلی خود قیمت پایینی دارد که از 90 دلار برای مدل پایه شروع می‌شود و به 100 دلار برای مدل پیشرفته‌تر می‌رسد. واقعا برای یک گوشی هوشمند توانمند این قیمت بسیار کم است و به سادگی می‌توان حدس زد چه چیزهایی برای صرفه‌جویی در قیمت فدا شده‌اند.با نگاه به برگه مشخصات می‌توانیم ببینیم مقدار حافظه و مدل چیپست به مراتب پایین‌تر از چیزی هستند که در دستگاه‌های گران‌قیمت‌تر می‌بینیم ولی جدا از آن‌ها، این گوشی ظاهرا مشخصات معقولی دارد. برای اطلاع از قیمت ردمی 8a کلیک کنید.

بررسی گوشی شیائومی ردمی 8a

طراحی

بزرگ‌ترین تغییر در ردمی 8آ نسبت به نسل قبلی را میتوان طراحی آن دانست. در این مدل، حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش تا حد زیادی کاهش یافته و باعث بزرگتر شدن فضای نمایش شده است. دوربین سلفی در قسمت بالایی نمایشگر و در بخش بریدگی قرار داده شده است. این طراحی که از ترند روز پیروی میکند، به نحوی است که اقتصادی بودن آن به نظر نمی‌آید.

در ساخت بدنه این گوشی 6/2 اینچی برای کاهش قیمت، از پلاستیک کمک گرفته شده است؛ این مسئله باعث شده مقاومت گوشی در مقابل افتادن لک بر بدنه آن بالا برود. درگاه ورودی سیم‌کارت در لبه سمت چپ گوشی و کلید‌های تغییر حجم صدا و پاور تعبیه شده‌اند.

برای حذف کامل درگاه قدیمی‌تر میکرو USB و سهولت اتصال گوشی به کامپیوتر از درگاه کمک گرفته شده است. پشتیبانی ردمی 8A از شارژ سریع 18 واتی مسئله مهمی در مورد باتری 5000 میلی‌آمپری این گوشی است که باید بدانید. جک 3/5 میلی‌متری هدفون و اسپیکر نیز در بخش پایینی دستگاه و کنار درگاه شارژ قرار گرفته‌اند .

صفحه‌نمایش و اسپیکر

نمایشگر 6/2 اینچی IPS با رزولوشن 1520 در 720 پیکسل ردمی آ8 از رزولوشن و وضوح تصویر HD+ و روشنایی نه‌چندان زیاد پشتیبانی میکند. تراکم 271 پیکسل در هر اینچ این گوشی باعث واضح نشان ندادن برخی تصاویر آن میشود.

از محصولی با محدوده قیمتی گوشی ردمی 8‌آ انتظار عملکرد صوتی و موسیقایی خارق‌العاده‌ای نمی‌توان داشت. ردمی آ8 دارای اسپیکری یک‌کاناله است که در بخش پایینی گوشی قرار داده شده، استفاده میکند.

صدای اسپیکر redmi 8A زیاد است. علی رغم اینکه، خروجی صدا هنگام اتصال هدفون به ردمی 8 آ نسبتاً بلند و شفاف ارزیابی شده، از نظر کیفیت و شفافیت صدا کیفیت چندانی ندارد. این گوشی تقریباً پایین‌رده شیائومی دارای جک 3/5 میلی‌متری هدفون است؛ ولی در جعبه گوشی خریداری شده، خبری از هدفون نیست.

دوربین

ردمی 8A مجهز به یک سنسور 12 مگاپیکسلی IMX363 است. این سنسور همچنین در گوشی میان‌رده پیکسل 3a دیده می‌شود. البته یک سنسور به تنهایی نمی‌تواند ضامن خوب بودن دوربین یک گوشی باشد، و از قضا یکی از نقطه ضعف‌های این گوشی نیز بخش دوربین آن است.

