سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشخصات و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس

در میان قیمت گوشی‌های موجود در بازار قیمت گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ ارزان نیست و برای خرید آن باید هزینه گزافی صرف شود. شاید گوشی‌هایی مثل آیفون 8، آیفون 8 پلاس، آیفون X و برخی گوشی‌های دیگر بتوانند رقیب‌های جدی برای Galaxy S9 Plus باشند. اگر قصد خرید این گوشی را دارید، توصیه می‌کنیم حتماً تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. در این مطلب می‌خواهیم به بررسی گوشی اس 9 پلاس سامسونگ (Samsung Galaxy S9 Plus) بپردازیم و نقاط قوت و ضعف آن را بهتر بشناسیم.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس

طراحی

گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ از همان زبان طراحی مشابه و در عین حال، فوق العاده‌ای بهره می‌برد که در نسخه پلاس پرچمدار سال گذشته این کمپانی دیده بودیم. به جز قاب پشتی دستگاه، طراحی باقی قسمت‌ها بسیار آشنا است.

در بخش رو به رویی این گوشی صفحه نمایشی را می‌بینیم که تقریبا همه فضای بخش جلویی را پوشانده است. نمایشگر infinity گلکسی اس 9 پلاس با خمیدگی در دو بخش چپ و راست، طراحی شده که بدین ترتیب شاهد کمترین حاشیه‌های ممکن برای آن هستیم. در واقع حاشیه‌ برای نمایشگر را تنها در دو بخش بالا و پایین گوشی می‌بینیم که البته سامسونگ آن را هم به حداقل‌‌ترین حالت ممکن رسانده است.

در لبه پایینی گوشی از هیچ نوع دکمه‌ای استفاده نشده و حتی خبری از نام سامسونگ در این قسمت نیست. در لبه بالایی گلکسی اس 9 پلاس، شاهد سنسورهای دوربین سلفی و اسکنر عنبیه هستیم که در کنار بلندگوی گوشی قرار گرفته‌اند. قرار گیری این موارد در بخش بالایی گوشی به صورتی انجام شده که بر زیبایی دستگاه تاثیر منفی نگذارد و همچنان از کمترین حاشیه برای این بخش استفاده شود.

دور تا دور گوشی یک فریم فلزی همرنگ با بدنه دستگاه قرار گرفته که علاوه بر زیبایی، استحکام را هم افزایش داده است. بر روی این فریم فلزی شاهد قرار گیری دکمه‌های کنترل صدا و بیکسبی در لبه سمت چپ و دکمه پاور در لبه راستی هستیم. با وجود ابعاد بزرگ این مدل، دسترسی کاربر به دکمه پاور به راحتی قابل انجام است.

لبه پیش بینی این پرچمدار، پورت USB Type C، جک صوتی 3.5 میلی متری، میکروفون و اسپیکر را میزبانی می‌‌کند. لبه بالایی نسبتا خلوت‌تر بوده و تنها خشاب سیمکارت و میکروفون دوم را در این قسمت مشاهده می‌کنیم.

سامسونگ از شیشه برای جنس بدنه این پرچمدار استفاده کرده که با وجود کیفیت بالا، عملکرد نسبتا خوبی برای مقاومت در برابر جذب اثر انگشت دارد. علاوه بر این‌ها، با پوشش گوریلاگلس قرار گرفته بر روی بدنه شیشه‌ای گلکسی اس 9 پلاس که آن را برای نمایشگر هم می‌بینیم، مقاومت دستگاه در برابر خط و خش بسیار بالا رفته است.

همان طور که مطلع هستید، تعداد زیادی از کاربران به محل قرار گیری سنسور اثر انگشت در پرچمداران سال گذشته سامسونگ معترض بودند و با استفاده از این اسکنر مخصوصا در نسخه پلاس به دلیل ابعاد بزرگتر، مشکل داشتند. در گلکسی اس 9 پلاس حسگر اثر انگشت به پایین لنز دوربین تغییر مکان داده و بدین ترتیب دسترسی به آن برای کاربر آسان‌تر از قبل شده است.

سامسونگ با بهره گیری از دوربین دوگانه در این مدل، یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های موجود بین نسخه پلاس با نسخه معمولی را تشکیل داده است. دو لنز دوربین گلکسی اس 9 پلاس به صورت عمودی بر روی قاب پشتی دستگاه قرار گرفته که در سمت راست‌شان، فلاش LED و سنسورهای سلامتی را مشاهده می‌کنیم.

گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ ابعاد بزرگتری نسبت به مدل‌ معمولی‌اش داشته و شاید این موضوع قرار گرفتنش در دست را برای برخی کاربران دشوار کند. البته سامسونگ با وجود این که از نمایشگر 6.2 اینچی در این هندست بهره برده، تمامی تلاشش را به کار گرفته تا با به حداقل رساندن حاشیه‌های بدنه، بر خوش دستی هر چه بیشتر آن بی افزاید که به نظر در این امر موفق بوده است.

ظاهر گلکسی اس 9 پلاس با وجود بهره گیری از زبان طراحی مشابه سال گذشته، یکی از بهترین‌های بازار بوده و به راحتی می‌تواند با برترین پرچمداران موجود در بازار رقابت کند. استفاده از نمایشگر Infinity با نسبت تصویری 18.5:9، حاشیه‌های بسیار کم، استفاده از لبه‌های خمیده برای صفحه نمایش و بهره گیری از شیشه برای بدنه عواملی هستند که گلکسی اس 9 پلاس را به این درجه از زیبایی در طراحی رسانده‌اند.

صفحه نمایش

همان طور که می‌دانید کمپانی سامسونگ در زمینه صفحه‌های نمایش همیشه یکی از بهترین‌ها بوده؛ به طوری که کمپانی‌های مطرحی چون اپل برای تهیه پنل‌ نمایشگر تلفن‌های هوشمندشان، از سامسونگ کمک گرفته‌اند. کمپانی که به چنین قدرتی در این زمینه رسیده، مطمئنا برای تولیدات خودش، چیزی کم نمی‌گذارد. به همین ترتیب در گلکسی اس 9 پلاس شاهد بهترین نوع نمایشگری هستیم که تا کنون بر روی تلفن‌های هوشمند قرار گرفته است.

صفحه نمایش گلکسی اس 9 پلاس از نوع سوپر امولد بوده که اندازه‌ای معادل 6.2 اینچ دارد. این نمایشگر توانایی نمایش 2960 در 1440 پیکسل را داشته که تفکیک 529ppi را تشکیل می‌‌دهد. علاوه بر این‌ها سامسونگ از نسبت تصویری 18.5:9 برای آن استفاده کرده که باعث کشیده‌تر شدن دستگاه شده و فضای بیشتری از رابط کاربری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. طراحی خمیده این صفحه نمایش در طرفین، علاوه بر زیبایی، قابلیت‌های خاصی را به صورت نرم افزاری ارایه می‌دهد.

با توجه به این که سامسونگ از سال گذشته دکمه هوم را از روی پرچمدارانش حذف کرد، در گلکسی اس 9 پلاس هم این روند را ادامه داده و با بهره گیری از دکمه‌های ناوبری نرم افزاری، نه تنها باعث زیبایی بیشتر بخش جلویی گوشی شده، بلکه راحتی کاربر در حین استفاده را تضمین می‌کند. دکمه هوم گلکسی اس 9 پلاس با وجود نرم افزاری بودن، در برابر فشار حساس بوده و از لمس سه بعدی پشتیبانی می‌کند.

Alaways On Display یا صفحه نمایش همیشه روشن، ویژگی است که سامسونگ به صورت نرم افزاری به در اختیار کاربر گذاشته است. با این قابلیت س از خاموش شدن صفحه گوشی، به اطلاعات مختلفی مانند زمان، تاریخ، اعلانات، موزیک در حال پخش و دیگر موارد این چنینی دسترسی خواهید داشت. در این حالت بدون فشردن دکمه پاور، نمایشگر به طور همیشگی روشن خواهد بود و این دسته از اطلاعات را در اختیارتان قرار می‌دهد.

شخصی سازی صفحه نمایش ویژگی‌ است که سامسونگ در منوی تنظیمات این پرچمدار قرار داده است. در این بخش می‌توان مودهای مختلفی را برای نحوه نمایش رنگ‌ها انتخاب کرد و یا به صورت دستی، میزان گرمی و یا سردی‌شان را مشخص نمود. علاوه بر این‌ها با قابلیت تغییر رزولوشن این امکان به کاربر داده می‌شود تا از میان حالت‌های +WQHD+ ،FHD و +HD، یکی را انتخاب کند. انتخاب رزولوشن پایین‌تر در این بخش به معنای مصرف انرژی کمتر خواهد بود.

