سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی اپل واچ اس ای (apple watch SE)

بررسی اپل واچ سری 6

Apple Watch SE دارای ویژگی های متفاوتی است. مانند سری 6 ، Apple Watch SE از بزرگترین و پیشرفته ترین نمایشگر ساعت ما استفاده می کند ، به شما امکان می دهد در یک نگاه از موارد بسیار بیشتری استفاده کنید. ویژگی تشخیص سقوط به همراه ویژگی های پیشرفته تناسب اندام در اختیار کاربران قرار می گیرد.  این اپل واچ در سه رنگ گلد، مشکی، و سفید در اختیار طرفداران خود قرار خواهد گرفت.

Apple Watch SE از تراشه s5 استفاده می کند که سرعت تولید آن تا چند برابر سریعتر از سری 3 است و به شما امکان می دهد حتی بدون تلفن و مدل های اپل خود تماس تلفنی ، ارسال پیام و موارد دیگر داشته باشید. 

مشتریان عاشق استفاده از ساعت اپل برای تناسب اندام و تمرین هستند و Apple Watch SE دارای ژیروسکوپ ، قطب نما و ارتفاع سنج شتاب سنج سری 6 است و از آنجا که دارای جدیدترین سنسورهای حرکتی است ، این اپل واچ با قیمت 279 دلار از فردا در اختیار مخاطبان قرار می گیرد.

با watchOS 7 ، کاربران می توانند از ویژگی های قدرتمند جدید از جمله Family Setup استفاده کنند که به بچه ها یا اعضای بزرگتر خانواده بدون آیفون اجازه می دهد از Apple Watch ، به علاوه ردیابی خواب ، تشخیص خودکار شستن دست و تمرینات جدید لذت ببرند. Apple Watch SE در سه جلد زیبا ساخته شده از آلومینیوم 100 درصد بازیافتی و سازگار با تمام باندهای اپل واچ از جمله حلقه Solo جدید و حلقه Solo Braided موجود است.

بررسی اپل واچ اس ای

طراحی و صفحه نمایش

در این قسمت شاهد تغییر خاصی نیستیم. طراحی اپل واچ سری SE تقریبا همان طراحی است که قبلا در دیگر ساعت‌های ساخت اپل دیده بودیم. برخلاف اپل واچ 6 که در دو نسخه فلزی و تیتانیومی عرضه می‌شود ساعت هوشمند Apple Watch SE تنها در نسخه آلومینیومی به فروش می‌رسد. اپل همچنین رنگ‌های نقره‌ای، طلایی و خاکستری را برای این ساعت در نظر گرفته است.

ساعت هوشمند Apple Watch SE از همان پردازنده S5 که پیشتر در اپل واچ 5 مورد استفاده قرار گرفته بود بهره می‌برد و علاوه بر این اندازه صفحه نمایش آن هم مانند اپل واچ 5 است و حدود 30 درصد بزرگتر از اپل واچ 3 است. با این همه در این ساعت خبری از ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن نیست؛ در حالی که اپل واچ 6 و 5 هردو از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند. عدم وجود چنین قابلیتی در ساعت هوشمندی که بیش از 250 دلار قیمت دارد یک نقطه ضعف بزرگ به حساب می‌آید، البته تا حدودی هم حق با اپل است؛ زیرا آن‌ها می‌خواهند میان محصولات مختلف خود به خصوص بین این ساعت و اپل واچ 6 تفاوت‌هایی داشته باشند.

همانطور که گفتیم ساعت هوشمند Apple Watch SE در دو سایز 40 و 44 میلی‌متری به فروش می‌رسد. مدل 40 میلی‌متری با رزولوشن 324×394 و مدل 44 میلی‌متری نیز با رزولوشن 368×448 پیکسل عرضه می‌شوند.

قابلیت ورزشی و سلامتی

سری اپل واچ برخلاف رقبایی مثل گارمین و فیت‌بیت همواره بیشتر تمرکز خود را بر ارائه ویژگی‌های سلامتی بهداشتی معطوف کرده و ساعت هوشمند اپل واچ SE نیز از این قاعده مستثنی نیست. این ساعت مانند اپل واچ 6 از شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و همچنین ارتفاع سنج لحظه‌ای بهره می‌برد و افزون بر این از قابلیت تشخیص سقوط، نظارت بر نویز محیط و برقراری تماس اضطراری بین‌المللی برخوردار است؛ ویژگی‌هایی که در اپل واچ 3 وجود ندارند.