دامنه داینامیک (Dynamic Range)، حتی با وجود روشن بودن گزینه HDR نیز محدود است. عدم فوکوس مناسب حتی در حضور نور کافی و کدر بودن اکثر عکس‌ها از دیگر معایب دوربین ردمی 8A به شمار می‌رود.

عکاسی در نورکم با دوربین 8A غیرممکن نیست اما دارای هایلایت و نویز بیش از حد است که به تارشدن عکس‌ها ختم می‌شود. کیفیت دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی ردمی 8A قابل‌قبول است. فیلترهای سنگین زیبایی بطور پیش‌فرض هنگام عکس‌برداری در حالت سلفی اعمال می‌شود که احتمالا بهتر است آنها را غیرفعال کنید.

از دیگر ویژگی‌های دوربین می‌توان به حالت پرتره اشاره کرد که آن هم عملکرد خوبی ندارد. بالاترین کیفیت فیلمبرداری این دوربین 1080p است که البته این بخش هم بی‌نقص نیست. کیفیت فیلم‌های گرفته شده در محیط‌های کم‌نور بسیار پایین است اما در محیط پرنور خوب عمل می‌کند. 

باتری گوشی شیائومی ردمی 8a

به عقیده ما جالب ترین و بهترین ویژگی گوشی Xiaomi Redmi 8A مربوط به باتری آن می‌شود. باتری که برای تامین انرژی مورد نیاز این گوشی بکار رفته از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیت عالی 5000 میلی آمپر ساعتی دارد. با توجه به دیگر مشخصات فنی دستگاه انتظار می‌رود که باتری قدرتمند آن بتواند به خوبی از پس انرژی مورد نیازش بر آید و منجر کاهش وابستگی کاربر به شارژر شود. در بررسی شیائومی Redmi 8A هم دقیقا شاهد همین امر بودیم و مشخص شد که یک کاربر معمولی با یک مرتبه شارژ باتری 5000 میلی آمپر ساعتی گوشی نام برده شده تقریبا می‌تواند دو روز بدون نیاز به شارژ مجدد باتری از دستگاه استفاده کند. اگر مقدار استفاده شما از گوشی کم باشد، احتمال اینکه بعد از دو روز باز هم 10 الی 15 درصد شارژ در باتری گوشی باقی بماند هم وجود دارد.

در سمت مقابل طبیعتا اگر مقدار استفاده کاربر از گوشی بیشتر از حد نرمال باشد، سرعت خالی شدن شارژ باتری دستگاه هم افزایش پیدا می‌کند. در بررسی گوشی ردمی 8A مشخص شد که نصب و اجرای بازی های سنگینی مثل پابجی موبایل به شدت روی سرعت خالی شدن شارژ باتری گوشی تاثیرگذار خواهد بود. بنابراین بهتر است تا حد ممکن از انجام این نوع تسک ها در گوشی مذکور دوربین نمایید. اما نکته مهم بعدی که باید به آن اشاره کنیم مربوط به پشتیبانی شیائومی Redmi 8A از قابلیت شارژ سریع 18 واتی می‌شود! شارژر اورجینال گوشی با توان 18 وات امکان فول شارژ باتری 5000 میلی آمپر ساعتی دستگاه را در کمتر از 80 دقیقه میسر می‌سازد. بنابراین سرعت شارژ مناسب یکی از ویژگی های خوب گوشی ردمی 8A شیائومی محسوب می‌شود.

نتیجه گیری

گوشی میان‌رده و اقتصادی شیائومی Redmi 8A با توجه به امکانات و همچنین قیمتی که دارد، برای افرادی که انتظارات خیلی زیادی از گوشی‌های هوشمند ندارند، گزینه مناسبی است. شارژدهی خوب؛ قابلیت شارژ سریع و کیفیت مطلوب بدنه گوشی از نکات مثبت ردمی آ8 بوده است؛ البته دوربین ضعیف‌تر از سری قبلی و همچنین  استفاده از پردازنده نسل قبلی از نکات منفی این گوشی محسوب میشوند. برای اطلاع از بهترین گوشی های بازار کلیک کنید.