همان طور که می‌دانید گکسی اس 9 پلاس از صفحه نمایش کشیده با نسبت تصویری 18.5:9 بهره برده و بدین ترتیب برخی از اپلیکیشن‌ها که با این نوع نمایشگر سازگاری ندارند، به صورت تمام صفحه در نمایشگر نشان داده نمی‌شوند. در این وضعیت سامسونگ بخشی را در منوی تنظیمات قرار داده تا این دسته از اپ‌ها را به صورت کامل و بدون حاشیه‌های سیاه رنگ، اجرا کنید.

قابلیت‌های نرم افزاری بیشتری در بخش نمایشگر گلکسی اس 9 پلاس موجود بوده که برای اشاره به تعدادی از آن‌ها می‌توان فیلتر نور آبی، تغییر اندازه فونت و منوها، نمایش اسکرین سیور و بهبود دهنده پخش ویدیو را نام برد.

در پایان این بخش بهتر است بدانید صفحه نمایش گلکسی اس 9 پلاس از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و حتی بر اساس گفته‌های دسپلی میت که به آزمایش نمایشگر‌های مختلف می‌پردازد، بسیاری از رقبا مانند آیفون X را پشت سر گذاشته است. با وجود اینکه این نمایشگر از نظر مشخصاتی به آن چه که در نسل قبل دیده بودیم، شباهت داشته، اما سامسونگ با بهبودهای فراوان و همچنین بهره گیری از جدیدترین پنل ساخته شده توسط خودش، بهترین عملکرد را در این زمینه به جدیدترین پرچمدارش آورده است.

دوربین

طبق گفته‌های سامسونگ و آن‌چیزی که ما دیدیم، دوربین مهم‌ترین تغییر خانواده گلکسی S9 نسبت به نسل قبلی خودش است. جایی که این مدل به دوربین دوگانه مجهز شده و از دیافراگم متغیر بهره‌مند است. البته هیچ‌کدام از این دو نوآوری به‌حساب نمی‌آیند چرا که پیش‌تر در بسیاری از گوشی‌های بازار دوربین دوگانه را دیده‌ایم و چند سال پیش نیز نوکیا N86 نخستین دستگاهی بود که با دیافراگم متغیر به‌صورت گسترده راهی بازار شد.

در این پرچمدار شاهد یک سنسور 2.5/1 اینچی 12 مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم متغیر ( 2.4 و یا 1.5) هستیم. یعنی هنگام عکاسی در محیط‌های روشن به‌صورت اتوماتیک دستگاه از f/2.4 بهره گرفته و در صورتی که قصد عکاسی در محیطی تاریک را داشته باشید، گشودگی دیافراگم به f/1.5 تغییر می‌‌کند. البته شما هنگام استفاده از مود Pro می‌توانید به‌صورت دستی نیز دیافراگم را تغییر دهید. این سنسور به فوکوس خودکار و لرزش‌گیر اپتیکال نیز مجهز شده و همچنان از فناوری Dual Pixel سود می‌برد تا نگرانی از این بابت نداشته باشید.

در کنار این دوربین، سامسونگ از یک نمونه 12 مگاپیکسلی دیگر بهره گرفته تا بتوانید از زوم دوبرابری بدون افت کیفیت استفاده کنید و یا تصاویر پرتره زیبایی را به‌ ثبت برسانید. دوربین دوم همان‌چیزی است که پیش‌تر در گلکسی نوت 8 نیز دیده بودیم. در کنار این مجموعه خوب، سامسونگ از یک فلاش LED نیز استفاده کرده تا یار و یاور دوربین در محیط‌های کم‌نور باشد.

جدای از این‌ها دقت و سرعت فوکوس در اس 9 پلاس فوق‌العاده‌ است. به لطف فناوری Dual Pixel سرعت فوکوس در حد دوربین‌های DSLR است که همین مورد موجب شده تا هنگام عکاسی هیچ سوژه‌ای را از دست ندهید. این ویژگی آنقدری خوب عمل می‌کند که حتی در محیط‌های کم‌نور و تاریک نیز می‌توانید رویش حساب کنید.

