سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی گوشی آیفون 11 پرو مکس اپل

بررسی گوشی ایفون 11 پرو مکس

گوشی ایفون 11 پرو مکس یک نمایشگر امولد داینامیک‌تر در مقایسه با پنل نمایش ال‌سی‌دی آیفون 11 دارد. همچنین این گوشی در مقایسه با برادر کوچک‌تر خود مجهز به یک لنز تله‌فوتو است.بخواهیم با آیفون 11 پرو نیز مقایسه کنیم با نمایشگر بزرگ‌تر و عمر باتری طولانی‌تر روبرو هستیم. در ادامه با نقد و بررسی iPhone 11 Pro Max با ما همراه می‌شوید، پی می‌برید این گوشی بهترین آیفون تا به امروز است.

بررسی گوشی آیفون 11 پرو مکس

طراحی

شکل و قیافه پشت iPhone 11 Pro Max طوری مخوف است که چشم ها را درشت کرده و به گوشی های اندرویدی اشاره می کند، «سریع بیا دنبالم». سه لنز دوربین به قدری بزرگ هستند که احساس می کنید انگار می خواهند خود را از پشت گوشی بیرون پرتاب کنند. گلس پشت با رنگ و پرداخت مات، بسیار شکیل و دوست داشتنی است، که در مقایسه با گوشی تبلت هایی مثل گلکسی نوت 10 و هواوی پی 30 پرو، اصلا مستعد اثر لکه و چربی انگشت نیستند.

اپل ادعا می کند که جلو و پشت آیفون 11 پرو مکس دارای محکم ترین گلس در گوشی های هوشمند است. این ادعا با انجام آزمایش سقوط آیفون 11 پرو مکس از ارتفاع های مختلف روی پیاده رو و کف خیابان بررسی شد. اپل محکم بودن گوشی های خود را با ویژگی ضد آب بودن ترکیب کرده است، آیفون 11 پرو مکس دارای مقاومت در برابر آب ارتقاء یافته با پشتیبانی از استاندارد IP68 است و می تواند به مدت 30 دقیقه در زیر آب به عمق 4 متری غرق شود بدون اینکه مشکلی پیش بیاید. (این عمق، 2 متر بیشتر از مقاومت آبی در آیفون ایکس مکس است.)

iPhone 11 Pro Max در 4 رنگ ساخته و به بازار عرضه شده است حال اینکه آیفون 11 معمولی دارای 6 رنگ بندی است. و بجای رنگ های خوشایند مثل سبز، بنفش و زرد، اپل برای آیفون ایکس مکس خود به گزینه های محافظه کارانه و رنگ هایی که مشتری پسندتر است روی آورده است، رنگ هایی مثل سبز تیره که تنها با نوار استیل ضد زنگ و با حلقه های دور دوربین می درخشد، خاکستری تیره، نقره ای و طلایی سایر گزینه های رنگ این گوشی هستند، به خاطر همین، آیفون 11 پرو مکس به آیفون 11 معمولی حسادت می کند.

آیفون 11 پرو مکس از جلو شبیه به آیفون ایکس مکس است. ناچ در سمت بالا مکانی برای دوربین تشخیص چهره Face ID TrueDepth است که زیاد جالب نیست اما هنوز از ان استفاده می شود.

iPhone 11 Pro Max در ابعاد 6.2 × 3.06 × 0.32 اینچ و با وزن 225.9 گرم، گوشی است که قابل دست گرفتن است و در کل با آن راحت خواهید بود. این از آیفون ایکس اس مکس 208 گرمی سنگین تر و کمی ضخیم تر است. گلکسی نوت 10 پلاس که دارای صفحه نمایش بزرگتر 6.8 اینچی است، و با وزن 195.5 گرم سبکتر و با ابعاد 6.4 × 3 × 0.31 اینچ کمی باریک تر و لاغر تر است.

صفحه نمایش

آیفون 11 پرو مکس همانند نسل قبلی از نمایشگر 6.5 اینچی اولد با رزولوشن 1242×2688 استفاده می کند که در نسبت تصویر 19:5:9 چگالی پیکسلی 458 پیکسل در هر اینچ را در اختیار می گذارد. اپل برای نمایشگر های جدید نام Super Retina XDR را در نظر گرفته است که شاید در ابتدا کلماتی برای بازاریابی به شمار بیایند، اما در حقیقت نشان دهنده تغییرات ایجاد شده هستند.

پسوند XDR در واقع مخفف عبارت eXtreme Dynamic Range می باشد که اپل برای پیشرفت نمایشگر جدید در زمینه HDR در نظر گرفته است. همچنین نمایشگر جدید آیفون 11 پرو مکس، روشن تر از نسل قبلی بوده و حداکثر روشنایی آن به 800 نیت می رسد که در صورت نیاز تا 1200 نیت نیز قابل افزایش است. تغییر بعدی که در نمایشگر جدید ایجاد شده است، مربوط به افزایش نسبت کنتراست می باشد که از 1,000,000:1 به 2,000,000:1 رسیده است.

