سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی گوشی شیائومی می نوت 10 پرو

بررسی گوشی شیائومی می نوت 10 پرو

شیائومی به صورت همزمان از دو محصول جدید خود یعنی گوشی می نوت 10 پرو و نوت 10 رونمایی کرده است و نوت 10 پرو را می توان سری پیشرفته تر این دستگاه دانست که فقط در یک مدل با کانفیگ خاصی عرضه شده است.

این گوشی نیز به دلیل ویژگی های بارز و ممتازی مانند استفاده از دوربین 108 مگاپیکسلی و پردازنده ی قوی به عنوان یکی از محبوب ترین و البته با کیفیت ترین پرچمدار های شیائومی در بازار شناخته می شود.

تنها تفاوت Xiaomi Redmi Note 10 Pro  با  نوت 10 را می توان میزان رم و حافظه ی داخلی و همچنین لنز 8p آن در دوربین 108 مگاپیکسلی دانست.

یکی از معایب شیائومی نوت 10 پرو را می توان عدم پشتیبانی از کارت حافظه دانست که البته سعی شده است تا با قرار دادن یک حافظه ی داخلی قوی 256 گیگابایتی، این نقص تا حدودی برای کاربران جبران شود.

شرکت شیائومی برای فروش و عرضه ی این محصول خود نیز از روش های به صرفه و فروش اینترنتی استفاده نموده است که می تواند در کاهش قیمت آن به نسبت امکاناتی که دارد بسیار موثر باشد.

بررسی گوشی شیائومی می نوت 10 پرو

نمایشگر

صفحه نمایش موبایل شیائومی Mi Note 10 Pro  در اندازه 6.4 اینچی بوده که از فناوری نسل جدید نمایشگر ها یعنی AMOLED بهره می برد. رزولوشن این هیولای دوست داشتنی 1080 در 2340 بوده و تراکم پیکسلی آن 398ppi می باشد. همچنین نسبت صفحه نمایش به بدنه 87.8 درصد است. نمایشگر همیشه روشن و قابلیت HDR10 از خصوصیات این موبایل شیائومی به شمار می رود.

بدنه و ظاهر

مهم ترین نکته این بخش، ساختار محکم و مقاوم صفحه نمایش بوده که از آخرین نسل از محافظ های شیشه ای (Corning Gorilla Glass 5) در بخش پشتی و جلویی برخوردار شده است. یک قاب محکم از آلیاژ آلومینیوم نیز وظیفه حفاظت از Mi Note 10 Pro را بر عهده دارد. وزن فبلت شیائومی نوت 10 پرو 208 گرم می باشد که برای چنین اندازه ای، تقریبا منطقی است.

عملکرد گوشی

با وجود اینکه شیائومی می نوت 10 پرو از تراشه‌های پرچمدار کوالکام استفاده نمی‌کند، اما باز هم در بحث عملکرد به لطف رم 8 گیگابایتی خود حرف‌های زیادی برای زدن دارد. تراشه مورد استفاده در این گوشی اسنپدراگون 730G است که در حقیقت نمونه ارتقا یافته اسنپدراگون 730 است و نسبت به آن در بخش پردازش‌های گرافیکی 15 درصد عملکرد بهتری دارد. می نوت 10 پرو در بنچمارک‌ها نیز توانست گوشی‌هایی که از اسنپدراگون 730 استفاده می‌کنند مانند i, را پشت سر بگذارد.

در بنچمارک 3DMark شیائومی می نوت 10 پرو توانست امتیاز 2384 و در بنچمارک‌های OpenGL و Vulkan نیز امتیاز 2240 را کسب کند. در حالی که شیائومی می 9 تی در همین بنچمارک‌ها امتیاز 2197 و 2064 را کسب کرد. برتری می نوت 10 پرو در بنچمارک AnTuTu نیز مشهود است. این گوشی در این بنچمارک امتیاز 259773 را کسب کرد، در حالی که می 9 تی توانست 211963 امتیاز کسب کند. با این وجود شیائومی گزینه‌های بیشتر و قدرتمندتری برای تراشه در اختیار داشت، اما احتمالا برای آن که قیمت گوشی می نوت 10 پرو شیائومی از حد معینی بالاتر نرود از به کارگیری از آن‌ها صرف نظر کرده است.

اسپیکر

به نظر می رسد شیائومی همچنان اعتقادی به استفاده از اسپیکر دوگانه در اسمارتفون هایش ندارد و گوشی می نوت 10 پرو نیز از این قاعده مستثنی نیست. اسپیکر تک کاناله این گوشی که روی لبه پایینی قرار دارد، در تست پخش موسیقی، شدت خروجی میانگین 77 دسی بل را به ثبت می رساند که رقم قابل قبولی برای یک اسپیکر، می باشد. همچنین از نظر کیفیت، این اسپیکر عملکرد مطلوبی دارد و جزئیات صدا را در حداکثر حجم صدا نیز حفظ می کند؛ اما در زمینه عمق بیس، این اسپیکر انتظار ها را برآورده نمی کند.

