سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد و بررسی گوشی نوکیا 2720 flip

بررسی گوشی نوکیا 2720 flip

اگر به طور جدی به دنبال خرید گوشی با قابلیت هایی مانند گوشی نوکیا 2720 flip هستید باید با قابلیت ها و مشخصات گوشی Nokia 2720 Flip آشنایی داشته باشید. تعدادی از برنامه های محبوب به صورت پیش فرض بر روی نوکیا 2720 فلیپ نصب شده است. این برنامه ها شامل اپلیکیشن واتساپ، فیس بوک، توییتر می باشد در حالی که اپلیکیشن هایی مانند اینستاگرام را در آن نمی توان مشاهده کرد.

با بررسی مشخصات گوشی نوکیا 2720 فلیپ شما متوجه خواهید شد که این دستگاه تمام نیازهای پایه شما را تحت پوشش خود قرار داده است. پس اگر کاربری هستید که تنها نیاز شما برقراری تماس و ارسال پیامک است ( و نه گرفتن عکس های حرفه ای) این دستگاه برای شما گزینه ای بسیار ایده آل می باشد.

بررسی گوشی نوکیا 2720 flip

طراحی و سخت افزار

گوشی 2720 در یک بسته 2 بخشی جمع و جور عرضه می شود، بخش اول برای دیدن دستگاه، برای خریداران شفاف در نظر گرفته شده، در حالی که بخش دوم جعبه ایی است که شارژر، هدفون ها و دفترچه ها را در خود جای داده است.

این دستگاه به زیبایی طراحی شده، ابعادی جمع و جور با گوشه ها و زاویه های نرم دارد، که نگه داشتن آن را در دست آسان می سازد و به راحتی در جیب جا می شود. پهنای دستگاه تنها 54.4mm است و ارتفاع آن در حالت بسته به اندازه 104.8mm است. ارتفاع دستگاه در حالت باز 192.7mm می باشد.

 

 

گوشی 2720 به خوبی در دست جا می شود و برای نگه داشتن و استفاده از آن بسیار آسان است. تنها مشکل آرگونومیک دستگاه هنگام برقراری تماس تلفنی ظاهر می شود، چرا که مدت هاست عادت کرده ایم تلفن های فلت را در گوش خود نگه داریم، اما گوشی 2720 یک تلفن فلیپ است که لولا دارد و به زاویه 180 درجه نمی رسد، بنابراین به مدتی زمان نیاز دارید تا به استفاده از یک دستگاه زاویه دار حین تماس تلفنی عادت کنید.

برای یک فیچر فون، کیفیت ساخت این دستگاه خوب است. ساختار دستگاه نیز خوب به نظر می رسد، اما از آنجایی که مواد استفاده شده دو نوع پلاستیک است، هنگام نگه داشتن آن در دست حس پلاستیکی بودن دستگاه را دریافت می کنید. این دستگاه فاقد استحکام برخی فیچر فون هاست حتی به 2720 اورجینال هم نمی رسد.

در قسمت جلوی دستگاه، یک صفحه نمایش 1.3 اینچی وجود دارد که در صورت داشتن نوتیفیکیشن جدید آیکون ساعت و نوتیفیکیشن را نمایش می دهد. در سمت راست دستگاه دکمه کم و زیاد کردن صدا وجود دارد، در حالی که در سمت مخالف دکمه emergency/Google Assistant و جک هدفون 3.5mm وجود دارد. این امکان وجود دارد، زمانی که دستگاه در حالت تاشو قرار دارد صدا را افزایش دهید یا دستگاه را در حالت silent قرار دهید. صفحه نمایش جلو رنگی است، که با توجه به المنت های رابط کاربری کمی سورپرایز کننده است، با این حال نوار صدا سیاه و سفید می باشد.

