سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشخصات و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی اس 9

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی اس 9

 

بالاخره انتظارها به سر رسید و کمپانی سامسونگ از جدیدترین پرچمدارش رونمایی کرد. سامسونگ اس 9 نام این هندست جدید بوده که امروز برای به رخ کشیدن قدرت و قابلیت‌هایش در کلیک حضور پیدا کرده است. بررسی گوشی گلکسی S9 سامسونگ را در ادامه دنبال کنید.

بدون شک سامسونگ با تولید پرچمداران سری S، معنای تازه‌ای را به تلفن‌های‌ هوشمند داده است. از همان ابتدا که این کمپانی اولین گلکسی S را معرفی کرد، برنامه بلند مدتش برای حضور پر قدرت در بازار گوشی‌های هوشمند کاملا مشهود بود؛ به طوری که در حال حاضر می‌توان سامسونگ را با عنوان “پیشتاز” در این عرصه خواند.

گلکسی S9 که جدیدترین پرچمدار سامسونگ به حساب می‌آید، یک پکیج کامل از امکانات و قابلیت‌های مورد نیاز کاربران بوده، که آن‌ها را در تولیدات دیگر کمپانی‌های مشابه، مشاهده نمی‌کنیم. ظاهر، سخت افزار، نرم افزار و تجربه کاری، فاکتورهایی هستند که کاربر برای خرید یک تلفن هوشمند، در نظر می‌گیرد و سامسونگ تمامی سعی‌اش را به کار گرفته تا همه این موارد را به بهترین نحو به صورت یک مجموعه‌ که نامش را “گلکسی S9” گذاشته، ارایه دهد. (گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس در کنفرانس جهانی موبایل رونمایی شدند)

اگر می‌خواهید با این شاهکار کهکشانی بیشتر آشنا شوید، بررسی  گوشی گلکسی S9 را در ادامه دنبال کنید.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی اس 9

طراحی

با توجه به اینکه گوشی Samsung Galaxy S9 پرچمدار سال 2018 شرکت سامسونگ است، بنابراین مطمئناً از کیفیت ساخت بالا و ظاهری زیبا و به روز بهره‌مند خواهد بود. فریم اصلی این گوشی از آلومینیوم ساخته شده و دو پنل پشت و جلوی آن از جنس شیشه است. این موضوع سبب شده که ظاهری براق و چشم‌نواز برای دستگاه به ارمغان آورده شود. جنس شیشه‌ای که در پنل های پشت و جلوی گلکسی اس 9 بکار رفته، گوریلاگلس 5 است که مقاومت بسیار عالی در برابر خراشیدگی دارد. اما شیشه‌ای بودن بدنه دستگاه منجر شده که شکنندگی آن افزایش یابد و گوشی در برابر ضربه بسیار حساس باشد و هر ضربه‌ای ریسک ترک برداشتن یا شکسته گوشی را به همراه داشته باشد.

بدنه گلکسی S9 سامسونگ ابعاد 8.5 در 68.7 در 147.7 میلیمتر را ارائه می‌کند و دستگاه حدود 163 گرم وزن دارد. از ابعاد گوشی مشخص است که با یک نه چندان باریک و کم عرض و بلند رو به رو هستیم. زمانی گه گلکسی اس 9 سامسونگ را در دست بگیرید به خوبی متوجه بلند بودن ابعاد بدنه آن خواهید شد. یکی دیگر از نقاط قوت طراحی این گوشی مربوط به بدنه ضد آب آن می‌شود. گلکسی S9 از استاندارد IP68 پشتیبانی به عمل می‌آورد که به موجب آن قادر خواهد بود تا مدت زمان 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام داشته باشد. لازم به اشاره است که ضد آب بودن گلکسی اس 9 یک ویژگی اسمی نیست و در عمل هم این گوشی نشان داده که کاملاً ضد آب بوده و برای مدت زمانی بیشتر از 30 دقیقه هم در آب دوام دارد.

