سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد و بررسی گوشی آفون 12 اپل

نقد و بررسی گوشی ایفون 12 اپل

اپل در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد که هر ساله منتظر رونمایی از گوشی های جدید این کمپانی، می باشند. اپل سهم بسیار زیادی از فروش گوشی های هوشمند را در سراسر جهان به خود اختصاص داده است. در سال 2020 شرکت اپل از 4 مدل گوشی خود در قامت آیفون سری 12 رونمایی کرده است: آیفون 12 مینی، آیفون 12، آیفون 12 پرو و 12 پرو مکس.

سرانجام پس از کش و قوس های فراوان، اپل در برنامه Hi Speed از آیفون های سری 12 خود رونمایی کرد. اپل در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد که هر ساله منتظر رونمایی از گوشی های جدید این کمپانی، می باشند. اپل سهم بسیار زیادی از فروش گوشی های هوشمند را در سراسر جهان به خود اختصاص داده است. در سال 2020 شرکت اپل از 4 مدل گوشی خود در قامت آیفون سری 12 رونمایی کرده است: آیفون 12 مینی، آیفون 12، آیفون 12 پرو و 12 پرو مکس. در ادامه بیشتر با گوشی ایفون 12 شرکت اپل آشنا می شویم.

بررسی گوشی آیفون 12 

طراحی

تا لحظات آخر، بسیاری از صاحب نظران اعتقاد داشتند جدیدترین گوشی اپل به سنسور چهارگانه مجهز خواهد بود. جدیدترین گوشی‌های آیفون که به واسطه ماژول مربعی دوربین اصلی شهره خاص و عام شدند، کماکان با همان طراحی قدیم اما عنوانی جدید، راه خود را بازار پیدا کرده‌اند.

گوشی آیفون 12، در یک نگاه شباهت انکارناپذیری با آیفون 11 دارد. روی قاب پشتی ماژول مربعی متشکل از دو سنسور دیده می‌شود که در کنار لوگوی این سیب پرحاشیه، تنها المان‌های چشمگیر در قاب پشتی به حساب می‌آیند.

تلاش اپل برای کنترل وزن آیفون 12 با وجود بدنه فلز و شیشه، ستودنی است. قاب پشتی و قاب رویی این گوشی با فریمی از جنس آلومینیوم در بر گرفته شده و وزن نهایی محصول را در 164 گرم متوقف کرده است. در صورتی که تعریف شما از یک موبایل هوشمند خوش دست وزن کم و ظرافت طراحی باشد، باید این نوید را بدهم که آیفون 12 در جلب توجه شما در این زمینه موفق خواهد بود. ضخامت بدنه 7.4 میلی متر بوده و به صورت مایل به آن نگاه کنید، فریمی با ساختار مسطح را مشاهده می‌کنید.

 

برخلاف بیشتر کمپانی‌های مطرح که روی بریدگی نمایشگر یا حفره نمایشگر تاکید دارند، اپل روی مسیر قبلی خود ثابت قدم بوده و فضای مورد نیاز دوربین سلفی چندان محدود نکرده است. اگر میانه خوبی با ناچ استایل‌ها ندارید، به Apple iPhone 12 پناه ببرید.

نمایشگر

این که نمایشگر گوشی آیفون 12 غول پیکر یا کوچک بنامیم، یک دوراهی واقعا دشوار است. در واقع نمایشگر 6.1 اینچی این گوشی سایز معقول و متناسبی داشته و از دیدگاه آرگونومیک، گزینه خوبی محسوب می‌شود.

نمایشگر 6.1 اینچی آیفون 12، حدود 86 درصد قاب رویی را در بر گرفته و روی پنل جنجالی Super Retina XDR OLED تعبیه شده است.

از لحاظ کیفی نیز همه چیز تمام است! از پنل اولد حرفه‌ای گرفته تا روشنایی 1200 نیت، HDR10، رزولوشن 1170 در 2532 پیکسل، تراکم پیکسلی 460 پیکسل بر اینچ و Dolby Vision، همگی در راستای پیشتازی این دریچه 6.1 اینچی به خط شده‌اند. در واقع اپل با این نمایشگر، حسابی از خجالت طرفداران تماشای ویدئو با موبایل و گیمرها درآمده است.

 

کمپانی اپل مقاومت بدنه آیفون 12 را با فرمول IP68 توصیف کرده است. با این استاندارد مقاومتی، این گوشی یک اسمارتفون ضد آب به معنای واقعی بوده و تا عمق 6 متر می‌تواند داخل آب غوطه ور بماند.

