سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد و بررسی اجمالی گوشی موبایل آیفون 12

بررسی گوشی ایفون 12

آیا علاقه‌مند به آیفون 12 – iPhone 12 هستید؟ آیا درباره آن اطلاعاتی ندارید؟ ما در این مقاله به بررسی آیفون 12 و مشخصات فنی آن، خواهیم پرداخت.

یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده گوشی هوشمند در جهان که می‌توان محصولات آن را به عنوان گران‌ترین گوشی‌های موبایل هم معرفی کرد، قطعا اپل نام دارد. شرکت اپل هم اکنون اقدام به معرفی گوشی آیفون 12 ، آیفون 12 پرو و 12 پرو مکس کرده که هر کدام از آن‌ها دارای قابلیت‌های قابل قبول و البته قابل نقد، هستند. ما تصمیم داریم گوشی آیفون 12 را در این مقاله به چالش بکشانیم و در صورت تمایل اگر قصد خرید ایفون 12 را دارید از شما هم می‌خواهیم که با ما همراه باشید. 

بررسی گوشی ایفون 12

طراحی

اما دلایل زیادی برای بررسی آیفون 12 وجود دارد. اولین چیزی که جلب توجه می‌کند طراحی جدید است. برای اولین طی چند سال اخیر، کل مجموعه یک به روز رسانی عمده در طراحی داشته است. اکنون لبه‌های 90 درجه‌ای قاب و سطوح شیشه‌ای مسطح‌تر در جلو و عقب وجود دارد، بدون این که ذره‌ای از لبه‌ها بالا بزند.

طراحی مجدد یادآور مدل‌های کلاسیک دوران آیفون 4 و 5 است که پس از گذشت نیم دهه با طراحی لبه گرد نوسازی شد. در دست گرفتن آن چندان راحت نیست، اما از آنجا که ابعاد بیرونی نسبت به قبل جمع و جورتر است و وزن آن به میزان قابل توجهی کم‌تر است، می‌تواند کم‌تر از دست ما بلغزد.

کیفیت ساخت بی‌عیب و نقص است و بادوام‌ترین ساختار فیزیگی هم اپل و هم صنعت موبایل را تولید کرده است (به شرطی که موبایل‌های زرهی زمخت را که در دسته‌بندی خاص خودشان قرار دارند، در نظر نداشته باشیم). سری آیفون 12 دارای رتبه‌بندی IP68 است، اما با غوطه‌ور شدن در عمق شش متری، در حال حاضر می‌تواند نسبت به تلفن‌های همراه اندرویدی که بیشتر آنها فقط یک تا سه متر را تحمل می‌کنند، عمق بیشتری را تحمل کند.

 

صفحه نمایش

سطح جلویی صفحه نمایش از ماده‌ای جدید و فوق‌العاده بادوام به نام Ceramic Shield (سپر سرامیکی) ساخته شده است. همچون Gorilla Glass این Ceramic Shield نیز توسط Corning ساخته شده است، اما باید کمی بادوام‌تر از آخرین نسخه? «معمولی» Gorilla Glass Victus باشد. این ممکن است یکی از دلایل طراحی مسطح باشد - این نوع شیشه را نمی‌توان به صورت انعطاف‌پذیر شکل داد. اما این فقط یک حدس و گمان محض است. در هر صورت، سطح بیرونی هیچگونه تغییر شکل بصری برای صفحه نمایش ایجاد نمی‌کند و زاویه دید آن بسیار عالی است.

خبر دیگر در مورد صفحه نمایش بزرگ این است که اپل استفاده از پنل‌های IPS برای آیفون 12 را کنار گذاشته و به صفحه نمایش‌های AMOLED تغییر وضعیت داده است، حتی در مدل پایه. در نتیجه شما تراکم پیکسل بسیار بالایی، کمی بیش از رزولوشن HD کامل خواهید داشت (1.170 پیکسل عرضی در مقایسه با 828 پیکسل عرضی در آیفون 11). مطمئناً پیش از این اپل آن را صفحه نمایش Retina می‌نامید، اما از نزدیک می‌توان پیکسل‌ها را تشخیص داد. وقتی صفحه نمایش را بررسی کردیم، دیگر نمی‌توانستیم پیکسل‌ها را مشاهده کنیم، حتی از نزدیک.