بنابراین به طور خلاصه می توان گفت که نمایشگر جدید بکار رفته در iPhone 11 Pro Max، روشن تر از نسل قبلی بوده و کنتراست آن 2 برابر نسل قبلی می باشد. همچنین مشابه نسل قبلی، پنل این گوشی نیز از استاندارد هایی مثل HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی می کند و پسوند XDR در آن نشان می دهد که عملکرد این نمایشگر در زمینه رنج داینامیکی، همانند پنل های داینامیک اولد سامسونگ، فراتر از استاندارد های HDR می باشد.

مشابه تمام آیفون های امسال، نمایشگر آیفون 11 پرو مکس نیز از قابلیت TrueTone بهره می برد. این قابلیت در واقع با استفاده از سنسور نور 6 کاناله، نور سفید نمایشگر و دمای رنگ ها را، بر اساس نور محیط تنظیم می کند که باعث افزایش دقت رنگ های سفید و خاکستری می شود.

گذشته از این موارد، نمایشگر iPhone 11 Pro Max هنگام پوشش فضای رنگی sRGB، رنگ ها را با دقت بسیار خوبی به نمایش می گذارد. البته پنل این گوشی، حدود 118 درصد از فضای رنگی sRGB را پوشش می دهد که در مقایسه با پوشش 124 درصدی نمایشگر نوت 10 پلاس، رقم ضعیف تری به شمار می آید. همچنین پنل این گوشی از DCI-P3 نیز پشتیبانی می کند که در صورت نیاز و بسته به محتوای در حال نمایش، فضای رنگی نمایشگر می تواند به آن تغییر کند. حداقل نور نمایشگر نیز حدود 1.9 نیت می باشد که در بین بهترین ها قرار می گیرد و برای استفاده در محیط های کاملا تاریک، ایده آل می باشد.

ناگفته نماند که لایه های لمسی نمایشگر آیفون 11 پرو مکس دستورات لمسی را با نرخ 120 هرتزی دریافت می کند که باعث می شود تاخیر بسیار کمی در اجرای این دستورات وجود داشته شد. اما باید در نظر داشته باشید که نرخ بازسازی تصاویر در این گوشی، همانند اکثر گوشی های امروزی 60 هرتز است.

دوربین

اپل در نهایت لنز سوم را به دوربین اصلی خودش اضافه کرد. هر سه لنزی که برای دوربین اصلی این گوشی استفاده شده سنسورهای 12 مگاپیکسلی دارند.

لنز اصلی که پیکسل‌های 1.4 میکرومتری دارد به f/1.8 مجهز شده و به تثبیت کننده اپتیکال تصاویر هم مجهز است در حالی که برایش فوکوس خودکار دوتایی پیکسل‌ها هم استفاده شده.

لنز دوم هم سنسور 12 مگاپیکسلی دارد و یک لنز تلفوتو به حساب می‌آید و قابلیت زوم 2 برابر اپتیکال را برای این گوشی فراهم می‌کند. این لنز نور بیشتری نسبت به نسل قبل دریافت می‌کند و به f/2.0 مجهز شده و از ویژگی OIS پشتیبانی می‌کند.

لنز سوم هم سنسور 12 مگاپیکسلی دارد و یک لنز اولترا واید است و می‌تواند تا 120 درجه را پوشش دهد. این لنز از موهبت OIS محروم است.

دوربین سلفی هم در آیفون‌های جدید بهبود داشته‌اند. لنز تایم آو فلایت برای تشخیص چهره، پرتره و Animoji ها به کار می‌رود. لنز اصلی دوربین سلفی سنسور 12 مگاپیکسلی دارد که به f/2.2 مجهز است. زمانی که گوشی را در حالت عمودی نگه می‌دارید آیفون شما زاویه دید 30 میلی‌متری و سلفی 7 مگاپیکسلی را بازسازی می‌کند و زمانی که آن را در حالت افقی بگیرید رزولوشن 12 مگاپیکسلی با دیدی کامل استفاده می‌شود. البته می‌توانید بین هر کدام از این حالت‌ها به صورت دستی سوییچ کنید.

لنزهای اصلی آیفون به صورت دائم با هم در ارتباط هستند و زمانی که بین آن‌ها جا به جا می‌شوید نقطه فوکوس به طور خودکار اصلاح می‌شود و تنظیمات نوردهی هم به همان صورت ذخیره می‌شود. این حالت هم برای عکاسی و هم برای فیلم‌برداری پاسخگو است.

در صفحه ویوفایندر دوربین این گوشی می‌توانید تمام زاویه‌ای که تحت پوشش لنزها است را مشاهده کنید و در نتیجه در همان حالت زنده ببینید که چه سوژه‌ای در تصویر شما قرار دارد و چه سوژه‌ای خارج از سوژه است.