دوربین

اپل همانند آیفون 11، در سری 12 خود نیز از دوربین های دوگانه استفاده کرده است. دوربین اصلی این گوشی، دارای حسگر 12 مگاپیکسل می باشد و لنز آن، دارای دیافراگم f/1.6 می باشد. لازم به ذکر است دیافراگم به کار رفته در آیفون 12، سریع ترین دیافراگم موجود در بین تمامی آیفون ها می باشد. دوربین دوم نیز از حسگر 12 مگاپیکسلی بهره می برد و درون یک لنز فوق عریض، به کار گرفته شده است. به وسیله ی این دوربین ها، می توانید قابلیت هایی مانند فلاش چهارگانه دورنگ، HDR، پانوراما و فیلمبرداری با کیفیت 4K را تجربه نمایید. همچنین دوربین سلفی این گوشی نیز دارای حسگر 12 مگاپیکسل می باشد که دارای لنز 23 میلیمتری واید و دریچه دیافراگم f/2.2 می باشد. اپل ادعا می نماید که آیفون 12 در محیط های کم نور، عملکرد بهتری نسبت به آیفون 11، دارد. همچنین قابلیت نوظهور Computational Photography نیز درون آیفون جدید، وجود دارد. این قابلیت باعث می شود تا جزئیات دقیق تر و بهبود یافته تری در عکس ها وجود داشته باشد.

سخت افزار

درون تمام آیفون های سری 12، تراشه ی قدرتمند A14 Bionic به کار رفته است. این تراشه، نخستین تراشه ای می باشد که با لیتوگرافی پنج نانومتری تولید شده است. A14 Bionic از قدرت پردازش بالایی برخوردار است و مصرف انرژی نیز به طور محسوس و بالایی، کاهش یافته است. اپل ادعا می کند این تراشه نسبت به بهترین تراشه های اندرویدی، تا 50% سرعت بیشتری دارد. اپل برای نخستین بار، فناوری 5G را درون گوشی های سری 12 خود به کار برد. این فناوری دارای سرعت دانلود و آپلود بالایی می باشد و امنیت بالایی را نیز به کاربر هدیه می دهد. از دیگر قابلیت های جذاب به کار برده شده توسط اپل در آیفون 12، قابلیت Smart Data Mode می باشد. این قابلیت بدین گونه می باشد که در صورت نیاز نداشتن به فناوری 5G، به طور خودکار شبکه روی 4G قرار می گیرد تا باتری بیشتری ذخیره و حجم کمتری از اینترنت مصرف شود.

باتری و شارژدهی آیفون 12

اپل از آیفون 5 به بعد پورت اختصاصی Lighting به آیفون‌های خود اختصاص داده است. جدیدترین نسل iPad Pro نیز از اتصال USB-C استفاده می‌کند. براساس گزارش‌های جدید، اپل، سامسونگ، اوپو و سایر تولیدکنندگان به زودی شارژرهایی را تولید خواهند کرد که با استفاده از تکنولوژی جدید گالیم نیترید (gallium nitride) اندازه آداپتورها با حفظ همان میزان وات، کاهش داده می‌شود. این بدان معنا است که آیفون 12 به جای آداپتورهای 16 اینچی MacBook Pro، 65 وات نیرو را در یک شارژر جمع و جور ارائه خواهد داد.

تشخیص چهره

امروزه از Face ID به منظور بازکردن قفل تلفن، تأیید خرید برنامه، وارد کردن گذرواژه‌ها و Apple Pay استفاده می‌شود. اما این قابلیت کاربرد دیگری نیز می‌تواند داشته باشد. همانطور که گزارش شده است به اپل حق ثبت اختراعی برای سیستم Face ID داده شده که می‌تواند یک برنامه کاربردی بسیار مفید را ارائه دهد.

 

با استفاده از این قابلیت موقعیت صورت کاربر نسبت به تلفن مورد بررسی قرار می‌گیرد. این بدان معنا است که حتی اگر گوشی شما روی میز قرار گرفته باشد و شما در حال تعامل با آن باشید و یا در کنار یا بالای سرتان نگه داشته باشید، دستگاه دقیقاً می‌داند که صفحه باید به کدام جهت متمایل شود. این امکان وجود دارد که این ویژگی بتواند به IOS 14 و تمام آیفون‌هایی که از Face ID پشتیبانی می‌کنند استفاده شود.

جمع بندی

طبق سنت هر ساله شرکت اپل باید در نیمه ی دوم ماه سپتامبر منتظر رونمایی از این گوشی جدید باشیم اما به دلیل شیوع ویروس کرونا احتمال به تعویق افتادن ان زیاد است. بر اساس پیش بینی‌ها، رنج قیمت خانواده آیفون 12 به این صورت خواهد بود  : مدل پایه آیفون 12: 699 دلار،مدل پایه آیفون 12 پرو: 999 دلار و مدل پایه آیفون 12 پرو مکس: 1099 دلار . و در اخ باید دید که ایا شرکت هایی مانند سامسونگ یا شیاومی و یا … توانایی رقابت را دارند یا خیر!!؟؟ برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.