با این همه اپل واچ SE برخلاف پرچمدار اپل یعنی اپل واچ 6 به قابلیت سنجش اکسیژن خون و گرفتن نوار قلب مجهز نیست. با این وجود و همزمان با عرضه watchOS 7 این ساعت و دیگر ساعت‌های اپل از اپل واچ 3 به بعد از ویژگی ردیابی خواب پشتیبانی می‌کنند و برنامه جدید Fitness اپل نیز به فهرست برنامه‌های آن‌ها افزوده شده است. اپلیکیشن Fitness دارای تمرینات ورزشی است و در کنار آن‌ها تمرینات رقص‌های مختلف را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

اما جالب‌ترین قابلیتی که به ساعت هوشمند Apple Watch SE افزوده شده است امکان تشخیص شستشوی دست‌ها است. این ویژگی به کاربران کمک می‌کند که دست‌هایشان را با هدف از میان بردن باکتری‌ها و ویروس‌ها به درستی شستشو دهند. این ویژگی یک تایمر 20 ثانیه‌ای را به شما نشان می‌دهد تا دست‌هایتان را به درستی و با صرف مدت زمان 20 ثانیه‌ای که از سوی سازمان بهداشت جهانی توصیه شده شستشو دهید. ساعت علاوه بر تایمر با بازخوردهای لمسی و صدا به شما در انجام این فرایند کمک می‌کند.

این قابلیت به طور خودکار و با تشخیص صدای آب و صابون شروع به کار می‌کند و برای همین نیازی نیست هربار که می‌خواستید دست‌هایتان را بشورید به یک برنامه به خصوصی بروید و آن را فعال کنید. البته اپل به صورت پیش‌فرض این ویژگی را غیرفعال کرده، ولی شما می‌توانید با مراجعه به مسیر Settings —> Handwashing و فعال کردن Timer و Haptics این ویژگی را فعال کنید. بعد از فعال کردن این ویژگی و با گذشت زمان می‌توانید با مراجعه به اپلیکیشن Health تاریخچه مربوط به زمان‌هایی که دست‌های خود را شستید و مدت زمانی که برای هر بار شستن دست‌ها زمان گذاشتید را مشاهده کنید.

دوام باتری ساعت هوشمند اپل واچ اس ای 

مانند اپل واچ 3 و اپل واچ 6 ، ساعت هوشمند اپل واچ SE نیز دارای عمر باتری 18 ساعته است ، به این معنی که هر روز ساعت خود را دوباره شارژ می کنید. وقتی نوبت به پخش موسیقی و استفاده از GPS می رسد ، عمر باتری Apple Watch SE کمی کمتر از Apple Watch 6 است.

مشهودترین تفاوت در زمان شارژ است: فقط 90 دقیقه برای Apple Watch 6 در مقابل 2.5 ساعت برای Apple Watch SE برای شارژ کامل. 

سخن پایانی

در نهایت باید اذعان کنیم که پس از بررسی اپل واچ اس ای هیچ نوآوری خاصی در این اپل واچ شاهد نبودیم. گروه طراحی این ساعت اپل واچ سری 5 را با کم کردن برخی قابلیت ها مانند صفحه نمایش همیشه روشن باز طراحی کرده اند تا نسخه ای ارزان تر و در دسترس تر خلق کنند زیرا تحت این شرایط کسانی که پول تهیه پرچمدار اپل واچ ها یعنی اپل واچ سری 6 را ندارند به راحتی و با صرف هزینه ای اندک می توانند یک اپل واچ مدل 2020 خریداری کنند که انصافا از سرعت عمل بالایی نیز برخوردار است.

 

هیجان انگیز ترین نکته در بررسی اپل واچ اس ای این است که با صرف هزینه ای اندک می توانید گوشی خود را در خانه بگذارید و از ساعت خود به عنوان گوشی دوم استفاده کنید و به نظر من همین نکته برای محبوب و پرفروش شدن این ساعت هوشمند کافیست. برای خرید اقساطی محصولات اپل کلیک کنید.