سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد و بررسی اپل واچ سری 5

بررسی اپل واچ سری 5

اپل واچ سری 5 قدرت‌نمایی اپل در عرصه‌ی ساعت‌های هوشمند است. هر چیزی که در سری 4 اپل واچ تحسین طرفداران و منتقدان را به دنبال داشت در سری جدید قدرتمند‌تر و جذاب‌تر شده است. قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه شده‌اند و سری 4 که در نوع خودش بهترین بود حالا بهتر هم شده است. در ادامه‌ به نقد و بررسی Apple Watch 5 خواهیم پرداخت تا با جنبه‌های ویژه و خاص این ساعت هوشمند بیشتر آشنا شوید و سپس به خرید ساعت هوشمند بپردازید.

طراحی و نمایشگر اپل واچ سری 5

در طراحی ظاهری و بدنه اپل واچ 5 تغییراتی ایجاد نشده و شباهت زیادی به اپل واچ سری 4 دارد اما از لحاظ سخت افزاری تمام قطعات بهینه شده اند و ویژگی های جدید نرم افزاری به آن افزوده شده است . کمپانی اپل از موادی از جمله آلومینیوم 100 درصد بازیافت شده، فولاد ضد زنگ، سرامیک و تیتانیوم در جنس بدنه Apple Watch Sreies 5 استفاده کرده است. قیمت اپل واچ 5 در نسخه های تیتانیوم و سرامیک نسبت به سایر مدل ها بالاتر است. 

اپل با رونمایی اولین نمایشگر همیشه روشن، رویکردی متفاوت از رقیبان خود داشته است. اپل صرفاً به جای خاموش کردن صفحه نمایش، از نمایشگر پلی سیلیکون و اکسید با درجه حرارت پایین LTPO برای صرفه جویی در مصرف انرژی استفاده نموده است . با این مزیت صفحه نمایش در تمام مدت حتی زمانی که ساعت هوشمند روی مچ دست شما بسته نباشد با نوری کم روشن است. با این قابلت می توانید زمان و اعلان ها را بدون اینکه مرتبا آن را بالا بیاورید یا روی مچ دستتان باشد، ببینید. البته با وجود صفحه نمایش همیشه روشن در این ساعت هوشمند، عمر باتری همان 18 ساعت است. وجود یک درایور کم مصرف جدید و یک سنسور جدید سنجش نور محیط برای کاهش مصرف انرژی قطعات صفحه نمایش  در نسل 5 اپل واچ باعث شده تا با وجود صفحه نمایش همیشه روشن، طول مصرف باتری ساعت همانند سری های قبل باشد.

سنسور ها

ویژگی جدید اپل واچ سری 5، قطب نمای داخلی آن است که باعث می‌شود Apple Maps بدون وابستگی به آیفون با دقت بیشتری به مسیر‌یابی کاربران کمک کند.

اپل واچ سری 5 همچنین دارای سنسورهای ارتفاع سنج ، فشارسنج ، شتاب سنج ، ژیروسکوپ ، سنسور نوری قلب ، سنسور الکتریکی قلب می باشد. همچنین سنسور نور محیط در اپل واچ جدید بهبود یافته است.

باتری اپل واچ سری 5

در طول مدتی که از این گجت استفاده کردم، باتری عملکردی بسیار خوبی داشت. من از ساعت 8 صبح تا 10 شب این ساعت را در دست داشتم و هنوز 40 درصد از شارژ آن باقی مانده بود. البته این میزان شارژدهی باتری در روزهایی که ورزش میکنید متفاوت خواهد بود و قطعا شارژ بیشتری مصرف خواهد شد. ولی حتی بعد از یک یا دو ساعت ورزش کردن هم شما تا شب نیازی به شارژ کردن ساعت خود نخواهید داشت.

باتری این ساعت به هیچ وجه نمی‌تواند به مدت دو روز شارژدهی داشته باشد و اگر شما ساعت خود را در شب شارژ نکنید، در روز بعد حتماً به مشکل خواهید خورد.

اپل واچ سری 5 با همان شارژ مغناطیسی که در مدل های قبلی هم شاهدش بودیم شارژ میشود. این شارژ می‌تواند در عرض 30 دقیقه باتری ساعت شما را 44 درصد شارژ کند و برای شارژ کامل به 90 دقیقه زمان احتیاج دارد.

سایر ویژگی ها

از ویژگی های جدید اپل واچ سری 5 میتوان به قطب نما اشاره کرد. در صورت استفاده از نقشه های ساعت، این قطب نما مسیر درست را به شما نشان خواهد داد. همچنین watch face ها می‌توانند به کمک این قطب نمای جدید شمال و جنوب را به شما نشان دهند.

 سایر ویژگی های سری 5 کاملاً مشابه سری 4 است؛ این دو گجت از لحاظ طراحی کاملاً شبیه به یکدیگر هستند. همچنین با وجود اینکه سری 5 از چیپست جدید S5 استفاده میکند، بررسی ها نشان می‌دهند که این چیپ بسیار شبیه به نسل قبل خود یعنی چیپست S4 است و از پردازنده مشابهی با سرعت مشابه بهره میبرد. البته ناگفته نماند که اپل واچ سری 4 عملکرد بسیار سریعی داشت و شما نباید بابت قدرت پردازشی اپل واچ امسال نگران باشید. از نقاط قوت سخت افزاری اپل واچ سری 5 میتوان به حافظه داخلی 32 گیگابایتی اشاره کرد. همچنین شما به وسیله App Store می‌توانید اپلیکیشن های مورد علاقه خود را به راحتی خریداری کنید.

 

درست مانند سری 4، اپل واچ سری 5 نیز نمی‌تواند به درستی فعالیت ورزشی شما را شناسایی کند. برای مثال، من امروز صبح به مدت یک ساعت و نیم cycling انجام دادم و ساعت حتی متوجه حرکت من نشد. ممکن شما مجبور باشید هر بار به صورت دستی این ویژگی اپل واچ را فعال کنید که کمی خسته کننده است.

سخن پایانی

یک ساعت حرفه‌ای با طراحی حرفه‌ای. اگر اپل واچ سری 4 دارید احتمالا برخی از این اپ‌ها و امکانات برای شما تکراری باشند و تغییرات کمتری نسبت به سری 4 دارد. اما اگر سری 3 و یا قدیمی‌تر دارید خرید ساعت هوشمند اپل واچ 5 دنیایی از امکانات و قابلیت‌های جدید را در اختیارتان قرار می‌دهد و احساس می‌کنید همه‌چیز سریع‌تر، قوی‌تر و جذاب‌تر شده است.

 

اگر شما هم از این ساعت استفاده کرده‌اید نظرات مثبت و منفی‌تان را در کامنت‌ها بنویسید. اگر تجربه‌ی جالب‌توجهی داشته‌اید و یا باتری و ویژگی‌های مختلف آن را تست کرده‌اید اینجا بنویسید. خوشحال می‌شویم نظرات شما را بخوانیم و بشنویم.