کیفیت تصاویر گرفته شده با دوربین اس 9 پلاس عالی‌ست و بدون شک با یکی از بهترین گوشی‌های بازار در زمینه عکاسی طرف هستیم. رنگ‌های ثبت شده تا حد زیادی به واقعیت نزدیک بوده و تصاویر از داینامیک رنج بسیار خوبی بهره می‌برند. اگر از علاقه‌مندان به عکاسی پرتره هستید، باز هم اس 9 پلاس محصول شایسته‌ای به‌نظر می‌رسد. جدای از عدم تشخیص مرز بین محیط و سوژه در برخی موارد، شما می‌توانید تصاویر فوق‌العاده زیبایی را با دوربین این گوشی به ثبت برسانید.

نرم‌افزار دوربین دست‌خوش تغییراتی شده و حالا مودهای مختلف عکاسی در سمت چپ تصویر به نمایش در می‌آید تا بتوانید با یک سوایپ ساده میان آن‌ها یکی را برگزینید. پیش‌تر این مودها را دیده بودیم اما جدیدترین گزینه اضافه شده به آن مربوط به AR EMOJI می‌شود که توسط آن می‌توانید ایموجی اختصاصی خودتان را بسازید. البته این بخش هنوز در ابتدای راه قرار گرفته و توان رقابت با نسخه‌های مشابه را ندارد چرا که بیش از هرچیز نرم‌افزاری‌ست و از سخت‌افزاری خاصی برای این منظور استفاده نشده است.

شما می‌توانید با اسکن چهره خود یک ایموجی خاص را بسازید و پس از آن برخی المان‌ها همچون رنگ پوست و حالت مو را به دلخواه تغییر دهید. از این ایموجی‌ها که تعدادشان به 18 تا می‌رسد، می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید و یا به‌صورت زنده ویدیوهای جالبی را به‌ثبت برسانید.

باتری و شارژدهی گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس

در آخرین مرحله از بررسی گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ در رابطه با باتری این گوشی و توان شارژدهی آن صحبت خواهیم کرد. باتری Galaxy S9 Plus ظرفیت 3500 میلی آمپر ساعتی دارد و از نوع لیتیوم یونی و جدانشدنی خواهد بود. در بررسی ما مشخص شد که باتری این گوشی در صورتی که از دستگاه استفاده نرمالی به عمل آید تقریبا تا دو سوم روز انرژی مورد نیاز آن را تامین خواهد کرد. اگر از گوشی برای انجام بازی استفاده کنید، سرعت خالی شدن شارژ باتری آن افزایش پیدا می‌کند. بنابراین به طور کلی کیفیت شارژدهی باتری گلکسی S9 Plus معمولی است.

خوشبختانه گلکسی S9 پلاس هم از قابلیت شارژ بیسیم پشتیبانی می‌کند و هم از قابلیت شارژ سریع بهره‌مند است. سرعت شارژ باتری گوشی در حالتی که از پدهای اختصاصی شارژ بیسیم استفاده شود، خیلی زیاد نیست و برای فول شارژ شدن باتری در این حالت باید ساعت‌ها زمان صرف شود. اما در حالتی که از سیم شارژر اورجینال و اصلی گوشی که قابلیت شارژ سریع را ارائه می‌کند استفاده شود، باتری 3500 میلی آمپر ساعتی دستگاه ظرف چیزی در حدود 115 دقیقه فول شارژ خواهد شد. پس سرعت شارژ مجدد باتری گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ خوب بوده و از نقاط قوت آن به شمار می‌رود اما شارژدهی باتری آن معمولی است.

سخن پایانی

در مجموع ویژگی‌های مثبت اس 9 پلاس را می‌توان بدین شرح فهرست کرد: نمایشگر سوپرامولد عالی به نظر می‌رسد در عین حال که قابل تنظیم نیز هست / دوربین فوق‌العاده با کیفیت / قابلیت تنظیم دوربین برای کارهای مختلف و عکس‌برداری در شب / اسپیکر جدید استریو با صدای متفاوت / طراحی منحصربفرد و خوش دست / جک هدفون / عملکرد بالا هنگام گیم بازی / باتری قابل قبول برای انجام کارهای سنگین

ارتقاء جزئی، اموجی نه چندان غنی در کنار قیمت بالا را نیز می‌توان جزو موارد منفی این گوشی در نظر گرفت اما در مجموع بهترین گوشی حال حاضر اندرویدی بازار است که کاربر را راضی می‌کند. برای کسب اطلاع از قیمت ها و خرید گوشی کلیک کنید.