سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی اجمالی ساعت هوشمند اپل واچ 6

بررسی اپل واچ سری 6

 

طبق روال همیشگی اپل، این غول کوپرتینویی در رویداد 15 سپتامبر امسال از نسل ششم ساعت‌های هوشمند خود موسوم به اپل واچ 6 پرده برداری کرد. تفاوتی که رویداد امسال با سال‌های گذشته داشت این بود که اپل واچ 6 در غیاب سری پرچمدار آیفون 12 معرفی شد. به جای آن این شرکت تصمیم گرفت از اولین نسل ساعت‌های هوشمند اقصادی خود موسوم به اپل واچ SE رونمایی کند که در مقاله‌ای دیگر به نقد و بررسی آن می‌پردازیم.

در اینجا قصد داریم اپل واچ سری 6 را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم و نگاهی به نکات مثبت و منفی ساعت هوشمند پرچمدار اپل بیندازیم. پس در ادامه با ما همراه باشید:

بررسی اپل واچ سری 6

طراحی و نمایشگر 

اسمارت واچ اپل 6 مانند چند مدل قبلی اپل واچ است. همانطور که انتظار می‌رود طراحی بسیار باریکی دارد – هنوز چند اسمارت واچ رقیب وجود دارد که ظاهری مشابه به اپل واچ دارند و مانند آن بر روی دست می‌نشیند.

یکی از چیزهای جالبی که درباره اپل واچ سری 6 باید دانست این است که در رنگ کاملا قرمز و آبی و .. عرضه شده است. این خبر خوبی است که اپل واچ وارد قلمروی دنیای رنگی شده است.

اپل ادعا می‌کند که این بار نمایشگر همیشه روشن دو برابر سری قبلی روشن است و در هر مکانی با نور کم و زیاد می‌توان از این ساعت استفاده کرد. اگر زیبایی ساعت هوشمندتان برای شما اهمیت دارد، می‌توانید با خرید کاور و بند ساعت اپل واچ 6 این نیاز را به راحتی برآورده کنید.

کنترل اکسیژن خون

سنسورهای کنترل اکسیژن خون سطح اکسیژن خون شما را اندازه‌گیری می‌کند. به‌عنوان پالس اکسیمتری (Pulse Oximetry)، کنترل اکسیژن خون در اپل واچ سری 6 به شما اطلاعاتی درباره میزان اکسیژن خود در 15 ثانیه می‌دهد. این سنسور به‌طور مداوم میزان اکسیژن را بررسی می‌کند و حتی در کودکان نیز قابل اجرا است.

اپل می‌گوید که میزان 95% تا 100% ایده‌آل به نظر می‌رسد. اگر میزان اکسیژن خون کمتر از سطح نرمال باشد ساعت هشدار می‌دهد و نشان دهنده مشکلات تنفسی در خواب و ورزش است. حتی در زمان ورزش نیز در صورت افت اکسیژن خون به شما هشدار می‌دهد. این کاهش همچنین ممکن است نشانه کمبود اکسیژن خاموش باشد، یک شرایط خطرناک که تاثیرات بیماری تنفسی را بیشتر می‌کند.

شاید اپل اولین شرکتی نباشد که سنسور کنترل اکسیژن خون را به مشخصه‌های سلامتی خود وارد کرده است، اما این شرکت حاضر است برنامه خود را اجرا کند و باور دارد که این حق را دارد. این ساعت 90% یا 100% سطح اکسیژن خون را در هر بار خواندن به‌درستی اندازه می‌گیرد.

قابلیت ورزشی

فعالیت‌های فیزیکی زیادی بر سلامتی اثر دارند که می‌توانند توسط اپل واچ نیز کنترل شوند. آیتم‌هایی همچون سطح اکسیژن خون، ردیابی خواب و برآورد میزان فعالیت، ورزش و انجام حرکات تمرینی از جمله این فاکتورها هستند.

اپل، همه‌ی این ویژگی‌ها را در اپل واچ 6 گنجانده است. در اپل واچ 6 قابلیت ارائه برنامه‌های ورزشی نیز قرار گرفته است که البته برای استفاده از آن باید به صورت ماهیانه 9.99 دلار پرداخت کنید.

باتری اپل واچ سری 6

شارژدهی و باتری نقطه ضعف بزرگ این ساعت هوشمند می‌باشد. اپل واچ 6 نیز مانند چند نسل گذشته خود از 18 ساعت ماندگاری شارژ برخوردار است که نسبت به رقبایش اصلا آمار جالبی نیست. در ضمن به خاطر داشته باشید که باتری اپل واچ 6 تنها در حالت ایده‌آل می‌تواند 18 ساعت دوام آورد و با روشن کردن GPS برای تمرینات ورزشی یا استفاده طولانی مدت، این زمان 18 ساعته کمتر هم می‌شود.

اما اگر بخواهیم به نیمه پر لیوان نگاه کنیم سرعت شارژ شدن اپل واچ 6 نسبت به نسل‌های گذشته بهتر شده. اپل واچ 6 در عرض 90 دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود؛ در حالی که نسل قبلی این ساعت هوشمند برای شارژ کامل 2 ساعت زمان لازم داشت. همچنین اپل واچ 6 دارای 32 گیگابایت حافظه داخلی است.

کلام آخر

من قبلاً گفته بودم که هیچ چیز در دنیای اندروید توانایی رقابت با اپل واچ را ندارد. خبر خوب برای طرفداران اندروید این است که این ادعا دیگر درست نیست چرا که محصولاتی نظیر سامسونگ گلکسی واچ 3 و فیت بیت Versa 2 واقعاً شگفت انگیز هستند. اما اپل واچ همچنان یک سری برتری هایی دارد و سری 6 در حال حاضر بهترین ساعت هوشمند موجود در بازار است. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.