زمانی که از نمای رو به رو به گوشی نگاه کنید، خیلی زود صفحه نمایش بدون حاشیه آن توجه‌تان را جلب خواهد کرد. صفحه نمایش گوشی در دو لبه سمت راست و چپ تقریباً بدون حاشیه است و در دو لبه فوقانی و زیرین آن هم حاشیه‌های باریکی وجود دارد. بدین سبب چیزی در حدود 83.6 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه توسط نمایشگر آن احاطه می‌شود. این موضوع سبب شده که گوشی از نمای رو به رو بسیار زیبا، مدرن و خاص به نظر برسد. دو لبه سمت راست و چپ قاب و صفحه نمایش گلکسی اس 9 سامسونگ خمیدگی ظریفی دارند که منجر به زیباتر به نظر رسیدن گوشی می‌شوند.

گلکسی S9 سامسونگ از اسکنر انگشت باکیفیتی هم بهره می‌برد که در قاب پشت این گوشی و درست زیر لنز دوربین اصلی آن نصب است. از آنجایی که قاب پشت دستگاه با شیشه گوریلاگلس پوشانده شده، ظاهری بسیار براق و چشم نواز دارد اما حساسیت آن در قبال جذب چربی دست بالاست. گلکسی اس 9 از قابلیت اسکن و تشخیص عنبیه چشم کاربر هم پشتیبانی می‌کند و کیفیت خوبی در این زمینه دارد. ضمنا این گوشی از اتصال همزمان دو سیم کارت هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. به طور کلی باید گفت که از نظر ظاهر و سبک طراحی گوشی Galaxy S9 یک گوشی فوق‌العاده با کیفیت و عالی است. تقریبا هر انتظاری که از ظاهر و سبک طراحی یک گوشی داشته باشید توسط Galaxy S9 سامسونگ تامین می‌شود.

 

صفحه نمایش

در بررسی گلکسی اس 9 سامسونگ مشخص شد که یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت آن مربوط به صفحه نمایش می‌شود. صفحه نمایش این گوشی 5.8 اینچی بوده و وضوح تصویر 2960 در 1440 پیکسلی را ارائه می‌کند. بدین سبب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 570 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که برای گوشی مجهز به نمایشگر 5.8 اینچی تراکمی عالی خواهد بود. پنل نمایشگر گوشی از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) در نظر گرفته شده از قابلیت "Always On Display" پشتیبانی می‌کند. به موجب قابلیت Always On Display همواره محتوای خاصی همچون زمان، تاریخ و غیره بر روی نمایشگر گوشی (حتی در حالت خاموش بودن نمایشگر) نشان داده می‌شوند.

همانطور که در بخش قبل گفتیم، صفحه نمایش گلکسی اس 9 بدون حاشیه طراحی شده و چیزی در حدود 83.6 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد. این مسئله سبب شده که ظاهری بسیار شیک، مدرن و متفاوت برای دستگاه به ارمغان آورده شود. ضمناً سامسونگ روی صفحه نمایش دستگاه را با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده و بدین صورت از آن در برابر خراشیدگی محافظت می‌کند. البته با این حال توصیه می‌کنیم حتماً برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل روی صفحه نمایش گلکسی اس 9 سامسونگ را با گلس محافظ LCD بپوشانید. اما کیفیت عملکرد صفحه نمایش گوشی چگونه است؟

در بررسی گلکسی اس 9 سامسونگ مشخص شد که صفحه نمایش گوشی تقریباً اوج کیفیت یک نمایشگر در گوشی‌های موبایل را به تصویر می‌کشد. محتوایی که توسط صفحه نمایش دستگاه ارائه می‌شود شادابی و شارپنس عالی دارد و تفکیک‌پذیری رنگ‌ها و همچنین کنتراست عالی نمایشگر گوشی هم با یک نگاه ساده به محتوای آن قابل درک خواهد بود. بنابراین اگر اهل تماشای فیلم و ویدئو باشید، صفحه نمایش 5.8 اینچی و بسیار با کیفیت Galaxy S9 به خوبی این نیازتان را برطرف می‌کند. با توجه به اینکه نمایشگر دستگاه از یک پنل سوپر آمولد تشکیل شده، قدرت تولید روشنایی آن عالی است.

