سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد و بررسی گوشی آیفون 12 (iphone 12)

بررسی گوشی ایفون 12 اپل

اپل با ارائه پرچمداران قدرتمند خود در زمینه گوشی همراه مانند آیفون 11 ، آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس توانسته است جایگاه خود را در زمینه گوشی های همراه به خوبی تثبیت کند. ولی با این حال طرفداران این شرکت مشتاقانه منتظر نسخه جدید از سری گوشی جدید آیفون، یعنی آیفون 12 هستند.

البته باتوجه به شیوع ویروس کرونا نمی‌توان بطور قطعی زمان مشخصی برای عرضه و معرفی کامل این گوشی اعلام کرد ولی با توجه به شایعات اعلام شده در این مقاله به نقد و بررسی کامل آیفون 12 خواهیم پرداخت.

 

گوشی جدید آیفون، اولین محصول این شرکت است که قرار است از اینترنت 5G استفاده کند. گزارش‌ها نشان می‌دهد که در طراحی جدید آیفون 12، ضمن افزودن قابلیت Touch ID در صفحه نمایش، بریدگی بالای صفحه یا ناچ (notch) حذف خواهد شد. همچنین می‌تواند مدل‌های بیشتری نسبت به آیفون‌های معمولی اپل داشته باشد.

 

البته همانطور که گفتیم نمی‌توان بطور دقیقی اطلاعات و ویژگی های این گوشی را بررسی کرد؛ زیرا ممکن است تا زمان انتشار ویژگی های جدیدی به این گوشی اضافه شود ولی با توجه به اطلاعاتی که بطور رسمی از جانب اپل منتشر شده است آخرین گفته‌ها و اخبار را در مورد این گوشی مورد نقد و بررسی قرار می‌دهیم. همچنین شما عزیزان در اینجا می توانید خرید اقساطی ایفون 12 را نیز تجربه کنید.

بررسی گوشی ایفون 12 اپل 

طراحی

اما دلایل زیادی برای بررسی آیفون 12 وجود دارد. اولین چیزی که جلب توجه می‌کند طراحی جدید است. برای اولین طی چند سال اخیر، کل مجموعه یک به روز رسانی عمده در طراحی داشته است. اکنون لبه‌های 90 درجه‌ای قاب و سطوح شیشه‌ای مسطح‌تر در جلو و عقب وجود دارد، بدون این که ذره‌ای از لبه‌ها بالا بزند.

طراحی مجدد یادآور مدل‌های کلاسیک دوران آیفون 4 و 5 است که پس از گذشت نیم دهه با طراحی لبه گرد نوسازی شد. در دست گرفتن آن چندان راحت نیست، اما از آنجا که ابعاد بیرونی نسبت به قبل جمع و جورتر است و وزن آن به میزان قابل توجهی کم‌تر است، می‌تواند کم‌تر از دست ما بلغزد.

کیفیت ساخت بی‌عیب و نقص است و بادوام‌ترین ساختار فیزیگی هم اپل و هم صنعت موبایل را تولید کرده است (به شرطی که موبایل‌های زرهی زمخت را که در دسته‌بندی خاص خودشان قرار دارند، در نظر نداشته باشیم). سری آیفون 12 دارای رتبه‌بندی IP68 است، اما با غوطه‌ور شدن در عمق شش متری، در حال حاضر می‌تواند نسبت به تلفن‌های همراه اندرویدی که بیشتر آنها فقط یک تا سه متر را تحمل می‌کنند، عمق بیشتری را تحمل کند.

صفحه نمایش

آیفون 12 با صفحه نمایش 6.1 اینچی OLED عرضه شده است، از حق نگذریم کیفیت صفحه نمایش نسبت به آیفون 11 وضوح بیشتر و حاشیه های کمتری دارد، اندازه بریدگی دوربین جلو و سنسور تشخیص چهره همچنان مانند گذشته است، احتمالاً برای کوچکتر شدن آن باید تا نسل بعد صبر کنیم.

