سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی اپل واچ 3 (apple watch seri 3)

بررسی اپل واچ سری 3

شرکت اپل هر سال در ماه سپتامبر با محصولات جدیدی طرفداران خود را متعجب می سازد. در برنامه امسال، اپل در کنار معرفی آیفون 1000 دلاری خود، از نسل جدید اپل واچ تحت عنوان Apple Watch 3 (اپل واچ 3) رونمایی به عمل آورد که می توان آن را ارتقایی بزرگ به شمار آورد. این نسل با عنوان Apple Watch 3 (اپل واچ 3) معرفی شد و یکی از ویژگی های بزرگ آن قابلیت تماس بدون نیاز به آیفون است. پیشتر اپل واچ چنین قابلیتی نداشته و خوشبختانه اپل در نسل جدید آن را به کار گرفته است. در این مطلب می خواهیم با نگاهی دقیق به Apple Watch 3 (اپل واچ 3)، بررسی کنیم که چه بهبود هایی در هر بخش حاصل شده، و آیا ارزش ارتقا از سری 2 به سری 3 وجود دارد؟ برای خرید اقساطی اپل واچ 3 کلیک کنید.

طراحی اپل واچ 3

طراحی این ساعت به‌طور قابل ملاحظه ای از زمان عرضه آن تغییر نکرده‌ است، به طوریکه اغلب کسانی که ساعت های هوشمند طراحی می کنند از نمایشگر گرد استفاده می کنند، ولی کمپانی اپل مدل سازی ساعت های خود را عوض نکرده است. همچنین طرح اپل واچ 3 را می توانیم به عنوان شیک ترین و بهترین ساعت هوشمند نام ببریم.


این مدل ساعت، از نظر ضخامت افزایش داشته  ولی این تغییر آنقدر مشهود نمی باشد. همچنین این مدل از پیشرفته ترین قطعه ها استفاده کرده است و تخصص طراحان این شرکت را باید تحسین کرد. در زیر صفحه نمایش این مدل آنتن مرتبط به LTE قرار دارد که این طراحی باعث افزایش ضخامت شده ولی برعکس ساعت های دیگر مشکل سفت شدن بند(به دلیل قرارداشتن آنتن زیربند)، ندارد. از ویژگی های دیگر این مدل می توان به قرمز رنگ شدن کلید چرخان آن اشاره کرد.قیمت اپل واچ سری 3 در  فروشگاههای سایت ایمالز به صورت لحظه ای قابل پیگیری است.


دکمه ای که در کنار دکمه چرخان موجود است برای برنامه های اخیری که استفاده کرده اید، بکار می رود. در قسمت دیگر این مدل اسپیکر ومیکروفون طراحی شده و سنسوری برای ضربان قلب در پشت آن قرار گرفته است. شیشه ای مقاوم در صفحه نمایش این ساعت قراردادند که آن را lon-X نامیدند و از نظر استقامت و مقاومت این ساعت مشکلی ندارد. ساعت اپل واچ با بند 38 و بند 42 میلی متری ارائه شده است که این بند ها قابلیت تعویض دارند و در رنگ های خاکستری و نقره ای عرضه می گردند.

عمق ضد آب بودن همه نسخه های ساعت اپل، 50 متر می باشد و در آب شور هم مقاوم است. اپل واچ نسل جدید هم مانند نسخه قبلی برای خروج آب از بلندگوی خود از روش WATER   LOCK بکار می گیرد.

نمایشگر و اسپیکر

نمایشگر اپل واچ سری 3 از دیگر مواردی است که نسبت نسل گذشته بدون تغییر مانده است. هر دو نسخه 38 و 42 میلی متری به نمایشگر اولد مجهز شده اند که رزولوشن آن ها به ترتیب 272×340 و 312×390 می باشد. نکته مهمی که در مورد نمایشگر وجود دارد، حداکثر روشنایی 1000 نیتی آن می باشد که باعث می شود اپل واچ یکی از بهترین های بازار در این مورد تلقی شود. این میزان از روشنایی استفاده بدون مشکل در زیر نور آفتاب را نوید می دهد.

به نظر می رسد نمایشگر این ساعت در اغلب بخش ها رنگ های شاداب و زنده ای را به نمایش می گذارد. متن های به نمایش گذاشته شده در این نمایشگر خوانایی خوبی دارند و آیکون‌ها در آن قابل تشخیص می باشند. تنها ایرادی که می توان به نمایشگر این محصول گرفت، فقدان ویژگی Always-on می باشد که در برخی از ساعت های رقبا به چشم می‌خورد. با این ویژگی که برای مصرف باتری هم بهینه سازی شده است، نمایشگر ساعت هیچگاه خاموش نمی شود و به طور مداوم در حال نمایش ساعت می باشد. (همانند ساعت‌های معمولی) البته نبود آن فقدان بزرگی محسوب نمی شود واین ویژگی هنوز هم عمر باتری را تحت تاثیر قرار می دهد.