در رابطه با دکمه emergency/Google Assistant باید گفت، در تنظیمات چگونگی تغییر آن از “Google Assistant” به “Emergency button” نیامده است، اما خوشبختانه در این باره اطلاعاتی در صفحه رسمی نوکیا آمده است که می گوید، “گزینه دکمه در هنگام راه اندازی انتخاب شود. اگر مود Accessibility در طول اولین بوت Nokia 2720 Flip انتخاب شود، سپس دکمه فعال می شود. اگر مود Accessibility انتخاب نشود، پس این دکمه برای مود Accessibility تنظیم می شود”. هنگامی که مود Accessibility در تنظیمات فعال شود، گزینه ایی برای تنظیم دکمه Emergency دریافت می کنید و همان طور که در تبلیغاتی که در زیر آمده مشاهده می کنید کار می کند.

اگر تماس های SOS و SMS را بر روی دو بار فشردن این دکمه فعال کنید، تلفن شما شروع به تماس با یک به یک شماره های اضطراری گوشی شما می کند، این کار برای چندین بار صورت می گیرد و مکان شما (طول و عرض جغرافیایی) برای آنها SMS خواهد شد.

قسمت جلوی این تلفن تاشدنی ترکیبی است از بخش بالایی مشکی براق و بخش پایینی مشکی مات. عکس هایی که در این بررسی استفاده شده از مدل مشکی رنگ بوده و این اختلاف رنگ به خوبی مشهود نیست اما این اختلاف رنگ در مدل سفید رنگ این گوشی به خوبی نمایان است و بسیار زیباست.

 

در قسمت بالای این گوشی لولا قرار گرفته و بخشی که صفحه نمایش ها را در خود جای داده را به بخش اصلی بدنه متصل می کند. در بخش پایین پورت MicroUSB قرار گرفته که برای شارژ دستگاه و انتقال داده استفاده می شود.

پشت گوشی 2720 Flip یک کاور مشکی براق و یک دوربین 2MP به همراه فلش قرار دارد. کاور پشتی قابل جدا شدن است و در زیر آن باتری 1500mAh BV-6A و اسلات های نانو سیم کارت (2 اسلات برای دو سیم کارته) و کارت MicroSD قرار دارد. باتری و محفظه نگهدارنده هر دو آرم نوکیا دارند، احتمالا برای اطمینان از اینکه کاربران اورجینال بودن آن را تشخیص دهند.

نکته قابل توجه این گوشی در مکان قرارگیری دوربین آن است. دوربین در بالای قسمت پشتی و تحت زاویه کمی قرار گرفته است. دلیل این امر این است که وقتی دستگاه را باز می کنید، لولا صفحه نمایش را در زاویه 180 درجه قفل نمی کند، و زاویه آن حدود 155 درجه خواهد بود، و این بدان معناست که اگر دوربین در قسمت پشت قرار می گرفت کاربران زمان نگه داشتن دستگاه در حالت عادی، قادر به دیدن مناظر بر روی صفحه نمایش نبودند، و در عوض برای دیدن محتوا بر روی صفحه نمایش باید یا گوشی را بالا می بردند و یا خود را خم می کردند. با قرار گرفتن دوربین در این زاویه، می توانید بدون تغییر وضعیت خود برای دیدن مناظر در صفحه نمایش، عکس بگیرید. این جزئیات بسیار هوشمندانه است که تجربه کاربری را هنگام عکس گرفتن های زیاد بهبود می بخشد. این درست که 2720 گوشی نیست که بخواهید با آن زیاد عکس بگیرید اما دانستن این نکته که شخصی در فرآیند تحقیق و توسعه به این نکته توجه داشته که بهتر است دوربین در قسمت صاف پشت دستگاه قرار نگیرد بسیار خوب است.