اما یک نکته مثبت در بخش صدا برای می نوت 10 پرو وجود دارد که حفظ جک 3.5 میلی متری هدفون می باشد. در واقع شیائومی با تولید این محصول نشان می دهد که با وجود جک هدفون هم می توان باتری به بزرگی 5260 میلی آمپر ساعت در داخل یک اسمارتفون قرار داد و این بهانه برای حذف جک هدفون، چندان منطقی نبوده است. از این رو، کاربران می نوت 10 پرو به راحتی و بدون نیاز به تبدیل مخصوص می توانند از هدفون های سیمی و یا کابل AUX برای انتقال صدا، استفاده نمایند.

دوربین

5 دوربین، حسگر 108 مگاپیکسلی، لنز 8 تکه، زوم 50 برابر، عکاسی ماکرو، زوم اوپتیکال 2 برابر و 5 برابر و … همگی از مواردی هستند که باعث می شود ردمی نوت 10 پرو یک محصول ویژه در زمینه دوربین باشد. ابتدا از دوربین اصلی این محصول شروع می کنیم که به نوعی جذابترین آن ها نیز می باشد. جالب است بدانید که این گوشی به عنوان اولین محصول عرضه شده به بازار شناخته می شود که از حسگر جدید 108 مگاپیکسلی سامسونگ استفاده می کند.

سنسور 108 مگاپیکسلی سامسونگ از سری ISOCELL Bright HMX می باشد که دارای اندازه 1/1.33 اینچی بوده و بزرگ تر از هر حسگر تصویر بکار رفته در اسمارتفون های موجود در بازار می باشد. پیکسل های این حسگر، دارای اندازه 0.8 میکرونی می باشد که با توجه به فیلتر بایر 4 به 1، می تواند تصاویری با رزولوشن 27 مگاپیکسل و پیکسل های بزرگ 1.6 میکرونی به ثبت برساند.

در قسمت جلوی این حسگر، از لنز 8P یا 8-Plastic استفاده شده است که نشان می دهد از 8 لایه پلاستیکی تشکیل یافته و با توجه به اینکه استفاده از لایه های بیشتر، رابطه مستقیمی با افزایش کیفیت عکاسی دارد، می توان گفت که انتظار می رود دوربین اصلی این گوشی، تا حدودی کیفیت بهتری در مقایسه با نسخه معمولی داشته باشد. همچنین بد نیست بدانید که این لنز 25 میلی متری، زاویه دید 82 درجه ای را در اختیار می گذارد و با گشودگی دهانه دیافراگم f/16.9، به لرزشگیر اوپتیکال نیز مجهز می باشد.

بعد از دوربین اصلی، نوبت به دوربین های تله فوتو می رسد. اولین دوربین تله فوتوی این گوشی، از حسگر 12 مگاپیکسلی با پیکسل های بزرگ 1.4 میکرونی استفاده می کند که دارای قابلیت فوکوس سریع Dual-Pixel نیز می باشد. همچنین این دوربین از لنزی با گشودگی دهانه دیافراگم f/2.0 استفاده می کند که فاقد لرزشگیر اوپتیکال است و شیائومی زاویه دید این دوربین را، بهترین گزینه برای عکاسی پرتره می داند.

دوربین بعدی تله فوتو، دارای حسگر 5 مگاپیکسلی با لنزی به دهانه دیافراگم f/2.0 می باشد که مجهز به لرزشگیر اوپتیکال بوده و زوم 5 برابری اوپتیکال و 10 برابری هیبریدی را در اختیار می گذارد. اما شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که این دوربین چگونه می تواند بدون ساختار پیروسکوپی، زوم 5 برابری اوپتیکال داشته باشد و سوال بعدی این است که چرا تصاویر خروجی از آن، دارای رزولوشن 8 مگاپیکسل هستند؟

در حقیقت جالب است بدانید که این دوربین از حسگر 8 مگاپیکسلی به جای حسگر 5 مگاپیکسلی استفاده می کند که به طور پیش فرض، تصاویری با زوم 3.7 برابر را در اختیار می گذارد. سپس الگوریتم های بخصوصی با برش مرکزی 5 مگاپیکسل از حسگر 8 مگاپیکسلی، زوم 5 برابر را در اختیار می گذارد که در نهایت به دلایل نا معلومی این تصویر 5 مگاپیگسلی مجددا به رزولوشن 8 مگاپیکسل، بزرگنمایی می شوند.

