سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گوشی شیائومی می a3 و مشخصات آن

مشخصات گوشی شیائومی می a3

 

 

خیلی از افراد تمایل ندارند که هزینه گزافی را صرف خرید گوشی موبایل کنند و بیشتر به دنبال خرید گوشی های خوش قیمت و مقرون به صرفه هستند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید، گوشی شیائومی Mi A3 یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی گوشی می a3 بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف اصلی آن داشته باشیم. بنابراین با ما همراه باشید.

مشخصات گوشی شیائومی می A3

صفحه نمایش

نکته عجیب درمورد نمایشگر Mi A3 این است که Mi A1 و Mi A2 که مدل‌های قبلی این سری هستند و قائدتا باید دارای مشخصات پایین‌تری از مدل جدید خود باشند، هر دو دارای نمایشگرهای 1080 پیکسل هستند اما رزولوشن نمایشگر Mi A3 به 720 پیکسل افول کرده است که خودش جای بررسی و سوال دارد. رزولوشن کلی نمایشگرِ 6.08 اینچیِ این گوشی 720×1560 پیکسل با نسبت 19.5:9 است که قابلیت نمایش دادن 286 پیکسل در هر اینچ دارد. این مقدار می‌تواند خوب باشد اما نمایشگر PenTile OLED برای نمایشگری با رزولوشن پایین مناسب نیست چرا که دارای ریزپیکسل‌های کم‌تری در مقایسه با نمایشگرهای RGB معمولی است. Galaxy S III استفاده از نمایشگرهای PenTile OLED را آغاز کرد و این دستگاه که در سال 2012 عرضه شده بود، هم با چگالی 306 پیکسل در هر اینچ، از Mi A3 بهتر عمل کرده است که واقعا در زمینه نمایشگر ما را ناامید کرد.

 

اما آیا این تراکم پیکسل‌های بسیار پایین با چشم عادی نیز قابل احساس است؟ متاسفانه پاسخ این سوال مثبت است و شما می‌توانید با نزدیک کردن نمایشگر تعداد پیکسل‌ها را حتی بشمارید. قطعا نمایشگر AMOLED این دستگاه که رزولوشن بسیار پایینی دارد، یکی از بزرگ‌ترین ایرادهای این دستگاه است اما خب گاهی اوقات هم می‌توان این پیکسل‌ها را نادیده گرفت چرا که به چشم آمدن آن‌ها بیشتر به مدیایی که در حال پخش شدن است بستگی دارد.

 

ما نمی‌گوییم که شما مجبور هستید به هر قیمتی شده این ایراد بزرگ را تحمل کنید یا این که این دستگاه دارای چنان مشخصات شگفت انگیز دیگری است که بتواند از ضعف نمایشگر آن صرف نظر کرد اما اگر بخواهیم صادقانه نگاه کنیم، می‌توانید این کار را انجام دهید. هنوز به دلیل قانع کننده‌ای نرسیدیم که استفاده شیائومی از چنین نمایشگر کم رزولوشنی را برایمان توجیح کند اما با انجام این کار، Mi A3 را تبدیل یه یک گوشی گیمینگ با قیمت مقرون به صرفه کرده است. چرا گیمینگ؟ در بخش بررسی سخت افزار اطلاعات بیشتری در این زمینه در اختیار شما قرار خواهیم داد.

 

این نمایشگر با 363 نیت روشنایی عملکرد متوسطی در این زمینه به عنوان یک نمایشگر OLED از خودش نشان می‌دهد که متاسفانه میزان روشنایی آن چندان زیاد نیست. بنابراین این 363 نیت بیشترین مقداری است که نمایشگر این دستگاه می‌تواند نمایش دهد. حداقل روشنایی که مشاهده کردیم نیز 14.9 نیت بود که بیش از حد روشنایی دارد. واقعا دیدن چنین نمایشگری در این دستگاه ما را ناامید کرد و با این ناامیدی به سراغ بررسی سایر مشخصات Mi A3 می‌رویم که شاید اوضاع را بهبود ببخشند.

