سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشخصات و بررسی اجمالی گوشی موبایل آیفون 12 اپل

بررسی ایفون 12 اپل

 

مدل‌های آیفون امسال هم شبیه هستند و هم تمایز آنها نسبت به نسل 11 کمی دشوارتر است. در حال حاضر آیفون دارای چهار مدل است که از بسیاری جهات مهم با یکدیگر متفاوت هستند: بزرگ‌تر شدن صفحه نمایش و ارایه? دوربین‌های واضح‌تر به همان اندازه‌ای که می‌توانید هزینه کنید. اما در عین حال، تفاوت بین مدل‌های استاندارد و پرو کم‌تر از هر زمان دیگری است.

دو آیفونی که امروز می‌توانید بخرید - آیفون 12 و آیفون 12 پرو - در نگاه اول شباهت بیشتری به آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس دارند. مورد آخر برای پیش‌خرید در کنار آیفون 12 مینی در ماه نوامبر در دسترس خواهد بود. تا زمانی که این مدل‌ها در دسترس نباشند، مدل‌های میانی هستند که حساب می‌شوند، بنا بر این ما با تست آیفون 12 شروع می‌کنم.

ایفون 12 در مقایسه با آیفون 11، مقدار قابل توجهی ارتقاء یافته است. اولین آن تراشه? جدید A14 Bionic با معماری 5 نانومتری است که هم باعث افزایش چشمگیر عملکرد و هم افزایش بهره‌وری انرژی می‌شود. A13 در برخی از شرایط حتی در یک سالگی خود هم در کلاس خود بهترین بود، هر چند در مقایسه با Snapdragon 865 و 865 Plus در برخی نقاط دچار کمی لغزش می‌شود.

A14 در حال حاضر آیفون را در بالاترین سطح عملکردی خود قرار داده است. حداقل در عملکرد پردازنده. وقتی نوبت به گرافیک بازی می‌رسد، اختلاف آنقدر زیاد نیست و A14 در رقابت به یک اندازه جلو می‌افتد. اما ما در اینجا در مورد عملکرد در سطح یک لپتاپ تجاری و گرافیک در کلاس کنسول صحبت می‌کنیم (حداقل کنسول‌های نسل قبلی). البته ما Apple Arcade را بر روی موبایل نصب کردیم و می‌توانیم بگوییم که هر چه از نظر گرافیکی بازی را تحت فشار قرار دادیم، با جریان مناسبی آن را اجرا کرد، حتی اگر تجربه در صفحه لمسی کوچک به طور مستقیم مطلوب نباشد.

بررسی گوشی ایفون 12

صفحه نمایش

آیفون 12 با صفحه نمایش 6.1 اینچی OLED عرضه شده است، از حق نگذریم کیفیت صفحه نمایش نسبت به آیفون 11 وضوح بیشتر و حاشیه های کمتری دارد، اندازه بریدگی دوربین جلو و سنسور تشخیص چهره همچنان مانند گذشته است، احتمالاً برای کوچکتر شدن آن باید تا نسل بعد صبر کنیم.

نام پنل جدید قرار گرفته در آیفون 12، Super Retina XDR OLED است که از محتوای HDR Dolby Vision نیز پشتیبانی می کند. شایعه شده بود که امسال آیفون 12 با صفحه نمایش 120 هرتزی ساخته خواهد شد، اما صفحه نمایش آیفون 12 با سرعت نرخ تازه سازی 60 هرتز ساخته شده است. آیفون 12 حدود 4 میلی متر از آیفون 11 باریکتر شده است، صفحه نمایش این گوشی با تراکم پیکسلی 445PPi از صفحه نمایش آیفون 11 با تراکم پیکسلی 326PPI از وضوح بهتری برخوردار است، حاشیه های صفحه نمایش نیز حدود 20% نازک تر از آیفون 11 است. به لطف طراحی و وزن مناسب این گوشی به راحتی در دستان شما جای می گیرد و یک تلفن خوش دست محسوب می شود که از کار با آن بسیار لذت بخش است.

دوربین ایفون 12 

دوربین دوگانه آیفون 12 درون یک مربع شیشه ای و مات طراحی شده است، در این مربع دو دوربین 12 مگاپیکسلی (دوربین اصلی با لنز عریض 26 میلی متری با گشودگی دیافراگم F/ 1.8 به همراه لرزش گیر نوری و فوکوس خودکار و دوربین اولتراواید با لنز 13 میلی متری با گشودگی دیافراگم F/2.4 ) در کنار فلش LED و یک میکروفون استریو قرار گرفته اند. در نظر داشته باشید که طراحی دوربین کمی بیرون زده است پس آن را بدون قاب روی زمین یا روی گوشی دیگری قرار ندهید زیرا باعث خراشیده شدن سطح محافظ دوربین می شود. دوربین سلفی این گوشی نیز 12 مگاپیکسل است که با گشودگی دریچه دیافراگم F/2.2، نسبت به آیفون 11 تغییر خاصی نکرده است. حداکثر کیفیت برای فیلمبرداری با این گوشی 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه است، ضمناً شما می توانید با قابلیت HDR Dolby Vision با سرعت 30 فریم بر ثانیه نیز فیلمبرداری کنید، کیفیت آیفون 12 چه در عکاسی و چه در بخش تصویربرداری بسیار فوق العاده است.

باتری و شارژدهی ایفون 12

اپل از آیفون 5 به بعد پورت اختصاصی Lighting به آیفون‌های خود اختصاص داده است. جدیدترین نسل iPad Pro نیز از اتصال USB-C استفاده می‌کند. براساس گزارش‌های جدید، اپل، سامسونگ، اوپو و سایر تولیدکنندگان به زودی شارژرهایی را تولید خواهند کرد که با استفاده از تکنولوژی جدید گالیم نیترید (gallium nitride) اندازه آداپتورها با حفظ همان میزان وات، کاهش داده می‌شود. این بدان معنا است که آیفون 12 به جای آداپتورهای 16 اینچی MacBook Pro، 65 وات نیرو را در یک شارژر جمع و جور ارائه خواهد داد.

سخن پایانی

امسال، آیفون در یک بسته? جمع و جورتر از آنچه که مدت‌ها شاهد بوده‌ایم به دستمان می‌رسد. طراحی یکپارچه جذابی دارد و صفحه نمایش واضح‌تر متقاعد کننده‌تر است. ما توقع عملکرد بیشتری را داشتیم. ممکن است بهتر باشد که کمی صبر کنید و ببینید که شاید آیفون 12 مینی بیشتر برای شما مناسب باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.