تفاوت آشکاری در تجربه? بین صفحه نمایش آیفون 11 و آیفون 11 پرو وجود داشت. پیش از این، کنتراست برتر فناوری OLED و بهبود عملکرد رنگ، ارتقاء به آیفون 11 گران‌تر را توجیه می‌کرد. این وجه تمایز دیگر وجود ندارد.

اتفاقاً، صفحه نمایش پیشرفت‌های دیگری مانند مطابقت DCI-P3 برای طیف رنگ و حداکثر روشنایی 1.200 cd / m2 دارد. با این حال، این فقط هنگام تماشای متریال HDR در زیر نور مستقیم خورشید یا به عنوان دینامیک اضافی عمل می‌کند. پشتیبانی از HDR برای آیفون 12 نیز جدید است.

صفحه نمایش دارای لبه‌هایی باریک اما برجسته‌ای در اطراف و شکافی در بالا است، دومی پنل حسگر بزرگی است که امروزه به آن عادت کرده‌ایم. این که آیا اپل هرگز قصد دارد این مورد را کوچک‌تر کند و فضای بالایی را در اختیار ما قرار دهد، مشخص نیست (هر چند شایعاتی وجود دارد که ممکن است در آیفون 13 بازیک‌تر شود). از طرف دیگر، تجربه? آی. او. اس و آیفون به گونه‌ای تنظیم شده است که وابستگی کم‌تری به آیکون‌های وضعیت در بالای صفحه داشته باشد، بنا بر این فضای آن از اولویت کم‌تری برخوردار است.

دوربین

در این مدل نیز شاهد دوربین های سه گانه هستیم که 12 مگاپیکسل و فوق عریض می باشد. همچنین لنز 65 میلی متری با بزرگنمایی 2?5X اپتیکال نیز از ویژگی های جدید این محصول است. عکس ها دارای پیسکل بیشتری بوده و درنتیجه کیفیت بهتری دارد. بنابراین در این محصول شاهد زوم بیشتر هستیم.

در مدل آیفون 12 پرو مکس، قابلیت لرزش گیر به دوربین اضافه شده است که باعث می شود، تجربه عکاسی و فیلم برداری با دوبین های آیفون جذاب تر از قبل شود. در حالت شب این دوربین امکان تصویربرداری با کیفیت در شب برای کاربران فراهم شده است.

همچنین شما می توانید با دوربین های آیفون 12 ویدیوهای HDR تولید کنید. فرمت Apple ProRAW نیز در تنظیمات موجود است که تصویر خام و محاسباتی در اختیار شما قرار می دهد.

باتری گوشی ایفون 12 اپل

اپل از آیفون 5 به بعد پورت اختصاصی Lighting به آیفون‌های خود اختصاص داده است. جدیدترین نسل iPad Pro نیز از اتصال USB-C استفاده می‌کند. براساس گزارش‌های جدید، اپل، سامسونگ، اوپو و سایر تولیدکنندگان به زودی شارژرهایی را تولید خواهند کرد که با استفاده از تکنولوژی جدید گالیم نیترید (gallium nitride) اندازه آداپتورها با حفظ همان میزان وات، کاهش داده می‌شود. این بدان معنا است که آیفون 12 به جای آداپتورهای 16 اینچی MacBook Pro، 65 وات نیرو را در یک شارژر جمع و جور ارائه خواهد داد.

سخن پایانی

امسال، آیفون در یک بسته? جمع و جورتر از آنچه که مدت‌ها شاهد بوده‌ایم به دستمان می‌رسد. طراحی یکپارچه جذابی دارد و صفحه نمایش واضح‌تر متقاعد کننده‌تر است. ما توقع عملکرد بیشتری را داشتیم. ممکن است بهتر باشد که کمی صبر کنید و ببینید که شاید آیفون 12 مینی بیشتر برای شما مناسب باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.