دوربین

گوشی شیائومی Mi A3 همانند بیشتر موبایل های امروزی، از دوربین سه گانه در قسمت پشتی استفاده می کند که با چینشی عمودی در سمت چپ قرار گرفته است؛ اما جالب است بدانید که تنها دو دوربین از این سه دوربین به صورت مجزا قابل استفاده هستند. دوربین بالایی این مجموعه از حسگر 8 مگاپیکسلی با پیکسل های 1.12 میکرونی بهره می برد که روی آن لنز 13 میلی متری فوق عریض با گشودگی دهانه دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است.

دوربین میانی اما که به عنوان دوربین اصلی نیز شناخته می شود، مشابه Mi 9T از حسگر 48 مگاپیکسلی با پیکس های 0.8 میکرونی استفاده می کند که به لطف فیلتر بایر 4 به 1، تصاویری با رزولوشن 12 مگاپیکسل به ثبت می رساند. این سنسور در پس لنزی با گشودگی دهانه دیافراگم f/1.8 قرار دارد و شیائومی امکان ثبت تصاویر 48 مگاپیکسلی با آن را در اختیار کاربر قرار داده است.

در نهایت نوبت به دوربین سوم می رسد که به تنهایی قابل استفاده نمی باشد. این دوربین از حسگر 2 مگاپیکسلی بهره می برد که روی آن لنزی به گشودگی دهانه دیافراگم f/2.4 قرار گرفته و صرفا برای سنجش عمق هنگام ثبت تصاویر پرتره کاربرد خواهد داشت.

رابط کاربری دوربین جزو معدود قسمت هایی است که با وجود استفاده از اندروید وان، توسط گوگل طراحی نشده و همان اپلیکیشن دوربین شیائومی می باشد که پیش از این در سایر گوشی های این شرکت دیده بودیم. همچنان با کشیدن انگشت به سمت راست یا چپ، می توان بین حالت های مختلف دوربین از جمله پرتره، شب، و … جا به جا شد. در قسمت بالایی رابط کاربری هم گزینه هایی برای کنترل هوش مصنوعی، HDR، گزینه 48 مگاپیکسل، روتوش چهره و … قرار داده شده و منوی تنظیمات بیشتر نیز در این قسمت به چشم می خورد.

باتری گوشی شیائومی می a3

Mi A3 اندازه بزرگی ندارد اما با وجود این باتری ای بسیار پر ظرفیت برایش در نظر گرفته شده است. باتری این گوشی ظرفیت 4030 میلی‌آمپر ساعتی دارد که نسبت به دو نسل قبلی بسیار بیشتر شده.

در زمینه شارژ دهی باتری عملکرد خوبی از خودش نشان می‌دهد و می‌توانید به مدت 2 روز بدون نیاز به شارژ با گوشی کار کنید و البته توجه داشته باشید که این مدت زمان شارژ دهی برای زمانی است که استفاده سبکی از گوشی داشته باشید و اگر استفاده سنگین داشته باشید یک روز کامل را به‌راحتی می‌توانید با باتری گوشی کنار بیایید.

می ای 3 از شارژ سریع 18 واتی یا همان شارژ سریع نسخه 3 کوآلکام پشتیبانی می‌کند اما متاسفانه در جعبه دستگاه شارژر 10 واتی قرار گرفته که با کمک آن می‌توانید گوشی خودتان را در مدت زمان 54 دقیقه تا 50 درصد شارژ کنید و برای رسیدن به شارژ 100 درصد به زمانی در حدود 130 دقیقه زمان نیاز دارید.

نتیجه گیری

پشتیبانی از نمایشگری از نوع AMOLED، طراحی شیشه‌ای فوق‌العاده خوش دست، لبه‌هایی با حاشیه‌های کناری کم و باریک، قابلیت و امکان ارتقا حافظه و همچنین پشتیبانی از جک 3.5 میلیمتری هدفون، بهتر شدن کیفیت دوربین و همینطور افزایش ظرفیت و قدرت باتری از مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی Mi a3 است.

از نکات منفی این گوشی میتوان به مواردی چون کاهش وضوح نمایشگر از +FHD به+HD و سرعت پایین حسگر اثر انگشت اشاره کرد. وضعیت شارژدهی خوب، پشتیبانی از جایگاه کارت حافظه و ارتقای کیفیت دوربین هم از نکات مثبت به کار گرفته شده در این گوشی هستند. برای اطلاع از قیمت گوشی و خرید کلیک کنید.