سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی و مشخصات کلی اپل واچ 6

بررسی اپل واچ 6

در این مقاله به بررسی دقیق اپل واچ 6 (Apple Watch 6) و قابلیت‌های منحصربه فرد آن خواهیم پرداخت تا با تفاوت‌های جدیدترین ساعت‌ هوشمند اپل با سری‌های پیش از آن آشنا شوید.

همانطور که در جریان رویداد اخیر دیدیم، اپل با آنکه از آیفون جدیدش (iPhone 12) رونمایی نکرد ولی در عوض، از دو ساعت هوشمند جدید پرده برداشت. یکی از این ساعت‌ها اپل واچ سری 6 که بود که پرچم‌دار اپل نیز معرفی شد و ساعت دیگری که معرفی شد، اپل واچ اس ای (نسخه اقتصادی) بود.

اما ممکن است برای‌تان سوال ایجاد شده باشد که چه تفاوت‌هایی بین این دو ساعت وجود دارد و آیا با توجه تفاوت قیمت این دو ساعت هوشمند، قابلیت‌های اپل واچ سری 6 از چه قرار است و چه ویژگی‌هایی آن را متفاوت با سایر ساعت‌های هوشمند اپل و حتی سایر برندها می‌کند. اگر به دنبال جواب برای این سوال‌ها هستید، با ما همراه باشید تا ویژگی‌های این ساعت هوشمند و پرچم‌دار اپل را به صورت دقیق برای‌تان شرح دهیم.

بررسی اپل واچ سری 6

طراحی و نمایشگر

اسمارت واچ اپل 6 مانند چند مدل قبلی اپل واچ است. همانطور که انتظار می‌رود طراحی بسیار باریکی دارد – هنوز چند اسمارت واچ رقیب وجود دارد که ظاهری مشابه به اپل واچ دارند و مانند آن بر روی دست می‌نشیند.

یکی از چیزهای جالبی که درباره اپل واچ سری 6 باید دانست این است که در رنگ کاملا قرمز و آبی و .. عرضه شده است. این خبر خوبی است که اپل واچ وارد قلمروی دنیای رنگی شده است.

اپل ادعا می‌کند که این بار نمایشگر همیشه روشن دو برابر سری قبلی روشن است و در هر مکانی با نور کم و زیاد می‌توان از این ساعت استفاده کرد. اگر زیبایی ساعت هوشمندتان برای شما اهمیت دارد، می‌توانید با خرید کاور و بند ساعت اپل واچ 6 این نیاز را به راحتی برآورده کنید.

قابلیت کنترل اکسیژن خون

سنسورهای کنترل اکسیژن خون سطح اکسیژن خون شما را اندازه‌گیری می‌کند. به‌عنوان پالس اکسیمتری (Pulse Oximetry)، کنترل اکسیژن خون در اپل واچ سری 6 به شما اطلاعاتی درباره میزان اکسیژن خود در 15 ثانیه می‌دهد. این سنسور به‌طور مداوم میزان اکسیژن را بررسی می‌کند و حتی در کودکان نیز قابل اجرا است.

اپل می‌گوید که میزان 95% تا 100% ایده‌آل به نظر می‌رسد. اگر میزان اکسیژن خون کمتر از سطح نرمال باشد ساعت هشدار می‌دهد و نشان دهنده مشکلات تنفسی در خواب و ورزش است. حتی در زمان ورزش نیز در صورت افت اکسیژن خون به شما هشدار می‌دهد. این کاهش همچنین ممکن است نشانه کمبود اکسیژن خاموش باشد، یک شرایط خطرناک که تاثیرات بیماری تنفسی را بیشتر می‌کند.

شاید اپل اولین شرکتی نباشد که سنسور کنترل اکسیژن خون را به مشخصه‌های سلامتی خود وارد کرده است، اما این شرکت حاضر است برنامه خود را اجرا کند و باور دارد که این حق را دارد. این ساعت 90% یا 100% سطح اکسیژن خون را در هر بار خواندن به‌درستی اندازه می‌گیرد.

شارژدهی و سایر ویژگی های اپل واچ 6

درست مانند نسل قبل، شارژدهی اپل واچ سری 6 نیز نهایتاً به 18 ساعت می‌رسد که به نظرم کمی آزاردهنده است چرا که اگر از ویژگی پایش خواب استفاده کنید، مجبور هستید که اپل واچ خود را خیلی سریع‌تر شارژ کنید. برای مقایسه می‌توانیم به فیت بیت Versa 2 اشاره کنیم که با یک بار شارژ می‌تواند به مدت 5 الی 6 روز ماندگاری داشته باشد و همچنین هواوی GT2 پرو نیز به مدت دو هفته ماندگاری دارد.

البته شارژدهی اپل واچ سری 6 هم نسبت به نسل قبل بهتر شده است؛ همانطور که گفتیم روشنایی نمایشگر این گجت به میزان 2.5 برابر افزایش یافته است و در عین حال همچنان میتواند شارژدهی 18 ساعته را ارائه دهد. این در حالی است که واچ فیس های جذاب این ساعت باعث میشوند که شما بخواهید از ویژگی نمایشگر همیشه روشن استفاده کنید. به شخصه واچ فیس آرتیست را خیلی دوست دارم. همچنین واچ فیس مموجی نیز به اپل واچ اضافه شده است که جذابیت خاص خودش را دارد.

همچنین اپل واچ سری 6 تمام کارهای مربوط به پایش سلامت را به خوبی انجام می‌دهد چرا که از تمام سنسورهای لازم نظیر سنسور سنجش ضربان قلب، سنسور ECG، سنسور تشخیص سقوط، GPS داخلی و سنسور ارتفاع سنج برخوردار می‌باشد. ویژگی پایش خواب نیز در watchOS 7 عملکرد بسیار دقیقی دارد.

کلام آخر

شرکت اپل این محصول را با قیمت مناسب و ایده آل راهی بازار های جهانی کرده و ما نیز شاهد قابلیت های فوق العاده و بسیار هوشمندانه داخل این محصول بسیار جذاب هستیم، اگر شما جزو کاربرانی هستید که می خواهید از این فناوری استفاده کنید بهتر است این ساعت را تجربه کنید، اگر قیمت برای شما مهم می باشد اصلا به دنبال این محصول نروید چون قیمتی بالای 14 میلیونی دارد که گزینه های بهتری نسبت به این محصول در بازه های قیمتی پایین وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر از بهترین گوشی های بازار کلیک کنید.