سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی گوشی شیائومی می 8

بررسی گوشی شیائومی می 8

شرکت شیائومی از آن دسته کمپانی های چینی است که توانسته جایگاه ویژه‌ای در صنعت موبایل برای خودش دست و پا کند و هم اکنون گوشی های این برند در بازار کشورمان هم بسیار محبوب و پرفروش شده‌اند. یکی از گوشی های جدید و پرطرفدار شیائومی در ماه می (May) سال 2018 با نام اختصاصی می 8 یا Xiaomi Mi 8 معرفی شد و خیلی زود توانست توجه علاقمندان به تکنولوژی و گوشی های موبایل را جلب کند. این اسمارتفون از کیفیت ساخت عالی و قیمت بسیار مناسبی بهره می‌برد. قیمت می 8 شیائومی نسبت به گوشی های هم رده خود که توسط دیگر برند ها نظیر سامسونگ عرضه شده به مراتب کمتر است و این مسئله از اصلی ترین نقاط قوت این گوشی محسوب می‌شود.

 

اما صرفا قیمت مناسب و ارائه ویژگی های سخت افزاری که بر روی کاغذ خود به نظر می‌رسند نمی‌تواند دلیل قانع کننده‌ای برای انتخاب و خرید یک گوشی باشد. تجربه ثابت کرده که مشخصات سخت افزاری روی کاغذ هیچوقت نمی‌توانند به طور مطلق نشان دهنده قدرت و کیفیت عملکرد یک گوشی باشند، بلکه برای درک کیفیت عملکرد گوشی های موبایل باید حتما به بررسی های عملی تکیه کرد. به همین سبب ما قصد داریم در این مقاله اختصاصی به نقد و بررسی می 8 شیائومی بپردازیم و نقاط قوت و ضعف اصلی آن را برایتان مشخص کنیم. این بررسی با توجه به یک هفته استفاده از گوشی مذکور تدوین شده است، بنابراین اگر قصد خرید گوشی mi 8 را دارید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

بررسی گوشی شیائومی می 8

نمایشگر

در عصر تکنولوژی و قرن ارتباطات چیزی که هر روز و هر ساعت مورد تمرکز چشمان ماست صفحه نمایش تلفن همراه ماست ! اگر این بخش کیفیت مطلوب تر و رنگ هایی با روشنایی مناسب داشته باشد علاوه بر سلامتی چشمان ، رضایت کاربران را نیز در پی دارد.

صفحه نمایش این پرچمدار که ساخته شرکت سامسونگ است از نوع SuperAMOLED است.این صفحه نمایش 6.21 اینچ با تراکم پیکسل 2248*1080 و کیفیت فول اچ دی پلاس است که با نسبت تقریبی 2:1 است ، برای انجام بازی و تماشای فیلم و... بسیار لذت بخش و مناسب است.

یکی از دلایل مصرف بالای باتری در اسمارت فون ها نوع صفحه نمایش است که این صفحه نمایش LED ، مصرف پایین با قابلیت کنترل روشن و خاموش کردن پیکسل های صفحه نمایش را دارد و با قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن برای نمایش ساعت و اطلاعت دیگر از خاموش و روشن کردن های متوالی صفحه نمایش جلوگیری کرده و باعث کاهش مصرف نیرو می شود.

از مشخصات برجسته این صفحه نمایش باید به کنتراست عالی 60000:1 و و ویژگی HDR10 است.HDR 10 با درخشندگی بخش های روشن و همچنین قابلیت افزایش جزئیات قابل مشاهده در تصاویر و تفکیک بهتر آنها به دلیل گسترده تر بودن وسعت رنگ ها در کنار کنتراست بالا چشم های هر بیننده ای را به خود جلب می کند .

قطعا وقتی از صفحه نمایش گرانقیمت و ارزشمندی صحبت میشود به محافظت احتیاج دارد و در دنیای اسمارت فون ها چه محافظی بهتر از پوشش های محافظ مستحکم Gorilla Glass که در این اسمارت فون از Gorilla Glass 5 استفاده شده است تا از بابت محافظت تا جای امکان شما را آسوده کند ، هر چند پیشنهاد میکنیم در چنین موارد حساسی هیچ ریسکی نکنید چون حتی معروفترین شرکت ها نیز اطمینان 100? نمی دهند.

 

دوربین 

دوربین پشتی دوگانه است و از ترکیب دو دوربین و یک فلش دوگانه مابین آن دو در یک قاب تشکیل شده است. دوربین اصلی یک سنسور 12 مگاپیکسلی از شرکت سونی است به مدل IMX363 است که از مشخصه های آن به گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 ، قابلیت تشخیص فاز ، لرزشگیر اپتیکال 4 محوره برای عدم تار شدگی لحظات ثبت شده و.... اشاره کرد.