نام پنل جدید قرار گرفته در آیفون 12، Super Retina XDR OLED است که از محتوای HDR Dolby Vision نیز پشتیبانی می کند. شایعه شده بود که امسال آیفون 12 با صفحه نمایش 120 هرتزی ساخته خواهد شد، اما صفحه نمایش آیفون 12 با سرعت نرخ تازه سازی 60 هرتز ساخته شده است. آیفون 12 حدود 4 میلی متر از آیفون 11 باریکتر شده است، صفحه نمایش این گوشی با تراکم پیکسلی 445PPi از صفحه نمایش آیفون 11 با تراکم پیکسلی 326PPI از وضوح بهتری برخوردار است، حاشیه های صفحه نمایش نیز حدود 20% نازک تر از آیفون 11 است. به لطف طراحی و وزن مناسب این گوشی به راحتی در دستان شما جای می گیرد و یک تلفن خوش دست محسوب می شود که از کار با آن بسیار لذت بخش است.

 

دوربین ایفون 12 

دوربین دوگانه آیفون 12 درون یک مربع شیشه ای و مات طراحی شده است، در این مربع دو دوربین 12 مگاپیکسلی (دوربین اصلی با لنز عریض 26 میلی متری با گشودگی دیافراگم F/ 1.8 به همراه لرزش گیر نوری و فوکوس خودکار و دوربین اولتراواید با لنز 13 میلی متری با گشودگی دیافراگم F/2.4 ) در کنار فلش LED و یک میکروفون استریو قرار گرفته اند. در نظر داشته باشید که طراحی دوربین کمی بیرون زده است پس آن را بدون قاب روی زمین یا روی گوشی دیگری قرار ندهید زیرا باعث خراشیده شدن سطح محافظ دوربین می شود. دوربین سلفی این گوشی نیز 12 مگاپیکسل است که با گشودگی دریچه دیافراگم F/2.2، نسبت به آیفون 11 تغییر خاصی نکرده است. حداکثر کیفیت برای فیلمبرداری با این گوشی 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه است، ضمناً شما می توانید با قابلیت HDR Dolby Vision با سرعت 30 فریم بر ثانیه نیز فیلمبرداری کنید، کیفیت آیفون 12 چه در عکاسی و چه در بخش تصویربرداری بسیار فوق العاده است.

باتری و شارژدهی گوشی ایفون 12

آیفون 12 یک باتری 2815 میلی آمپر ساعتی دارد که ظرفیت آن نسبت به آیفون 11 حدود 10 درصد کاهش یافته، اما اپل قول داده است که عمر باتری به لطف تراشه A14 Bionic بازدهی بیشتری خواهد داشت. این گوشی در تست های ما آمار خوبی از خود به جای گذاشته است، آیفون 12 می تواند 20 ساعت در تماس ها و 13 ساعت در هنگام وبگردی و تماشای ویدئوی آنلاین شارژ رسانی کند. متأسفانه این گوشی مناسب گیمرها نیست چرا که میزان شارژدهی در بازی های 3 بعدی توسط این گوشی فقط 3 ساعت است. خبری از شارژر همراه گوشی در جعبه نیست، اما شما می توانید شارژ سریع 20W را جدا تهیه کنید، شارژ این گوشی با شارژر 20 وات از 0 تا 60 درصد تقریباً 30 دقیقه زمان نیاز دارد. آیفون 12 از شارژر 15 وات بیسیم MageSafe نیز پشتیبانی می کند، شارژر MagSafe می تواند آیفون 12 را در مدت زمان 30 دقیقه 30 درصد شارژ کند که عدد جالبی نیست. 

جمع بندی

براساس شایعاتی که پیرامون آیفون 12 وجود دارد مشخص است که به روزرسانی تلفن 2020 اپل برای کاربران بسیار هیجان‌انگیز است و بی‌صبرانه در انتظار نسل بعدی آیفون‌ها هستند. با توجه به گزارش‌ها این‌طور به نظر می‌رسد که بیشترین پیشرفت‌ها قرار است در زمینه‌های اتصال 5G، پشتیبانی از برنامه‌های واقعیت افزوده همراه با سنسور زمان پرواز باشد. اما با این حال هنوز اطلاعات زیادی هست که در مورد آیفون 12 نمی‌دانیم. به همین دلیل باید منتظر اطلاعات جدیدی که ماه‌های آینده منتشر می‌شوند باشیم. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.