سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گوشی موبایل شیائومی مدل mi play

در مدل های گوشی شیائومی ما تاکنون شاهد دو خط تولید Mi و Redmi بوده ایم. هر یک از این سری ها ویژگی های خاص خود را داشته و قیمت متفاوتی هم دارند اما اخیرا این شرکت خط تولید جدیدی را راه اندازی کرده که Play نام دارد. گوشی شیائومی می پلی اولین گوشی از این سری بوده که در دسامبر 2018 معرفی شده است. در ادامه به برخی از خصوصیات شیائومی می پلی اشاره خواهیم کرد.

گوشی‌های شیائومی از آن نظر ارزش زیادی بدست آوردند که با وجود کیفیت قابل قبول و کارایی زیاد، قیمت مناسبی دارند. به خصوص در رده متوسط بازار که این شرکت گوشی‌های بسیار با کیفیت را با قیمت مناسب عرضه میکند. گوشی موبایل شیائومی می پلی با در اختیار داشتن یک سخت افزار مناسب گزینه‌ای خوب برای علاقه مندان به خرید گوشی موبایل در سطح میانی بازار است. 

مشخصات کلی گوشی شیائومی مدل mi play

این گوشی مانند محصول اخیر سامسونگ یعنی Galaxy A8s دارای حفره‌ پانچ‌شده‌ای برای دوربین سلفی نیست، اما طراحی notch آن به شکل دایره‌ای کوچک است که در مرکز بالای پنل صفحه‌نمایش قرار دارد. پس از فراگیر شدن ایده notch، شرکت‌های چینی گونه‌ جدیدی از بریدگی بالای صفحه‌نمایش را به شکل قطره آب (یا water drop) طراحی کردند که در محصولات اخیر شرکت‌هایی همچون هواوی، وان‌پلاس و Vivo دیده می‌شود. با این حال، Mi Play نخستین گوشی هوشمند شیائومی به حساب می‌آید که از notch به شکل قطره آب در بالای صفحه‌نمایش بهره می‌برد. بر این اساس به نظر می‌رسد سازندگان اسمارت‌فون و در رأس آنها، شرکت‌های چینی، برای تحقق ایده نمایشگر تمام‌صفحه، به تدریج از قرار دادن بریدگی دایره‌ای شکل کوچک در بالای صفحه‌نمایش به سمت در نظر گرفتن حفره‌ای برای تعبیه دوربین‌ سلفی حرکت کنند.

گوشی جدید شیائومی به نمایشگر 5.84 اینچی با وضوح فول اچ‌دی پلاس یا 2280x1080 پیکسل و نسبت تصویر 19:9 مجهز شده است. اندازه حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش نسبتا بزرگ به نظر می‌رسد که از جهاتی یادآور Pocophone F1، نخستین اسمارت‌فون شیائومی از زیربرند Poco، است.

بدنه پشتی Mi Play از پوشش شیشه‌ای با بازتاب نور بهره می‌برد که از روش رنگ‌پردازی پلکانی در آن استفاده شده و رنگ آن در زوایای مختلف تغییر می‌کند؛ روند فراگیر دیگری که در طراحی اسمارت‌فون‌های اخیر شرکت‌های چینی دیده می‌شود. این گوشی در دو طیف رنگ آبی (Dream Blue) و طلایی متمایل به قرمز (Twilight Gold) تولید شده است. البته این نامگذاری‌ها چندان دقیق نیست، با این حال افرادی که از نزدیک موفق به دیدن این محصولات شده‌اند آنها را بسیار زیبا توصیف کرده‌اند. به علاوه، نمونه دیگری هم از این گوشی با رنگ مشکی و ظاهرا بدون تغییر رنگ ارائه خواهد شد.

اسمارت‌فون Mi Play برای انجام امور پردازشی از پروسسور Helio P35 محصول مدیاتک بهره می‌برد. مدیاتک به تازگی این تراشه را معرفی کرده و ظاهرا این گوشی، نخستین اسمارت‌فونی است که در ساختار آن از این پردازنده استفاده شده است. این چیپ‌ست 8 هسته‌ای با لیتوگرافی 12 نانومتری ساخته شده و در آن از هسته‌های 2.3 گیگاهرتزی ARM A53 و پردازشگر گرافیکی PowerVR GE8320 محصول شرکت Imagination Technologies استفاده شده است. در مجموع به نظر می‌رسد که می‌توان این پروسسور را در رده میانی و برای گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه دسته‌بندی کرد. از نظر پیکربندی حافظه، Mi Play مجهز به 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی است.
مجموعه دوربین دوگانه این دستگاه به طور عمودی در راستای یکدیگر و در کناره سمت چپ بدنه پشتی قرار گرفته‌اند و یادآور دوربین‌های آیفون X هستند. این مجموعه از دوربینی 12 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی در کنار نمونه‌ای 2 مگاپیکسلی برای تشخیص عمق تشکیل شده است.
ظرفیت باتری این گوشی 3,000 میلی‌آمپر ساعت است که از طریق درگاه میکرو یو‌اس‌بی شارژ می‌شود. حسگر اثر انگشت گوشی در پشت آن جای گرفته است و از دیگر امکانات آن می‌توان به دستیار صوتی اختصاصی شیائومی موسوم به Xiao Ai اشاره کرد.
شیائومی، قیمت Mi Play را تنها 1,099 یوان (معادل حدود 159 دلار) در نظر گرفته است. هر چند این اسمارت‌فون دارای notch بالای نمایشگر است و حاشیه‌ نسبتا زیادی در اطراف صفحه‌نمایش آن به چشم می‌خورد، اما در مجموع طراحی چشم‌نوازی دارد و با توجه به قیمت 1,099 یوانی، انتخاب مناسبی به نظر می‌رسد. به علاوه، ظاهرا شیائومی برای خریداران چینی این محصول به مدت یک سال امکان استفاده از 10 گیگابایت اینترنت رایگان ماهانه را فراهم ساخته که شیرینی خرید گوشی را برای کاربران داخل این کشور دو چندان می‌سازد.
هنوز در خصوص امکان عرضه این گوشی در بازارهای جهانی خبری منتشر نشده است و احتمال دارد که Mi Play منحصرا برای بازار چین طراحی شده باشد. گفتنی است که کمپانی چینی شیائومی در حال حاضر با استراتژی عرضه اسمارت‌فون تا حد امکان و با هر قیمت، بر بازار گوشی‌های هوشمند در کشور هند تسلط دارد و بر این اساس می‌توان عرضه Mi Play را در این کشور محتمل دانست.  
برای اطلاع از قیمت ها اینجا را کلیک کنید.