در دنیای امرزوی، اگر گوشی هوشمندی 5 دوربین داشته باشد؛ بی شک یکی از آن ها از نوع فوق عریض می باشد که محبوبیت بالایی پیدا کرده است. می نوت 10 پرو نیز از این قاعده پیروی می کند و چهارمین دوربین آن، از نوع فوق عریض می باشد که به حسگر 20 مگاپیکسلی مجهز شده و با استفاده از لنز 13 میلیمتری با دیافراگم f/2.2 ، زاویه دید 117 درجه ای را در اختیار می گذارد.

نکته جالب در مورد این دوربین، پشتیبانی از فوکوس خودکار می باشد که قابلیت فوکوس از فاصله نزدیک را به ارمغان می آورد. پس با این وجود، استفاده از دوربین جداگانه ماکرو چه ضروریتی دارد؟ به گفته شیائومی، دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو در این گوشی، برای عکاسی از سوژه در محدوده 2 الی 10 سانتی متری کاربرد دارد و از دوربین فوق عریض، برای فیلمبرداری در چنین مواردی، بهره گرفته خواهد شد. همچنین اگر بخواهید در فاصله کمتر از 2 سانتی متر، (حداکثر 1.5 سانتی متر) روی سوژه فوکوس کرده و عکاسی کنید، می نوت 10 پرو، از هر دو دوربین استفاده خواهد کرد و بدین ترتیب، این گوشی به عنوان اولین اسمارتفون دنیا به شمار می آید که می تواند از فاصله کمتر از 2 سانتی متر، روی سوژه فوکوس کند.

گذشته از دوربین 5 گانه، نکته جالب دیگر در این قسمت، استفاده از 4 فلاش LED می باشد. بد نیست بدانید که دو مورد از این فلاش ها، مشابه نمونه بکار رفته در سایر اسمارتفون ها می باشد و دو مورد دیگر، اصطلاحا پشت دیفیوزر با پخشگر قرار گرفته اند که نور نرم را در اختیار خواهند گذاشت.

رابط کاربری دوربین در MIUI 11 تغییر چندانی نسبت به نسل قبلی نداشته است. حالت های مختلف دوربین مثل پرتره، 108 مگاپیکسل، فیلمبرداری و … روی نواری در بالای دکمه شاتر چیده شده اند که با سوایپ به سمت چپ یا راست، می توان بین آن ها جا به جا شد. در بالای این نوار حالت ها دکمه هایی برای جابه جایی بین دوربین های مختلف قرار داده شده است که در واقع زاویه دیدهای متنوع را در اختیار می گذارد. از قسمت بالای رابط کاربری هم می توان به مواردی مثل هوش مصنوعی، فیلتر ها، فلاش، HDR و … دسترسی داشت.

 

حالت پرو یا عکاسی دستی نیز امکانات خوبی دارد. در این قسمت که امکان استفاده از هر 5 دوربین وجود دارد، می توان مواردی مثل وایت بالانس، سرعت شاتر، فوکوس و ایزو را به طور دستی تنظیم کرد و جالب است بدانید که امکان عکاسی با رزولوشن 108 مگاپیکسل نیز در این قسمت وجود دارد.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی می نوت 10 پرو

باتری قدرتمند 5260 میلی آمپری، دیگر حرفی برای گفتن نمی گذارد. من که ترجیح می دهم بازی کنم :)   اما اگر شما عزیزان علاوه بر بازی کردن، به فیلم دیدن هم علاقه مند هستید، باتری گوشی همچنان شما را همراهی خواهد کرد. باتری ردمی نوت 10 پرو را دست کم نگیرید.

همچنین این موبایل هوشمند از فناوری شارژ سریع نیز پشتیبانی می کند که در حالت معمولی در نیم ساعت تا 58 درصد شارژ خواهد شد. برای شارژ شدن تا 100 درصد، تنها 65 دقیقه زمان نیاز است.

جمع بندی

اگر دوربین گوشی هوشمند از اولین اولویت های شما می باشد، شیائومی می نوت 10 پرو می تواند یکی از گزینه های خرید شما به شمار بیاید. این گوشی با پنج دوربینی که در قسمت پشتی اش قرار گرفته است، امکانات متنوع و نسبتا کاملی از دوربین گوشی هوشمند را در اختیار می گذارد و در رده قیمتی اش، یکی از بهترین تجربه ها بین رقبا را دارد. گذشته از این موارد، می نوت 10 پرو از طراحی زیبا و کیفیت ساخت بسیار خوب در کنار نمایشگر با کیفیت آمولد، استفاده می کند که به ارزش های خرید آن می افزاید. برای اطلاع از قیمت بهترین گوشی های بازار کلیک کنید.