نمایشگر این ساعت همانند اکثر ساهت های هوشمند موجود در بازار، با حرکت ساده چرخش مچ دست روشن می شود که این ویژگی در اپل واچ 3 عملکرد کم نقصی را از خود به نمایش می گذارد. چرخاندن دکمه چرخان دیجیتالی در هنگام خاموش بودن نمایشگر، آن را روشن می کند و ادامه چرخاندن نیز روشنایی نمایشگر را افزایش می دهد. نمایشگر این ساعت همچنان حساس به فشار است و با فشار دادن آن در بخش های مختلف، می توان تعامل بیشتری با رابط کاربری داشت. هنگام فشار دادن نمایشگر، یک ویبره کوچکی ایجاد می شود و این ویژگی در حال حاضر برای اپلیکیشن های زیادی کاربرد ندارد.

همانطور که گفته شد، اسپیکر و میکروفون این ساعت در لبه سمت چپ آن قرار داده شده است. این اسپیکر کمک می کند که بدون نیاز به آیفون بتوان به مکالمه پرداخت و در هنگام مکالمه لزوما نیازی نیست که ساعت را در مقابل دهان قرار داد.

شارژ و عمر باتری اپل واچ 3

همانند نسل دوم اپل واچ، نسل سوم نیز 18 ساعت می تواند شارژ باتری را نگه دارد. در مواقع انجام کارهایی مانند بررسی میزان فعالیت ورزشی، مشاهده اعلان ها یا پاسخ به پیام، ساعت اپل نسل سوم، 2 روز میتواند شارژ را نگهداری کند و بیشتر از این غیرممکن است. ولی استفاده از GPS و LTE و بلوتوث عمر باتری را به 4 یا 5 ساعت کاهش می دهد و شارژ کردن باتری در این زمان مطلوب است و در مدت 1:30 ساعت تا 80 درصد شارژ شده و برای شارژ کامل 2 ساعت زمان میبرد.


 همچنین قبل از انجام هر کار دیگر، توجه داشته باشید که میزان شارژ باتری شما چقدر است. سپس اپل واچ خود را به‌مدت 1 ساعت یا بیش‌تر در حالت استندبای قرار دهید. وقتی دوباره سراغ ساعت‌تان بروید، درمی‌یابید که چند درصد از باتری تلف شده است. اگر تغییر بزرگی در مصرف باتری ایجاد نشده باشد، بدانید که وضعیت ساعت هوشمند شما نرمال بوده و مشکل خاصی وجود ندارد. اما در صورتی که با مصرف شدن شدید شارژ باتری مواجه شدید، به‌دنبال نرم‌افزاری باشید که باتری زیادی را در ساعت مصرف می‌کند.


 

این نکته را در نظر بگیرید که برخی از به‌روز‌رسانی‌های سیستم اپل واچ کمی بیش‌تر از «یک ذره» روی کارکرد و باتری دستگاه اثر می‌گذارند. این به روز رسانی ها سبب می‌شوند تا پروسه‌های سیستم به اجرا دربیایند و در پس زمینه به صورت ادامه دار کار کنند. پس هر زمان که آپدیت را دریافت کردید، 1 یا 2 روز صبر نمایید و بعدا در مورد عمر باتری اپل واچ‌ تان تصمیم بگیرید. معمولا با هر آپدیت شاهد بهبود در بخش‌های مختلف خواهیم بود.

نتیجه گیری

تغییرات عمده ای چون طراحی بهبودیافته، سخت افزار قدرتمندتر، ارتباط سلولی و برخی دیگر، Apple Watch 3 (اپل واچ 3) را نسبت به سری 2 ارزشمندتر ساخته است. بنابراین اگر در بین دو راهی هستید که کدامیک از نسل های ساعت هوشمند اپل ارزش خرید بیشتری دارند و باید آن را مناسب دانست، قطعا باید نسل جدید را انتخاب کرد. زیرا اپل با افزودن ویژگی های جدید، تجربه ای متفاوت به کاربران خود ارائه می دهد و Apple Watch 3 (اپل واچ 3) یک دستگاه فوق العاده برای تجربه جدید است.


 

اگرچه در نگاه نخست تغییرات چشمگیر نباشند اما با اندکی کاربری می توان به ویژگی ها و تفاوت ها پی برد. به هر حال شرکت اپل از 22 سپتامبر فروش Apple Watch 3 (اپل واچ 3) را آغاز می کند و پیش فروش نیز پیشتر آغاز شده است. اگر به دنبال یک ساعت هوشمند باکیفیت و کامل هستید، قطعا این نسل از محصول اپل شما را راضی نگه خواهد داشت.