دوربین این گوشی یک سنسور دو مگا پیکسلی دارد که عالی نیست. شما در داخل اپلیکیشن دوربین گزینه هایی مانند تایمر، فلش و گرید را در اختیار دارید. در نور خوب، می توانید عکس های خوبی با این فیچرفون بگیرید، اما توجه داشته باشید در هنگام خرید این دستگاه، دوربین به هیچ عنوان شاخصی برای آن محسوب نمی شود.  شما همچنین می توانید در رزولوشن های “Low, Standard and High” با فلش روشن و خاموش ویدیوهای خود را ضبط کنید.

 

زمانی که دستگاه را باز می کنیم، با صفحه نمایش بزرگ و صفحه کلید بسیار بزرگی مواجه می شویم. اگر بخواهید از بیشتر کاربران فیچرفون بپرسید که تمایل دارند چه چیزی در تلفن های آنها بهبود یابد، مطمئنا بیشتر آنها خواهند گفت که صفحه کلید بزرگتر و صفحه نمایش بزرگ می خواهند. نوکیا 2720 Flip هر دو مورد را ارائه می کند.

قطر صفحه نمایش 2.8 است که آن را به بزرگترین صفحه نمایش حال حاضر فیچرفون نوکیا موبایل بدل کرده است. نمای داخلی صفحه نمایش دستگاه حاشیه های زیادی دارد. در بالای صفحه نمایش لوگوی نوکیا قرار دارد و در بالای لوگو گوشی دستگاه قرار دارد. لوگو نوکیا در زیر کاور پلاستیکی/شیشه ایی قرار دارد، بنابراین امکان افتادن آن وجود ندارد.

صفحه کلید کوچک شامل 4 کلید D-Pad جهتی، کلید منو و کلید برگشت، دو کلید نویگیشن و دکمه های “call” و “hung up” می شود. این دکمه ها در تصاویر به راحتی نمایان هستند. صفحه کلید عددی طرح استاندارد 3×4 t9 را داراست و تمام حروف الفبا بر روی این 9 کلید قرار گرفته اند.

در حالی که صفحه کلید عددی بسیار خوب کار شده، بخش بالایی آن کمی شلوغ است، بنابراین ممکن است در برخی مواقع کلید اشتباه را بفشارید، D-pad نیز کمی کوچک است اما وقتی حس چیدمان را بعد از چند روز استفاده دریافت کردید، دیگر دکمه های اشتباه را نخواهید فشرد.

از نمای بیرون Nokia 2720 Flip فیچر فونی محکم است که بدون نیاز به هیچ گونه کیس و کاور حمایتی در دنیای خشنی امروزی دوام خواهد آورد. در داخل دستگاه مشخصاتی داریم که پیش از این در تلفن های اندرویدی دیده شده، مشخصاتی که از فیچرفون های نوکیا که در سری 30+ استفاده می کنند بسیار قدرتمندتر است.

مشخصات داخلی دستگاه مشابه 8110 4G است، بنابراین چیزی نیست که پیش از این ندیده باشیم. اسنپدراگون 205 ، رم 512 مگابایت، 4 گیگا بایت فضای ذخیره سازی داخلی که 2.31 گیگابایت آن در اختیار کاربر قرار دارد. این گوشی از 4G LTE در دو پیکربندی متفاوت پشتیبانی می کند، یکی برای اروپا و دیگری برای خاور میانه، آفریقای شمالی، آسیا اوقیانوسیه و منطقه وسیع چین. باندهای پشتیبانی شده به شرح زیر می باشد:

گوشی 2720 Flip همچنین دارای WiFi  (IEEE 802.11 b/g/n) و Bluetooth 4.1 و gps می باشد. نتایج تست سرعت اتصال 4G گوشی 2720 Flip بسیار خوب بوده است. سرعت دانلود به 16 مگابیت بر ثانیه می رسد و سرعت دانلود در حالت به اشتراک گذاری داده با یک اسمارت فون تواناتر به 40 مگابیت بر ثانیه رسیده است. با WiFi سرعت دانلود 2720 به حدود 16 مگابیت بر ثانیه رسیده، در  حالی که سرعت دانلود در یک اسمارت فون تواناتر و شبکه WiFi مشابه سرعت به 60 مگابیت بر ثانیه می رسد. البته، 2720 چیپ WiFi قدرتمندی مانند تلفن های هوشمند پرچمدار ندارد، اما قابلیت های بسیار خوبی دارد. به خصوص به عنوان WiFi hotspot .