به جرئت می‌گوییم که شدت روشنایی که توسط صفحه نمایش گلکسی اس 9 ارائه می‌شود در کمتر گوشی اندرویدی قابل مشاهده خواهد بود. این مسئله سبب گشته تا در محیط‌های باز و تحت تابش نور بتوانید بدون مشکل از گوشی استفاده به عمل آورید و محتوای نمایشگر آن را ببینید. برای اینکه بکارگیری گوشی در محیط‌های باز و تحت تابش نور بدون دردسر انجام گیرد کافیست شدت روشنایی آن را بر روی 60 یا 70 درصد تنظیم کنید. پس به طور کلی باید گفت که صفحه نمایش گلکسی اس 9 سامسونگ یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت این محصول را شامل می‌شود و تقریبا هیچ نقطه ضعفی در طراحی آن وجود ندارد. صفحه نمایش این گوشی بزرگ بوده، رزولوشن و تراکم پیکسلی بالایی دارد، شادابی و شارپنس عالی را ارائه می‌کند و روشنایی آن کم‌نظیر است.

 

 دوربین

سامسونگ برای ساخت دوربین گلکسی S9 از بهترین نمونه موجود الهام گرفته؛ چشم انسان! حال دوربین گلکسی S9 می‌تواند با قابلیت گشودگی دیافراگم دوگانه، بین دو حالت F/1.5 و F/2.4 با توجه به شرایط نوری محیط، سوییچ کند تا بدین ترتیب عکس‌ها با بالاترین کیفیت ممکن و نویز پایین، به ثبت برسند. توسط این ویژگی می‌توان در محیط‌های کم نور، با قرار دادن دیافراگم بر روی F/1.5 و جذب نور بیشتر، با کیفیت بالا به عکاسی پرداخت و یا بلعکس در شرایطی که نور بیش از اندازه بوده، با استفاده از دیافراگم F/2.4، روشنایی مناسبی را در تصاویر به ثبت رساند.

علاوه بر این‌ها بهتر است بدانید گلکسی S9 سامسونگ با باز کردن دیافراگم دوربین تا این حد (F/1.5)، عملکرد بسیار خوبی نسبت به سایر رقبا خواهد داشت.

در گلکسی S9 برخلاف نسخه پلاس آن شاهد دوربین تکی هستیم که رزولوشن لنز آن 12 مگاپیکسل بوده و از فناوری Dual Pixel برای فوکوس سریع و صحیح بر روی سوژه استفاده می‌کند. توسط این لنز که برای آن لرزشگیر اپتیکال هم تعبیه شده، می‌توان تصاویر با کیفیتی را به ثبت رساند. علاوه بر این‌ها یک عدد فلاش LED هم در کنار لنز دوربین قرار گرفته که شما را در عکاسی در محیط‌های تاریک، کمک می‌کند. (مقایسه گلکسی S9 با گلکسی S8؛ چه چیزهایی تغییر کرده است؟)

اما قابلیت‌های گلکسی S9 در بخش دوربین فقط به این‌ها ختم نشده و سامسونگ بر روی فیلمبرداری هم مانور زیادی داده است. این گوشی نه تنها قادر به ضبط فیلم‌های UHD با نرخ 60 فریم بر ثانیه بوده، بلکه از قابلیتی با نام Super SlowMotion پشتیبانی می‌کند که توسط آن می‌توان به ضبط فیلم‌های فوق آهسته با نرخ 960 فریم بر ثانیه و رزولوشن 720 پرداخت.

فیلم‌هایی که در حالت Super SlowMotion توسط این گوشی ضبط می‌شوند، از کیفیت مناسبی برخوردارند. همچنین آهسته شدن فیلم علاوه بر حالت خودکار که با بررسی حرکات سوژه انجام شده، به صورت دستی هم در دسترس کاربر قرار می‌گیرد.

برای دوربین سلفی گلکسی S9، شاهد یک لنز 8 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.7 هستیم که برای این بخش بسیار عالی تلقی می‌شود. یکی از مواردی که دوربین سلفی این پرچمدار را نسبت به سایر مدل‌های مشابه متمایز کرده، قابلیت فوکوس خودکار آن بوده که در بهبود کیفیت تصاویر بسیار موثر است. این دوربین سلفی می‌تواند حداکثر با رزولوشن QHD به ضبط فیلم بپردازد. لرزشگیر نرم افزاری برای دوربین سلفی گلکسی S9 در نظر گرفته شده که حین عکاسی و فیلمبرداری کاربردی خواهد بود.

