سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی و مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی a50

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی a50

 

گوشی سامسونگ A50 یکی از گوشی های میان رده بازار می باشد که محبوبیت خاصی در بین گوشی های میان رده بازار پیدا کرده است. بازار میان رده ها در جهان ملتهب تر از بازار پرچم دار هاست. کیفیت در کنار قیمت مناسب سبب محبوبیت این رده از گوشی ها در بازار چهانیست. سامسونگ موفقیت خود را در این رده از گوشی ها مدیون سری A هست که توانسته جای خود را در بین گوشی های میان رده باز کند. چهار گوشی A30, A20e, A20, A10 برادران کوچکتر گوشی A50 هستند که البته که البته مجموعه اقتصادی از سری A به حساب می آیند. گوشی A50 به علت تناسب کیفیت و قیمت توانسته محبوبیت زیادی در بازار میان رده برای خود به ارمغان آورد.

 

از ویژگی های که گوشی های قدیمی تر سری A میتوان دید نمایشگر با کیفیت، ضد آب بودن، سارژ دهی مناسب و طراحی فلزی است که بیشتر به چشم می خورد. سامسونگ برای رفتن به سمت گرایش بازار، از شیشه استفاده کرده است و همچنین کاهش هزینه های خود به سراغ گواهی IP68 نرفته است. سامسونگ در گوشی گلکسی A50 از تراشه اکسینوس 9610 استفاده کرده است. حسگر اثر انگشت و رابط کاربری One UI دیگر مواردیست که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی a50

طراحی

گوشی های هوشمند سری a از لحاظ طراحی و ظاهری شباهت خیلی زیادی به گوشی های ترند بازار پیدا کرده اند. سامسونگ به علت U شکل بود بریدگی ای که در بالای نمایشگر این گوشی قرار دارد نام آن را Infinity-U در نظر گرفته و برای جنس قاب پشتی این دستگاه از واژه 3D glasstic استفاده کرده است.

ترکیب کردن شیشه و پلاستیک در قاب پشتی این گوشی بازتابی رنگین کمان شکل ایجاد میکند. کابران اصلا نگران بیرون زدگی دوربین پشتی این دستگاه نباشند زیرا این بیرون زدگی بسیار کم و هیچ مشکلی برای استفاده از گوشی a50 بر روی سطح صاف ندارد.

نمایشگر و اسپیکر

نمایشگر 6.4 اینچی سوپر امولد +FULL HD با رزولیشن 1080×2340 یا همان +FHD گوشی سامسونگ گلکسی A50، قطعا یکی از بهترین نمایشگر‌‌ها در میان گوشی‌های میان‌رده می‌باشد. گلکسی A50 از حداقل میزان حاشیه در قسمت‌های کناری برخوردار است، به‌طوری که نسبت نمایشگر به بدنه آن 84.97 درصد محاسبه شده‌است. بررسی‌های به عمل آمده حاکی از این است که کیفیت تصاویر در حین مشاهده از زوایای مختلف تغییری نمی‌کند و نمایشگر کیفیت خود را حتی زیر نور خورشید نیز تا سطح بالایی حفظ می‌کند.

اسپیکر تک‌گانه به کار رفته در گوشی A50 از نظر بلندی و حجم صدا کیفیت قابل قبولی دارد و در صدا‌های بالا افت کیفیت مشاهده نمی‌شود، ولی همچنان ضعف‌هایی که از نظر عمق بیس صدا در گوشی‌های سامسونگ مطرح بود، قابل مشاهده است.

دوربین

این گوشی میان‌رده دارای دوربین عقب سه‌گانه است که لنزهای 25 مگاپیکسلی اصلی با دریچه دیافراگم f/1.7، 8 مگاپیکسلی اولترا واید با دریچه دیافراگم f2.2 و فوکوس ثابت و 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق با دریچه دیافراگم f/2.2 آن را تشکیل داده‌اند. ضمن اینکه یک فلاش LED هم آنها را همراهی می‌کند.