دوربین دوم پشتی که سنسور آن ساخت شرکت سامسونگ و مدل S5k3M3 با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 است یک سنسور 12 مگاپیکسلی با لنز تله فوتو است که باعث ایجاد قابلیت زوم اپتیکال است.همانطور که میدانید زوم دیجیتال باعث افت کیفیت می شود ولی قابلیت زوم اپتیکال این عیب را برای زوم در مواقع مورد نظر برطرف کرده است.

از دیگر امکانات دوربین Mi 8 باید به قابلیت گرفتن عکس های پرتره، عکاسی در حالت پیشرفته و حرفه ای ، وجود همزمان لرزشگیر دیجیتال و اپتیکال 4 محوره برای کاهش حداکثری و عدم وضوح ناشی از لرزش در ثبت تصاویر، فیلمبرداری با کیفیت 4K ، تشخیص چهره ، زوم دیجیتال و اپتیکال، فیلمبرداری صحنه آهسته (slow motion) ، وجود فیلتر ها ، حالت های زیباسازی چهره و.... اشاره کرد.

دوربین سلفی به سنسور 20 مگاپیکسلی S5K3T1 سامسونگ با دریچه دیافراگم f/2 مجهز شده تا بتواند رضایت شما را در گرفتن عکس های تکی و یا گروهی جلب کند.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی می 8

 در آخرین بخش نقد و بررسی می 8 شیائومی در رابطه با باتری این گوشی و توان شارژدهی آن صحبت می‌کنیم. باتری که برای تامین انرژی مورد نیاز این اسمارتفون بکار رفته یک باتری لیتیوم پلیمری 3400 میلی آمپر ساعتی خواهد بود. شاید تصور کنید که باتری 3400 میلی آمپر ساعتی خیلی نمی‌تواند بازده خوبی در گوشی می 8 داشته باشد، اما در عمل اینطور نیست و نتیجه بررسی ما نشان داده که باتری این اسمارتفون با یک مرتبه شارژ به خوبی تا 1.5 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین می‌کند. شاید بعد از 1 الی 2 ماه استفاده از گوشی به تدریج قدرت شارژدهی آن کاهش یافته و دوام هر سیکل شارژ باتری دستگاه به یک روز برسد. البته طبیعتا نحوه استفاده کاربر از گوشی هم مستقیما بر روی مقدار شارژدهی باتری تاثیر می‌گذارد و ما شرایط استاندارد و عادی را برای تعیین قدرت شارژدهی باتری گوشی در نظر گرفتیم.

اگر خیلی علاقمند بازی های اندرویدی سنگین باشید و این بازی ها را برای مدت زمان طولانی در گوشی اجرا کنید، طبیعتا سرعت خالی شدن شارژ باتری افزایش می‌یابد. در اینگونه مواقع ممکن است حتی در کمتر از یک روز هم شارژ باتری گوشی خالی شود. بنابراین اگر می‌گوییم باتری 3400 میلی آمپر ساعتی گوشی می 8 با یک مرتبه شارژ تقریبا 1.5 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین می‌کند، منظورمان در شرایط عادی و استفاده نرمال است. اما شارژ مجدد باتری گوشی چقدر زمان می‌برد؟ خوشبختانه شیائومی Mi 8 از قابلیت شارژ سریع 4 (Quick Charge 4.0) پشتیبانی می‌کند و بدین ترتیب از یک شارژر فابریک 18 واتی بهره می‌برد. شارژ مجدد باتری این گوشی با استفاده از شارژ مذکور تقریبا ظرف 60 دقیقه قابل انجام خواهد بود و این مسئله هم از ویژگی های بسیار خوب گوشی می 8 است.

سخن پایانی

شیائومی هرگز نمی‌توانست راهی را بهتر از ارائه یک گوشی پرچمدار عالی اقتصادی برای جشن گرفتن تولد 8 سالگی خود در صنعت گوشی سازی پیدا کند. این گوشی هوشمند نقاط ضعف خاص خود را دارد، اما بجز این محدودیت‌ها شما را درگیر هیچ مشکل دیگری نمی‌کند. در مجموع می‌توان گفت که شیائومی می 8 یک گوشی بسیار خوب است و خرید آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برای اطلاع از قیمت ها اینجا را کلیک کنید.

 

نقاط قوت

  • نمایشگر عالی
  • باتری قدرتمند مجهز به فناوری شارژ سریع
  • دوربین سلفی و اصلی خوب با توانایی گرفتن عکس‌های عالی
  • رابط کاربری MIUI مجهز
  • صدای خروجی قدرتمند و واضح

 

نقاط ضعف

  • نداشتن جک 3.5 میلی‌متری هدفون، پورت کارت حافظه میکرو SD، کد محافظتی IP در برابر نفوذ آب و ذرات گرد و خاک، اسپیکرهای استریو و قابلیت شارژ بی سیم
  • عدم ارائه کارایی واقعی پردازشگر پرچمدار کوالکام اسنپدراگون 845 به دلیل متحمل شدن فشارهای حرارتی
  • نداشتن قابلیت تثبیت سازی خوب برای فیلم برداری با رزولوشن 4K