سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همه چیز درباره ساعت هوشمند اپل واچ مدل se

بررسی اپل واچ اس ای

 

دقیقا چطور می‌توان اپل واچ را یک ابزار کاربردی بهتر کرد؟ در حال حاضر این ساعت مشخصه‌های خوبی داشته و یک گجت پوشیدنی با مهارت و کاربردی است که به‌راحتی با گوشی اپل واچ شما کار می‌کند. شاید جواب این سوال این باشد که بهترین گزینه این است که آن را ارزان‌تر از مدل‌های دیگر اپل واچ کرد. دقیقا این همین کاری است اپل واچ با اپل واچ SE انجام داده است. البته، کاهش قیمت برابر است با کاهش عملکرد، اما چقدر این موضوع بر روی اس ای تاثیر گذاشته و آیا این موضوع باید شما را از خرید این اسمارت واچ دلسرد کند؟

جواب این سوال نه است، این موضوع نباید شما را دلسرد کند. در حقیقت، این ساعت به‌گونه‌ای طراحی شده است تا مدل برتر اپل واچ امسال باشد. اگر قصد خرید اپل واچ اس ای را دارید با ما همراه شوید تا به بررسی اپل واچ اس ای بپردازیم.

بررسی اپل واچ مدل اس ای

طراحی

مهم‌ترین مشخصه در بررسی اپل واچ اس ای به عنوان یک محصول ارزان قیمت طراحی ظاهری آن است که دقیقاً شبیه همان ساعت‌های هوشمند جدید شرکت اپل است. در حقیقت اپل واچ اس ای از لحاظ ظاهری هیچ تفاوتی با سری 6 و 5 و 4 ندارد و نمی‌توان آن را از نظر ظاهری با هیچ یک از ساعت‌های دیگر تشخیص داد. با این حال شرکت اپل رنگ‌های ویژه و منحصر به فردی را برای این ساعت هوشمند در نظر گرفته که می‌توان با انتخاب آن‌ها ظاهری متفاوت را تجربه کرد. 

قدرت پردازش

اپل واچ اس ای از پردازنده S5 استفاده می‌کند که از نظر قدرت پردازشی مشابه با اپل واچ سری 5 است که در سال 2019 میلادی آماده معرفی و عرضه شد. این قدرت پردازشی برای انجام تمام کارهای روزمره کافی است و می‌تواند از پس اجرای تمام اپلیکیشن‌ها و ردیابی فاکتورهای سلامتی برآید.

قابلیت ورزشی و سلامتی

سری اپل واچ برخلاف رقبایی مثل گارمین و فیت‌بیت همواره بیشتر تمرکز خود را بر ارائه ویژگی‌های سلامتی بهداشتی معطوف کرده و ساعت هوشمند اپل واچ SE نیز از این قاعده مستثنی نیست. این ساعت مانند اپل واچ 6 از شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و همچنین ارتفاع سنج لحظه‌ای بهره می‌برد و افزون بر این از قابلیت تشخیص سقوط، نظارت بر نویز محیط و برقراری تماس اضطراری بین‌المللی برخوردار است؛ ویژگی‌هایی که در اپل واچ 3 وجود ندارند.

با این همه اپل واچ SE برخلاف پرچمدار اپل یعنی اپل واچ 6 به قابلیت سنجش اکسیژن خون و گرفتن نوار قلب مجهز نیست. با این وجود و همزمان با عرضه watchOS 7 این ساعت و دیگر ساعت‌های اپل از اپل واچ 3 به بعد از ویژگی ردیابی خواب پشتیبانی می‌کنند و برنامه جدید Fitness اپل نیز به فهرست برنامه‌های آن‌ها افزوده شده است. اپلیکیشن Fitness دارای تمرینات ورزشی است و در کنار آن‌ها تمرینات رقص‌های مختلف را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

اما جالب‌ترین قابلیتی که به ساعت هوشمند Apple Watch SE افزوده شده است امکان تشخیص شستشوی دست‌ها است. این ویژگی به کاربران کمک می‌کند که دست‌هایشان را با هدف از میان بردن باکتری‌ها و ویروس‌ها به درستی شستشو دهند. این ویژگی یک تایمر 20 ثانیه‌ای را به شما نشان می‌دهد تا دست‌هایتان را به درستی و با صرف مدت زمان 20 ثانیه‌ای که از سوی سازمان بهداشت جهانی توصیه شده شستشو دهید. ساعت علاوه بر تایمر با بازخوردهای لمسی و صدا به شما در انجام این فرایند کمک می‌کند.

این قابلیت به طور خودکار و با تشخیص صدای آب و صابون شروع به کار می‌کند و برای همین نیازی نیست هربار که می‌خواستید دست‌هایتان را بشورید به یک برنامه به خصوصی بروید و آن را فعال کنید. البته اپل به صورت پیش‌فرض این ویژگی را غیرفعال کرده، ولی شما می‌توانید با مراجعه به مسیر Settings —> Handwashing و فعال کردن Timer و Haptics این ویژگی را فعال کنید. بعد از فعال کردن این ویژگی و با گذشت زمان می‌توانید با مراجعه به اپلیکیشن Health تاریخچه مربوط به زمان‌هایی که دست‌های خود را شستید و مدت زمانی که برای هر بار شستن دست‌ها زمان گذاشتید را مشاهده کنید.

بررسی اپل واچ اس ای

باتری و شارژدهی اپل واچ اس ای

می‌توان دو روز با این ساعت کار کرد تا اینکه نیاز به شارژ مجدد داشته باشد. این بستگی به استفاده شما دارد، اما با استفاده مداوم برای ردیابی ورزش و ردیابی خواب دو روز بیشتر دوام نخواهد آورد. استفاده از آن در طی شب چیزی بین 15 تا 25 درصد از باتری را مصرف می‌کند.

سخن پایانی

اپل واچ اس ای تقریبا بدون عیب است و اپل بار دیگر به همه نشان می‌دهد چطور اسمارت واچ‌ها کار خود را انجام می‌دهند. اما آن مشخصه‌هایی که کم دارد چه می‌شوند؟ نبود نمایشگر همیشه روشن ممکن است بر روی استفاده روزانه تاثیر بگذارد.

پرداخت پول بیشتر بر روی اپل واچ فلزی ضدزنگ، سرامیکی یا هرمز اضافی است چرا که دقیقا شبیه یکدیگر هستند و عملکرد اس ای با پردازشگر سال گذشته عالی است. اما نمی‌توان تردید کرد و گفت که این ساعت با قیمت کمتری عرضه شده و برای خرید مناسب است. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.