لازم به ذکر است که نمی‌توانید از لنز 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق به تنهایی برای عکسبرداری استفاده کنید چرا که سامسونگ آن را قرار داده تا فرآیند فوکوس خودکار را انجام دهد.

همان‌طور که گفتیم، سنسور اصلی 25 مگاپیکسلی است و از دریچه دیافراگم f/1.7 بهره می‌برد و فاصله کانونی آن 27 میلی‌متر می‌باشد. در زیر آن لنز 8 مگاپیکسلی اولترا واید حضور دارد که زاویه‌ای 120 درجه‌ای را پوشش می‌دهد و فاصله کانونی آن هم به 13 میلی‌متر می‌رسد.

اپلیکیشن دوربین هم شباهت زیادی به همان نرم‌افزارهایی دارد که در دیگر گوشی‌های سامسونگ دیده می‌شوند با این تفاوت که آیکون‌هایی در قسمت منظره‌یاب به چشم می‌خورند تا با استفاده از آنها کارایی‌های دوربین را کنترل کنید. لازم به ذکر است که آیکون شبیه سه درخت یعنی لنز اولترا واید و آیکون شبیه دو درخت یعنی لنز اصلی.

کشیدن انگشت به کناره‌ها شما را به حالات مختلف عکاسی هدایت می‌کند و کشیدن انگشتان از بالا به پایین یا برعکس میان دوربین عقب یا جلو سوئیچ خواهد کرد. یک حالت به نام تشخیص منظره با هوش مصنوعی وجود دارد که سوژه‌ها را به خوبی می‌شناسد و پارامترهای لازم برای عکسبرداری را به درستی تنظیم می‌کند. البته شما می‌توانید آن را خاموش کنید و بعداً افکت‌های مورد نظرتان را به تصاویر گرفته شده بیفزایید. ضمناً، حالت‌های عکاسی و فیلمبرداری به نمایش درآمده و همچنین شیوه قرارگیری آنها را می‌توانید از طریق تنظیمات نرم‌افزار دوربین تغییر دهید.

حالت فوکوس زنده هم وجود دارد که در کنار سه لنز دوربین و سنسور تشخیص عمق بسیار کارآمد است. یک حالت پیشرفته (Pro) نیز در دسترس قرار گرفته که هیچ شباهتی به حالات پیشرفته در سایر گوشی‌ها ندارد چرا که تنها می‌توانید مقدار ISO، میزان نورپردازی و تعادل رنگ سفید را عوض کنید.

باتری و شارژدهی گوشی سامسونگ گلکسی a50

گلکسی a50 از باتری بزرگ و قدرت مند 4000 میلی آمپر ساعتی استفاده می کند به شاید در نگاه اول کوچک تر از نسخه بکار رفته در گلکسی ام 20 باشد، اما عملکرد باتری آن در سطح بسیار عالیی قرار گرفته است.

به احتمال بالایی زمانی که کاربران از گوشی استفاده های سنگینی انجام می دهند A50 قادر است تا 1 روز کامل شارژ نگه دارد و در استفاده های به نسبت سبک تر این زمان تا 2 روز نیز قابل افزایش می باشد. گوشی گلکسی a50 سامسونگ از شارژ سریع 15 واتی نیز پشتیبانی می کند، شارژ کامل گلکسی ای 50 حدود 2 ساعت زمان نیاز خواهد داشت.

جمع بندی

اگر واقع‌بینانه به بررسی تمام جوانب گوشی سامسونگ گلکسی A50 بپردازیم خواهیم یافت که این گوشی نسبت به دیگر گوشی‌های میان‌رده انتخاب بهتری محسوب می‌شود. چرا که به لطف طراحی زیبا و مشخصات فنی مناسب توانسته‌است از تست‌های متفاوت سربلند بیرون بیاید. خوشبختانه شرکت سامسونگ توانسته‌است با ایجاد تغییراتی در ظاهر و پلتفرم این گوشی، روحی دوباره در گوشی‌های اندرویدی خودش بدمد. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.