اگر هنگام استفاده از 4G نگران عمر باتری هستید، خبرهای خوبی ندارم. با یک استفاده فعال از واتس اپ و چند بار استفاده از hotspot باتری دو روز دوام می آورد. اگر سرعت شبکه را به 3G کاهش دهید و بیشتر از WiFi استفاده کنید تا دیتا موبایل، عمر باتری 3 تا 5 روز قابل دستیابی است. اگر صرفا از آن به عنوان فیچرفون استفاده کنید، به طور معمول تا یک هفته شارژ خواهد داشت.

این گوشی از اتصال USB پشتیبانی می کند، که انرژی کمتری مصرف می کند و uplink/downlink بهتری نسبت به WiFi hotspot ارائه می دهد. در این بررسی هنگام اتصال 2720 از طریق USB به PC سرعت دانلود به  50 مگابیت بر ثانیه رسید و آپلود نیز به 17 مگابیت بر ثانیه رسید که کمی بهتر از چیزی است که با WiFi hotspot به دست آمده است.

دریافت سیگنال و کیفیت تماس خوب است. صدای گوشی برای شنیدن صدای طرف مقابل حتی در محیط پر سر و صدا به اندازه کافی بلند است، گرچه ترجیح بر این است که صدای آن مانند اسمارت فون های نوکیا بلندتر می بود. اسپیکر خارجی در پشت دستگاه واقع شده کیفیت بالایی ندارد ولی برای صدای نوتیفیکیشن ها و زنگ تلفن خوب عمل می کند. شما می توانید در صورت تمایل از طریق آن به موسیقی گوش دهید که البته توصیه نمی شود.

دوربین

دوربین این گوشی هم کیفیت پایینی دارد و مثل دیگر فیچرفون ها عملکرد مطلوبی را نباید از آن انتظار داشته باشید. برای خرید گوشی از سایت موبایل مرکزی اقدام کنید.

باتری گوشی نوکیا 2720 flip

عمر باتری گوشی موبایل نوکیا 2720 Flip هم طولانی خواهد بود. با یک بار شارژ میتوانید تا چند روز پی در پی از این گوشی استفاده کنید که با توجه به شارژ یک روزه ای که از بیشتر محصولات هوشمند میگیرید بسیار بهتر است.

جمع بندی

سالمندان و افرادی که با صفحه کلید لمسی و تلفن هوشمند سروکاری ندارند، از موبایل نوکیا 2720 Flip نهایت استفاده را خواهند برد. بعلاوه ، چنانچه از گوشی هوشمندتان بیش از حد استفاده می کنید و به دنبال راهی برای کم کردن استفاده تان از ابزارآلات دیجیتالی هستید، میتوانید به این گوشی کاربردی نوکیا فکر کنید. به خاطر داشته باشید که باتوجه به صفحه کلید فیزیکی و سخت افزار پایین رده، سرعت استفاده از اپلیکیشن ها کم خواهد بود. بدین ترتیب، استفاده ی متعددی را از آنها نخواهید داشت. گفتنی است باتری موبایل نوکیا 2720 Flip سبب می شود کاربر بتواند تا مدت ها بدون احتیاج به شارژر مجدد از گوشی استفاده کند. بنابراین، اگر گه گاهی از اپلیکیشن های هوشمند استفاده می کند و به دنبال گوشی ساده با عمر باتری طولانی هستید، این گوشی نوکیا را بعنوان انتخابی هوشمندانه در نظر بگیرید. برای اطلاع از گوشی های جدید بازار کلیک کنید.