نایت مود گزینه‌ای است که به دوربین این گوشی هوشمند راه پیدا کرده است. با کمک این تکنولوژی می‌توانید عکس‌هایی روشن‌تر در نور کم تهیه کنید. آیکون مربوط به این ویژگی بالای صفحه به نمایش در می‌آید. زمانی که در نور کم عکاسی می‌کنید کنار این آیکون به شما مدت‌زمانی که برای عکاسی نایت مود و نوردهی به سوژه‌ها نیاز است را نمایش می‌دهد که امکان خاموش و روشن کردن یا کم و زیاد کردن زمان به صورت دستی وجود دارد. به طور معمول این عدد بین 1 تا 3 ثانیه است اما برخی مواقع بسته به نوری که در محیط وجود دارد این عدد تا 30 ثانیه هم می‌تواند زیاد شود. نایت مود برای عکاسی با لنز اولترا واید وجود ندارد.

باتری گوشی ایفون 11 پرو مکس

 در آخرین بخش نقد و بررسی iPhone 11 Pro Max اپل در رابطه با باتری این گوشی و کیفیت شارژدهی آن صحبت می‌کنیم. باتری که برای تامین انرژی مورد نیاز این آیفون در نظر گرفته شده ظرفیت 3969 میلی آمپر ساعتی دارد و یک باتری لیتیوم یونی است. این اولین باری محسوب می‌شود که اپل از یک باتری با ظرفیت این چنینی در آیفون استفاده می‌کند. در بررسی iPhone 11 Pro Max مشخص شد که یک کاربر معمولی با استفاده نرمال از گوشی تقریبا می‌تواند طی هر بار شارژ باتری دستگاه برای مدت زمان 1.5 روز به راحتی از آیفون استفاده کند و در اغلب مواقع شارژدهی باتری تا 2 روز هم ادامه پیدا می‌کند. اما طبیعتا اگر تسک های سنگین در گوشی اجرا شوند و آیفون تحت فشار باشد، شارژ باتری آن زودتر خالی می‌شود.

 

بنابراین قدرت شارژدهی خوب از ویژگی های مثبت آیفون 11 Pro Max اپل است. آیفون 11 پرو مکس از قابلیت شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کند و شارژر فابریک گوشی 18 واتی است. در بررسی گوشی مشخص شد که با باتری دستگاه با استفاده از شارژر فابریک آن تقریبا ظرف 75 دقیقه فول شارژ می‌شود. نکته بعدی مربوط به پشتیبانی iPhone 11 Pro Max از قابلیت شارژ بیسیم خواهد بود. با قرار دادن این آیفون بر روی پد های شارژ بیسیم Qi به راحتی می‌توانید باتری آیفون را شارژ کنید. طبیعتا سرعت شارژ مجدد باتری گوشی در این شرایط به دلیل اتلاف انرژی زیاد چندان بالا نخواهد بود. پس قدرت شارژدهی خوب و سرعت شارژ مجدد مناسب از اصلی ترین ویژگی های مثبت آیفون 11 پرو مکس اپل هستند.

کلام آخر

تفاوت اصلی آیفون های نسخه پرو با نسخه معمولی در سال 2019، به سه مورد اصلی دوربین تله فوتو، فریم لوکس تر از جنس استیل ضد زنگ و البته نمایشگر به مراتب با کیفیت تر باز می گردد. اما آیا این ها مواردی هستند که تجربه حرفه ای را برای کاربران در اختیار می گذارند؟ پاسخ این سوال برای سلایق مختلف، متفاوت خواهد بود. به این صورت که اگر ظاهر لوکس تر، دوربین تله فوتو برای تصاویر پرتره بهتر و همچنین نمایشگر اشباع تر با رزولوشن بیشتر برای شما اهمیت چندانی ندارد، در این صورت آیفون 11 نیز می تواند با قیمت به مراتب کمتر، تجربه مشابهی برای شما در اختیار بگذارد. گذشته از این موارد، زمانی که نسخه ی پرو پرچمدار اپل را با سایر پرچمداران اندرویدی مقایسه می کنیم، متوجه می شویم که از قابلیت های جدیدی مانند شارژ بی سیم معکوس، نمایشگر بدون حاشیه، سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر، زوم چند برابر و شارژ فوق سریع، بی نصیب مانده است. با این حال، از دیدگاهی دیگر می توان گفت که آیفون 11 پرو مکس و آیفون 11 پرو به عنوان پرچمداران اصلی اپل، تجربه کاملی در قسمت های اصلی مانند نمایشگر، دوربین، سخت افزار، باتری، کیفیت ساخت و عملکرد در اختیار می گذارد که کمترین ایراد را می توان به آنها گرفت. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.