یکی از ویژگی‌های جذاب و سرگرم کننده موجود در دوربین گلکسی S9، قابلیتی است که سامسونگ نامش را AR Emoji گذاشته است. توسط AR Emoji این امکان به کاربر داده می‌شود تا با استفاده از دوربین اصلی و یا سلفی، ایموجی متحرک خودش را به شکل انیمیشنی بسازد و آن را به صورت عکس، فایل ویدیویی و یا GIF ذخیره نماید. با اتمام ساخت AR Emoji خود، تعدادی فایل متحرک GIF با حالت‌های مختلف ذخیره شده و شما می‌توانید از این طریق آن‌ها را با دیگر افراد به اشتراک بگذارید.

حالت‌های مختلفی در بخش AR Emoji موجود بوده؛ برای مثال بخشی با عنوان استکیر وجود داشته که با فیلترهای مختلفش می‌توانید پس از شناسایی چهره‌تان، آن‌ها را کنترل کنید. در این حالت استیکر انتخابی شما به حرکت کردن و یا پلک زدن واکنش نشان خواهد داد.

رابط کاربری دوربین گلکسی S9 نسبت به آنچه در پرچمدار سال گذشته سامسونگ دیده بودیم، دستخوش تغییرات مثبتی شده است. در بخش بالایی این رابط مود‌های غذا، پانوراما، Pro ،Selective Focus ،Super Slow Mo ،AR Emoji و هایپرلپس قابل انتخاب هستند.

اگر از آن دسته کاربرانی هستید که می‌خواهید به صورت حرفه‌ای‌تری به عکاسی بپردازید، مود Pro در گلکسی S9 برای شما است. در این بخش می‌توان سرعت شاتر را تغییر داد، میزان ایزو را تعیین کرد و یا به تنظیمات بیشتر در رابطه با نحوه نوردهی و رنگ پرداخت. امکان تغییر گشودگی دیافراگم بین دو حالت F/1.5 و F/2.4 هم از این قسمت قابل دسترس است.

با وجود اینکه خبری از دوربین دوگانه در گوشی گلکسی S9 نیست، سامسونگ قابلیتی را با نام Selective Focus در این گوشی قرار داده که توسط آن می‌توان به صورت نرم افزاری به ثبت تصاویر پرتره پرداخت. البته شاید کیفیت خروجی تصاویری که توسط این قابلیت به ثبت می‌رسند نسبت به آن‌هایی که توسط ماژول دوگانه گرفته‌ می‌شوند، بالا نباشد، اما همین هم برای بسیاری از افراد علاقه مند به عکاسی، کاربردی است.

اگر به ثبت تصاویر پرتره توسط دوربین سلفی هم علاقه دارید، سامسونگ در گلکسی S9 این ویژگی را به صورت نرم افزاری در اختیارتان قرار داده است. توسط مود Selfie Focus که آن را برای دوربین اصلی هم دیده بودیم، می‌توان به ثبت این دسته از تصاویر با تار شدگی پس زمینه پرداخت.

باتری گوشی سامسونگ گلکسی اس 9

گلکسی اس 9 را باید بهترین گوشی ساخته شده توسط سامسونگ از شروع به کار این شرکت در دنیای تلفن های هوشمند تا کنون دانست. هر چند باتری این گوشی متوسط است، رقیبی که سامسونگ برای انیموجی طراحی کرده قادر به رقابت با آن نیست و دستیار هوشمند صوتی این شرکت یک گزینه اضافه به حساب می آید اما دوربینی بسیار عالی با تصاویر خیره کننده، نمایشگری که احتمالا بهترین نمونه فعلی جهان است، سخت افزار بروز و طراحی تکامل یافته از جمله مهم ترین نکات مثبت اس 9 هستند که پرداخت قیمت 4 میلیون تومانی آن را کمی منطقی تر می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.